Laurian
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2007
- Mesaj Privat
sal...tot citind pe forum nu am gasit nimic asemenator asa ca apelez la ajutorul vostru....problema mea e ca atat cu contactul pus cat si cu motorul pornit imi sunt aprinsi cei doi martori (masinuta cu cheita si radiator cu ventilator), iar ventilatorul merge continuu, oprindu-se dupa cca 3 min dupa ce iau contactul. Azi dimineata am dus-o in service, am pus-o pe tester si mi-a dat cele doua coduri de eroare (P1530 si P1680). S-a incercat si schimbarea calculatorului de clima cu unul nou....la fel. Clima functioneaza normal, in sensul ca raceste. Verificand sigurantele de langa filtru de motorina am gasit una de 40A arsa. Schimband aceasta siguranta cu una noua s-a ars imediat ce am pus-o.
In concluzie, nu am rezolvat nimic. Am plecat asa cum am venit.
Va multumesc anticipat ptr. raspuns.
In concluzie, nu am rezolvat nimic. Am plecat asa cum am venit.
Va multumesc anticipat ptr. raspuns.
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Cand ventilatorul (ventilatoarele) merg tot timpul, este de obicei de vina senzorul de presiune freon (trinary switch) care are 2 sectiuni: una de presiune minima si una de presiune maxima. Defectul este pe partea de presiune maxima (ramas contactul cuplat) si ECM (calc de clima) interpreteaza ca fiind presiune maxima in instalatie si porneste venilatoarele ca prin racirea freonului sa se reduca presiunea. Legatura intre cele doua ventilatoare (AC si antigel) se face prin ECM, functia unuia (daca nu functioneaza) putand fi preluata de celalalt.
Laurian
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2007
- Mesaj Privat
ldivora a scris:Cand ventilatorul (ventilatoarele) merg tot timpul, este de obicei de vina senzorul de presiune freon (trinary switch) care are 2 sectiuni: una de presiune minima si una de presiune maxima. Defectul este pe partea de presiune maxima (ramas contactul cuplat) si ECM (calc de clima) interpreteaza ca fiind presiune maxima in instalatie si porneste venilatoarele ca prin racirea freonului sa se reduca presiunea. Legatura intre cele doua ventilatoare (AC si antigel) se face prin ECM, functia unuia (daca nu functioneaza) putand fi preluata de celalalt.
in cazul meu este un singur ventilator...sa inteleg ca trebuie sa schimb acest senzor "trinary switch" sau e posibil (prin faptul ca se arde acea siguranta de 40A) sa am un scurt pe undeva?...in ambele cazuri se aprind acesti martori pe bord?
P.S. pentru cei din Iasi...ma puteti indruma catre un service care sa-mi rezolve problema ptr. ca ieri am stat aproape toata ziua la un service cu tot felul de testere, laptop-uri si nu au rezolvat nimic...multumesc
Laurian
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Laurian
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2007
- Mesaj Privat
Laurian
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2007
- Mesaj Privat
astazi am fost la service si am primit o veste proasta...cica trebuie schimbat calculatorul ECU (ECM). Au facut urmatoarea proba: la pinul nr 7 din randul de jos al mufei din partea superioara ECU au legat un fir si l-au pus la masa (pe radiatorul calc). Vizualizand pe tester se schimba o "conditie" din 12V in 0V si simultan se cupla AC (toate astea cu contactul pus, fara motor pornit). Mie nu mi s-a parut foarte convigator si i-am rugat sa-mi faca un test cu alt calc. Intamplarea face ca aveau un al opel astra G in service (din 2000, a mea e din 2002), l-au schimbat si nu au mai aparut martorii de pe bord si nici testerul nu mai dadea vreo eroare. Mi-au dat si un pret: 3400 RON (calc+imobilizator+cheie).
Este aceasta metoda cea mai convingatoare? pot sa o iau de buna sau ar mai fi si alte variante?
Va foarte multumesc pentru eventualele opinii.
Este aceasta metoda cea mai convingatoare? pot sa o iau de buna sau ar mai fi si alte variante?
Va foarte multumesc pentru eventualele opinii.
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- victor_n
- ***
- 979 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
victor_n
- Mesaje scrise: 979
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Laurian
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2007
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- ***
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Laurian, n-ai mai scris cum ia rezolvat cu cele doua coduri de eroare.
LE: am continuat discutia pe un topic dedicat erorii P1530 https://www.clubopel.com/vie...p?p=853116#853116
LE: am continuat discutia pe un topic dedicat erorii P1530 https://www.clubopel.com/vie...p?p=853116#853116