- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
Salutare.
1. De ceva timp miroase a benzina in masina cand merg cu ea. Am verificat furtunaraia de la pompa de injectie pana in rampa injectoarelor si nu e nici unul crapat sau care sa scape benzina pe la vreun colier. Stie cineva de unde mai poatre fi ?
2. Am niste neclaritati cu privire la unele "componente" de sub capota (mai exact nu stiu ce sunt alea). Poza este urmatoarea
3. Tot sub capota mai sunt niste mufe "in aer". Stie cineva de unde sunt sau daca a fost dezactivat vreo ceva?
Scuze pentru lungimea topicului. Multumesc.
1. De ceva timp miroase a benzina in masina cand merg cu ea. Am verificat furtunaraia de la pompa de injectie pana in rampa injectoarelor si nu e nici unul crapat sau care sa scape benzina pe la vreun colier. Stie cineva de unde mai poatre fi ?
2. Am niste neclaritati cu privire la unele "componente" de sub capota (mai exact nu stiu ce sunt alea). Poza este urmatoarea
3. Tot sub capota mai sunt niste mufe "in aer". Stie cineva de unde sunt sau daca a fost dezactivat vreo ceva?
Scuze pentru lungimea topicului. Multumesc.
- deleted-763
- *
- 42 mesaje
- din 03 Mai 2005
deleted-763
- Mesaje scrise: 42
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2005
- Mesaj Privat
Pot spune ca am intampinat aceeasi problema cu tine dar nu am gasit solutia ... am verificat toate furtunaraia dar tot miroase ... apropo schimba piesa aceea galbena (am uitat cum se numeste) de pe 91 la 95. Adik o scoti de acolo o scoti din mufa si o bagi invers . Aia face referire la cifra octanica a benzinei si in general masinile venite din germania au ala setat pe 91 ... ai sa vezi ca motorul va trage mai bine .
- Kappy
- **
- 325 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 325
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
Poza 1: - chestia aia neagra cu furtunasele alea e Fuel Tank Vent Valve (nu ma intreba ca nici acum nu stiu exact ce face); mai sapa prin forum ca au mai fost niste posturi;
- chestia aia aurie cred ca este (sper sa nu gresesc) valva EGR; daca nu e asa ...asta e greseala mea;
Poza 2: - firele alea 2 (unu rosu si unu maro) sunt de la claxon;
- mufa aia care e in aer nu stiu de la ce poate fi; daca nu uit o sa ma uit la mine si iti spun
La treaba cu benzina nu prea stiu ce ar putea fi....decat o chestie pe furtunul de tur..aproape de intrarea in rampa injectoarelor. Daca poti mai fa o poza in spatele galeriei de admisie sa se vada conductele de combustibil.
PS. Mi se pare mie sau flansele de amortizoare sunt pe duca?
- chestia aia aurie cred ca este (sper sa nu gresesc) valva EGR; daca nu e asa ...asta e greseala mea;
Poza 2: - firele alea 2 (unu rosu si unu maro) sunt de la claxon;
- mufa aia care e in aer nu stiu de la ce poate fi; daca nu uit o sa ma uit la mine si iti spun
La treaba cu benzina nu prea stiu ce ar putea fi....decat o chestie pe furtunul de tur..aproape de intrarea in rampa injectoarelor. Daca poti mai fa o poza in spatele galeriei de admisie sa se vada conductele de combustibil.
PS. Mi se pare mie sau flansele de amortizoare sunt pe duca?
- JURISTU '
- **
- 237 mesaje
- din 31 Mar 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- TIMISOARA
JURISTU '
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: TIMISOARA
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2005
- Mesaj Privat
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
Multumesc ptr raspunsuri. Intr-adevar motorul este cam jegos dar nu prea imi vine sa il spal; sa nu am probleme cu el dupa aia.
Azi dimineata am schimbat mufa aia cu 91 pe 95 (sunt curios daca o sa se vada ceva).
Chestia aia galbena din prima poza (valva???) ce rol are?. Unul din furtunele care intra in "T" -ul de dinaintea ei si care vine de undeva din corpul clapetei de acceleratie (partea de jos) este un pic crapat iar furtunul care intra in "valva" aia se scoate f. usor. Ma gandesc sa nu fie ceva sub presiune si sa iasa pe acolo (futunul de la valva respectiva cam mirosea a benzina) - o fi vreu "retur" ceva ... (cred ca ma aberez rau de tot)
Azi dimineata am schimbat mufa aia cu 91 pe 95 (sunt curios daca o sa se vada ceva).
Chestia aia galbena din prima poza (valva???) ce rol are?. Unul din furtunele care intra in "T" -ul de dinaintea ei si care vine de undeva din corpul clapetei de acceleratie (partea de jos) este un pic crapat iar furtunul care intra in "valva" aia se scoate f. usor. Ma gandesc sa nu fie ceva sub presiune si sa iasa pe acolo (futunul de la valva respectiva cam mirosea a benzina) - o fi vreu "retur" ceva ... (cred ca ma aberez rau de tot)
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
"Chestia aia galbena din prima poza" este regulatorul de presiune al benzinei in rampa de injectoare.
Are o conexiune de vacuum din galeria de admisie pentru a varia presinea din circuitul de benzina si deci implicit cantitatea de benzina injectata in functie de depresiunea din galeria de admisie. Principalul rol este de a reduce presiunea in rampa de injectoare in momentul depresiunilor mari din galeria de admisie - cazul franei de motor sau mersului in relanti.
Mai simuleaza si un usor efect de "sprit" ca la carburatoare cand apesi brusc acceleratia, deoarece atunci depresiunea din galeria de admisie scade brusc si acel regulator de presiune face sa creasca presiunea in rampa -> mai multa benzina injectata.
Mirosul de benzina poate fi cauzat si de un injector care scapa presiune.
In general dupa oprirea motorului, in rampa de benzina ramane presiune. Daca un injector, din cauza depunerilor de calamina pe duza, scapa presiune, atunci pe la el va picura benzina dupa oprirea motorului pana se "domoleste" presiunea din rampa. Acea benzina scapata in galeria de admisie poate "mirosi", asta pe langa efectul nociv pe care il are cand se va scurge in baia de ulei, via cilindru.
E una din variante, acum nu te speria, nu inseamna ca asta e problema la tine...
Apropo, cum porneste masina la cald? Adica ai mers cu ea, temperatura este cea de regim ~90 si opresti motorul pentru 15 minute. Cum porneste apoi? Usor sau mai greu? Daca mai greu atunci sunt sanse 80% ca sa fie din cauza unui injector care scapa...
Are o conexiune de vacuum din galeria de admisie pentru a varia presinea din circuitul de benzina si deci implicit cantitatea de benzina injectata in functie de depresiunea din galeria de admisie. Principalul rol este de a reduce presiunea in rampa de injectoare in momentul depresiunilor mari din galeria de admisie - cazul franei de motor sau mersului in relanti.
Mai simuleaza si un usor efect de "sprit" ca la carburatoare cand apesi brusc acceleratia, deoarece atunci depresiunea din galeria de admisie scade brusc si acel regulator de presiune face sa creasca presiunea in rampa -> mai multa benzina injectata.
Mirosul de benzina poate fi cauzat si de un injector care scapa presiune.
In general dupa oprirea motorului, in rampa de benzina ramane presiune. Daca un injector, din cauza depunerilor de calamina pe duza, scapa presiune, atunci pe la el va picura benzina dupa oprirea motorului pana se "domoleste" presiunea din rampa. Acea benzina scapata in galeria de admisie poate "mirosi", asta pe langa efectul nociv pe care il are cand se va scurge in baia de ulei, via cilindru.
E una din variante, acum nu te speria, nu inseamna ca asta e problema la tine...
Apropo, cum porneste masina la cald? Adica ai mers cu ea, temperatura este cea de regim ~90 si opresti motorul pentru 15 minute. Cum porneste apoi? Usor sau mai greu? Daca mai greu atunci sunt sanse 80% ca sa fie din cauza unui injector care scapa...
- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
Porneste bine...zic eu...tot la a doua cheie. Prima data porneste dar nu sta deloc. (Cand pun contactul ar trebui sa porneasca pompa sau nu?...eu aud ca porneste pompa abia cand pornesc motorul). Abia a doua oara porneste bine (la sfert de cheie).
Uneori se invarte electromotorul dar nu porneste motorul pana nu ii dau o pedala. Se intimpla ambele variante indiferent daca am mers sau nu cu masina si daca o las sau nu 15-30 minute. Totusi am observat ca varianta cu invartitul electromotorului si cu datul pedalei se intimpla mai des. Am luat-o ca atare si am lasat-o asa.
Totusi care este problema daca se porneste masina cu pedala apasata?
Uneori se invarte electromotorul dar nu porneste motorul pana nu ii dau o pedala. Se intimpla ambele variante indiferent daca am mers sau nu cu masina si daca o las sau nu 15-30 minute. Totusi am observat ca varianta cu invartitul electromotorului si cu datul pedalei se intimpla mai des. Am luat-o ca atare si am lasat-o asa.
Totusi care este problema daca se porneste masina cu pedala apasata?
- maddan
- **
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Cauza poate fi cea de mai sus.
Poate mai fi si faptul de a merge cu ea subturata - eu daca merg o portiune de drum cu ea asa incepe sa miroasa a benzina.
alex_pescaru - daca a mea porneste intotdeauna greu daca o las sa stea 15 minute, mai sunt si alte cauze decat cea spusa de tine, sau taman aia e? Ca pana acum nu aveam habar de ce facea asa.
Poate mai fi si faptul de a merge cu ea subturata - eu daca merg o portiune de drum cu ea asa incepe sa miroasa a benzina.
alex_pescaru - daca a mea porneste intotdeauna greu daca o las sa stea 15 minute, mai sunt si alte cauze decat cea spusa de tine, sau taman aia e? Ca pana acum nu aveam habar de ce facea asa.
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Pt wwwcvro:
Alimentarea pompei, in general la Opel, este facuta numai cand dai la cheie si apoi este mentinuta atata timp cat exista impulsuri de comanda pentru bobina de inductie. In lipsa acestora, dupa aprox. 0.5 secunde este intrerupta alimentarea pompei de benzina, deoarece in eventualitatea unui accident, daca contactul ramane pus si motorul se opreste sa se opreasca si pompa de benzina.
La motoarele cu injectie, de obicei, nu este nevoie sa ti pedala apasata la pornire. Sarcina "apasarii pe pedala" este preluata de catre computerul de injectie prin intermediul regulatorului de aer pentru relanti. Acesta deschide IAV (idle air valve) intr-o pozitie prestabilita, in functie de temperatura motorului, ca si cum ai fi apasat pe pedala.
Mai exista o situatie speciala: atunci cand dai la cheie si ai apasata la fund pedala de acceleratie. In acel moment computerul sesizeaza situatia de pornire motor (cranking) si pedala la fund (WOT - wide open throttle) si nu injecteaza nici benzina si nici scanteie nu da. Asta pentru cazurile cand consideri ca motorul este inecat si prin deschiderea la maxim a clapetei de acceleratie ai nevoie ca motorul sa suga si evacueze tot acel amestec bogat.
Pt maddan:
In general (80%) aia este cauza pornirilor grele la cald. Leaky injector. Retine, _numai_la_cald_ porneste greu, deoarece daca ai un injector care pierde presiune si picura benzina de la el, se formeaza un amestec f. bogat in galerie, care, in cazul in care motorul este rece sau a apucat sa se raceasca bine, ajuta f. mult la pornire.
In cazul pornirii la rece, o mare parte din benzina pulverizata de injectoare condenseaza pe peretii reci ai galeriei de admisie si de aceea este nevoie de un surplus de benzina injectata pt cateva secunde.
In general, un motor OK, porneste de 2 ori mai repede la cald decat la rece. Deci daca la rece ii ia sa zicem 1 secunda sa porneasca, la cald nu ii trebuie mai mult de 0.5 secunde. In schimb un motor la care picura pe la injectoare, la rece porneste in mai putin de 0.5 secunde ("la sfert de cheie" cum se spune) dar ii poate lua mai mult de 3-4 secunde de invartire in gol la cald pana sa porneasca, tocmai din cauza acelui amestec prea bogat ca sa se aprinda si care, pana nu este evacuat, creaza probleme de pornire.
Scuze pt topicul asa de lung...
Alimentarea pompei, in general la Opel, este facuta numai cand dai la cheie si apoi este mentinuta atata timp cat exista impulsuri de comanda pentru bobina de inductie. In lipsa acestora, dupa aprox. 0.5 secunde este intrerupta alimentarea pompei de benzina, deoarece in eventualitatea unui accident, daca contactul ramane pus si motorul se opreste sa se opreasca si pompa de benzina.
La motoarele cu injectie, de obicei, nu este nevoie sa ti pedala apasata la pornire. Sarcina "apasarii pe pedala" este preluata de catre computerul de injectie prin intermediul regulatorului de aer pentru relanti. Acesta deschide IAV (idle air valve) intr-o pozitie prestabilita, in functie de temperatura motorului, ca si cum ai fi apasat pe pedala.
Mai exista o situatie speciala: atunci cand dai la cheie si ai apasata la fund pedala de acceleratie. In acel moment computerul sesizeaza situatia de pornire motor (cranking) si pedala la fund (WOT - wide open throttle) si nu injecteaza nici benzina si nici scanteie nu da. Asta pentru cazurile cand consideri ca motorul este inecat si prin deschiderea la maxim a clapetei de acceleratie ai nevoie ca motorul sa suga si evacueze tot acel amestec bogat.
Pt maddan:
In general (80%) aia este cauza pornirilor grele la cald. Leaky injector. Retine, _numai_la_cald_ porneste greu, deoarece daca ai un injector care pierde presiune si picura benzina de la el, se formeaza un amestec f. bogat in galerie, care, in cazul in care motorul este rece sau a apucat sa se raceasca bine, ajuta f. mult la pornire.
In cazul pornirii la rece, o mare parte din benzina pulverizata de injectoare condenseaza pe peretii reci ai galeriei de admisie si de aceea este nevoie de un surplus de benzina injectata pt cateva secunde.
In general, un motor OK, porneste de 2 ori mai repede la cald decat la rece. Deci daca la rece ii ia sa zicem 1 secunda sa porneasca, la cald nu ii trebuie mai mult de 0.5 secunde. In schimb un motor la care picura pe la injectoare, la rece porneste in mai putin de 0.5 secunde ("la sfert de cheie" cum se spune) dar ii poate lua mai mult de 3-4 secunde de invartire in gol la cald pana sa porneasca, tocmai din cauza acelui amestec prea bogat ca sa se aprinda si care, pana nu este evacuat, creaza probleme de pornire.
Scuze pt topicul asa de lung...
- maddan
- **
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Multam de raspuns.
A mea porneste in cam 0,8 secunde dimineata la rece, si in 4-5 secunde daca o las 10-30 de minute.
Daca sta mai mult, nu (prea) mai are probleme. Oricum, la cald porneste mult mai greu decat la rece.
Injectoarele le-am curatat acum vreo 4 luni.
Motorul meu mai papa si ceva ulei (cam 700 ml/2000 km) si gasesc ceva mazga de ulei pe tubul gros (nu stiu cum ii zice) care intra spre motor. Poate sa fie si asta o cauza?
In cazul in care este vorba de injectoare - trebuie inlocuit cel care are problema, sau se poate repara?
A mea porneste in cam 0,8 secunde dimineata la rece, si in 4-5 secunde daca o las 10-30 de minute.
Daca sta mai mult, nu (prea) mai are probleme. Oricum, la cald porneste mult mai greu decat la rece.
Injectoarele le-am curatat acum vreo 4 luni.
Motorul meu mai papa si ceva ulei (cam 700 ml/2000 km) si gasesc ceva mazga de ulei pe tubul gros (nu stiu cum ii zice) care intra spre motor. Poate sa fie si asta o cauza?
In cazul in care este vorba de injectoare - trebuie inlocuit cel care are problema, sau se poate repara?
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
To maddan:
Sa constatat experimental ca la un motor care este supus multor porniri si opriri (exploatare in ciclul urban) cantitatea de depuneri pe injectoare este mult mai mare decat la alte motoare. De ce? Deoarece temperatura din zona motorului face ca acea ultima picatura (urma) de benzina care ramane dupa ce motorul a fost oprit pe capul injectorului sa se evapore rapid iar in urma ei sa ramana anumiti componenti din benzina care se vor depune si forma acea calamina. Ganditi-va, ca o analogie, la acele urme albe care se vad pe un pahar de apa dupa ce picaturile de apa se evapora. Ceva de genul asta se intampla si la injectoare. Si un pic de calamina acum, un pic maine si uite asa pinul injectorului nu mai etanseizeaza corect si.... E adevarat ca in benzina ar trebui sa existe, adaugati din rafinarie, anumiti aditivi care sa curete la o noua pornire acele mici depuneri de la oprirea precedenta dar...
Un motor uzat, la care compresia a scazut, va accentua simptomele cauzate de un injector care picura.
In cazul tau, deoarece este identic cu cel pe care l-am avut ceva timp in urma, inclusiv timpii de pornire, as putea pune pariu ca e de la un injector care picura... La cald nu miroase si a benzina nearsa dupa ce porneste?
Ai putea face niste teste scotand mufele de la injectoare, demontand rampa de benzina de pe pozitie lasand in schimb turul, returul si injectoarele pe ea si apoi, cu injectoarele in aer alimentezi separat pompa de benzina. Conform tolerantelor, in cel mai rau caz, de la orice injector nu trebuie sa picure mai mult de o picatura pe minut. Se va curata/inlocui (in functie de buget) injectorul cu problema. Oricum e treaba de service, nu prea se preteaza sa faci testul in spatele blocului in timpul liber
To eu:
Nu neaparat. Poate fi si o IAV (idle air valve) putin blocata/gripata/murdara/defecta. Demonteaz-o si curat-o cu putina solutie de curatat carburatoare apoi greseaz-o inauntru cu putin WD40. Apoi curata si contactele, si ei, si conectorului ei.
IAV este acea piesa ca un tub metalic din care pleaca doua furtune mai groase care sunt conectate unul inainte si unul dupa corpul in care este clapeta de acceleratie.
Aici nu am inteles niciodata firma Opel pentru ceea ce a facut... Eu l-as numi "downgrade". Acest IAV, pe scurt, este o supapa comandata electric prin care este luat aer dinainte de clapeta de acceleratie si este adus dupa clapeta de acceleratie. In acest fel computerul de injectie poate accelera sau decelera motorul ca si cum ai apasa tu pe clapeta de acceleratie. Pe vremuri se foloseau IAV-uri cu doua bobine inauntru (deci 3 pini de conexiune), una tragea sa deschida si una tragea sa inchida supapa dinauntru. In functie de cat curent se aplica uneia si celeilalte bobine supapa se stabiliza intr-o pozitie intermediara. Ca si cum 2 persoane sunt la o usa si amandoua trag de clanta, una dintr-o parte si una din cealalta. In functie de cum trag, usa va sta intr-o pozitie intermediara. In felul acesta, chiar daca supapa este murdara sau usor gripata, efortul suplimentar de deschidere sau inchidere este suportat de ambele bobine. Daca una trage mai greu intr-un sens din cauza murdariei si cealalta va trage mai greu in sens opus si in acest fel supapa va functiona corect si cand este murdara.
La noile IAV-uri se foloseste o singura bobina (deci 2 pini de conexiune) si un arc care aduce supapa la pozitia inchisa de repaus. Bobina este comandata in impulsuri si in functie de cat de mult e comandata, va invinge mai mult sau mai putin tensiunea din arc. Acum imaginati-va. Daca supapa este murdara/gripata, aceasta rezistenta suplimentara se va aduaga la cea a arcului si bobina va trage mai greu sa deschida. Ca sa nu vorbesc de faptul ca revenirea la pozitia initiala, la fel va fi ingreunata.
Cine stie, poate ca mecanicii plangeau ca nu mai au ce repara sau economie de material....
Iar am vorbit prea mult...
Sa constatat experimental ca la un motor care este supus multor porniri si opriri (exploatare in ciclul urban) cantitatea de depuneri pe injectoare este mult mai mare decat la alte motoare. De ce? Deoarece temperatura din zona motorului face ca acea ultima picatura (urma) de benzina care ramane dupa ce motorul a fost oprit pe capul injectorului sa se evapore rapid iar in urma ei sa ramana anumiti componenti din benzina care se vor depune si forma acea calamina. Ganditi-va, ca o analogie, la acele urme albe care se vad pe un pahar de apa dupa ce picaturile de apa se evapora. Ceva de genul asta se intampla si la injectoare. Si un pic de calamina acum, un pic maine si uite asa pinul injectorului nu mai etanseizeaza corect si.... E adevarat ca in benzina ar trebui sa existe, adaugati din rafinarie, anumiti aditivi care sa curete la o noua pornire acele mici depuneri de la oprirea precedenta dar...
Un motor uzat, la care compresia a scazut, va accentua simptomele cauzate de un injector care picura.
In cazul tau, deoarece este identic cu cel pe care l-am avut ceva timp in urma, inclusiv timpii de pornire, as putea pune pariu ca e de la un injector care picura... La cald nu miroase si a benzina nearsa dupa ce porneste?
Ai putea face niste teste scotand mufele de la injectoare, demontand rampa de benzina de pe pozitie lasand in schimb turul, returul si injectoarele pe ea si apoi, cu injectoarele in aer alimentezi separat pompa de benzina. Conform tolerantelor, in cel mai rau caz, de la orice injector nu trebuie sa picure mai mult de o picatura pe minut. Se va curata/inlocui (in functie de buget) injectorul cu problema. Oricum e treaba de service, nu prea se preteaza sa faci testul in spatele blocului in timpul liber
To eu:
Daca nu este miros de benzina, dar cand pornesc cu motorul cald moare daca nu o accelerez, poate fi aceeasi cauza (leaky injector)?
Nu neaparat. Poate fi si o IAV (idle air valve) putin blocata/gripata/murdara/defecta. Demonteaz-o si curat-o cu putina solutie de curatat carburatoare apoi greseaz-o inauntru cu putin WD40. Apoi curata si contactele, si ei, si conectorului ei.
IAV este acea piesa ca un tub metalic din care pleaca doua furtune mai groase care sunt conectate unul inainte si unul dupa corpul in care este clapeta de acceleratie.
Aici nu am inteles niciodata firma Opel pentru ceea ce a facut... Eu l-as numi "downgrade". Acest IAV, pe scurt, este o supapa comandata electric prin care este luat aer dinainte de clapeta de acceleratie si este adus dupa clapeta de acceleratie. In acest fel computerul de injectie poate accelera sau decelera motorul ca si cum ai apasa tu pe clapeta de acceleratie. Pe vremuri se foloseau IAV-uri cu doua bobine inauntru (deci 3 pini de conexiune), una tragea sa deschida si una tragea sa inchida supapa dinauntru. In functie de cat curent se aplica uneia si celeilalte bobine supapa se stabiliza intr-o pozitie intermediara. Ca si cum 2 persoane sunt la o usa si amandoua trag de clanta, una dintr-o parte si una din cealalta. In functie de cum trag, usa va sta intr-o pozitie intermediara. In felul acesta, chiar daca supapa este murdara sau usor gripata, efortul suplimentar de deschidere sau inchidere este suportat de ambele bobine. Daca una trage mai greu intr-un sens din cauza murdariei si cealalta va trage mai greu in sens opus si in acest fel supapa va functiona corect si cand este murdara.
La noile IAV-uri se foloseste o singura bobina (deci 2 pini de conexiune) si un arc care aduce supapa la pozitia inchisa de repaus. Bobina este comandata in impulsuri si in functie de cat de mult e comandata, va invinge mai mult sau mai putin tensiunea din arc. Acum imaginati-va. Daca supapa este murdara/gripata, aceasta rezistenta suplimentara se va aduaga la cea a arcului si bobina va trage mai greu sa deschida. Ca sa nu vorbesc de faptul ca revenirea la pozitia initiala, la fel va fi ingreunata.
Cine stie, poate ca mecanicii plangeau ca nu mai au ce repara sau economie de material....
Iar am vorbit prea mult...
- maddan
- **
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Prin IAC (idle air controller) se intelege de obicei computerul care controleaza relantiul. La vechile sisteme de injectie (LE si LE2-Jetronic) acest computer este un modul de sine statator, separat de computerul de injectie. El preia informatii din mai multe puncte: temperatura motor, impulsuri bobina inductie (turatie motor), A/C on/off, etc si comanda aceasta valva electromecanica, IAV.
La sistemul Motronic aceasta valva pt mentinerea relantiului este comandata de acelasi computer care controleaza injectia si aprinderea.
Din aceasta cauza, multa lume face confuzie intre acesti doi termeni, dar asta nu ne impiedica sa intelegem la ce ne referim.
Acesta IAV, in prima poza pe care ai postat-o, este acel dispozitiv de deasupra regulatorului de presiune, in care intra 2 furtune groase in partea din stanga cum privesti poza (unul conectat perpendicular pe ea si unul in ax) si are in partea dreapta o mufa cu o conexiune electrica. Exact in mijlocul pozei pe orizontala, putin mai sus de mijloc pe verticala.
Daca vei urmari furtunele vei observa ca unul (cel din ax) ia aer dinaintea clapetei de acceleratie si il introduce in mod controlat in galerie (cel perpendicular) dupa clapeta de acceleratie.
Se demonteaza destul de usor: doua coliere la furtune si conectorul electric.
La sistemul Motronic aceasta valva pt mentinerea relantiului este comandata de acelasi computer care controleaza injectia si aprinderea.
Din aceasta cauza, multa lume face confuzie intre acesti doi termeni, dar asta nu ne impiedica sa intelegem la ce ne referim.
Acesta IAV, in prima poza pe care ai postat-o, este acel dispozitiv de deasupra regulatorului de presiune, in care intra 2 furtune groase in partea din stanga cum privesti poza (unul conectat perpendicular pe ea si unul in ax) si are in partea dreapta o mufa cu o conexiune electrica. Exact in mijlocul pozei pe orizontala, putin mai sus de mijloc pe verticala.
Daca vei urmari furtunele vei observa ca unul (cel din ax) ia aer dinaintea clapetei de acceleratie si il introduce in mod controlat in galerie (cel perpendicular) dupa clapeta de acceleratie.
Se demonteaza destul de usor: doua coliere la furtune si conectorul electric.
- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Este pur si simplu o electrovalva... Hai sa-i spunem IACV, precum ii spune literatura de specialitate. Idle Air Control Valve.
Nu e nevoie sa o desfaci in cele mai mici piese.
Daca vrei sa o cureti trebuie doar sa o scoti de acolo si sa ii cureti (prin cele doua deschideri ca ai loc suficient) supapa cu solutie de curatat carburatoare si apoi sa o gresezi un pic.
Nu e nevoie sa o desfaci in cele mai mici piese.
Daca vrei sa o cureti trebuie doar sa o scoti de acolo si sa ii cureti (prin cele doua deschideri ca ai loc suficient) supapa cu solutie de curatat carburatoare si apoi sa o gresezi un pic.
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- wwwcvro
- OP
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat