Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare
  • sfi16v

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1990 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
hai sa fim seriosi acum ar trebui sa punem si rotile pe burete cand le dam jos ?
da-le cateva ciocane cu o bucata de lemn pusa pe janta ca nu sunt nici rulmentii nici jantele din sticla
dupa craterele din buc nu are de ce sa iti fie frica de 2 ciocane
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@sfi- nu este din buc.....nu are trecut orasul in semnatura so.....relax ca e din Rm Valcea... Wink
  • sfi16v

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1990 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
si ce acolo nu sunt gropi ?
e in alta tara?
oricum nu pateste nimic masina de la 2 ciocane in roti
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
man, e simplu. seara toarna putin lichid de frana exact pe centru, unde se prinde janta iar dimineata da jos prezoanele, si loveste relativ puternic si succesiv cand in dreapta jantei, cand in stanga si repetat sus si jos, cand isi face un oarecare joc, trage puternic de ea spre tine (daca nu merg, trage de ea spre tine, la fel, succesiv de stanga si dreapta).
si totusi, daca o fi sudat-o fostul proprietar de fuzeta sa nu i-o fure nimeni ??? Very Happy
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
@ io, chiar sper sa nu patesti ce a patit autorul topicului(a ramas in opana si nu a reusit sa o scoata), asa ceva chiar se poate intampla eu unul am patit-o la Corsa care a stat pe bara 6 luni, daca stai sa te gandest este logic ca asa ceva se poate intampla deoarece roata pe butuc intra cu un joc minim datorita faptului ca se centreaza pe acesta, un pic de rugina pe roata si/sau butuc si conditiile pentru gripare s-au creeat...
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
@sfi
ce am vrut sa spun este ca forta excesiva (ciocane badaranesti) poate strica rulmentii... n-am zis sa te porti cu manusi....
craterele din buc (sau pt el, din Rm Valcea) solicita roata/rulmentul pe directia sus-jos si -intr-o oarecare masura- lateral. dar in nici un caz cu forta cu care lovesti cu ciocanul numai lateral
degripantul ajuta, la fel cum si lemnul pus pe janta a.i. forta laterala sa fie pe o suprafata mai mare
Eu am super grija de masina si cu toate astea acum o sapt cind am schimbat discurile fata si spate m-am crucit cita rugina putea fi...
iar mecanicul a "tratat-o" tot cu ciocanul - dar repet- nu cu forta prea mare... si tot s-a chinuit ceva...
  • io

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2005

  • Mesaj Privat
roBERT a scris:@ io, chiar sper sa nu patesti ce a patit autorul topicului(a ramas in opana si nu a reusit sa o scoata), asa ceva chiar se poate intampla eu unul am patit-o la Corsa care a stat pe bara 6 luni, daca stai sa te gandest este logic ca asa ceva se poate intampla deoarece roata pe butuc intra cu un joc minim datorita faptului ca se centreaza pe acesta, un pic de rugina pe roata si/sau butuc si conditiile pentru gripare s-au creeat...


ai dreptate, am exagerat un pic mai ales ca @dys are o problema serioasa.

din pacate nu pot sa ma laud cu cine stie ce experienta in domeniu dar parca la dacie prezoanele sunt baza si cam la fel e si aici. incearca cu degresant, o bataie usoara, daca nu mere asa, ar tb o examinare atenta pe rampa, nu stii de ce-s in stare unii mecanici autohtoni. nu vad cum ar putea sa fie intzepenite toate rotile...

bafta si sper ca nu te-ai suparat prea tare Twisted Evil
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
@ io te asigur ca nu se supara nimeni intre noi, in ceea ce ma priveste am incercat sa fac numai o mica lamurire Smile
off topic referitor la Dacie este cu totul alta poveste deoarece la cea clasica (1300...) centrarea se face pe conul piulitei, nu exista gaura de centrare a jentii pe butuc...
  • @dyS

  • Mesaje scrise: 747
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1995 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Multumesc pt promptitudinea raspunsurilor voastre Smile)
Ca o paranteza, pot spune ca nu sunt multe gropi in Rm Valcea (pur si simplu asa s-a nimerit) Deh, oras mic, mai usor d administrat (parerea mea) Smile
Am fost aglomerat zilele astea, asa ca marti revin sa va anunt ce am facut cu jantele Smile
In curand apar si cu poze ale masinii:) Tocmai ce am vopsit-o. SmileSmile
  • @dyS

  • Mesaje scrise: 747
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1995 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema Smile Am pus putin lichid de frana si a avut efect, le-am scos neasteptat de repede; se pare ca totusi tinichigiul a fost la baza croitor sau cu totul altceva....Sad nu prea si-a dat interesul...
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Eu am urmatoarea metoda.
Desurubez putin suruburile-6mm
Cu volanul rotit pornesc si frinez brusc
In cel mai rau caz dupa doua trei frinari sare janta de pe butuc.
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Aham si dupa cateva treburi d'astea ori ramai fara prezoane ori largesti gaurile din jenti.....
Revenind la topic...mai vopsiti si voi jentile alea pe interior cu ce va vine la mana si nu or sa se mai lipeasca de butuc......dar daca nu umbli la roti macar de 2 ori pe an e normal sa se sudeze acolo.
Referitor la jentile de aliaj am obs ca la alea parca se strang singure prezoanele la ele (vb de jenti de al din fabrica). Am reusit sa si rup o cheie de roti in ele si in final sau desfacut cu dinamometrica.
Si asa ca o recomandare....cand va duceti la vulcanizare spunetile la berbecii aia sa nu va mai stranga prezoanele cu pistolu pneumatic pt ca ei nu stiu ca au reglaj si la alea pt forta de strg si te pomenesti ca ti le strang ca la camion..
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,577
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
eu am patit-o la dacie...am dus-o la echilibrat si tembelii mi-au strans piulitele cu pistolul pneumatic...la prima pana m-am chinuit 1/2 h sa le desfac...am strambat si cheia..noroc ca nu s-a rupt..de atunci de fiecare data le spun sa le stranga cu cheia si stau langa ei..cre ca chestia asta ar trebui postata si la untopic cu sfaturi de intretinere...
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Kappy a scris:Aham si dupa cateva treburi d'astea ori ramai fara prezoane ori largesti gaurile din jenti.....
Revenind la topic...mai vopsiti si voi jentile alea pe interior cu ce va vine la mana si nu or sa se mai lipeasca de butuc........

Eu consider ideala metoda prezentata de Balog, am sa o incerc cu prima ocazie, de largit nu ai ce sa largesti si nici cum sa ramai fara prezoane
Probleme veti avea in mod sigur in cazul in care aplicati vopsea in zona respectiva, din cauza jocului foarte mic dintre janta butuc vopseaua se comporta ca un lipici Sad o solutie ar fi curatarea zonei si aplicarea unei vaseline.
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai nu va pune nimeni sa mergeti cu zeci de km la ora si sa frinati.
Totul se desfasoara pe o traiectorie de 1-2m lungime
Nu uitati sa rotiti de volan (ca si cum ati lua curba)
Eu am aceasta problema la o roata, inainte am incercat si cu barosu, dadeam in cauciuc si tot nu mergea, pina am descoperit metoda aceasta super practica.
Eu aicea m-am referit la intepenirea jantei pe butuc nu la intepenirea suruburilor jantei, pentru suruburi folosesc WD40 care dezintepeneste aproape orice inbinare filetata, desi in cazul rotilor este ceva mai greu de aplicat.
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@roBERT: eu mam referit la partea unde face contact janta cu butucul pe suprafata plana nicidecum la suprafata cilindrica ce intra pe butuc.....sper ca mai inteles...
Spun asta pt ca acu vro 2 zile am patito cu un matiz....
Si apropo acel joc nu este de ordinul sutelor de microni...oricum jantele sunt vopsite si in acel loc...la jenti de aliaj luate ulterior ai mare dreptate dar la alea de serie.....
  • fiara

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2005

  • Mesaj Privat
Aveam rotile dreapta blocate. Nu ieseau nici cu ciocanul.
Azi m-am dus la Gtt pentru schimbat placute de frana si
mecanicul care s-a ocupat de masina mea a venit cu o
tija indoita care avea la un capat 2 dinti. Capatul asta l-a
bagat in santu de la discul de frana si cu cotul tijei apasa
pe janta. A pus o carpa intre tija si janta ca sa n-o zgarie
si dupa cateva fortari a iesit.
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
A patit-o si subsemnatu' Sad ,asa ca cei care au facut mishto, au gresit Exclamation ...noroc ca aveam pe un baiat priceput la o vulcanizare langa casa si a aplicat metoda cea mai simpla si eficace.
La prima operatie(ulterior am mai fost la el cu masina) s-a chinuit ceva sa le scoata de pe ax, dar prin rotire(st/dr),nu cu ciocane ca nu l-am lasat Wink ...apoi, la montare, a aplicat banala vaselina(pe ax) si de atunci nu am mai avut deloc probleme, ies f.usor.
  • Florin c

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Se slabesc un pic prezoanele, cel mult un sfert de tura si mergi un pic cu masina si se desprinde jentile... dupa ce le dai jos, un pic de vaselina pe butuc, si... gata cu probleme prezente si viitoare. Alta solutie nu stiu. Wink
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Si eu am avut aceeasi problema ... meseriasii le'au scos de pe butuci simplu , invirteau roata si in acelasi timp bateau cu calciiul in anvelopa , a cedat destul de repede mai ales ca au folosit si WD-40 . S'au curatat butucii de o sare alb-crem s'au uns cu vaselina . Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Trenul de rulare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR