- musafirul.nepoftit
- OP
- 109 mesaje
- din 19 Mai 2007
- Astra 2007 1.4
- Bucuresti
musafirul.nepoftit
- Mesaje scrise: 109
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2007
- Mesaj Privat
- ombly
- **
- 160 mesaje
- din 12 Jan 2008
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
ombly
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2008
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Istoric:
Motoarele seria Z10XE/Z12XE provin de fapt din cea veche cu X dar cu multe inbunatatiri la electric si soft, ulterior s-a vazut ca ele nu duc o caroserie grea cum este cea de Suzuki Wagon R = Agila si cumulat cu Corsa (masina de tineri) a rezultat noua serie de motoare XEP cu cilindree marita. In plus pe baza lor a aparut Z14XEP dezvoltat din Z12XEP (de fapt acelasi motor dar variatiuni pe tema data) unul foarte ieftin si fiabil, fara batai de cap la intretinere. Z14XEP nu provine din Z14XE (ruda saraca a lui Z16XE), este cu totul altul !
Z10XE/Z10XEP/Z12XE/Z12XEP au acelasi alezaj dar cele XEP au cursa mai mare, lantul si patine identice dar au facut pinioanele mai mici (efectiv efectiv au tras de motor pe verticala).
Tot ce este XEP au ME7.6.1 citeva si majoritatea M7.6.2, s-a renuntat la M1.5.5 care echipa seria XE.
Inainte de a lansa seria XEP au facut alta inventie, alt soft, catalizator cica performant si au eliminat EGR. Au vazut ca nu tine vrajeala asta si au pus din nou EGR, deci cele din 2003 este posibil sa le gasiti cu o masca la EGR.
Z14XEP a fost dezvoltat din Z12XEP pentru ca era prea bun ca sa nu o faca, au marit alezajul putin si au mai tras de el inca o data (cilindri mai lungi) iar in rest este exact identic.
Motive de ce nu au mai mers pe idea veche Z14XE/Z16XE si au dezvoltat Z14XEP din Z12XEP :
-EGR care se tot bloca
-inductie Delphi, pica des
-ECU Delphi, iar probleme la el
-intervale service mai mici ca are distributie pe curea
-management ardere slabut, echiparea e cu MAP care nu are precizia unui MAF si de asta ieseau noxe la limita lui E4
-consumatoare de ulei
Marele avantaj la aceste motoare e lantul, nu se rupe si vei avea tacanit de tacheti cind se uzeaza deci te va atentiona singur.
Pe larg ai aici:
Distributie Z10XE/Z10XEP/Z12XE/Z12XEP/Z14XEP
Mare grija ce ulei pui in motor si sa il schimbi la maxim 10,000km. Discutie buna despre ulei gasesti tot la Agila
Motoarele seria Z10XE/Z12XE provin de fapt din cea veche cu X dar cu multe inbunatatiri la electric si soft, ulterior s-a vazut ca ele nu duc o caroserie grea cum este cea de Suzuki Wagon R = Agila si cumulat cu Corsa (masina de tineri) a rezultat noua serie de motoare XEP cu cilindree marita. In plus pe baza lor a aparut Z14XEP dezvoltat din Z12XEP (de fapt acelasi motor dar variatiuni pe tema data) unul foarte ieftin si fiabil, fara batai de cap la intretinere. Z14XEP nu provine din Z14XE (ruda saraca a lui Z16XE), este cu totul altul !
Z10XE/Z10XEP/Z12XE/Z12XEP au acelasi alezaj dar cele XEP au cursa mai mare, lantul si patine identice dar au facut pinioanele mai mici (efectiv efectiv au tras de motor pe verticala).
Tot ce este XEP au ME7.6.1 citeva si majoritatea M7.6.2, s-a renuntat la M1.5.5 care echipa seria XE.
Inainte de a lansa seria XEP au facut alta inventie, alt soft, catalizator cica performant si au eliminat EGR. Au vazut ca nu tine vrajeala asta si au pus din nou EGR, deci cele din 2003 este posibil sa le gasiti cu o masca la EGR.
Z14XEP a fost dezvoltat din Z12XEP pentru ca era prea bun ca sa nu o faca, au marit alezajul putin si au mai tras de el inca o data (cilindri mai lungi) iar in rest este exact identic.
Motive de ce nu au mai mers pe idea veche Z14XE/Z16XE si au dezvoltat Z14XEP din Z12XEP :
-EGR care se tot bloca
-inductie Delphi, pica des
-ECU Delphi, iar probleme la el
-intervale service mai mici ca are distributie pe curea
-management ardere slabut, echiparea e cu MAP care nu are precizia unui MAF si de asta ieseau noxe la limita lui E4
-consumatoare de ulei
Marele avantaj la aceste motoare e lantul, nu se rupe si vei avea tacanit de tacheti cind se uzeaza deci te va atentiona singur.
Pe larg ai aici:
Distributie Z10XE/Z10XEP/Z12XE/Z12XEP/Z14XEP
Mare grija ce ulei pui in motor si sa il schimbi la maxim 10,000km. Discutie buna despre ulei gasesti tot la Agila