- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
Imi scapa cumva compresie pe la vreo unul din segmenti sau ceva...?
Mentionez ca abia am facut schimbul de ulei (am pus 4 litri - 10W40). Masina nu "mananca" ulei.
Multumesc.
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Hai sa ne gandim un pic. Acei vapori de ulei nu ies din carter cu presiune prea mare. (Considerand ca segmentii de presiune sunt OK). Poti testa/vedea asta la diferite regimuri de turatie scotand acel furtun (ai grija sa astupi intrarea in galerie ca sa nu traga aer fals).
Acum, in galerie este in permanenta un curent de aer destul de puternic (ca viteza), dinspre filtru spre motor. Asta mai ales la regimuri de deschidere mai mare a clapetei de acceleratie. Acest curent de aer antreneaza in mod evident acele particule/vapori de ulei si le mixeaza cu ceea ce intra in cilindrii. Deci in mod teoretic, nu ai avea motiv sa ai acel ulei acolo daca moturul ar merge doar la turatii care sa nu scada sub 2000 ture/min.
DAR, la regimuri mici de deschidere a clapetei de acceleratie - relanti in special - se produce un fenomen si anume inversarea sensului de curgere al aerului in galeria de admisie. Si acest lucru este cel care iti impinge vaporii de ulei in sens opus. Cu toate ca pare ireal, acest fenomen pulsatoriu, exista!
De ce? Din dorinta de a apropia turatia unde cuplul motor este maxim de turatia unde si putera motorului este maxima, se recurge la mai multe artificii. Unul din ele este marirea duratei axei cu came. Din pacate asta implica si suprapunerea unei mari perioade din sfarsitul evacuarii peste inceputul admisiei.
Ei bine, in aceste momente ale suprapunerii, in anumite situatii, presiunea gazelor de evacuare este suficient de puternica ca sa genereze acel "reverse flow", cum o denumeste literatura de specialitate - inversarea sensului de curgere al gazelor in galeria de admisie.
Repet, nu este un fenomen palpabil care poate fi simtit cu mana de exemplu la intrarea in filtru deoarece este pulsatoriu si cu varfuri foarte scurte. Dar el exista. Si este suficient pentru a-ti impinge acele particule de ulei inspre debitmetru si filtru.
Pentru a preintampina acest fenomen, se procedeaza la o scadere a avansului (de catre ECU) la regimul de relanti, care produce o crestere a vitezei aerului de admisie (e o intreaga teorie aici - daca vrei o discutam in alt topic) si implicit diminueaza acel efect de "reverse flow".
La motorul tau care are o axa cu came cu o durata de 302 grade si o suprapunere de 82 grade se manifesta acest efect mai mult ca la alte motoare! Imagineazati, aproape un sfert dintr-o revolutie a arborelui cotit vei gasi si supapa de evacuare si cea de admisie deschise. Deci....
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
Remediul e simplu:
se deconecteaza furtunele de la galeria de admisie si se lasa in jos pe linga motor ca sa nu intre mizerie in ele.
De asemenea se astupa gaurile de la galerie pentru a nu trage aer fals pe acolo.
- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Ceea ce avem pe masini este un sistem simplificat de "Positive Crankcase Ventilation (PCV) system".
http://www.imperialclub.com...Fuel/overview.htm
http://www.napaechlin.com/cpc7c.htm
Spun simplificat deoarece lipseste o supapa pentru determinarea sensului. In general sistemul cu supapa era folosit la masinile cu carburator. La cele pe injectie acesta a fost simplificat la ceea ce stii.
Dar scopul este acelasi: emission control - reducerea poluarii.
- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Oricum, nu vei pierde mult ulei pe acolo, daca vei lasa furtunul in aer, stai linistit. Tot uleiul care iesea pe acolo era aspirat de motor sau se depunea precum ai spus pe conexiunea de la filtru, debitmetru, etc. Si ai vazut doar ca nu scade nivelul uleiului intr-o maniera sesizabila. Adica ai impresia ca motorul nu consuma ulei.