laura
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2005
- Mesaj Privat
Am un Opel Astra 1.7 Diesel 2001. In urma inundatiilor din Bacau, am fost nevoita sa intru cu masina in apa de 30 cm, timp de cateva minute. Masina a mers normal, dar peste cca 30 min, dupa ce a fost oprit motorul, a picat servodirectia, iar becul de la baterie s-a aprins. Bateria e noua. La mecanicii cu care am vorbit, mi s-a spus ca e vorba despre alternator, mai precis ca s-a ars statorul. Alternatorul oferit de mecanic este second hand, Bosch, garantie 1 an, si costa 5 milioane. Poate fi alta cauza a avariei ? Se poate rebobina statorul ? Exista o alternativa mai ieftina ?
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
laura
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2005
- Mesaj Privat
Cauza ar fi apa intrata in alternatorul care este foarte jos, iar alte reparatii nu a mai facut. Initial a schimbat puntea de dioda din alternator (fara sa o verifice), a montat alternatorul pe masina si a constatat ca nu era asta cauza. A demontat iar alternatorul, si a schimbat de data asta releul de transmisie, constatand ca nu era nici asta cauza. In final a scos statorul alternatorului, l-a pus sub tensiune si a facut scurt (masa). Solutia data de mecanic este schimbarea alternatorului, unul nou costand 14 mil., unul second 5 mil. Oare vrea acest mecanic sa ma tepuiasca, sau problema este reala?
Service-ul unde am fost are reputatia de cel mai bun din Bc.
Exista o legatura intre servo-directie si alternator? Cam cat ar costa un stator nou? Problema e ca nu am gasit nici un cod pe alternator ca sa pot da comanda.
Service-ul unde am fost are reputatia de cel mai bun din Bc.
Exista o legatura intre servo-directie si alternator? Cam cat ar costa un stator nou? Problema e ca nu am gasit nici un cod pe alternator ca sa pot da comanda.
- trami
- **
- 134 mesaje
- din 11 Mar 2005
- Dambovita
trami
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2005
- Mesaj Privat
Dupa mine problema este reala si mecanicul are dreptate. Legatura intre servodirectie si alternator este urmatoarea: picand alternatorul, pompa de servodirectie de pe masina ta fiind electrica n-a mai avut curent sa functioneze si ti-a golit si bateria.
Prin inlocuirea alternatorului problema trebuie sa se rezolve, inclusiv reincarcarea bateriei.
Nu stiu insa nimic despre preturile de acolo, un amic a dat acum trei saptamini aici in Italia 160 euro pe un alternator nou de Nissan Primera. Oricum informatia asta nu cred sa-ti foloseasca, dar daca vrei ma pot interesa pt al tau.
Prin inlocuirea alternatorului problema trebuie sa se rezolve, inclusiv reincarcarea bateriei.
Nu stiu insa nimic despre preturile de acolo, un amic a dat acum trei saptamini aici in Italia 160 euro pe un alternator nou de Nissan Primera. Oricum informatia asta nu cred sa-ti foloseasca, dar daca vrei ma pot interesa pt al tau.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Ceva similar mi s-a intamplat siu mie, bateria a cazut, consumatorii cred ca au "tras" prea mult din alternator (vorbesc de consumul instantaneu) si acesta s-a ars, deci am fost cu el la reparat.
In scurta perioada cand mergeam "pe baterie" DA a incetata sa functioneze (volanul mergea EXTREM de greu, la limita de a nu putea conduce, oricum NU de catre femei si "pirpirii")
Totul a reintrat in ordine dupa schimbarea alternatorului SI bateriei.
Se pare ca DA (electrica) este FOARTE sensibila la caderea tensiunii de alimentare.
Morala... schimbati bateria cum da primul semn de "oboseala"...
In scurta perioada cand mergeam "pe baterie" DA a incetata sa functioneze (volanul mergea EXTREM de greu, la limita de a nu putea conduce, oricum NU de catre femei si "pirpirii")
Totul a reintrat in ordine dupa schimbarea alternatorului SI bateriei.
Se pare ca DA (electrica) este FOARTE sensibila la caderea tensiunii de alimentare.
Morala... schimbati bateria cum da primul semn de "oboseala"...
laura
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2005
- Mesaj Privat
Intr-adevar, cred ca daca mergeam pana se usca masina sau o lasam pornita, nu mi se intampla necazul. Primul lucru observat la prima pornire a motorului fost ca volanul se misca foarte greu, iar apoi am vazut si becul bateriei aprins. Desi am mai mers cu ea asa cam 2 zile (cca 50Km) bateria nu s-a "dus", gratie faptului ca e noua si, (cred), a motorului diesel care induce un consum mai mic de curent. Oricum, am luat decizia schimbarii alternatorului, iar rezultatul il aflu astazi. Nu am renuntat insa ideea rebobinarii statorului vechiului alternator, aceasta solutie conferindu-mi un alternator de rezerva.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Florin c
- **
- 235 mesaje
- din 14 Dec 2004
- Astra 2007 Z17DTH
- Constanta
Florin c
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2004
- Mesaj Privat
Laura, incearca sa mergi la dezmembrari si sa vezi cat este acolo un alternator, dar mai intii vezi cat costa unul nou, ca sa vezi cum negociezi cu unul second-hand. Eu am avut alternator sh la cea veche si cat am avut-o eu(3 ani) a mers perfect, dar daca ai bani de aruncat pe unul nou,... Pe cel vechi l-am luat cu 700.000 lei. Dupa ce il inlocuiesti sa pui bateria la incarcat la un redresor. In functie de ce gasesti iei o decizie.
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
Daca mecanicul acela ti-a schimbat puntea fara sa o masoare inseamna ca ori a vrut sa faca economie de timp ori habarnare sa masoare o punte, deci nu prea stie cum functioneaza alternatorul si e foarte posibil sa greseasca.
Dar daca zici ca se aprinde becul de baterie la bord, defectul este in zona aceea, insa nu se stie daca la stator cum a zis sau in alta parte.
Demonteaza alternatorul si du-l la un service pentru verificare.
Dar daca zici ca se aprinde becul de baterie la bord, defectul este in zona aceea, insa nu se stie daca la stator cum a zis sau in alta parte.
Demonteaza alternatorul si du-l la un service pentru verificare.
BOBO
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2005
- Mesaj Privat
Stie cineva daca servo directia electro hidraulica foloseste doar curent pentru a se pune in miscare?
Am o problema cu alternatorul nu mia baga curent becul bateriei este aprins la bord si am observat ca decind sa aprins becul si alternatorun nu mai baga curent citeodata volanul se misca greu cum s-ar misca cu motorul oprit. Are vreo legatura cu curentul scazut (practic merge pe baterie) ?
MASINA ESTE OPEL ASTRA G 1999 MOTOR X16SZR
Am o problema cu alternatorul nu mia baga curent becul bateriei este aprins la bord si am observat ca decind sa aprins becul si alternatorun nu mai baga curent citeodata volanul se misca greu cum s-ar misca cu motorul oprit. Are vreo legatura cu curentul scazut (practic merge pe baterie) ?
MASINA ESTE OPEL ASTRA G 1999 MOTOR X16SZR
- trami
- **
- 134 mesaje
- din 11 Mar 2005
- Dambovita
trami
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2005
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
BOBO a scris:Stie cineva daca servo directia electro hidraulica foloseste doar curent pentru a se pune in miscare?
Cureau care antreneaza si alternatorul antreneaza si pompa de servodirectie.
Deci foloseste si curent dar si o pompa hidraulica.
Totusi vad ca te chinui destul de mult cu problema care o ai, de ce nu te duci la un prieten care se pricepe citusi decit. Oricum e greu sa iti dai cu parerea as de la distanta de pe forum. Cineva priceput in cel mult o juma de ora iti spune care e problema.
- trami
- **
- 134 mesaje
- din 11 Mar 2005
- Dambovita
trami
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2005
- Mesaj Privat
- Maverick
- ****
- 1,185 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,185
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
- ANDREI_BAI
- **
- 161 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 1999 X16SZR
- Bucuresti
ANDREI_BAI
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
- Maverick
- ****
- 1,185 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,185
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
idiceanu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: timisoara cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2005
- Mesaj Privat
.. descriere problema...( scuze dar nam mai gasit problema asta )
la un moment dat dupa fatait prin parcare si exersat parcari vreo ora ...brusc volanul a inceput sa mearaga greu... adica dadeam o jumate de tura okay si dupa pana la bracaj mergea greu ca si cum as fii dat de smantanba sau un ulei mai gros si nu se ungea... ( nare ce sa se unga la corsa dar asta e senzatia, ca asta incerc sa descriu). am oprit motoru am deschis capota sa ma uit....si am auzit un sunet ca si cum se pompa ceva sau tragea ceva un sunte oricum de motoras electric din zona injectiei sau mai de jos ... tinut 10 secunde si nam apucat sa ma prind de locatie exacta dar de undeva de acolo... deci putea sa vina si de la caseta de directie....am repornit si efectul la fel la rotire... in diferite pozitii dar in general dupa o tura de volan spre o directie sau alta ....am last-o sa se "raceasca " motoru si sa ia o pauza si dupa 2 ore aprox...la repornire nimic.... si-a revenit complet...la tester nimic azi de diminetza...
martorii bord toti okay, si de baterie si de eps si de motor, incarcare okay...
simpomele ar fii ca nu mai mergea motorasu de servo...dar daca e sa compar cu altele fara servo...nu era tipul de efort in care rotesti roata si freaca asfaltul ...
se paote sa se fii saturat motorasu de efort , sau senzorii sai fii dat comenzi aiurea sau ce dumnezeu... nu de alta dar face 700 de euro de nou partae aia care face servo , si nu vine pe bucati sa zici ca scahimbi motorasu...
mutltumiri anticipate...
si ce as putea sa fac sa ma prind de unde si ce ar fii dus.
ps . am schimbat bielete de directie de 2 saptamani , dar principila nu are nici o legatura...
la un moment dat dupa fatait prin parcare si exersat parcari vreo ora ...brusc volanul a inceput sa mearaga greu... adica dadeam o jumate de tura okay si dupa pana la bracaj mergea greu ca si cum as fii dat de smantanba sau un ulei mai gros si nu se ungea... ( nare ce sa se unga la corsa dar asta e senzatia, ca asta incerc sa descriu). am oprit motoru am deschis capota sa ma uit....si am auzit un sunet ca si cum se pompa ceva sau tragea ceva un sunte oricum de motoras electric din zona injectiei sau mai de jos ... tinut 10 secunde si nam apucat sa ma prind de locatie exacta dar de undeva de acolo... deci putea sa vina si de la caseta de directie....am repornit si efectul la fel la rotire... in diferite pozitii dar in general dupa o tura de volan spre o directie sau alta ....am last-o sa se "raceasca " motoru si sa ia o pauza si dupa 2 ore aprox...la repornire nimic.... si-a revenit complet...la tester nimic azi de diminetza...
martorii bord toti okay, si de baterie si de eps si de motor, incarcare okay...
simpomele ar fii ca nu mai mergea motorasu de servo...dar daca e sa compar cu altele fara servo...nu era tipul de efort in care rotesti roata si freaca asfaltul ...
se paote sa se fii saturat motorasu de efort , sau senzorii sai fii dat comenzi aiurea sau ce dumnezeu... nu de alta dar face 700 de euro de nou partae aia care face servo , si nu vine pe bucati sa zici ca scahimbi motorasu...
mutltumiri anticipate...
si ce as putea sa fac sa ma prind de unde si ce ar fii dus.
ps . am schimbat bielete de directie de 2 saptamani , dar principila nu are nici o legatura...
vanwil
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina: Corsa 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2005
- Mesaj Privat
idiceanu,
aceeasi problema o am si eu.
mi s-a intamplat de vreo doua ori intr-un an de zile, in conditiile in care, de fiecare data, incercam sa fac o parcare la limita (deci multe manevre).
volanul se betoneaza, dar treptat, nu dintr-o data, cu fiecare manevra facuta parca ti-e tot mai greu sa manevrezi volanul, pana cand nu il mai manevrezi deloc ca nu mai poti. Dupa o ora-doua functioneaza de parca nu s-a intamplat nimic. la opel in service nu au gasit nimic dubios.
daca afli ce si cum posteaza si aici, te rog. multumesc
aceeasi problema o am si eu.
mi s-a intamplat de vreo doua ori intr-un an de zile, in conditiile in care, de fiecare data, incercam sa fac o parcare la limita (deci multe manevre).
volanul se betoneaza, dar treptat, nu dintr-o data, cu fiecare manevra facuta parca ti-e tot mai greu sa manevrezi volanul, pana cand nu il mai manevrezi deloc ca nu mai poti. Dupa o ora-doua functioneaza de parca nu s-a intamplat nimic. la opel in service nu au gasit nimic dubios.
daca afli ce si cum posteaza si aici, te rog. multumesc