- dolphspeed99
- OP
- 15 mesaje
- din 15 Apr 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
dolphspeed99
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat
Salutare!
Am stat o zi intreaga si am rasfoit subiectele postate incercand sa gasesc solutia la problema mea. Din pacate, nu am gasit nimic concludent asa ca, va rog, daca v-ati confruntat cu aceasta problema, sau daca ati putea sa-mi dati un sfat de unde sa incep verificarile, v-as fi recunoscator.
Am un opel astra G (2001) 1.6i, motor Z16SE. Folosesc benzina de 95 de la petrom si nu pot spune ca e rea (dar nici extraordinara). Acum 2 saptamani am fost in P. Neamt si am pus benzina de la un petrom (cel de la intrarea dinspre Roman, la baza podului). Imediat dupa ce am plecat de la petrom au inceput problemele: cum depaseam 3500-4000 turatii si o lasam la ralanti, cum murea motorul. Infine, am zis ca poate am un gunoi in benzina. Am asteptat si am consumat tot rezervorul de benzina si am facut plinul cu Carrera 100, dar problema a persistat. De atunci am fost pana la Bucuresti si inapoi si am mai facut 2 plinuri cu benzina de 95 de la petrom. Am schimbat si filtrul de benzina si bujiile, insa nici o schimbare.
Cum depasesc 3500-4000 turatii si o las in ralanti, moare motorul daca nu o spituiesc cateva secunde. De asemeni, daca reduc viteza de la ... sa zicem .... 140 la 80 (in viteza a 5-a), la 80 km/h cu acceleratia constanta masina nu merge lin, ci smucneste si merge in suturi, ca si cum s-ar termina benzina sau s-ar ineca. Daca o scot pe liber, se opreste motorul si porneste mai grelut, ca si cum ar fi inecata. Daca vad ca da sa se opreasca si fac cateva (vreo 15-20) spituri la acceleratie (pe liber) isi revine. Sau, daca dupa ce reduc viteza, o tin in 5-4-3 (trepte viteza) si reduc gradual din frana de motor, nu se mai opreste motorul. Daca merg cu ea in oras frumos si linistit, totul e ok. Cam astea ar fi simtomele.
Am fost cu masina si am pus-o pe tester si a dat 2 erori: nu mai tin minte codurile, dar era o eroare la recircularea gazelor de esapament si a 2-a eroare era la vintilul magnetic. Mecanicul a zis ca este supapa EGR, insa am schimbat-o cu una noua in octombrie 2007. Nu pot crede ca dupa 6 luni (12.000 km) s-a dus. Mecanicul a inceput sa-mi spuna ca este posibil sa fie axul cu came (bate destul de tarisor), sau pompa de benzina, sau chiar alternatorul ) ... da, ati citit bine: a spus ca nu incarca alternatorul cum trebuie si ca si asta ar putea fi o problema. Nu ma pricep la mecanica, dar mi se pare o aberatie asta!. In final, mi-a spus ca este posibil sa fie un canal infundat si ca ar trebui sa desfac chiuloasa si sa caut sa vad ce canal este infundat si sa-l desfund. Am mai facut o data treaba asta cu desfacut motorul sa caut cauza unei probleme si am jurat ca nu mai repet prostia a 2-a oara! Ca am stat fara masina 2 luni si nu am gasit problema. Si, in acele 2 luni, am bagat si o caruta de bani in diferite piese care puteau reprezenta problema si .... nu mai, gata! Nici nu vreau sa mai aud de asta!
Anyway ... nu mi se aprinde nici un bec la bord si in rest masina merge binisor. Dar devine de-a dreptul exasperanta treaba asta cu opritul motorului, mai ales ca eu circul destul de des in afara localitatii. Si la 120 km/h deja am depasit 3500 rpm!
Daca are cineva idee ce as putea face sa rezolv problema, va rog sa dati un reply. Orice idee este binevenita!
Va multumesc anticipat!
Am stat o zi intreaga si am rasfoit subiectele postate incercand sa gasesc solutia la problema mea. Din pacate, nu am gasit nimic concludent asa ca, va rog, daca v-ati confruntat cu aceasta problema, sau daca ati putea sa-mi dati un sfat de unde sa incep verificarile, v-as fi recunoscator.
Am un opel astra G (2001) 1.6i, motor Z16SE. Folosesc benzina de 95 de la petrom si nu pot spune ca e rea (dar nici extraordinara). Acum 2 saptamani am fost in P. Neamt si am pus benzina de la un petrom (cel de la intrarea dinspre Roman, la baza podului). Imediat dupa ce am plecat de la petrom au inceput problemele: cum depaseam 3500-4000 turatii si o lasam la ralanti, cum murea motorul. Infine, am zis ca poate am un gunoi in benzina. Am asteptat si am consumat tot rezervorul de benzina si am facut plinul cu Carrera 100, dar problema a persistat. De atunci am fost pana la Bucuresti si inapoi si am mai facut 2 plinuri cu benzina de 95 de la petrom. Am schimbat si filtrul de benzina si bujiile, insa nici o schimbare.
Cum depasesc 3500-4000 turatii si o las in ralanti, moare motorul daca nu o spituiesc cateva secunde. De asemeni, daca reduc viteza de la ... sa zicem .... 140 la 80 (in viteza a 5-a), la 80 km/h cu acceleratia constanta masina nu merge lin, ci smucneste si merge in suturi, ca si cum s-ar termina benzina sau s-ar ineca. Daca o scot pe liber, se opreste motorul si porneste mai grelut, ca si cum ar fi inecata. Daca vad ca da sa se opreasca si fac cateva (vreo 15-20) spituri la acceleratie (pe liber) isi revine. Sau, daca dupa ce reduc viteza, o tin in 5-4-3 (trepte viteza) si reduc gradual din frana de motor, nu se mai opreste motorul. Daca merg cu ea in oras frumos si linistit, totul e ok. Cam astea ar fi simtomele.
Am fost cu masina si am pus-o pe tester si a dat 2 erori: nu mai tin minte codurile, dar era o eroare la recircularea gazelor de esapament si a 2-a eroare era la vintilul magnetic. Mecanicul a zis ca este supapa EGR, insa am schimbat-o cu una noua in octombrie 2007. Nu pot crede ca dupa 6 luni (12.000 km) s-a dus. Mecanicul a inceput sa-mi spuna ca este posibil sa fie axul cu came (bate destul de tarisor), sau pompa de benzina, sau chiar alternatorul ) ... da, ati citit bine: a spus ca nu incarca alternatorul cum trebuie si ca si asta ar putea fi o problema. Nu ma pricep la mecanica, dar mi se pare o aberatie asta!. In final, mi-a spus ca este posibil sa fie un canal infundat si ca ar trebui sa desfac chiuloasa si sa caut sa vad ce canal este infundat si sa-l desfund. Am mai facut o data treaba asta cu desfacut motorul sa caut cauza unei probleme si am jurat ca nu mai repet prostia a 2-a oara! Ca am stat fara masina 2 luni si nu am gasit problema. Si, in acele 2 luni, am bagat si o caruta de bani in diferite piese care puteau reprezenta problema si .... nu mai, gata! Nici nu vreau sa mai aud de asta!
Anyway ... nu mi se aprinde nici un bec la bord si in rest masina merge binisor. Dar devine de-a dreptul exasperanta treaba asta cu opritul motorului, mai ales ca eu circul destul de des in afara localitatii. Si la 120 km/h deja am depasit 3500 rpm!
Daca are cineva idee ce as putea face sa rezolv problema, va rog sa dati un reply. Orice idee este binevenita!
Va multumesc anticipat!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dolphspeed99
- OP
- 15 mesaje
- din 15 Apr 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
dolphspeed99
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat
Imi cer scuze daca am lasat impresia ca nu am citit mesajele deja postate. Le-am citit pe majoritatea si am vazut principalele probleme care ar fi referitor la turatia in ralanti. Insa nimeni nu avea supapa EGR schimbata si la nimeni nu i se oprea motorul dupa ce trecea de anumite turatii. De asemeni, la mine a aparut acest fenomen brusc, dupa ce am pus benzina de la alta benzinarie.
Inainte de a inlocui supapa EGR, am curatat-o (dar nu profesionist) si tot facea figuri. Asa ca am zis ca o schimb si gata!
Benzina sunt sigur ca am pus doar fara plumb .... cu plumb nici nu se mai vinede cred. Oricum, stiu ca era alta statie de benzina, insa pompa de la benzina cu plumb nu incape in gaura rezervorului de benzina de la masinile fara plumb. E special facuta asa, ca sa nu se greseasca.
Si de care filtru spui sa nu fie infundat? Filtru de benzina? L-am schimbat cand au aparut problemele (acum 10 zile).
Ms mult pt promptitudinea raspunsului.
Daca nu ma insel, tu esti din Iasi. Imi poti recomanda un tester bun (dar sa fie bun si inginerul care-l opereaza)?
Inainte de a inlocui supapa EGR, am curatat-o (dar nu profesionist) si tot facea figuri. Asa ca am zis ca o schimb si gata!
Benzina sunt sigur ca am pus doar fara plumb .... cu plumb nici nu se mai vinede cred. Oricum, stiu ca era alta statie de benzina, insa pompa de la benzina cu plumb nu incape in gaura rezervorului de benzina de la masinile fara plumb. E special facuta asa, ca sa nu se greseasca.
Si de care filtru spui sa nu fie infundat? Filtru de benzina? L-am schimbat cand au aparut problemele (acum 10 zile).
Ms mult pt promptitudinea raspunsului.
Daca nu ma insel, tu esti din Iasi. Imi poti recomanda un tester bun (dar sa fie bun si inginerul care-l opereaza)?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mind_hunter
- **
- 173 mesaje
- din 28 Sep 2007
- Kadett 1982 13s
- Iasi
mind_hunter
- Mesaje scrise: 173
- Locatie: Iasi
- Masina: Kadett 1982 13s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
- dolphspeed99
- OP
- 15 mesaje
- din 15 Apr 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
dolphspeed99
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat
Mmmda, m-am intalnit cu dan si a facut el ce a facut pe acolo. Ideea este ca am plecat la bucuresti aseara si tot drumul (850 km dus-intors) mi s-a oprit o singura data motorul. In schimb, cand am plecat din oras, am facut plinul la Mol, Nu stiu daca e de la benzina sau de la dan , dar acum se poate merge cat de cat cu masina. Dane, sarumana pt ajutor si ramane sa ne auzim vineri ca sa o rezolvam definitiv
Ciuxy
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2007
- Mesaj Privat
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
@dolphspeed99
stai un pic...am o problema asemanatoare si si su raman cu codurile de egr si missfire...si si eu am schimbat egr-ul de maxim 1 an
da detalii si tu...la mine se banuie a fi ecm-ul/ecu..
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=z14xe
stai un pic...am o problema asemanatoare si si su raman cu codurile de egr si missfire...si si eu am schimbat egr-ul de maxim 1 an
da detalii si tu...la mine se banuie a fi ecm-ul/ecu..
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=z14xe
- dolphspeed99
- OP
- 15 mesaje
- din 15 Apr 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
dolphspeed99
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat
alxgudea a scris:@dolphspeed99
stai un pic...am o problema asemanatoare si si su raman cu codurile de egr si missfire...si si eu am schimbat egr-ul de maxim 1 an
da detalii si tu...la mine se banuie a fi ecm-ul/ecu..
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=z14xe
stai un pic...am o problema asemanatoare si si su raman cu codurile de egr si missfire...si si eu am schimbat egr-ul de maxim 1 an
da detalii si tu...la mine se banuie a fi ecm-ul/ecu..
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=z14xe
Am citit topicul tau si problemele nu sunt la fel. Tie iti scade si urca turatia motorului iar, cand motorul e rece, iti porneste in 3. La mine porneste bine, cand e motorul rece fuge de rupe, nu merge in 3 si nici nu creste turatia motorului. Pur si simplu dupa ce o forjez pana pe la 4000 rpm, moare cand o scot pe liber. Adica se balbaie pana moare (2-4 sec). Daca fac spituri primeste benzina si creste turatia.
Nu stiu ce sa-ti spun, sambata voi curata throttle body, valva EGR sivoi verifica si relantiul.
Voi reveni cu rezultatele.
PS: In seara asta mi s-a mai oprit o data motorul, dupa ce am mers cu viteza a 4-a in 4500 ture vreo 20 sec
- dolphspeed99
- OP
- 15 mesaje
- din 15 Apr 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
dolphspeed99
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat
Ciuxy a scris:
cum mey si dacia lu bunicu cu ce mere?
fise? le-ai schimbat?
dolphspeed99 a scris:
Benzina sunt sigur ca am pus doar fara plumb .... cu plumb nici nu se mai vinede cred.
Benzina sunt sigur ca am pus doar fara plumb .... cu plumb nici nu se mai vinede cred.
cum mey si dacia lu bunicu cu ce mere?
fise? le-ai schimbat?
Pai ... dacia lui bunicu mai merge? Smile
Fisele nu le-am schimbat, ca dau curent cum trebuie. Am schimbat insa bujiile, ca erau cam uzate si una chiar nu imi placea cum arata.
- dolphspeed99
- OP
- 15 mesaje
- din 15 Apr 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
dolphspeed99
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat
Revin cu o completare: m-am intalnit cu dan cuciureanu, mi-a curatat throttle body (era super jegos, pietrificat in unele locuri) si valva EGR (era curata, ca are doar 6 luni), am pus-o pe tester, totul bine si frumos. Insa, a 2-a zi, hop! Iar mi s-a oprit motorul dupa o scurta incursiune cu a 4-a in 4500 ture Pana acum nu pot spune ca am sesizat imbunatatiri considerabile dupa curatarea throttle body-ului. Porneste parca putin mai bine. In rest ... la fel ... fuge de rupe pamantul
Azi aceeasi problema cu opritul motorului la revenire din turatii mari - de 2 ori. Devine super enervanta treaba asta!
Ma intalnesc maine din nou cu dan sa o mai bibilim putin. Daca nu o rezolv, o marit si gata!
Of, of, of! Masinile astea! E mai simplu cu o femeie: ii duci o floare, o scoti la o prajitura si gata! I-ai inchis gura! Dar cu masina .... te scoate ea pe la 4 service-uri, iti mananca si sute bune de euro si tot te bombane la cap!
Azi aceeasi problema cu opritul motorului la revenire din turatii mari - de 2 ori. Devine super enervanta treaba asta!
Ma intalnesc maine din nou cu dan sa o mai bibilim putin. Daca nu o rezolv, o marit si gata!
Of, of, of! Masinile astea! E mai simplu cu o femeie: ii duci o floare, o scoti la o prajitura si gata! I-ai inchis gura! Dar cu masina .... te scoate ea pe la 4 service-uri, iti mananca si sute bune de euro si tot te bombane la cap!
- andreistancu89
- **
- 115 mesaje
- din 27 Mar 2007
- Astra 1999 1.8 l
- pitesti
andreistancu89
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: pitesti
- Masina: Astra 1999 1.8 l
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2007
- Mesaj Privat
Aceeasi problema o prezinta si masina mea de aproape un an. Nu apare mereu dar se mai opreste. O mai alerg din cand in cand si exact la fel atunci moare motoru. Are momente, faza e ca mai acum un an am schimbat debimetru (6 mil sau cam asa) mi s-a curatzat la service EGR si throttle body si dupa 2 luni iar a inceput sa faca.Daca pun testerul nu apare nici o eroare asa ca deci ce sa fie.Problema generala la OPEL? PS: serviceul era specializat dacia posibil daca incerc la OPEL sa imi descopere buba => sau atzi descoperit voi problema
- dolphspeed99
- OP
- 15 mesaje
- din 15 Apr 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
dolphspeed99
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat
Problema este generala Opel Astra (sau poate si alte modele). Pana la urma am fost la un service la care seful fusese sef de service la reprezentanta Opel din Iasi si mi-a explicat care este problema (si solutia). Valvele EGR sunr f sensibile si, daca nu pui valva originala, ai toate sansele sa se buleasca f repede. Asa ca mi-a explicat ca Opel a facut o varianta de soft prin care calculatorul nu mai vede valva EGR, masina devenind non-euro, insa ai scapat de probleme. S-a apelat la aceasta varianta deoarece se saturasera sa schimbe valve EGR pe garantie, ca aceasta problema apare si la masinile noi, nu numai la cele cu cativa ani vechime.
Asa ca m-am dus sa-mi rescrie softul si totul e super ok: a trecut cam un an de atunci si nu mi s-a mai oprit nici macar o data motorul. Masina fuge mult mai bine, se vede clar ca aceasta varianta de soft ii da si un plus de putere motorului. Partea negativa la aceasta rescriere de soft este ca atunci cand te duci sa faci ITP-ul, nu-ti vor mai iesi noxele. Insa sunt sigur ca stii cum sa te descurci
Asa ca m-am dus sa-mi rescrie softul si totul e super ok: a trecut cam un an de atunci si nu mi s-a mai oprit nici macar o data motorul. Masina fuge mult mai bine, se vede clar ca aceasta varianta de soft ii da si un plus de putere motorului. Partea negativa la aceasta rescriere de soft este ca atunci cand te duci sa faci ITP-ul, nu-ti vor mai iesi noxele. Insa sunt sigur ca stii cum sa te descurci
dj-08-byu
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2009
- Mesaj Privat
- dolphspeed99
- OP
- 15 mesaje
- din 15 Apr 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
dolphspeed99
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat
dj-08-byu
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2009
- Mesaj Privat
- dolphspeed99
- OP
- 15 mesaje
- din 15 Apr 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
dolphspeed99
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat