Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
E greu de comentat ştirea dar e un semnal de alarmă pentru posesori.

Sursa: Cotidianul

Trei milioane de soferi vor fi obligati sa renunte la masini
02 Apr 2008 Antoaneta Etves, Mihai Nicut
Posesorii de masini non-Euro ar putea fi siliti sa renunte la ele pina la sfirsitul anului 2011, potrivit unei reglementari europene aflate inca in stadiu de proiect. Oamenii nu vor primi nimic in schimb.
Mai mult de jumatate dintre soferii din Romania vor trebui sa renunte la masinile pe care le conduc acum, in mai putin de patru ani, potrivit unei propuneri de directiva care se discuta acum la nivelul Comisiei Europene. Conform acesteia, si Romania va trebui sa scoata de pe drumurile publice toate masinile poluante, adica cele care au motoare non-Euro. Data-limita pina la care nu va mai trebui sa circule nici o masina non-Euro este 1 ianuarie 2012, iar cheltuielile pentru casarea acestor masini vor fi platite de stat.

„La nivelul Uniunii Europene se discuta tot mai intens asupra unei directive de scoatere incepind cu anul 2011 a autoturismelor non-Euro. In aceste conditii, Romania va asigura de la bugetul de stat toate costurile de casare si dezmembrare a autoturismelor non-Euro“, se mentioneaza in nota de fundamentare a actului normativ emis de Guvern pentru ultima varianta a taxei auto.

Ministrul Mediului, Attila Korodi, spune ca masura va privi mai mult de jumatate dintre posesorii de autoturisme. „Cred ca, daca va fi adoptata aceasta directiva, Romania va avea probleme. 60% din parcul auto al Romaniei este non-Euro, ceea ce inseamna ca ele trebuie retrase de pe piata“, a explicat Korodi.

Potrivit oficialilor de la Registrul Auto Roman, in Romania sint inmatriculate in prezent 4,9 milioane de automobile, ceea ce inseamna ca peste 2,9 milioane de masini sint non-Euro si vor trebui scoase din circulatie. Masura ii va privi in special pe toti cei care poseda Dacii fabricate inainte de 1998. De asemenea, cum standardul de poluare Euro 1 a devenit obligatoriu in Europa in 1993, trebuie sa renunte la masini mare parte dintre cei care au automobile fabricate in strainatate inainte de aceasta data.

Statul nu va plati nimic oamenilor care vor trebui sa renunte la masini. „Nu se va acorda nici o despagubire. Omul este in cunostinta de cauza si avertizat din timp ca masina nu mai respecta normele de mediu“, ne-au declarat surse din Ministerul Finantelor. Potrivit acestora, ar putea fi acordat doar un stimulent pentru a-i determina pe oameni sa duca masinile la centrele de reciclare, scutind astfel autoritatile de cheltuielile de ridicare a lor de pe strada.

Singura solutie pentru o parte dintre cei aproape trei milioane de soferi de a obtine ceva este programul de innoire a parcului auto, insa doar pentru o parte dintre cei care au bani de o masina noua. Programul presupune acordarea unei sume de 4.000 de lei oricarui posesor al unei masini mai vechi de 12 ani care isi da automobilul la casat. Insa i se acorda banii doar daca vor fi folositi ca avans pentru cumpararea unei masini noi.

„Anul trecut au fost casate 16.500 de masini, iar anul acesta vrem sa casam 30.000 de unitati. Daca vom avea fonduri mai multe vom extinde acest program pentru a reduce numarul masinilor de acest gen de pe piata“, a explicat ministrul Mediului.

Precedente in Europa

Incepind cu 1 ianuarie, anul acesta, masinile care nu indeplinesc standardul Euro 2 sint interzise in Berlin. In plus, masinile care au voie sa circule prin oras trebuie sa poarte o eticheta de control pe care scrie clasa de emisii: rosu pentru Euro 2, galben pentru Euro 3 si verde pentru Euro 4. Lipsa etichetei atrage o amenda de 40 de euro si un punct pe carnet. Din 2010, in Berlin
vor circula exclusiv masini cu standard Euro 4 si mai mare.

Aceleasi reguli se mai aplica in Germania in Köln si Hanovra. Milano a introdus la inceputul anului o taxa zilnica de acces in oras de 5 euro pentru masinile non-Euro si de 2 euro pentru Euro 1 si Euro 2. Euro 3 si 4 circula fara taxa. In Roma s-au interzis pina si scuterele non-Euro. (I.T.)
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
da.frumos.ca la nivelul nostru de trai ne si permitem toti euro 5.
dar eu intreb altceva:masinile cu gpl ce norma de emisii respecta?
stiu ca in centrul romei acestea au voie indiferent de clasa de poluare.
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Va dati seama cit malai pentru importatorii de masini din RO care ne conduc guvernul...
In RO nu mai asteptam 2011, imeidiat dupa alegeri "facem tara mai curata"
  • rhodense

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia Sports Tourer 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
iarasi tandemul Vosganian-Tariceanu . astia sunt culmea,incep iarasi sa compare tari cu nivel de trai mai ridicat cu romania. motocicleanu mai bine s-ar ingriji de drumuri Mad
  • Daci

  • Mesaje scrise: 1,388
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Asta e reclama mascata la masini noi. Pana cand mai putem circula cu euro 3 si 4? Poluarea majora nu e de la masinile mici si daca vom avea toti masini nepoluante si in loc de spatii verzi pamant care genereaza praf, sunt curios ce se va mai nascoci.
  • alindel

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: cluj-napoca
  • Masina: Kadett 1989 17d
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2007

  • Mesaj Privat
ma baieti, daca se da legea asta eu imi duc kadettul direct la guvern. asa ar trebui sa faca toti sa le casam noi de buna voie dar in curtea guvernului........................sa nu mai poata iesi ei afara cu "rablele" lor euro 5.
poate ca asa isi vor da seama de fapt cate masini sunt non euro in romania................ Evil or Very Mad
  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
da nu la masini mici e marea problema
ia circulati in spatele unui DAC de cel vechi sau autobuz intercomunal
sa vezi atunci fum etc
si la masinile de mare tonaj
  • manta_bog

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Manta 1976
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
imi duc opelu la taricianu sa-l tuneze
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,267
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
nimeni niciodata nu o sa poata interzice circulatia masinilor non-euro atata timp cat ele sunt deja inmatriculate!in cel mai rau caz vor baga niste impozite si taxe imense incat sa te faca sa renunti singur la a circula cu masina aceea!
  • stefy_726

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti, Romania
  • Masina: Ascona 1986 18E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2006

  • Mesaj Privat
cred ca Romania va obtine o derogare nu avem noi puterea de cumparare
ca la un cetatean din germania si cum se zice mai sus cred ca se umbla la taxe
pt. masini noneuro,dar atunci asi veni cu sugestiea sa inscrii masina prin telefon
ca in suedia si sa platesc taxe la cit circul pe an cu masina eu unul nu fac mai
mult de 8000 km pe an si jumate ii fac in concediu eu unul care conduc 10 ore in
Bucuresti cu masina de servici nu asi da 15000 euro pe o masina sa o tin in fata
blocului doar pt. 8000 km pe an (masina de sevici nu o folosesc niciodata in scop
personal) eu cind citesc pe forum ce probleme aveti cu masinii noi ma doare capul
baba mea la citi ani are sint indrgostit de ea si nu as schimba-o cu una euro 4
chiar vreau sa umblu la tinighicerie sa mai merg cu ea si dupa 2010,sa nu veniti cu
intrebari daca am condus masini euro 4 ca nu o sa-mi schimb decizia am la munca
una euro 4 de au cautat la servis 2 zile o mufa, inafara de confort nu ma bucura cu
nimic,Tariceanu nu mai sta mult asa sa avem grija pe cine votam.
  • xflo

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Ce fain, fiecare se gandeste la buzunarul propriu.
Da' la planeta nu se gandeste nimeni ? La aerul pe care tot noi il respiram ? Voua va convine cand mergeti in spatele un kadett non-euro si in 15 secunde miroase a ulei ars in masina ? Va convine cand mergeti la plimbare prin oras si nu mai puteti respira ?
Sigur, lucrurile astea sunt ceva mai indepartate, mai "out of reach". Dar daca nimeni nu schimba nimic niciodata, si toti zic "de ce chiar io, chiar acuma ?", lucrurile astea se vor agrava, si copiii nostri vor iesi la joaca cu masti de gaz.
Nu vreau sa ma iau de nimeni aici. Vreau doar sa va spun: nu ganditi doar pe termen de 1 an, ganditi-va si la copii.
  • zapartanioan86

  • Mesaje scrise: 298
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 2001 ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2007

  • Mesaj Privat
inainte de toate pentru protejarea naturii ar trebui interzisa defrisarea asta masiva, adik interzicerea baronilor locali care taie razant padurea(care circula cu masini euro 5 ca isi permit), plantarea de copaci in orase, nu inlocuirea lor cu betoane, inlocuirea milioanelor de pungi de plastic care se dau gratis la cumparaturi si romanul le ia ca poate ii trebuie la ceva pe acasa, interzicerea balastierelor care distrug apele care apartin tot persoanelor sus mentionate, si cand toate astea o sa fie facute putem sa ne legam si de cei care circula cu masini non-euro si abia atunci o sa ne putem gandi si la viitor... pana atunci guvernantii ar trebui sa se gandesca de doua ori inainte sa faca acest lucru....
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 470
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Urmaresc si eu cu interes subiectul in media. Am avut initial o Astra cu motor E2, iar anul trecut am dat-o pentru ca mi-am luat locuinta si mai aveam nevoie de bani . Cum traim in secolul vitezei si masina e indispensabila ( vezi naveta ,servici, cumparaturi, carat materiale de contructii, etc.) am luat o Dacia de 20 si ceva de ani vechime, care isi face treaba cu succes. Mai cade o bujie , un delcou, un furtun ,etc; dar momentan nu am posibilitati materiale pentru ceva mai bun. Eu cred ca daca ceea ce se discuta in articol se va aplica in 2011,voi parca masina in fata guvernului alaturi de alti posesori de masini non-euro , ca alta solutie nu avem. Programul rabla e o porcarie; stiiu ca se da mita ca sa ajungi pe lista unui dealer auto. Am aflat ca de fapt numarul de posesori de masini non euro se ridica undeva la 75% , aici intra si autoturisme si tractoare,camioane, autobuze, etc. Cineva zicea ca vor face impozite si taxe mari pentru cei cu non-euro; pot sa-i spun doar atat; si tigarile s-au scumpit de multe ori, crezi ca numarul de fumatori s-a redus din cauza asta? Smile glumeam ; nu discut cazul altora, in cazul meu nu am posibilitati sa-mi schimb masina asa ca n-am alta solutie decat sa le platesc taxele , cat vor fi ele, iar in unele cazuri chiar sa "uit" sa o platesc (rovigneta de ex.) . In cazul meu sunt cred mii de romani care n-au alta posibilitate decat sa plateasca taxe ca fara masina in ziua de azi nu te poti deplasa. Unde e liberatatea de miscare?
Cineva intreba daca ne gandim la planeta asta? Cred ca intrebarea trebuie adresata celor care conduc combinatele petrochimice, siderurgice, etc; celor care exploatateaza sute de hectare de padure, cei care au masini a caror consum se masoara in litrii (zecide litrii)/pe ora si nu ca in cazul nostru in litri / suta de km.
  • jockeru

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Ascona 1984
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2008

  • Mesaj Privat
eu imi pun intrebarea, cand o sa se aplice aceasta "regula" si la masinile euro1 sau euro2 ?

momentan circul cu masina lu' tata (un opel ascona, non-euro) si in max 1 an vrem s'o schimbam....tata sa'si ia o masina cat mai noua din Germania sau Logan :-& (nu mai vrea sa repare masini in fata blocului) si eu vreau sa'mi iau un opel astra (anii '93-'97) care este euro1 sau euro2...parca vad ca pana o sa mi'o cumpar vor sa interzica si masinile astea Crying or Very sad ... din salariul care'l am nu'mi permit masina mai noua

ca o concluzie: vin alegerile...cine o sa'i voteze ? (aia 2.9milione de persoane care au masini non-euro NU)
  • Barbu Laura

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1986 1.3nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2008

  • Mesaj Privat
xflo a scris:Ce fain, fiecare se gandeste la buzunarul propriu.
Da' la planeta nu se gandeste nimeni ? La aerul pe care tot noi il respiram ? Voua va convine cand mergeti in spatele un kadett non-euro si in 15 secunde miroase a ulei ars in masina ? Va convine cand mergeti la plimbare prin oras si nu mai puteti respira ?
Sigur, lucrurile astea sunt ceva mai indepartate, mai "out of reach". Dar daca nimeni nu schimba nimic niciodata, si toti zic "de ce chiar io, chiar acuma ?", lucrurile astea se vor agrava, si copiii nostri vor iesi la joaca cu masti de gaz.
Nu vreau sa ma iau de nimeni aici. Vreau doar sa va spun: nu ganditi doar pe termen de 1 an, ganditi-va si la copii.


Prietene nu stiu cum poti scoae asemenea aberatii cum ca poluarea tarii asteia vine de la masinile personale, cind toate fabricile din tara scot un fum de neimaginat pentru orice tara din lumea asta, pe linga faptul ca romania este contra cost una din cele mai mari gropi de depozitare ale deseurilor reactive dintoata europa si america.
Hai sa ai bafta.
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Impactul asupra plaminilor nostrii a 300 000 masini intr-un oras este mai mare decit miile de metrii cubi de substante poluante emise de un combinat la 50 km distante.
Pe de alta parte, din 1970 si pina in prezent, daca vorbim de masini intretinute, lucrurile nu s-au schimbat radical. Da, a aparut un catalizator, un EGR, insa daca in acelasi oras ramain pe strada 300 000 masini in acelasi timp, toate euro 4, punem pariu ca nu o sa fie diferit?
Kadetul ala care scoate fum si ulei ars nu reprezinta clasa masinilor vechi de pe strada. Am condus Dacia 1310 din 1989 pana acum doi ani. Nu scotea fum, nu mirosea a ulei ars, dar aveam grija de ea. Deci de condamnat nu e kadetul, ci soferul lui care-si baga pixu' ....
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
oricum, nu va fi acelasi lucru daca ruleaza 300.000 masini euro 4 in acelasi timp, emisiile sunt totusi mult reduse.
@calfianu degeaba nu scotea fum si nu mirosea a ulei ars dacia ta, trebuie sa iei in considerare ca emisiile totusi erau mult prea mari fata de emisiile unui motor modern.
  • add

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
mi se pare normal ca cei cu euro mai mic sau fara sa plateasca o taxa mai mare, eu as da un meleon pe luna sa merg prin bucuresti daca aia cu euro 2 ar plati 3 si aia cu noneuro 4-5
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Calfianule , nu este chiar asa cum zici...
Ca si grad de poluare, intre o masina non-euro si o masina cu norma euro 4 , eu zic ca este o mare diferenta in ceea ce priveste gradul de CO2 emis...
Ar fi ideal pentru Romania, daca la ora actuala, pe strazi , ar fi doar masini cu norma euro 4 Smile
Specialistii afirma ca norma euro 6 va polua mai putin cu 60%fata de norma euro 4 , asa ca imi permit sa afirm cele mentionate mai sus, cand compar normele de poluare.
Eu zic ca retragea masinilor non euro de pe strazile Romaniei va fi un mare pas inainte pentru depoluarea mediului , inclusiv pentru siguranta traficului.
Nu vreau sa supar pe nimeni, dar este un lucru necesar sa se puna in practica asta.In general, cu anumite exceptii, masinile non euro sunt uzate fizic, asa ca, fara suparare, la fier vechi cu ele.
Specialistii in protectia mediului afirma ca la ora actuala , in Romania, poluarea se datoreaza in special noxelor emise de masini.Industria nu mai este principalul factor de poluare.
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
rog colegii care au afirmat ca intre o masina non euro si un euro 4 este o mare diferenta la emisia de CO2 (la aceeasi capacitate) sa argumenteze cu date. Nu spun ca nu este diferenta, insa nu este mare (poate sub 30%). La hidrocarburi nearse si NOx este principala diferenta.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR