abu_msv
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut tuturor. Am o Astra F din 94 motor 1.7 isuzu 82 cp si in urma cu o luna sa defectat capul hidraulic al pompei de injectie (cel putin asa a constatat respectivul mecanic ). Zis si facut, am achizitionat o pompa de la dezmembrari. De atunci fum negru si o scadere considerabila a puterii. Dupa mai multe verificari am constatat ca furtunul de la intercooler ce se gaseste undeva sub radiator era scos... probabil coincidentza..nu stiu. Ideea e ca am mers cam 4 zile cu el scos, timp in care motorul sa comportat foarte urat. In cele din urma am pus acel furtun inapoi iar un pompagiu a reglat pompa "asa cum trebuie". Problema e ca fum negru tot mai scoate, cei drept nu asa mult, dar cu vechea pompa nu scotea deloc, iar turbina nu se mai aude si trage relativ greu masina. Sa fi afectat ceva perioada cand am mers cu furtunul de la intercooler scos si tragea aer implicit praf de sub masina?
Multumesc anticipat
Multumesc anticipat
- yangzi
- **
- 289 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Vectra 2008 Z19DTH
- Mures
yangzi
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
Nu vad ce se poate defecta la turbina fara intercooler, doar tragea aer rece in loc de cald, intr-adevar fara filtru, dar nu cred ca acesta sa-l fi distrus-o in atata timp. Mai probabil este ca pompa de injectie nu este corect reglata, ceea ce ar explica lipsa de putere si fumul negru.
Atentie, fum negru poate sa scoata un motor diesel si in conditii de functionare corecta la turatia brusca a motorului din cauza arderii incomplete a combustibilului. Daca vrei sa nu ai dubii cu turbo poti face o testare in sarcina (in mers la 3000 rot/min) sa vezi daca debitul de aer corespunde limitelor normale (ceea ce elimina problema turbocompresorului).
Atentie, fum negru poate sa scoata un motor diesel si in conditii de functionare corecta la turatia brusca a motorului din cauza arderii incomplete a combustibilului. Daca vrei sa nu ai dubii cu turbo poti face o testare in sarcina (in mers la 3000 rot/min) sa vezi daca debitul de aer corespunde limitelor normale (ceea ce elimina problema turbocompresorului).
abu_msv
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Cum functioneaza treaba :
1. ECU (calculatorul masinii) citeste prin MAF = Debitmetru de aer, debitul de aer.
2. ECU calculeaza cata motorina trebuie bagata si in ce moment.
3. ECU trimite comanda pompei de injectie sa injecteze cantitatea de motorina in cilindrii in momentul care trebuie.
4. Pompa de injectie injecteaza cantitatea care trebuie si amestecul explodeaza.
Fum negru = motorina nearsa = motorina prea multa in raport cu aerul.
=> Oricare din cele 4 faze poate fi afectata.
1. MAF stricat (indica prea mult aer) => cauza putin probabila sa indice prea mult aer. De obicei indica prea putin.
2. Ecu stricat calculeaza gresit amestecul => cauza putin probabila. Nu se strica decat la actiuni asupra sa. Curent prea mare, socuri etc.
3. Circuitul ecu-pompa defect => cauza putin probabila doar sa bage mai multa motorina. In mod normal nu mergea deloc.
4. Pompa de injectie prost reglata/defecta => baga prea multa motorina desi comanda sa e sa bage mai putina.
Daca pompa de injectie la acest motor nu e comandata electronic atunci 1-3 pica si ramane doar 4 = Reglaj prost sau admisia de aer infundata (posibil turbina defecta sa nu bage cat aer trebuie).
1. ECU (calculatorul masinii) citeste prin MAF = Debitmetru de aer, debitul de aer.
2. ECU calculeaza cata motorina trebuie bagata si in ce moment.
3. ECU trimite comanda pompei de injectie sa injecteze cantitatea de motorina in cilindrii in momentul care trebuie.
4. Pompa de injectie injecteaza cantitatea care trebuie si amestecul explodeaza.
Fum negru = motorina nearsa = motorina prea multa in raport cu aerul.
=> Oricare din cele 4 faze poate fi afectata.
1. MAF stricat (indica prea mult aer) => cauza putin probabila sa indice prea mult aer. De obicei indica prea putin.
2. Ecu stricat calculeaza gresit amestecul => cauza putin probabila. Nu se strica decat la actiuni asupra sa. Curent prea mare, socuri etc.
3. Circuitul ecu-pompa defect => cauza putin probabila doar sa bage mai multa motorina. In mod normal nu mergea deloc.
4. Pompa de injectie prost reglata/defecta => baga prea multa motorina desi comanda sa e sa bage mai putina.
Daca pompa de injectie la acest motor nu e comandata electronic atunci 1-3 pica si ramane doar 4 = Reglaj prost sau admisia de aer infundata (posibil turbina defecta sa nu bage cat aer trebuie).
abu_msv
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
- yangzi
- **
- 289 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Vectra 2008 Z19DTH
- Mures
yangzi
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
abu_msv
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
- florin 558
- *
- 36 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2002 y20dth
- Iasi
florin 558
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
abu_msv
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
- florin 558
- *
- 36 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2002 y20dth
- Iasi
florin 558
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
Slick a scris:Cum functioneaza treaba :
1. ECU (calculatorul masinii) citeste prin MAF = Debitmetru de aer, debitul de aer.
2. ECU calculeaza cata motorina trebuie bagata si in ce moment.
3. ECU trimite comanda pompei de injectie sa injecteze cantitatea de motorina in cilindrii in momentul care trebuie.
4. Pompa de injectie injecteaza cantitatea care trebuie si amestecul explodeaza.
Fum negru = motorina nearsa = motorina prea multa in raport cu aerul.
=> Oricare din cele 4 faze poate fi afectata.
1. MAF stricat (indica prea mult aer) => cauza putin probabila sa indice prea mult aer. De obicei indica prea putin.
2. Ecu stricat calculeaza gresit amestecul => cauza putin probabila. Nu se strica decat la actiuni asupra sa. Curent prea mare, socuri etc.
3. Circuitul ecu-pompa defect => cauza putin probabila doar sa bage mai multa motorina. In mod normal nu mergea deloc.
4. Pompa de injectie prost reglata/defecta => baga prea multa motorina desi comanda sa e sa bage mai putina.
Daca pompa de injectie la acest motor nu e comandata electronic atunci 1-3 pica si ramane doar 4 = Reglaj prost sau admisia de aer infundata (posibil turbina defecta sa nu bage cat aer trebuie).
1. ECU (calculatorul masinii) citeste prin MAF = Debitmetru de aer, debitul de aer.
2. ECU calculeaza cata motorina trebuie bagata si in ce moment.
3. ECU trimite comanda pompei de injectie sa injecteze cantitatea de motorina in cilindrii in momentul care trebuie.
4. Pompa de injectie injecteaza cantitatea care trebuie si amestecul explodeaza.
Fum negru = motorina nearsa = motorina prea multa in raport cu aerul.
=> Oricare din cele 4 faze poate fi afectata.
1. MAF stricat (indica prea mult aer) => cauza putin probabila sa indice prea mult aer. De obicei indica prea putin.
2. Ecu stricat calculeaza gresit amestecul => cauza putin probabila. Nu se strica decat la actiuni asupra sa. Curent prea mare, socuri etc.
3. Circuitul ecu-pompa defect => cauza putin probabila doar sa bage mai multa motorina. In mod normal nu mergea deloc.
4. Pompa de injectie prost reglata/defecta => baga prea multa motorina desi comanda sa e sa bage mai putina.
Daca pompa de injectie la acest motor nu e comandata electronic atunci 1-3 pica si ramane doar 4 = Reglaj prost sau admisia de aer infundata (posibil turbina defecta sa nu bage cat aer trebuie).
cantitatea de fuel e injectata in functie de rpm dorit. aerul e in functie de fuel si nu invers. prea putin aer fum negru iar prea mult fum alb.
abu_msv
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
- comnic5
- **
- 193 mesaje
- din 27 Jul 2006
- Omega 2001 y22dth
- Spania
comnic5
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Spania
- Masina: Omega 2001 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2006
- Mesaj Privat
Dar filtrul de aer cum e? Si cum au reglat mecanicii pompa? Au reglat-o cu ceasul comparator asa cum scrie la carte? Fum negru inseamna aer putin sau motorina prea multa. In primul caz ar trebui sa verifici daca nu ai intercooler-ul obturat sau filtrul murdar. Ca sa verifici daca baga turbo presiune nu trebuie decat sa strangi furtunul de dupa turbina sa vezi daca se umfla cand creste turatia. In al doilea caz, poate iti baga prea multa motorina datorita reglarii incorecte a pompei.
EGR nu exista la acest motor.
EGR nu exista la acest motor.
abu_msv
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
buna
am o intrebare..referitor la "turbo"
cand schimb vitezele 1..2..3 aud un suierat..si cineva mia spus ca e posibil sa fie spart 'intercolerul'
masina trage bine..fum nu scoate..dar parca..parca..la 120 de km pe ora daca o bag in 4-a..tot nu are asa vlaga cum ar trebui sa aiba!
motorul este y22dth..omega
am o intrebare..referitor la "turbo"
cand schimb vitezele 1..2..3 aud un suierat..si cineva mia spus ca e posibil sa fie spart 'intercolerul'
masina trage bine..fum nu scoate..dar parca..parca..la 120 de km pe ora daca o bag in 4-a..tot nu are asa vlaga cum ar trebui sa aiba!
motorul este y22dth..omega
- simeontimplaru
- **
- 113 mesaje
- din 17 Mar 2008
- Astra 2002 Y1,7DTI
- Timis
simeontimplaru
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2008
- Mesaj Privat
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- comnic5
- **
- 193 mesaje
- din 27 Jul 2006
- Omega 2001 y22dth
- Spania
comnic5
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Spania
- Masina: Omega 2001 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2006
- Mesaj Privat
shaftt24 a scris:buna
am o intrebare..referitor la "turbo"
cand schimb vitezele 1..2..3 aud un suierat..si cineva mia spus ca e posibil sa fie spart 'intercolerul'
masina trage bine..fum nu scoate..dar parca..parca..la 120 de km pe ora daca o bag in 4-a..tot nu are asa vlaga cum ar trebui sa aiba!
motorul este y22dth..omega
am o intrebare..referitor la "turbo"
cand schimb vitezele 1..2..3 aud un suierat..si cineva mia spus ca e posibil sa fie spart 'intercolerul'
masina trage bine..fum nu scoate..dar parca..parca..la 120 de km pe ora daca o bag in 4-a..tot nu are asa vlaga cum ar trebui sa aiba!
motorul este y22dth..omega
Nu te supara, dar cam cate ture are la 120 in a 4-a. Eu cred ca e normal. Incearca la 120 in a 5-a.
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
sorin_hvb
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2007
- Mesaj Privat