romy_maxx
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2008
- Mesaj Privat
Masina e Astra G Classic, are 170.000km, 2001, 1.7Diesel, 66kw, 80CP
Acesta e mesajul pe care l-am primit la tester. De la un timp nici nu mai trage asa de tare, adica e cam puturoasa pana ajunge la 2000 rpm. Acest martor luminos mi-a aparut dupa ce un "meserias" mi-a schimbat garnitura de chiuloasa pentru ca aveam pete de ulei in vasul de expansiune.S-a rezolvat cu uleiul dar mi s-a aprins martorul acesta..Mi-a spus ca o sa dispara dupa ce resetez. Am resetat si nimic. Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi! Multumesc! Masina e Astra G Classic, are 170.000km, 2001, 1.7Diesel, 66kw, 80CP
Acesta e mesajul pe care l-am primit la tester. De la un timp nici nu mai trage asa de tare, adica e cam puturoasa pana ajunge la 2000 rpm. Acest martor luminos mi-a aparut dupa ce un "meserias" mi-a schimbat garnitura de chiuloasa pentru ca aveam pete de ulei in vasul de expansiune.S-a rezolvat cu uleiul dar mi s-a aprins martorul acesta..Mi-a spus ca o sa dispara dupa ce resetez. Am resetat si nimic. Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi! Multumesc! Masina e Astra G Classic, are 170.000km, 2001, 1.7Diesel, 66kw, 80CP
- kT
- **
- 215 mesaje
- din 21 Sep 2007
- Astra 2001 Y17DT
- Bucuresti
kT
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2007
- Mesaj Privat
Din cate am citit pana acum, ca si eu am problema asta (una din bolile cronice Astra), petele de ulei in vasul de expansiune nu apar decat extrem de rar din cauza garniturii de chiulasa arsa. Daca nu ti-a "fiert" motorul niciodata, atunci sigur nu e garnitura si nici chiulasa nu e deformata. Fara suparare, mecanicii care au lucrat 1000 de ani la Dacii pun imediat acest diagnostic, pentru ca asta se intampla acolo frecvent si atat stiu ei... Cand e dusa garnitura de chiulasa, lichidul de racire ajunge in ulei, nu invers. De asta iti dai seama daca vezi spuma multa pe busonul de ulei, in interior.
La Astra, uleiul vine in vas din racitor (termoflot) in majoritatea cazurilor. Acolo trebuie verificat.
Revenind la problema pe care ai descris-o, te intreb: martorul care se aprinde e cumva o masina cu o cheie de culoare galbena? Sta aprins tot timpul, de la pornire, sau se aprinde doar cand fortezi putin, gen 130km/h/3000rpm, ori la urcarea unei pante, in jurul a 3000rpm la conducere mai sportiva?
Intreb pentru ca la mine se aprinde doar cand e in sarcina si mi-au pus acelasi diagnostic: "senzor presiune turbo + debitmetru de aer". Insa am citit o gramada de discutii in care se confirma ca si valva EGR poate fi o cauza (chiar frecventa) si trebuie curatata, mai ales la Diesel. Cand se aprinde martorul, da senzatia ca a decuplat turbina si motorul pierde forta, dar daca iau contactul cateva secunde si pornesc iar, totul revine la normal. Inca n-am testat, astept sa dea caldura si imi fac curaj sa desfac EGR-ul. Nu e foarte complicat, insa n-am garaj. Da-i o cautare pe forum, s-a mai discutat pe marginea acestei probleme.
Ce am mai observat eu:
Dupa ce am schimbat filtrele de aer si motorina am simtit o mica imbunatatire la capitolul tractiune, dar martorul tot se aprinde, mai rar ce-i drept. Duminica, pe A1 chiar am reusit performanta sa urc usurel pana la 172km/h fara sa-l vad la culoare si asta a tinut pana am dat de o rafala de vant mai tare din fata. Am apasat mai mult acceleratia ca sa mentin viteza si s-a aprins imediat.
Azi am schimbat toba finala pentru ca era cam varza, incepusera sa cada bucati din ea, 2 din carligele de prindere erau rupte si... surpriza! Masina trage ceva mai bine cu cea noua. Nu spectaculos, dar nu mai "da in nas" la acceleratii bruste. Nu-mi dau seama de ce se intampla asta... Ori aia veche se infundase si evacuarea nu mai functiona cum trebuie, ori asta noua e "chioara", fara nici un filtru pe dinauntru (macar arata leit cu una originala). Sau... Pe toba veche aveam un tips Irmscher cu gaura de evacuare mare, cea noua are iesirea la diametrul standard. O fi influentand si asta presiunea gazelor din circuit? N-am avut unde s-o calc ca sa verific daca se mai aprinde martorul, desi inclin sa cred ca da. Poate maine reusesc sa-i fac o proba si revin cu detalii. Vreau sa vad si cantitatea de fum emanata la acceleratii bruste. (Poate aberez si va rog sa ma corectati daca e asa, dar vreau sa vad si ce influenta are asupra consumului... O fi cu plus sau cu minus?)
Sper sa-ti fie de folos cumva ce am scris pana acum, dar cauta cu rabdare pe forum. Vei gasi o gramada de sfaturi, de la oameni cu multa experienta.
La Astra, uleiul vine in vas din racitor (termoflot) in majoritatea cazurilor. Acolo trebuie verificat.
Revenind la problema pe care ai descris-o, te intreb: martorul care se aprinde e cumva o masina cu o cheie de culoare galbena? Sta aprins tot timpul, de la pornire, sau se aprinde doar cand fortezi putin, gen 130km/h/3000rpm, ori la urcarea unei pante, in jurul a 3000rpm la conducere mai sportiva?
Intreb pentru ca la mine se aprinde doar cand e in sarcina si mi-au pus acelasi diagnostic: "senzor presiune turbo + debitmetru de aer". Insa am citit o gramada de discutii in care se confirma ca si valva EGR poate fi o cauza (chiar frecventa) si trebuie curatata, mai ales la Diesel. Cand se aprinde martorul, da senzatia ca a decuplat turbina si motorul pierde forta, dar daca iau contactul cateva secunde si pornesc iar, totul revine la normal. Inca n-am testat, astept sa dea caldura si imi fac curaj sa desfac EGR-ul. Nu e foarte complicat, insa n-am garaj. Da-i o cautare pe forum, s-a mai discutat pe marginea acestei probleme.
Ce am mai observat eu:
Dupa ce am schimbat filtrele de aer si motorina am simtit o mica imbunatatire la capitolul tractiune, dar martorul tot se aprinde, mai rar ce-i drept. Duminica, pe A1 chiar am reusit performanta sa urc usurel pana la 172km/h fara sa-l vad la culoare si asta a tinut pana am dat de o rafala de vant mai tare din fata. Am apasat mai mult acceleratia ca sa mentin viteza si s-a aprins imediat.
Azi am schimbat toba finala pentru ca era cam varza, incepusera sa cada bucati din ea, 2 din carligele de prindere erau rupte si... surpriza! Masina trage ceva mai bine cu cea noua. Nu spectaculos, dar nu mai "da in nas" la acceleratii bruste. Nu-mi dau seama de ce se intampla asta... Ori aia veche se infundase si evacuarea nu mai functiona cum trebuie, ori asta noua e "chioara", fara nici un filtru pe dinauntru (macar arata leit cu una originala). Sau... Pe toba veche aveam un tips Irmscher cu gaura de evacuare mare, cea noua are iesirea la diametrul standard. O fi influentand si asta presiunea gazelor din circuit? N-am avut unde s-o calc ca sa verific daca se mai aprinde martorul, desi inclin sa cred ca da. Poate maine reusesc sa-i fac o proba si revin cu detalii. Vreau sa vad si cantitatea de fum emanata la acceleratii bruste. (Poate aberez si va rog sa ma corectati daca e asa, dar vreau sa vad si ce influenta are asupra consumului... O fi cu plus sau cu minus?)
Sper sa-ti fie de folos cumva ce am scris pana acum, dar cauta cu rabdare pe forum. Vei gasi o gramada de sfaturi, de la oameni cu multa experienta.
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
@romy_maxx
ca sa nu o iei pe bajbaite si sa nu schimbi jumatate de motor si deasemenea pentru a rezolva problema rapid si eficient si deasemenea pentru a nu face un topic lung cat casa cu pareri mai mult sau mai putin avizate urmeaza pasii astia:
1- fa o diagnoza a masinii (adica mergi si o pui pe tester - recomand sa iei legatura cu userul "maiandrei")
2- in functie de codurile de eroare stocate ti se da verdictul
3- repara masina in functie de verdictul dat
4- fii fericit ca ai scapat de probleme
PS: l-am recomandat pe maiandrei deoarece esti din bucuresti si datorita faptului ca multi au tester putin iti spun si ce inseamna codul respectiv si ce e de facut
ca sa nu o iei pe bajbaite si sa nu schimbi jumatate de motor si deasemenea pentru a rezolva problema rapid si eficient si deasemenea pentru a nu face un topic lung cat casa cu pareri mai mult sau mai putin avizate urmeaza pasii astia:
1- fa o diagnoza a masinii (adica mergi si o pui pe tester - recomand sa iei legatura cu userul "maiandrei")
2- in functie de codurile de eroare stocate ti se da verdictul
3- repara masina in functie de verdictul dat
4- fii fericit ca ai scapat de probleme
PS: l-am recomandat pe maiandrei deoarece esti din bucuresti si datorita faptului ca multi au tester putin iti spun si ce inseamna codul respectiv si ce e de facut
Rogue66
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2010
- Mesaj Privat
slims
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 y20dtH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2010
- Mesaj Privat
- Decebalus
- **
- 399 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
Decebalus
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am si eu o problema similara pe ASTRGA G 1.7 CDTI, la mine se aprinde din bord martor de noxe.. nu cel cu cheita....
Dispare si apare in functie de cum ma dau la masina... daca o perioada stau sub 3000 rpm dispare... insa cum trec constant de 3200 rpm si ma dau la ea in panta sau depasiri dese.. apare eroarea si masina se limiteaza la ~ 3200 rpm si dupa 2500 rpm trag de masina ca de o mata lesinata ....
Pe tester a aparut eroare de senzor de presiune pe turbo... inca nu l-am schimbat.. costa undeva la 300 de lei din ce am auzit...
Va tin la curent... sper ca in max 2 saptamani sa-l schimb....
Toate cele bune !
Am si eu o problema similara pe ASTRGA G 1.7 CDTI, la mine se aprinde din bord martor de noxe.. nu cel cu cheita....
Dispare si apare in functie de cum ma dau la masina... daca o perioada stau sub 3000 rpm dispare... insa cum trec constant de 3200 rpm si ma dau la ea in panta sau depasiri dese.. apare eroarea si masina se limiteaza la ~ 3200 rpm si dupa 2500 rpm trag de masina ca de o mata lesinata ....
Pe tester a aparut eroare de senzor de presiune pe turbo... inca nu l-am schimbat.. costa undeva la 300 de lei din ce am auzit...
Va tin la curent... sper ca in max 2 saptamani sa-l schimb....
Toate cele bune !
daniel88
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2011
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
daniel88 a scris:salut am si eu aceeasi problema la 17 dti se aprinde martorul cu cheita si da in nas,i-am obturat si egr-ul si tot se aprinde ,am observat ca sub masina imi da motorina banuiesc sa fie pe la senzorul de prisiune dar nu stiu cum s-al desfac ca are un calculator acolo,ma puteti ajuta/
daca-ti da in nas si se aprinde check engine, cel mai probabil e de la senzorul crankshaft (de turatie). citeste eroarea pe tester.
daniel88
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2011
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
daniel88 a scris:si unde gasesc acest senzor de turatie pozitionarea lui ma interesesaza?
Urci masina pe elevator si dai scutul jos. Senzorul este infipt in blocul motor, in partea din fata, in spatele radiatorului cum ar veni. Are un cablu care duce in sus in motor, il deconectezi pe sus, pe sub capota... Duce undeva spre galeria de admisie. Nu e usor de scos senzorul. De gasit, da.
daniel88
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2011
- Mesaj Privat
- adware_man
- ****
- 1,724 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
adware_man
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
daniel88 a scris:multumesc mult ,maine am s-al desfac poate este murdar si dai imi face figuri,exact ca la ceilalti cum imi ajunge temp. la 90 gata si martorul luminos si lipsa de putere.si nu se mai simte turbo ca intra.multam oricum o s revin daca am rezolvat
Vezi ca si daca e murdar, il cam curesti degeaba. Cel mai probabil e curat. Problema lui cand se strica, e ca nu mai creaza campul magnetic necesar la vibrochen. Dar daca vrei sa incerci...
daniel88
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2011
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
adware_man a scris:
daca-ti da in nas si se aprinde check engine, cel mai probabil e de la senzorul crankshaft (de turatie). citeste eroarea pe tester.
daniel88 a scris:salut am si eu aceeasi problema la 17 dti se aprinde martorul cu cheita si da in nas,i-am obturat si egr-ul si tot se aprinde ,am observat ca sub masina imi da motorina banuiesc sa fie pe la senzorul de prisiune dar nu stiu cum s-al desfac ca are un calculator acolo,ma puteti ajuta/
daca-ti da in nas si se aprinde check engine, cel mai probabil e de la senzorul crankshaft (de turatie). citeste eroarea pe tester.
Daca-ti da in nas si se aprinde check engine masina intra in limp mode. Una din cauze poate fi acel senzor, insa pe langa asta pot fi muuulte altele.
Nu desface nimic pana nu faci o diagnoza.
- cristianmat
- *
- 1 mesaje
- din 09 Nov 2010
- Astra
- Mures
cristianmat
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Mures
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2010
- Mesaj Privat
daniel88
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2011
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- marius88_dan
- *
- 20 mesaje
- din 22 Mar 2012
- Astra 2004 Z17DTL
- Maramures
marius88_dan
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2012
- Mesaj Privat
buna ziua, am un opel astra g 1.7 cdti din 2004 si de ceva vreme de cand cu caldurile astea cand pun conta\ctul sa pornesc masina , surpriza Martorul galben cu motorasul ramane aprins (palpaie putin ca si cum ar vrea sa se stinga dar ceva il opreste).Merg cu el aprins cativa km, opresc motorul iar dupa ce i dau cheie se stinge si nu se mai aprinde ceva vreme ... dupa vo 100 de km iar ramane aprins si tot asa acum e a treia oara cand se aprinde si credca o sa merg la un service sa vad carei baiul.Mentionez ca nu mi s-a aprins niciodata in mers si nici nu palpaie>\.
Rog pe cienva care a mai patit asa ceva si stie care ar fi problema sa-m idea niste sfaturi !multumesc
Rog pe cienva care a mai patit asa ceva si stie care ar fi problema sa-m idea niste sfaturi !multumesc
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- marius88_dan
- *
- 20 mesaje
- din 22 Mar 2012
- Astra 2004 Z17DTL
- Maramures
marius88_dan
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2012
- Mesaj Privat