- cosminmake
- OP
- 85 mesaje
- din 22 Mai 2007
- Astra 2002 Z16SE
- Timis
cosminmake
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salutare!
Am cautat despre asa ceva insa nu am gasit.
Acel "radiator" mic din dreapta radiatorului de clima are intrarea dinspre radiatorul motorului (dinspre interior), iar iesirea printr-un furtun gros, duce undeva sus la motor. Pana la motor exista o imbinare pe unde se scurge ceva (tot timpul este umed). Este de culoare neagra, dar nu imi dau seama exact daca este sau nu uleios.
Problema este ca nu stiu ce se pierde, ulei sau antigel si ce ii?
Am cautat despre asa ceva insa nu am gasit.
Acel "radiator" mic din dreapta radiatorului de clima are intrarea dinspre radiatorul motorului (dinspre interior), iar iesirea printr-un furtun gros, duce undeva sus la motor. Pana la motor exista o imbinare pe unde se scurge ceva (tot timpul este umed). Este de culoare neagra, dar nu imi dau seama exact daca este sau nu uleios.
Problema este ca nu stiu ce se pierde, ulei sau antigel si ce ii?
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- 69MED
- **
- 113 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Siret
69MED
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Siret
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- 69MED
- **
- 113 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Siret
69MED
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Siret
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
Multumesc mult D-le "ldivora" pentru raspuns atit de prompt . V-am citit raspunsurile si va apreciez foarte mult ,
sunteti foarte documentat . Va felicit .
Totusi , nu am inteles , uleiul provine de la simeringul de la turbina ?
Sa fie probleme la tubina ? sau este o scurgere de ulei normala .
Se poate remedia ?
sunteti foarte documentat . Va felicit .
Totusi , nu am inteles , uleiul provine de la simeringul de la turbina ?
Sa fie probleme la tubina ? sau este o scurgere de ulei normala .
Se poate remedia ?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
La majoritatea motoarelor diesel turbo am vazut asta, probabil ca si simeringul de la turbina are limitele lui. Nu stiu daca se inlocuieste si daca asta rezolva problema. Cred ca daca se inlocuieste se rezolva temporar. Oricum ceea ce este clar, este ca uleiul ajunge acolo din sistemul de ungere al turbinei.
- simeontimplaru
- **
- 113 mesaje
- din 17 Mar 2008
- Astra 2002 Y1,7DTI
- Timis
simeontimplaru
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2008
- Mesaj Privat
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
- 69MED
- **
- 113 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Siret
69MED
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Siret
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@calfianu: Da, ce spui tu este adevarat, in ce priveste admisia gazelor din carter, dupa debitmetru inainte de turbina. Dar ulei provenit din vaporii existenti in gazele din carter, apare doar la motoare cu un grad mai mare de uzura, acele motoare care "scapa" compresie in baie, adica motoare cu segmenti uzati sau "dati" pe linie. Ce se intampla atunci cu motoarele neuzate, care stau bine cu compresia si care, totusi, au pata de ulei la baza intercoolerului.
@69MED: Asta il rugam pe @maiandrei sa ne spuna cat citeste presiunea din galeria de admisie, data de senzorul de presiune.
@69MED: Asta il rugam pe @maiandrei sa ne spuna cat citeste presiunea din galeria de admisie, data de senzorul de presiune.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Uleiul provine din vaporii de carter, asa cum spune si calfianu. Se adauga uleiul scapat de turbina, mai mult sau mai putin, functie de uzura, insa am intalnit turbine care dadeau uleiul direct pe evacuare.
Nu am desfacut prea multe admisii, dar cred ca este normal sa fie peretii uleiosi, buba daca se face baltoaca.
Foarte neplacut este ca nu apare eroare in bord daca se scapa presiune. Am patit chiar si cu o Vectra C - sarise de-a binelea furtunul de la intercooler, dadea fum infernal, dar eroare ioc.
Presiunea maxima din galerie difera pentru fiecare tip de motor. La 1.7 DTI e 1.85, la 2.0 DTI e 1.95, la unele motoare depaseste 2.5 bar. Valori stock, obtinute in conditii de sarcina maxima.
Ultima modificare făcută de maiandrei la Joi 03 Apr, 2008 9:15 am
Nu am desfacut prea multe admisii, dar cred ca este normal sa fie peretii uleiosi, buba daca se face baltoaca.
Foarte neplacut este ca nu apare eroare in bord daca se scapa presiune. Am patit chiar si cu o Vectra C - sarise de-a binelea furtunul de la intercooler, dadea fum infernal, dar eroare ioc.
Presiunea maxima din galerie difera pentru fiecare tip de motor. La 1.7 DTI e 1.85, la 2.0 DTI e 1.95, la unele motoare depaseste 2.5 bar. Valori stock, obtinute in conditii de sarcina maxima.
Ultima modificare făcută de maiandrei la Joi 03 Apr, 2008 9:15 am
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Cu opelscanner mie mi-a indicat maxim 1.71 bar presiune aer, asta pe motorul standard Y20DTH si utilizare normala. Nu am testat cit este maximul, sau la cit ajunge cu chiptuning.
In mod normal, un breather pentru motoare ar trebui sa aiba un separator de ulei, dar dim motive legate de costuri, acesta este foarte slab dpdv calitativ.
In mod normal, un breather pentru motoare ar trebui sa aiba un separator de ulei, dar dim motive legate de costuri, acesta este foarte slab dpdv calitativ.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Vaporii apar pentru ca lumea schimba uleiul la 10,000km cind deja el este apa chioara. Pune Mobil1 (dupa mine cel mai bun) si ai sa vezi ca pina la 7000km nu consuma mai nimic dupa care se vede cum scade uleiul pe joja.
La diesel recomand o "spalare" la citeva schimburi: cumperi Mobil SyntS 10W40 la 20lei/l din butoi si mergi cu el o zi dupa care pui uleiul final.
La diesel recomand o "spalare" la citeva schimburi: cumperi Mobil SyntS 10W40 la 20lei/l din butoi si mergi cu el o zi dupa care pui uleiul final.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- 69MED
- **
- 113 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Siret
69MED
- Mesaje scrise: 113
- Locatie: Siret
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
Multumesc foarte mult pentru raspunsuri .
M-a bucur ca am captat atentia "Monstrilor Sacri" ai forumului si le multumesc mult.
Multumesc "maiandrei" pentru raspuns si cred ca este corect .
Presiunea daca este peste 1 atm atunci nu poate sa intre praf in cilindri , de asta mi-era frica .
Am intercoolerul desprins in partea de sus putin si am ulei intarit si praf pe radiator .
Circul asa cu el (intercooler) si sper sa-l schimb , cu toate ca e cam scump 720 ron
si nu stiu daca merita sa bag 720 ron in el.
Oare se poate lipi ?
Off topic " Am incercat si eu Aral si mi s-a parut mai galagios motorul , si am trecut inapoi pe uleiul original OPEL
luat de la reprezentanta si-l schim la 10.000 km. (adica o data pe an)"
M-a bucur ca am captat atentia "Monstrilor Sacri" ai forumului si le multumesc mult.
Multumesc "maiandrei" pentru raspuns si cred ca este corect .
Presiunea daca este peste 1 atm atunci nu poate sa intre praf in cilindri , de asta mi-era frica .
Am intercoolerul desprins in partea de sus putin si am ulei intarit si praf pe radiator .
Circul asa cu el (intercooler) si sper sa-l schimb , cu toate ca e cam scump 720 ron
si nu stiu daca merita sa bag 720 ron in el.
Oare se poate lipi ?
Off topic " Am incercat si eu Aral si mi s-a parut mai galagios motorul , si am trecut inapoi pe uleiul original OPEL
luat de la reprezentanta si-l schim la 10.000 km. (adica o data pe an)"
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat