- fm
- OP
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
Vreau sa alimentez o statie radio si nu ma incanta alimentarea de la bricheta, pentru ca trebuie sa am contactul pus (Astra Classic II 1.7 CDTI). Asa ca vreau o alimentare care sa nu necesite contactul, ceva macar ca la casetofon, adica doar cu cheia bagata in butuc, cand am masina oprita. Ma gandeam ca cel mai bine ar fi direct de la baterie, insa am tot studiat si nu vad pe unde as putea sa trec un fir din compartimentul motor in habitaclu. Efectiv ma depaseste problema. In alta ordine de idei daca imi dati o solutie care sa o pot pune in aplicare, ce tip de fir ar trebui sa folosesc si cum fac prinderea de bornele bateriei? Merci
- Cristian_13
- **
- 115 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Neamt
Cristian_13
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
- fm
- OP
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
Cristian_13 a scris:Mai bine cauta un + si un - din habitaclu, de exemplu de la alimentarea casetofonului masinii, ca e mult mai simplu decat sa treci cu firele in partea compartimentului motor. Casetofonul porneste si fara cheia de contact.
M-am gandit si la varianta asta, dar am vazut ca firele de la casetofon sunt bagate intr-un ditamai manunchiul si apoi in vreo 3 mufe care intra in casetofon. Ideea este daca ma bag acolo, ce fac, ma iau si decojesc cablurile cu plus si minus si fac o inaditura la ele (eventual cositorita) ? Din mufa am vazut ca nu am sanse sa scot firele, eventual ca sa le dublez. In alta ordine de idei, siguranta de la casetofon suporta inca o scula de acelasi gen, avand in vedere ca statia radio mananca curent tot cam cat casetofonul?
Din toate firele alea care merg in mufele de la casetofon am vazut ca doua sunt mai groase (unul rosu si unul maro), astea sa fie plusul si minusul de alimentare?
- naniacostin
- ****
- 1,267 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,267
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
trage de la baterie.firele de la casetofon nu o sati poate 'purta' curentul necesar statiiei+ai mare posibilitate sa parjolesti izolatia.
uitate pe unde ai trase 'buchetul' de fire din compartimentul motor in habitacul sau furtunele si pe acolo sa il tragi. faci un tablo de sigurante si sti ca ii 100% safe. statia nuti mananca tot atata ci de 10 ori mai multa(minim).iar partea cu inodatul nul recomanda, orice 'unire' de mai multe fire trebuie sa fie cositorita......in masina ai toate circumstantele sa ti se oxideze(curentul mare ce trece prin fire, caldura, umezeala, frigul=oxidare)
minusul il iei de pe o parte a caroseriei....gasesti pe acolo tabla, il cureti sil gaoresti prinzi intrun holsurub o saiba tip 'papuc'(nu stiu cum se numeste)care ii pe o buc. de cablu.
ps. statia trecel prin contact,daca nu vrei sa ai surpriza sa nuti mai porneasca masina.ii simplu treci firul destinat statiei printrun releu cel actioneaza contactul masini(unul dintre firele ramase de la cassul original).
uitate pe unde ai trase 'buchetul' de fire din compartimentul motor in habitacul sau furtunele si pe acolo sa il tragi. faci un tablo de sigurante si sti ca ii 100% safe. statia nuti mananca tot atata ci de 10 ori mai multa(minim).iar partea cu inodatul nul recomanda, orice 'unire' de mai multe fire trebuie sa fie cositorita......in masina ai toate circumstantele sa ti se oxideze(curentul mare ce trece prin fire, caldura, umezeala, frigul=oxidare)
minusul il iei de pe o parte a caroseriei....gasesti pe acolo tabla, il cureti sil gaoresti prinzi intrun holsurub o saiba tip 'papuc'(nu stiu cum se numeste)care ii pe o buc. de cablu.
ps. statia trecel prin contact,daca nu vrei sa ai surpriza sa nuti mai porneasca masina.ii simplu treci firul destinat statiei printrun releu cel actioneaza contactul masini(unul dintre firele ramase de la cassul original).
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
La fel cum a spun @AdamOpel iti recomand sa nu pui statia direct pe baterie ca s-ar putea sa o arzi, adica trece-o printr-o siguranta care sa cedeze. Nu sunt de acord cu faptul ca ar trebui sa pui prin contact ca sa nu ai surprize ca nu iti mai porneste masina (adica te obliga sa ai masina pornita cand asculti muzica, ca daca e doar contactul pus dar nu o pornesti e mai rau), fiecare stie cat il duce bateria (iar daca nu stii, te arzi o data si o sa stii pe viitor ca mai mult de x minute fara o pornire de motor nu e bine sa asculti muzica daca nu vrei sa impingi masina). Eu scot cheile si plec cu ele ca se deschid usa casei iar cineva care ramane in masina poate sa asculte muzica linistit pana ma intorc eu. La mine asa e!
Cum verifici/cauti un plus in manunchiul de cabluri de la cass:
- ai nevoie de un creion de tensiune de 12v (surubelnita) si un cutter. Adica, ai creionul si din capatul lui un fir cu o clema care trebuie cuplat pe masa. Masa o gasesti cel mai la indemana si stii ca merge pe cremaiera de la usi (tot ce conteaza e sa fie curata ca oxidata nu are cum pentru ca usa se "sterge" de ea). Urmatrul pas e sa bagi varful creionului in capatul cutterului (in partea de sus) astfel incat sa stea fix si sa faca contact direct cu lama metalica a cutterului.
- acum tot ce ai de facut e sa descoperi un plus in multimea de fire, asa ca bagi lama cuttrului in izolatia firului pana ajungi la litzele de cupru, nu trebuie forta ca nu vrei sa sectionezi firul. Cand se aprinde creionul ai gasit un plus permanet. Daca vrei sa vezi care e un plus conditionat de contact... pune contactul! Varianta asta o recomand pentru ca nu tai izolatia de pe fire astfel facandu-ti de lucru dupa ce descoperi firul pe care il cautai.
Cum sa treci un fir de la compartimentul motor in habitaclu:
-iei o sarma litzata (cat de cat dreapta) de o lungime de cel putin 50-60 cm, o ascuti in varf (o poti da pe o piatra de polizor), la celalat capat pui firul pe care vrei sa il tragi in interiorul masinii pe care il infasori bine cu banda izolatoare pe sarma ca si cum ai izola 2 fire (sa nu te zgarcesti la banda izolanta ca daca pui doar de cateva ori inprejurul lor nu o sa tina, dar nici sa nu exagerezi in grosime ca nu mai trece prin gaura sarma).
-dupa asta dai cu putin sapun pe litza (ca sa o faci mai lubribianta) - sau ma rog, poti folosi ce vrei tu si o infigi dinpre compartimentul motor inspre habitaclu prin acelasi loc prin care observi ca mai intra si alte fire (trebuie sa vezi niste garnituri, dopuri de cauciuc care sunt pe peretele metalic dintre cele e compartimente) si pentru rezultate mai bune pui un prieten sa se uite inaintru sa vada cand si pe unde penetreaza sarma litzata. Eventual dupa ce patrude sarma in interior poate si el sa traga de ea ca sa te ajute. Daca nu iti place locul prin care iasa, incearca din nou cu alte miscari de brate IMPORTANT e sa tintesti de sus in jos spre partea de dedesupt de bord ca daca bagi sarma in "ceasuri" nu o sa se produca deflorarea
Sper ca te ajuta ce am "fluierat" eu pe aici. Spor la treaba!
Cum verifici/cauti un plus in manunchiul de cabluri de la cass:
- ai nevoie de un creion de tensiune de 12v (surubelnita) si un cutter. Adica, ai creionul si din capatul lui un fir cu o clema care trebuie cuplat pe masa. Masa o gasesti cel mai la indemana si stii ca merge pe cremaiera de la usi (tot ce conteaza e sa fie curata ca oxidata nu are cum pentru ca usa se "sterge" de ea). Urmatrul pas e sa bagi varful creionului in capatul cutterului (in partea de sus) astfel incat sa stea fix si sa faca contact direct cu lama metalica a cutterului.
- acum tot ce ai de facut e sa descoperi un plus in multimea de fire, asa ca bagi lama cuttrului in izolatia firului pana ajungi la litzele de cupru, nu trebuie forta ca nu vrei sa sectionezi firul. Cand se aprinde creionul ai gasit un plus permanet. Daca vrei sa vezi care e un plus conditionat de contact... pune contactul! Varianta asta o recomand pentru ca nu tai izolatia de pe fire astfel facandu-ti de lucru dupa ce descoperi firul pe care il cautai.
Cum sa treci un fir de la compartimentul motor in habitaclu:
-iei o sarma litzata (cat de cat dreapta) de o lungime de cel putin 50-60 cm, o ascuti in varf (o poti da pe o piatra de polizor), la celalat capat pui firul pe care vrei sa il tragi in interiorul masinii pe care il infasori bine cu banda izolatoare pe sarma ca si cum ai izola 2 fire (sa nu te zgarcesti la banda izolanta ca daca pui doar de cateva ori inprejurul lor nu o sa tina, dar nici sa nu exagerezi in grosime ca nu mai trece prin gaura sarma).
-dupa asta dai cu putin sapun pe litza (ca sa o faci mai lubribianta) - sau ma rog, poti folosi ce vrei tu si o infigi dinpre compartimentul motor inspre habitaclu prin acelasi loc prin care observi ca mai intra si alte fire (trebuie sa vezi niste garnituri, dopuri de cauciuc care sunt pe peretele metalic dintre cele e compartimente) si pentru rezultate mai bune pui un prieten sa se uite inaintru sa vada cand si pe unde penetreaza sarma litzata. Eventual dupa ce patrude sarma in interior poate si el sa traga de ea ca sa te ajute. Daca nu iti place locul prin care iasa, incearca din nou cu alte miscari de brate IMPORTANT e sa tintesti de sus in jos spre partea de dedesupt de bord ca daca bagi sarma in "ceasuri" nu o sa se produca deflorarea
Sper ca te ajuta ce am "fluierat" eu pe aici. Spor la treaba!
catalinux
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2007
- Mesaj Privat
ovidiutm a scris:
UrmatOrul pas e sa bagi varful creionului in capatul cutterului (in partea de sus) astfel incat sa stea fix si sa faca contact direct cu lama metalica a cutterului.
- acum tot ce ai de facut e sa descoperi un plus in multimea de fire, asa ca bagi lama cuttErului in izolatia firului pana ajungi la litzele de cupru, nu trebuie forta ca nu vrei sa sectionezi firul. Cand se aprinde creionul ai gasit un plus permanet. Daca vrei sa vezi care e un plus conditionat de contact... pune contactul! Varianta asta o recomand pentru ca nu tai izolatia de pe fire astfel facandu-ti de lucru dupa ce descoperi firul pe care il cautai.
UrmatOrul pas e sa bagi varful creionului in capatul cutterului (in partea de sus) astfel incat sa stea fix si sa faca contact direct cu lama metalica a cutterului.
- acum tot ce ai de facut e sa descoperi un plus in multimea de fire, asa ca bagi lama cuttErului in izolatia firului pana ajungi la litzele de cupru, nu trebuie forta ca nu vrei sa sectionezi firul. Cand se aprinde creionul ai gasit un plus permanet. Daca vrei sa vezi care e un plus conditionat de contact... pune contactul! Varianta asta o recomand pentru ca nu tai izolatia de pe fire astfel facandu-ti de lucru dupa ce descoperi firul pe care il cautai.
Faza asta cu gasitul firelor cu cutterul nu o recomand in nici intr-un caz. Am mai auzit de mesteri ce monteaza alarme si altele in felul asta.
In primul rand ca daca nu ai facut-o asa des ai toate sansele sa sectionezi si din multitudinea firelor litate ce alcatuiesc conductorul respectiv.
In al doilea rand firul extras "necastigator" va ramane cu izolatia intrerupta. Risti astfel sa ai 10 fire din acelasi manunchi dezizolate mai mult sau mai putin pe aproape unele de altele. Putina umezeala si Doamne-fereste, eventual ajungi sa te intrebi ce ai patit la instalatia electrica, stiind ca ai masina super ok in ordine...
O solutie de compromis desi am facut putin spume cand am vazut-o aplicata pe masina mea de meseriasi ar fi sa le incerci eventual cu o sula. Adica acel creion de tensiune sa aiba varful ascutit cat sa patrunzi prin izolatie pana la conductor.
Atentie!
Totul este la riscul propriu! Atata timp cat ai bateria conectata si eventual chiar contactul pus exista riscul sa iti sara airbagurile daca ai asa pe masina si atingi ce fire nu ar trebui.
ovidiutm a scris:
-iei o sarma litzata (cat de cat dreapta) de o lungime de cel putin 50-60 cm, o ascuti in varf (o poti da pe o piatra de polizor), la celalat capat pui firul pe care vrei sa il tragi in interiorul masinii pe care il infasori bine cu banda izolatoare pe sarma ca si cum ai izola 2 fire (sa nu te zgarcesti la banda izolanta ca daca pui doar de cateva ori inprejurul lor nu o sa tina, dar nici sa nu exagerezi in grosime ca nu mai trece prin gaura sarma).
-iei o sarma litzata (cat de cat dreapta) de o lungime de cel putin 50-60 cm, o ascuti in varf (o poti da pe o piatra de polizor), la celalat capat pui firul pe care vrei sa il tragi in interiorul masinii pe care il infasori bine cu banda izolatoare pe sarma ca si cum ai izola 2 fire (sa nu te zgarcesti la banda izolanta ca daca pui doar de cateva ori inprejurul lor nu o sa tina, dar nici sa nu exagerezi in grosime ca nu mai trece prin gaura sarma).
Banuiesc ca ai vrut sa zici sarma mai groasa sau mai subtire, dar nu litata. Sarma litata presupune conductorul cu mai multe fire subtiri in camasa de izolatie.
Bafta!
Lucrati cu atentie!
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
catalinux a scris:
Faza asta cu gasitul firelor cu cutterul nu o recomand in nici intr-un caz. Am mai auzit de mesteri ce monteaza alarme si altele in felul asta.
In primul rand ca daca nu ai facut-o asa des ai toate sansele sa sectionezi si din multitudinea firelor litate ce alcatuiesc conductorul respectiv.
In al doilea rand firul extras "necastigator" va ramane cu izolatia intrerupta. Risti astfel sa ai 10 fire din acelasi manunchi dezizolate mai mult sau mai putin pe aproape unele de altele. Putina umezeala si Doamne-fereste, eventual ajungi sa te intrebi ce ai patit la instalatia electrica, stiind ca ai masina super ok in ordine...
O solutie de compromis desi am facut putin spume cand am vazut-o aplicata pe masina mea de meseriasi ar fi sa le incerci eventual cu o sula. Adica acel creion de tensiune sa aiba varful ascutit cat sa patrunzi prin izolatie pana la conductor.
Atentie!
Totul este la riscul propriu! Atata timp cat ai bateria conectata si eventual chiar contactul pus exista riscul sa iti sara airbagurile daca ai asa pe masina si atingi ce fire nu ar trebui.
Banuiesc ca ai vrut sa zici sarma mai groasa sau mai subtire, dar nu litata. Sarma litata presupune conductorul cu mai multe fire subtiri in camasa de izolatie.
Bafta!
Lucrati cu atentie!
ovidiutm a scris:
UrmatOrul pas e sa bagi varful creionului in capatul cutterului (in partea de sus) astfel incat sa stea fix si sa faca contact direct cu lama metalica a cutterului.
- acum tot ce ai de facut e sa descoperi un plus in multimea de fire, asa ca bagi lama cuttErului in izolatia firului pana ajungi la litzele de cupru, nu trebuie forta ca nu vrei sa sectionezi firul. Cand se aprinde creionul ai gasit un plus permanet. Daca vrei sa vezi care e un plus conditionat de contact... pune contactul! Varianta asta o recomand pentru ca nu tai izolatia de pe fire astfel facandu-ti de lucru dupa ce descoperi firul pe care il cautai.
UrmatOrul pas e sa bagi varful creionului in capatul cutterului (in partea de sus) astfel incat sa stea fix si sa faca contact direct cu lama metalica a cutterului.
- acum tot ce ai de facut e sa descoperi un plus in multimea de fire, asa ca bagi lama cuttErului in izolatia firului pana ajungi la litzele de cupru, nu trebuie forta ca nu vrei sa sectionezi firul. Cand se aprinde creionul ai gasit un plus permanet. Daca vrei sa vezi care e un plus conditionat de contact... pune contactul! Varianta asta o recomand pentru ca nu tai izolatia de pe fire astfel facandu-ti de lucru dupa ce descoperi firul pe care il cautai.
Faza asta cu gasitul firelor cu cutterul nu o recomand in nici intr-un caz. Am mai auzit de mesteri ce monteaza alarme si altele in felul asta.
In primul rand ca daca nu ai facut-o asa des ai toate sansele sa sectionezi si din multitudinea firelor litate ce alcatuiesc conductorul respectiv.
In al doilea rand firul extras "necastigator" va ramane cu izolatia intrerupta. Risti astfel sa ai 10 fire din acelasi manunchi dezizolate mai mult sau mai putin pe aproape unele de altele. Putina umezeala si Doamne-fereste, eventual ajungi sa te intrebi ce ai patit la instalatia electrica, stiind ca ai masina super ok in ordine...
O solutie de compromis desi am facut putin spume cand am vazut-o aplicata pe masina mea de meseriasi ar fi sa le incerci eventual cu o sula. Adica acel creion de tensiune sa aiba varful ascutit cat sa patrunzi prin izolatie pana la conductor.
Atentie!
Totul este la riscul propriu! Atata timp cat ai bateria conectata si eventual chiar contactul pus exista riscul sa iti sara airbagurile daca ai asa pe masina si atingi ce fire nu ar trebui.
ovidiutm a scris:
-iei o sarma otzelita (cat de cat dreapta) de o lungime de cel putin 50-60 cm, o ascuti in varf (o poti da pe o piatra de polizor), la celalat capat pui firul pe care vrei sa il tragi in interiorul masinii pe care il infasori bine cu banda izolatoare pe sarma ca si cum ai izola 2 fire (sa nu te zgarcesti la banda izolanta ca daca pui doar de cateva ori inprejurul lor nu o sa tina, dar nici sa nu exagerezi in grosime ca nu mai trece prin gaura sarma).
-iei o sarma otzelita (cat de cat dreapta) de o lungime de cel putin 50-60 cm, o ascuti in varf (o poti da pe o piatra de polizor), la celalat capat pui firul pe care vrei sa il tragi in interiorul masinii pe care il infasori bine cu banda izolatoare pe sarma ca si cum ai izola 2 fire (sa nu te zgarcesti la banda izolanta ca daca pui doar de cateva ori inprejurul lor nu o sa tina, dar nici sa nu exagerezi in grosime ca nu mai trece prin gaura sarma).
Banuiesc ca ai vrut sa zici sarma mai groasa sau mai subtire, dar nu litata. Sarma litata presupune conductorul cu mai multe fire subtiri in camasa de izolatie.
Bafta!
Lucrati cu atentie!
Cat despre faza cu izolatia ramasa intrerupta in urma controlului cu lama de cutter... izolatia e patrunsa prea putin ca sa fie probleme ulterior. Daca totusi iti faci griji poti corecta "fisura" cu putina banda izolatoare. Consider ca aceasta varianta e cea mai simpla de a cauta un fir daca nu stii care este si toate astea fara a taia complet firul sau izolatia.
bogdan99
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2008
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
Salut ! In caz ca pana acum nu ai rezolvat-o , vezi ca linga servofrana este o ,,gogoasa " de cauciuc. In partea stanga a servofranei cum te uiti la motor . Eu pe acolo am tras firele pentru alarma .Capsula asta de cauciuc se poate scoate si cu o andrea o poti gauri sa treci un cablu, sau mai multe. De acolo te legi direct la baterie , NEAPARAT ptrintr-o siguranta. In caz de ceva ...
Vezi sa nu apesi pe ea prea tare ca o scapi in habitaclu.
Vezi sa nu apesi pe ea prea tare ca o scapi in habitaclu.
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
- naniacostin
- ****
- 1,267 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,267
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
- mariusgmg
- ******
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
dyzzy
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2007
- Mesaj Privat
ddf a scris:Salut ! In caz ca pana acum nu ai rezolvat-o , vezi ca linga servofrana este o ,,gogoasa " de cauciuc. In partea stanga a servofranei cum te uiti la motor . Eu pe acolo am tras firele pentru alarma .Capsula asta de cauciuc se poate scoate si cu o andrea o poti gauri sa treci un cablu, sau mai multe. De acolo te legi direct la baterie , NEAPARAT ptrintr-o siguranta. In caz de ceva ...
Vezi sa nu apesi pe ea prea tare ca o scapi in habitaclu.
Vezi sa nu apesi pe ea prea tare ca o scapi in habitaclu.
Am folosit metoda lui "ddf" si pot sa spun ca e cea mai buna.
O recomand, pentru ca acea gaura e speciala pentru asa ceva.
Multumes!
- petro
- **
- 103 mesaje
- din 06 Feb 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Iasi
petro
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2008
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,709 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,709
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- GL99VRC!
- ***
- 615 mesaje
- din 03 Dec 2006
- Astra 2001 Y17DTI
- Galati
GL99VRC!
- Mesaje scrise: 615
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Gutenberg
- **
- 398 mesaje
- din 20 Oct 2006
- Astra 2000 Y20DTH
- Alta tara
Gutenberg
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2006
- Mesaj Privat
La Astra G este valabil si in cazul in care doriti ca prin acel dop de cauciuc sa treceti in habitaclu firele de la Tempomat (Cruise Control), pentru a avea mai mult loc de manevra la impinsul dopului in gaura respectiva, se pot desface cele 2 suruburi cu care e prinsa carcasa filtrului de motorina; se inlatura chederul acela transversal dintre compartimentul motor si masca de plastic de la stergatoarele de parbriz, se ridica putin de masca aceea de plastic si se desfac piulitele de 13 de acolo. Se mai scot cu grija din clipsurile de plastic conductele alea de alimentare pentru a permite mai lejer deplasarea carcasei filtrului de motorina si astfel se va crea un spatiu cat de cat mai larg pentru a avea acces la gaura aceea dintre habitaclu si compartimentul motor in care vine introdus (nu fara o oarecare dificultate) dopul de cauciuc prin care trec firele.
Cu toate ca eu am cat de cat maini de don'soara (adica mai micute si finute ), pana nu am facut operatiunea aceasta de dat putin la o parte filtrul de motorina ca sa imi mai creez cat de cat spatiu de manevra, nu am reusit sa potrivesc la loc 100 % dopul de cauciuc in gaura aia.
Ieri am "operat" astfel 2 Astre la care s-a montat CC si care necesitau punerea la loc a dopului.
Spor la munca!
Cu toate ca eu am cat de cat maini de don'soara (adica mai micute si finute ), pana nu am facut operatiunea aceasta de dat putin la o parte filtrul de motorina ca sa imi mai creez cat de cat spatiu de manevra, nu am reusit sa potrivesc la loc 100 % dopul de cauciuc in gaura aia.
Ieri am "operat" astfel 2 Astre la care s-a montat CC si care necesitau punerea la loc a dopului.
Spor la munca!
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
cred ca ti-ai complicat putin munca. Se baga mana pe deasupra pedalei de acceleratie si cu o surbelnita mai serioasa se impinge in dopul de cauciuc. Atentie sa fie cineva pe partea cealalta ca sa il prinda. se gaureste se baga firele prin el si cu o surbelnita lunga de apasa la loc dar de data asta impingand dinspre motor spre interior. Nu e nevoie sa demontezi nimic.