Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu credeam ca fabricantul n-a fost chiar idiot si a facut in asa fel, incat chiar de la prima cheie, sa ai ceva ulei si pe pinioanele cutiei...

Ca daca pleci de pe loc, sa pleci cu ea neunsa, iar nu e bine...

Eu prefer sa nu apas pe ambreiaj, bateria e mai ieftina decat cutia...
Skip ads

  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ce va mai place sa vorbiti total aiurea... fara sa aveti nici cea mai mica idee despre subiect...

Masinile astea vin de obicei cu un manual de instructiuni si utilizare... ar fi bine sa-l rasfoiti.
Sau daca ati luat masina second si nu aveti asa ceva in dotare... gasiti de unde sa luati varianta PDF aici pe forum.

Totul e sa va intereseze.

Si acum... un mic citat din manualul masinii...
De-asta la unii tine bateria 6 ani... la altii 2-3...




  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Perfect adevarat.

Numai ca aici discutia era despre cutia de viteze.

bateria costa 2oo RON.
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Gabrield,
vad ca nu te convinge nimeni ca este bine pentru masina (incepand cu baterie, electromotor si terminand cu cutie) sa apesi ambreiajul cand pornesti motorul.
Nu cred ca mai are sens sa ne batem gura degeaba.

Numa ca o intrebare: de ce nu aprinzi si luminile inainte de a porni motorul?
  • dr
  • **
  • 98 mesaje
  • din 06 Nov 2007
  • Astra 2008 Z14XEP
  • Bucuresti
  • dr

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Pentru gabrield:
Sper ca nu faci parte din categoria celor care asteapta la semafor in viteza I cu ambreiajul apasat.
Apasa ambreiajul cand pornesti motorul.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Exact asta ma gandeam azi, la semafor...

Cred ca e cunoscuta problema mea, cu treptele 1 si 2, care intra greu, dupa 30 min de mers in trafic...

Ma gandeam ca, datorita faptului ca tot scoteam din viteza, la fiecare 2 m de mers in coloana, sa fi grabit uzarea sincroanelor, asa ca ziceam sa incerc si varianta cu ambreiajul apasat, in viteza 1.

Ovidium,
Pe mine ma poate convinge oricine, numai daca are argumente tehnice, nu doar "asa scrie in manual sau asa am auzit eu"...

Deocamdata, asa cum bine se stie, cutia de viteze e mai importanta si daca eu n-o las sa se greseze chiar atunci cand pornesc masina, voi pleca de pe loc cu ea negresata, ceea ce cred ca nu e tocmai bine...

Repet, am o baterie de 45 A care costa max 150 ron.

In urma documentarii, am ajuns la concluzia ca e bine sa apesi pedala de ambreiaj, mai ales iarna, pentru ca starterul sa se invarta cu cea mai mare viteza...
Astia de aici, vorbesc doar de motoarele diesel, dar cred ca si la benzina s eaplica :
http://books.google.ro/book...p;hl=en#PPA151,M1


Multumesc tuturor...
  • rbelcean

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Nou pe aici, inca nu mi-a sosit Astra Classic 2-ul desi e la Gyor de mai bine de 2 saptamani...
Am si eu o intrebare. Am vazut pe aici ca se vorbeste de apasarea ambreiajului la pornirea motorului, cu masina scoasa din viteza, si mi se pare logic dupa ce am vazut argumentarile. Spun din start ca sunt absolut profan la mecanica, iar de condus am condus o Dacie din 89 si ocazional o Solenza.
Intrebarea mea este - si sper sa fiu lamurit - de ce nu e bine sa pornesti motorul in viteaza (I sau R) si e mai bine sa il pornesti scos din viteza?

Precizez ca la cele doua masini conduse, intotdeauna porneam motorul cu masina in viteza. Exista riscul sa fi produs ceva pagube semnificative?
  • Addy_2002

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2008

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:Daca nu e in viteza, ce rost are sa apesi ambreiajul ?

Banuiesc ca e o uzura in plus...
O scoti din viteza inainte sa pornesti, ar fi corect.



Nu crezi ca electromotorul, iarna, are deja o sarcina prea mare sa "rupa" uleiul din baie? Dar ce ar insemna sa il "rupa" si pe cel din cutie, care este si mai "gros"? Sfatul meu este sa apesi ambreiajul indiferent ca e vara sau e iarna, si dupa ce porneste motorul, eliberezi usor ambreiajul, ca si la plecarea de pe loc.
Asta e doar parerea mea.
  • Addy_2002

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2008

  • Mesaj Privat
rbelcean a scris:Salutare tuturor.
Nou pe aici, inca nu mi-a sosit Astra Classic 2-ul desi e la Gyor de mai bine de 2 saptamani...
Am si eu o intrebare. Am vazut pe aici ca se vorbeste de apasarea ambreiajului la pornirea motorului, cu masina scoasa din viteza, si mi se pare logic dupa ce am vazut argumentarile. Spun din start ca sunt absolut profan la mecanica, iar de condus am condus o Dacie din 89 si ocazional o Solenza.
Intrebarea mea este - si sper sa fiu lamurit - de ce nu e bine sa pornesti motorul in viteaza (I sau R) si e mai bine sa il pornesti scos din viteza?

Precizez ca la cele doua masini conduse, intotdeauna porneam motorul cu masina in viteza. Exista riscul sa fi produs ceva pagube semnificative?



Prerea mea este ca nu conteaza daca e in viteza sau nu, dar, din cate stiu, e mai bine sa o scoti din viteza dupa ce o pornesti, si sa eliberezi ambreiajul. Astfel, se incalzeste si uleiul din cutie, si... "altfel stam de vorba".
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Scuze !


Ultima modificare făcută de fnf bogdan fnf la Joi 27 Mar, 2008 9:22 am
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
deja discutia asta devine repetitiva si fara rost... cine are minte sa invete ceva de aici deja are materialele necesare... cine nu... poate sa-si dea cu parerea la infinit Smile
  • kT
  • **
  • 215 mesaje
  • din 21 Sep 2007
  • Astra 2001 Y17DT
  • Bucuresti
  • kT

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2007

  • Mesaj Privat
La orice motor e recomandat sa astepti pana se sting martorii din bord, ca sa fii sigur ca toate testele care se fac la pornire sunt ok.
Se scoate din viteza si se calca pedala de ambreiaj, abia apoi actionezi demarorul. Cum s-a mai spus de 1000 de ori aici, scutesti electromotorul de un efort suplimentar. Dupa ce s-a stins si martorul de ulei, eliberezi pedala de ambreiaj, ocazie cu care se face si ungerea mecanismelor din cutie.
Dupa asta, eu unul mai astept vreo 30 de secunde inainte de a misca masina. Nu mi se pare mult si intotdeauna se gaseste ceva de facut in acest timp: verificare oglinzi, aranjat scaun daca e cazul, montat fata detasabila a CD-ului si cautat muzica dorita, demontat antifurtul de pe volan, etc. Iarna poti curata eventuala zapada/gheata de pe masina si geamuri, timp in care se incalzeste si mai mult motorul...
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Chestia asta cu "efrotul suplimentar" e mai mult gaselnita de marketing...
Inchipuiti-va un angrenaj, care are puterea sa intoarca motorul cu o viteza foarte mare, sa fie tinut in loc de un strat de ulei ?

Ca doar nu e silicon sau mastic...
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,087
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
nu zicem ca nu poate...zicem ca este uzura in plus....si la -25 de grade pariez 3 sticle de Chivas ca fara pedala apasata nu iti porneste la prima cheie...pe cand cu ambreiajul apasat, DA!
  • 205

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Marketing sau nu, am inceput si eu sa pornesc masina cu ambreiajul apasat, dupa ce am citit sfaturile voastre (plus ca am descoperit ca si in manualul masinii zice acelasi lucru), chit ca de 11 ani de cind conduc nu am mai facut treaba asta. Dar daca prin asta prelungesc viata electromotorului, atunci merita, nu e mare lucru (deja in 2 saptamini aproape mi-a intrat in reflex).
Traiasca forumul si sfaturile lui utile! Smile
  • scoris

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Parerea mea si sa nu dati cu paru,
- masinile au calculator, in concluzie dureaza un pic pana ce creerul lor proceseaza informatiile. de asta cred ca este bine de a lasa toate beculetele din bord sa se stinga chiar si la acele motoare care functioneaza cu benzina.
- pedala de ambreaj tot timpul o tin apasata, porneste mai usor chiar daca este scoasa din viteza.
- o ajut un pic din acceleratie un mic soc, dupa cate se stie au o mica hiba, nu pornesc intotdeauna din prima sau ma rog asta se intampla la albinuta mea.
  • pam

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:...
Ovidium,
Pe mine ma poate convinge oricine, numai daca are argumente tehnice, nu doar "asa scrie in manual sau asa am auzit eu"...

Deocamdata, asa cum bine se stie, cutia de viteze e mai importanta si daca eu n-o las sa se greseze chiar atunci cand pornesc masina, voi pleca de pe loc cu ea negresata, ceea ce cred ca nu e tocmai bine...

Repet, am o baterie de 45 A care costa max 150 ron.

In urma documentarii, am ajuns la concluzia ca e bine sa apesi pedala de ambreiaj, mai ales iarna, pentru ca starterul sa se invarta cu cea mai mare viteza...
Astia de aici, vorbesc doar de motoarele diesel, dar cred ca si la benzina s eaplica :
http://books.google.ro/book...p;hl=en#PPA151,M1


Multumesc tuturor...

Dar nu a zis nimeni ca ar trebui sa tii pedala de ambreiaj calcata pina cind te hotarasti sa pleci de pe loc,ci doar pana porneste motorul.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
indy a scris:nu zicem ca nu poate...zicem ca este uzura in plus....si la -25 de grade pariez 3 sticle de Chivas ca fara pedala apasata nu iti porneste la prima cheie...pe cand cu ambreiajul apasat, DA!

La o temperatură asemănătoere, imediat după pornire cu ambreiajul călcat, la ridicarea piciorului, maşina a început să se mişte scoasă din viteză.
  • pufulet

  • Mesaje scrise: 303
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2006

  • Mesaj Privat
poate era in panta?
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
În mod sigur nu. Vâscozitatea uleiului din cutie generează antrenarea pinionului primei trepte pentru că acolo este necesară forţa cea mai mică.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR