Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • tofi25

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2007

  • Mesaj Privat
salutare
Am si eu o intrebare. Am un opel vectra a, 1990, 1,8i si am condus de curand un ford mondeo 2003. Dupa ce m-am urcat iar la volan in opel am vazut ca pedala de ambreiaj de la opel se apasa mult mai greu decat cea de la ford. Sa fie oare vreo problema la pedala sau asa trebuie sa fie? Mentionez ca diferenta am observat-o numai dupa ce am condus fordul, pana atunci nu mi s-a parut ca se apasa greu. Precizez ca atunci cand apas pedala se aude ca si un scartait.
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Vaselină ... multă - acolo unde se prinde cablul ambreiajului de pedală şi pe la îmbinări. Eu am făcut greşeala să zic "lasă că merge şi aşa", până ce s-a rupt cablul de ambreiaj (după o lună, cam aşa). Distracţie pe măsură, când stai invers pe scaunul şoferului, cu picioarele în aer şi capul sub pedale. Wink
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Poate ca Fordul avea ambreiaj hidraulic (servo), asa cum au multe masini din generatii mai noi, iar Vectra ta are ambreiaj pe cablu. Scartaitul este de la mecanismul pedalei.
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ambreiajul fiind cu cablu, se apasa mai greu. daca se apasa prea greu, probabil cablul este uzat. cind l-ai schimbat ultima oara?

uzura apare de obicei in doua locuri:
1. pe cablul propriu zis, care freaca in interiorul camasii. de aici dificultatea la apasarea pedalei. efectul final este ruperea cablului. o solutie temporara (depinde si in ce stare se afla) este sa bagi niste ulei intre cablu si camasa. pentru asta ridici pedala la maxim si desprinzi capatul cablului de la cutia de viteze. lucrezi pe la acel capat. pui putin ulei (cu seringa), misti cablul cu mina in camasa; repeti de citeva ori. o sa mearga mai bine, dar nu tine foarte mult. daca ai deja rugina pudra in interior se revine destul de repede la situatia initiala.

2. capatul cablului care se prinde de pedala, acolo unde scirtiie la tine. pedala "roade" din urechea de prindere de la capatul cablului, o subtiaza si efectul final este ruperea urechii cind apesi pedala. (e o fericire sa ti se intimple asta in mijlocul unei intersectii). pentru a amina cit mai mult momentul, e bine sa ungi cu vaselina acel loc, pentru a micsora frecarea metal-pe-metal.

oricum, daca nu ai schimbat cablul de mult, sa ai in vedere aceasta operatie. singurul moment dificil este prinderea urechii de pedala. in acelasi orificiu din bratul pedalei intra si capatul unui arc. trebuie il scoti din orificiu pentru a putea scoate cablul vechi si prinde cablul nou, apoi pui arcul la loc. totul se face mai mult pe pipaite, pozitia este dificila si fara vizibilitate.
daca ai nevoie de mai multe detalii privind procedura de schimbare a cablului, lasa un mesaj aici.
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 816
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si ar mai fi o solutie, ptr a amana inevitabilul, se scaote cablul si se introduce intr-un vas cu motorina, se scufunda cu totul dupa ce i s-a scos protectia de cauciuc, acel burduf de la capatul cablului, si se ''lucreaza'' cablul in acea motorina, adica se trace si se impinge de el, cu aceasta ocazie se mai curata si mizeria, rugina si ce-o mai fi pe acolo, iar apoi ramane si lubrifiat la interior.
Rezultat bun garantat si testat de mine, dar asta amana doar inevitabilul cum am mai spus.
Cum a spus si Sezran, trebuie pusa vaselina pe urechea unde se agata cablul.
  • gogabii

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2005

  • Mesaj Privat
tofi25 a scris:salutare
Am si eu o intrebare. Am un opel vectra a, 1990, 1,8i si am condus de curand un ford mondeo 2003. Dupa ce m-am urcat iar la volan in opel am vazut ca pedala de ambreiaj de la opel se apasa mult mai greu decat cea de la ford. Sa fie oare vreo problema la pedala sau asa trebuie sa fie? Mentionez ca diferenta am observat-o numai dupa ce am condus fordul, pana atunci nu mi s-a parut ca se apasa greu. Precizez ca atunci cand apas pedala se aude ca si un scartait.

Ai aflat ceva? Nu de altceva dar am si eu aceeasi problema, am schimbat si cablul dar tot greu se apasa pedala. Am impresia ca chestia de care ii agatat cablul (capatul dinspre motor) ii devina, ca nici nu mana nu reusesc sa trag de ea. O sa pun o poza poate imi spune cineva despre ce e vorba.
  • tofi25

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Inca nu am reusit sa rezolv nimic deoarece nu am avut timp sa merg la mecanic. Dupa Pasti o sa merg.
  • Xperiment

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Sezran a scris:2. capatul cablului care se prinde de pedala, acolo unde scirtiie la tine. pedala "roade" din urechea de prindere de la capatul cablului, o subtiaza si efectul final este ruperea urechii cind apesi pedala. (e o fericire sa ti se intimple asta in mijlocul unei intersectii). pentru a amina cit mai mult momentul, e bine sa ungi cu vaselina acel loc, pentru a micsora frecarea metal-pe-metal.

Nr 2 am patit-o si eu Evil or Very Mad Bine ca aveam motoru cald si eram destul de aproape de casa si am putut sa ajung fara ambreiaj. Nu stiam ca se unge urechea cu vaselina la montaj. Eu am pus un pic pe cablu si l-am miscat de cateva ori. Acum merge mai usor fata de cablul care s-a rupt.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR