maumau
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bihor
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2007
- Mesaj Privat
Nu am gasit un topic care sa trateze o problema identica,asa ca m-am gindit sa deschid un topic nou.daca vreun moderator considera ca ar trebui mutat sau lipit la alt topic,il rog sa o faca.Deci, problema:
Astra-g din 2002 cu motor y17dt.Dupa circa 10 sec. de la pornire(la fiecare pornire),indiferent daca-i cald sau rece,oscileaza relantiul regulat(parca-i un ceasornic)intre 700 si 900 rpm.1-2 sec. sta la 700,apoi 1-2 sec sta la 900...si tot asa.Nu are nici un cod de eroare stocat.Scoate fum alb-albastrui,dar nu dens,daca nu esti atent nu observi,insa are un miros intepator de te intoxici pina la 1500 rpm si nu merge chiar rotund.La turatii mai ridicate isi mai revine,adica mai dispar din trepidatii si din fum.Nu trage bine,motorul e lenes.Am pus calculator de injectie de pe o masina care merge brici---la fel.Am incercat cu mafa de la debitmetru scoasa---face la fel.S-au schimbat diuzele(toate 4 s-au pus noi)----nimic.Am verificat cu testerul si prin masuratori:senzor de temperatura,debitmetru,egr,turbina,senzor de presiune turbo,cablaje si toate sint in parametri.Ma mai gindesc la:pompa de injectie,avans,calculatorul de pe motor(cel legat cu immo).Problema a aparut din senin,nu dupa schimbarea vreunei piese sau a distributiei.Orice idee care e la subiect si nu polueaza inutil topicul, e bine primita.Multumesc!
Astra-g din 2002 cu motor y17dt.Dupa circa 10 sec. de la pornire(la fiecare pornire),indiferent daca-i cald sau rece,oscileaza relantiul regulat(parca-i un ceasornic)intre 700 si 900 rpm.1-2 sec. sta la 700,apoi 1-2 sec sta la 900...si tot asa.Nu are nici un cod de eroare stocat.Scoate fum alb-albastrui,dar nu dens,daca nu esti atent nu observi,insa are un miros intepator de te intoxici pina la 1500 rpm si nu merge chiar rotund.La turatii mai ridicate isi mai revine,adica mai dispar din trepidatii si din fum.Nu trage bine,motorul e lenes.Am pus calculator de injectie de pe o masina care merge brici---la fel.Am incercat cu mafa de la debitmetru scoasa---face la fel.S-au schimbat diuzele(toate 4 s-au pus noi)----nimic.Am verificat cu testerul si prin masuratori:senzor de temperatura,debitmetru,egr,turbina,senzor de presiune turbo,cablaje si toate sint in parametri.Ma mai gindesc la:pompa de injectie,avans,calculatorul de pe motor(cel legat cu immo).Problema a aparut din senin,nu dupa schimbarea vreunei piese sau a distributiei.Orice idee care e la subiect si nu polueaza inutil topicul, e bine primita.Multumesc!
serum
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
- air_catalin
- **
- 121 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Astra 2000 1,7DTL
- Prahova
air_catalin
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dar la catalizator te-ai gandit? Motorul tau se cam inneaca cu gazele care sunt trimise inapoi, de aia cred ca oscileaza. Daca gazele au un miros urat+ oscilatii ai sansa sa fie infundat catalizatorul. Scoate-o afara din oras si mergi 5-10 min turata in 3500-4000 cu viteze mici( 2, 3 , 4) si mai vezi dupa aia.
LE.Totodata poti merge sa iti dea jos teava de la evacuare inainte de catalizator sa vezi ce se intampla cu turatia motorului. Nu ar strica sa pui inapoi injectoarele vechi si sa incerci o curatire a sistemului de injectie, astfel incat sa cureti si pompa de injectie de eventualele depuneri.
Ultima modificare făcută de popescu iulian la Mar 15 Apr, 2008 9:09 am
LE.Totodata poti merge sa iti dea jos teava de la evacuare inainte de catalizator sa vezi ce se intampla cu turatia motorului. Nu ar strica sa pui inapoi injectoarele vechi si sa incerci o curatire a sistemului de injectie, astfel incat sa cureti si pompa de injectie de eventualele depuneri.
Ultima modificare făcută de popescu iulian la Mar 15 Apr, 2008 9:09 am
maumau
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bihor
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2007
- Mesaj Privat
serum a scris:
Inseamna ca ai probleme cu debimetrul
maumau a scris:Am incercat cu mafa de la debitmetru scoasa---face la fel.
Inseamna ca ai probleme cu debimetrul
Parerea mea:cind scoti mufa de la debitmetru,ECU vede ca lipseste debitmetru, in consecinta da o valoare default(cam de mijloc---ma refer doar la mersul la relanti) si oscilarile ar fi trebuit sa inceteze daca erau provocate de debitmetru.Oricum,nu e mare lucru sa pun un debitmetru de la o masina care merge bine si voi incerca si asta.Alte idei?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- air_catalin
- **
- 121 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Astra 2000 1,7DTL
- Prahova
air_catalin
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- cornel_02
- **
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Bun venit in club ! De doi ani ma chinui sa rezolv problema asta si nimic. Singura diferenta fata de simptomele tale este ca la cald oscilatiile sunt foarte mici. Motorul este lenes la turatii mici, se simte aste la plecarea de pe loc, dar peste 2000 rpm trage mai bine ca toate celelalte motoare identice pe care le-am mai condus. Am ajuns tot la conluzia dureroasa: ecu sau pompa de injectie. Ar putea fi ceva din ecu caci mi-a zis cineva ca ecu meu nu "vede" ca am servodirectie si abs. Cand trag brusc de volan, motorul fiind la ralanti, se simte cum turatia tinde sa scada semn ca a aparut o sarcina. Alte masini nu fac asta.
Mult succes !
Mult succes !
- air_catalin
- **
- 121 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Astra 2000 1,7DTL
- Prahova
air_catalin
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- cornel_02
- **
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
- air_catalin
- **
- 121 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Astra 2000 1,7DTL
- Prahova
air_catalin
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- georgesand
- **
- 102 mesaje
- din 27 Apr 2007
- Astra 2001 Y17DT
- Vrancea
georgesand
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2007
- Mesaj Privat
- air_catalin
- **
- 121 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Astra 2000 1,7DTL
- Prahova
air_catalin
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
maumau
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bihor
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Nu e de la debitmetru.
Daca ai facut toate testele scrise de tine mai sus poate fi numai de la pompa de injectie sau ECU.
Daca ai facut toate testele scrise de tine mai sus poate fi numai de la pompa de injectie sau ECU.
Maestre dancuciureanu la care ECU te referi? Cel de pe pompa sau cel de sus de pe motor? Cel de pe pompa l-am inlocuit cu unul de pe o masina care merge brici si motorul se comporta la fel,deci il exclud.La cel de pe motor,i-am scos doar mufele sa vad daca nu are motorina in ele.Sint curate.Daca crezi ca poate fi ala de pe motor,incerc sa fac rost de o masina la care sa iau acel ecu+immo+cip si fac o proba.Poate fi ala?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ECU sau ECM e acelasi lucru (unit sau module) si e sus pe motor. Se poate face proba cu altul cum ai spus tu sau mai simplu cu tech2 sau op-com:
- se afla codurile de securitate
- se face ecu reset pe masina donatoare
- se pune ecu pe masina ta si se programeaza
- se fac probele
- se face din nou ecu reset la ecu si se scoate
- se monteaza inapoi pe masina donatoare si se programeaza la loc
Ca nivel de pret ecu+imo+cip e cam 400euro.
- se afla codurile de securitate
- se face ecu reset pe masina donatoare
- se pune ecu pe masina ta si se programeaza
- se fac probele
- se face din nou ecu reset la ecu si se scoate
- se monteaza inapoi pe masina donatoare si se programeaza la loc
Ca nivel de pret ecu+imo+cip e cam 400euro.
adi3636
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2008
- Mesaj Privat
maumau a scris:Nu am gasit un topic care sa trateze o problema identica,asa ca m-am gindit sa deschid un topic nou.daca vreun moderator considera ca ar trebui mutat sau lipit la alt topic,il rog sa o faca.Deci, problema:
Astra-g din 2002 cu motor y17dt.Dupa circa 10 sec. de la pornire(la fiecare pornire),indiferent daca-i cald sau rece,oscileaza relantiul regulat(parca-i un ceasornic)intre 700 si 900 rpm.1-2 sec. sta la 700,apoi 1-2 sec sta la 900...si tot asa.Nu are nici un cod de eroare stocat.Scoate fum alb-albastrui,dar nu dens,daca nu esti atent nu observi,insa are un miros intepator de te intoxici pina la 1500 rpm si nu merge chiar rotund.La turatii mai ridicate isi mai revine,adica mai dispar din trepidatii si din fum.Nu trage bine,motorul e lenes.Am pus calculator de injectie de pe o masina care merge brici---la fel.Am incercat cu mafa de la debitmetru scoasa---face la fel.S-au schimbat diuzele(toate 4 s-au pus noi)----nimic.Am verificat cu testerul si prin masuratori:senzor de temperatura,debitmetru,egr,turbina,senzor de presiune turbo,cablaje si toate sint in parametri.Ma mai gindesc la:pompa de injectie,avans,calculatorul de pe motor(cel legat cu immo).Problema a aparut din senin,nu dupa schimbarea vreunei piese sau a distributiei.Orice idee care e la subiect si nu polueaza inutil topicul, e bine primita.Multumesc!
Astra-g din 2002 cu motor y17dt.Dupa circa 10 sec. de la pornire(la fiecare pornire),indiferent daca-i cald sau rece,oscileaza relantiul regulat(parca-i un ceasornic)intre 700 si 900 rpm.1-2 sec. sta la 700,apoi 1-2 sec sta la 900...si tot asa.Nu are nici un cod de eroare stocat.Scoate fum alb-albastrui,dar nu dens,daca nu esti atent nu observi,insa are un miros intepator de te intoxici pina la 1500 rpm si nu merge chiar rotund.La turatii mai ridicate isi mai revine,adica mai dispar din trepidatii si din fum.Nu trage bine,motorul e lenes.Am pus calculator de injectie de pe o masina care merge brici---la fel.Am incercat cu mafa de la debitmetru scoasa---face la fel.S-au schimbat diuzele(toate 4 s-au pus noi)----nimic.Am verificat cu testerul si prin masuratori:senzor de temperatura,debitmetru,egr,turbina,senzor de presiune turbo,cablaje si toate sint in parametri.Ma mai gindesc la:pompa de injectie,avans,calculatorul de pe motor(cel legat cu immo).Problema a aparut din senin,nu dupa schimbarea vreunei piese sau a distributiei.Orice idee care e la subiect si nu polueaza inutil topicul, e bine primita.Multumesc!
spui ca ai verificat pe tester valva egr. pe motorul tau valva egr are actionare vacumatica, deci daca ai verificat masa de aer in relanti si ai vazut variatia masei de aer aspirat (cam jumatate in momentul cand deschide erg-ul) atunci e ok.
comanda de deschidere e data de un electroventil si testerul iti arata daca acest electroventil functioneaza (grad de umplere egr) de fapt, ceea ce se si intampla daca valva egr e blocata sau are membrana sparta.. primeste comanda dar nu deschide.
inclin sa cred ca ai egr-ul blocat.
variatile de turatie in relanti apar pt ca egr-ul lucreaza la motoarele diesel numai in ralanti, iar in momentul cand egr comanda deschiderea valvei, cantitatea de combustibil pulverizata este mai mica pe perioada cat valva ar trebui sa fie deschisa.
verifica membrana in primul rand...e cel mai simplu si nu necesita demontarea valvei.
maumau
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bihor
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2007
- Mesaj Privat
La acest motor,la relanti,cu egr inchis, debitul de aer masurat de debitmetru este in jurul valorii de 50 kg/h.Cu egr deschis,aceasta valoare scade la cca 29 kg/h.Am dat eu comenzi in locul valvei prin scoaterea si introducerea furtunasului de vacuum in mod repetat.Debitmetrul masoara imediat variatiile cantitatii de aer admis,drept dovada ca membrana nu e sparta si nici egr blocat.Am precizat in primul post ca am verificat egr,acum am si detaliat cum.Daca era egr blocat fie pe inchis,fie pe deschis, aveam cu sigurantza eroarea P0400,dat fiindca ecu ar fi vazut ca debitmetrul masoara constant la relanti si nu se incadreaza in graficul mapei sale.Daca vrei sa verifici functionarea corecta a intregului sistem egr(comanda si actionare)si te uiti pe tester numai la comanda pt valva, poti fi usor indus in eroare.Neaparat trebe monitorizate si indicatiile debitmetrului,el iti arata daca egr inchide si deschide in realitate.In ceea ce priveste afirmatia ca egr functioneaza numai la relanti,imi permit sa te contrazic:egr functioneaza si la sarcina partiala,doar ca difera ciclul de lucru.Cantitatea de motorina injectata la relanti este constanta (la aceeasi temperatura) indiferent daca egr este deschis sau inchis.Imi cer scuze,iar te-am contrazis,scopul topicului nu e asta,vreau doar sa nu caut aiurea si sa gasesc o rezolvare la ciudatenia asta.Multumesc !
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cornel_02
- **
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Desi au trecut 2 ani eu revin...
Credeti ca senzorul Crankshaft Position, poate fi defect fara a genera nici un cod de eroare ? Adica sa furnizeze niste impulsuri deformate sau de amplitudine necorespunzatoare ?
Sa va explic problema: Doar cand motorul este rece prezinta relanti oscilant intre 700 si 900 rpm. Se balbaie ba sa functioneze la 700 ba se duce la 900, astea cu o periodicitate neregulata.
Am facut o infinitate de teste, masuratori si incercari printre care:
-inlocuit pentru proba ECU
-inlocuit pentru proba calc. injectie
-inlocuit pentru proba debitmetru
-inlocuit pentru proba toate cele 4 injectoare
-inlocuit pentru proba spill valve
-curatat EGR
-pornit motorul cu firul de la timing control intrerupt
-pornit motorul fara cureaua de accesorii (eliminat alternator din suspecti)
Toate fara nici un rezultat. Defectiunea persista si nu genereaza nici un cod de eroare. Au mai ramas senzorii de turatie: de pe arbore si din pompa.
Azi am pornit motorul dimineata cand era rece cu firul de la Crankshaft Position taiat. A generat codul de eroare dar a pornit insa tot cu neregularitati. De aceasta data oscilatiile erau ritmice: 1,5-2 sec motorul statea la 700 apoi 1,5-2 sec statea la 900.
Cand am incercat sa pornesc cu mufa scoasa de la senzorul turatie pompa (si cu crankshaft conectat), nu a pornit nici rece nici calda. E posibil ca ecu sa functioneze doar cu impulsuri de la senzorul de la pompa si acesta sa fie defect? Am citit pe forum ca ar trebui sa porneasca si fara impulsurile de la senzor pompa daca crankshaft furnizeaza semnal corect.
Ceva idei?
Oricum rugamintea mea este ca cineva amabil sa incerce sa vada daca ii porneste motorul cu mufa de la senzorul de pe pompa scos si sa imi zica si mie. Are mufa alba si este al doilea langa cel de temperatura motorina.
Credeti ca senzorul Crankshaft Position, poate fi defect fara a genera nici un cod de eroare ? Adica sa furnizeze niste impulsuri deformate sau de amplitudine necorespunzatoare ?
Sa va explic problema: Doar cand motorul este rece prezinta relanti oscilant intre 700 si 900 rpm. Se balbaie ba sa functioneze la 700 ba se duce la 900, astea cu o periodicitate neregulata.
Am facut o infinitate de teste, masuratori si incercari printre care:
-inlocuit pentru proba ECU
-inlocuit pentru proba calc. injectie
-inlocuit pentru proba debitmetru
-inlocuit pentru proba toate cele 4 injectoare
-inlocuit pentru proba spill valve
-curatat EGR
-pornit motorul cu firul de la timing control intrerupt
-pornit motorul fara cureaua de accesorii (eliminat alternator din suspecti)
Toate fara nici un rezultat. Defectiunea persista si nu genereaza nici un cod de eroare. Au mai ramas senzorii de turatie: de pe arbore si din pompa.
Azi am pornit motorul dimineata cand era rece cu firul de la Crankshaft Position taiat. A generat codul de eroare dar a pornit insa tot cu neregularitati. De aceasta data oscilatiile erau ritmice: 1,5-2 sec motorul statea la 700 apoi 1,5-2 sec statea la 900.
Cand am incercat sa pornesc cu mufa scoasa de la senzorul turatie pompa (si cu crankshaft conectat), nu a pornit nici rece nici calda. E posibil ca ecu sa functioneze doar cu impulsuri de la senzorul de la pompa si acesta sa fie defect? Am citit pe forum ca ar trebui sa porneasca si fara impulsurile de la senzor pompa daca crankshaft furnizeaza semnal corect.
Ceva idei?
Oricum rugamintea mea este ca cineva amabil sa incerce sa vada daca ii porneste motorul cu mufa de la senzorul de pe pompa scos si sa imi zica si mie. Are mufa alba si este al doilea langa cel de temperatura motorina.
- cornel_02
- **
- 278 mesaje
- din 13 Feb 2007
- Astra 2002 y17dt
- Galati
cornel_02
- Mesaje scrise: 278
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2007
- Mesaj Privat
Eu intreb, eu raspund. Y17DT cu soft DYRX, nu porneste cu mufa de la senzorul de pozitie/turatie pompa injectie scoasa. Am verificat pe 2 exemplare. Are si logica daca ne gandim ca in realitate aceasta situatie (arbore cotit se invarte iar pompa injectie nu se roteste), se produce cand se rupe cureaua de distributie sau in cazul altor avarii mai mari.