- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
Am tot intalnit prin plimbarile mele pe forumul asta si pe altele conceptul de vacuum?
Poate cineva sa precizeze ce face exact chestia asta, la ce ajuta si care sunt defectiunile pe care le poate genera nefunctionarea acestuia la un motor?
Cautand pe forum am gasit cateva posturi care contineau cuvantul vacuum dar referitor la posibile defectiuni/simptome (furtun vacuum crapat, pompa vacuum, etc).
Poate cineva sa precizeze ce face exact chestia asta, la ce ajuta si care sunt defectiunile pe care le poate genera nefunctionarea acestuia la un motor?
Cautand pe forum am gasit cateva posturi care contineau cuvantul vacuum dar referitor la posibile defectiuni/simptome (furtun vacuum crapat, pompa vacuum, etc).
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
servofrina actioneaza prin diferenta de presiune intre doua camere. in una e presiunea atmosferica normala, in cealalata este vid (vacuum). pompa de vacuum trage aerul din aceasta camera pentru a crea vidul si diferenta de presiune.
daca pompa nu merge, o sa ai frina clasica, fara servo.
pentru descriere mai exacta, cu animatii si restul tacimului vezi aici (brake booster=servo frina)
daca pompa nu merge, o sa ai frina clasica, fara servo.
pentru descriere mai exacta, cu animatii si restul tacimului vezi aici (brake booster=servo frina)
- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
la Y17DT
pompa de vacuum are un rol vital in functionarea motorului:
el creaza vacuum pentru valva electropneumatica care actioneaza tot prin vacuum membrana valvei EGR (EGR-ul are rol de recirculare a gazelor arse in scopul cresterii randamentului motorului, scaderii consumului si scaderea cantitatii de gaze de evacuare arse), creaza vacuum pentru valva electropneumatica ce comanda bypassul turbocompresorului (wastegate - acesta are rol de a evacua o parte din gazele de evacuare prin catalizator si tobele de esapament in cazul in care pesiunea gazelor de evacuare ce invart tubina este prea mare) si creaza vacuum pentru servofrana (ajuta la franarea servoasistata).
pompa de vacuum are un rol vital in functionarea motorului:
el creaza vacuum pentru valva electropneumatica care actioneaza tot prin vacuum membrana valvei EGR (EGR-ul are rol de recirculare a gazelor arse in scopul cresterii randamentului motorului, scaderii consumului si scaderea cantitatii de gaze de evacuare arse), creaza vacuum pentru valva electropneumatica ce comanda bypassul turbocompresorului (wastegate - acesta are rol de a evacua o parte din gazele de evacuare prin catalizator si tobele de esapament in cazul in care pesiunea gazelor de evacuare ce invart tubina este prea mare) si creaza vacuum pentru servofrana (ajuta la franarea servoasistata).