- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
gheo_s, iti inghesui descifrarea codului intr-o singura linie:
P0130 - O2 Sensor 1 Circuit [Voltage High / Voltage High / Open / Slow Response / Too Few Rich/Lean And Lean/Rich Switches / Too Few Rich/Lean And Lean/Rich Switches]
In romana asta inseamna ca ai probleme cu sonda lambda (sonda de oxigen) nr. 1, cea inainte de catalizator. Ecu, neavind date corecte de la sonda, face amestecul prea bogat. De aici si problemele cu noxele, posibil si consum sporit. Verifica fire, conectori si desigur sonda. Daca ajungi la concluzia ca e sonda defecta, iti recomand sa iei una originala, chiar daca e mai scumpa. Cred ca Siemens e.
P0130 - O2 Sensor 1 Circuit [Voltage High / Voltage High / Open / Slow Response / Too Few Rich/Lean And Lean/Rich Switches / Too Few Rich/Lean And Lean/Rich Switches]
In romana asta inseamna ca ai probleme cu sonda lambda (sonda de oxigen) nr. 1, cea inainte de catalizator. Ecu, neavind date corecte de la sonda, face amestecul prea bogat. De aici si problemele cu noxele, posibil si consum sporit. Verifica fire, conectori si desigur sonda. Daca ajungi la concluzia ca e sonda defecta, iti recomand sa iei una originala, chiar daca e mai scumpa. Cred ca Siemens e.
ionut_v
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salut. Aceeasi problema legata de martorul de emisie o am si eu.
Mai concret....dupa o luna de stat in service la tinichigerie.....ieri masina mea a fost gata in sfarsit. Am mers, am luat-o, de la gtt, si aproape de casa(militari),mi s-a aprins martorul. Am oprit si repornit motorul...nici un efect. M-am apucat de citit...pe clubopel, evident. Astazi am incercat cu agrafa.....codul de eroare e P 0141. Am mers la service...tot la gtt, Seful de atelier foarte uimit ca stiu ce are...mi-a spus ca pur si simplu sonda a cazut...sau mai degraba circuitul de incalzire al acesteia. Solutia: sonda lambda noua. Nu ma deranjeaza f tare ...am masina inca in garantie...dar nu ma dau in vant dupa o noua "experienta" in compania gtt. Intrebarea mea este: chiar nu mai poate fi facut nimic in afara de schimbarea ei? Si ce efecte are asupra motorului faptul ca acum sunt nevoit sa merg cu ea asa?!(in afara de consumul mai mare)
Mai concret....dupa o luna de stat in service la tinichigerie.....ieri masina mea a fost gata in sfarsit. Am mers, am luat-o, de la gtt, si aproape de casa(militari),mi s-a aprins martorul. Am oprit si repornit motorul...nici un efect. M-am apucat de citit...pe clubopel, evident. Astazi am incercat cu agrafa.....codul de eroare e P 0141. Am mers la service...tot la gtt, Seful de atelier foarte uimit ca stiu ce are...mi-a spus ca pur si simplu sonda a cazut...sau mai degraba circuitul de incalzire al acesteia. Solutia: sonda lambda noua. Nu ma deranjeaza f tare ...am masina inca in garantie...dar nu ma dau in vant dupa o noua "experienta" in compania gtt. Intrebarea mea este: chiar nu mai poate fi facut nimic in afara de schimbarea ei? Si ce efecte are asupra motorului faptul ca acum sunt nevoit sa merg cu ea asa?!(in afara de consumul mai mare)
gheo_s
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
multumesc murzick...
poate careva sa-mi recomande pe cineva din Timisoara care a mai facut o astfel de verificare, ca pana o sa reusesc eu ma apuca toamna, mai ales ca nu am nici ap de masura, va trebui sa imprumut unul, si asa cum am zis, sunt presat de timp....
celelalte simptome tot de acolo deriva sau mai e si altceva?
daca tot nu-mi raspunde nimeni mai vin cu niste completari la nelemuririle mele... din ce am citit eu pe aici, sonda e dusa in momentul in care ramane aprins martorul ala, la mine s-a aprins doar cand am alimentat, dupa care s-a stins si asa a stat cam vreo 1000 de km, cat am facut cu masina de la ultima alimentare...si tot stins e si acum...eroarea respectiva (0130) aflata cu metoda agrafa, poate fi stocata in memeorie, fara sa fie activa in acest moment? pt ca nu mi-a sters-o nimeni...
Ultima modificare făcută de gheo_s la Joi 20 Mar, 2008 3:01 pm
poate careva sa-mi recomande pe cineva din Timisoara care a mai facut o astfel de verificare, ca pana o sa reusesc eu ma apuca toamna, mai ales ca nu am nici ap de masura, va trebui sa imprumut unul, si asa cum am zis, sunt presat de timp....
celelalte simptome tot de acolo deriva sau mai e si altceva?
daca tot nu-mi raspunde nimeni mai vin cu niste completari la nelemuririle mele... din ce am citit eu pe aici, sonda e dusa in momentul in care ramane aprins martorul ala, la mine s-a aprins doar cand am alimentat, dupa care s-a stins si asa a stat cam vreo 1000 de km, cat am facut cu masina de la ultima alimentare...si tot stins e si acum...eroarea respectiva (0130) aflata cu metoda agrafa, poate fi stocata in memeorie, fara sa fie activa in acest moment? pt ca nu mi-a sters-o nimeni...
Ultima modificare făcută de gheo_s la Joi 20 Mar, 2008 3:01 pm
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
gheo_s, cauta-l pe CristianTM, cred ca poate sa te ajute cu o diagnoza. Sau mergi la o intilnire Clubopel Timisoara si sigur te ajuta baietii.
danoiu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
johnnutz
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2008
- Mesaj Privat
gheo_s
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
salut danoiu
nu pot sa-ti dau un link direct dar cred ca pe la discutiile despre debitmetrul s-a mai vb despre chestia asta , cu obturarea , chiar ieri am citit ceva in sensul asta... dar sunt "proaspat" membru pe forumul asta si inca stau prost cu organizarea si de aia nu pot sa te trimit direct la discutia respectiva...
nu pot sa-ti dau un link direct dar cred ca pe la discutiile despre debitmetrul s-a mai vb despre chestia asta , cu obturarea , chiar ieri am citit ceva in sensul asta... dar sunt "proaspat" membru pe forumul asta si inca stau prost cu organizarea si de aia nu pot sa te trimit direct la discutia respectiva...
danoiu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
danoiu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
mmsoso
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2008
- Mesaj Privat
salutare tuturor!
sunt nou pe acest forum ,va citesc de ceva vreme discutiile si mi se par foarte interesante si utile.
De vreo 2 luni am si eu o problema cu Astra mea z16xe din 2002,care nu reuseste sa ii dea nimeni de cap.Am bagat o gramada de bani cu serviceurile astea si nimik.Deja sunt disperat si voi sunteti ultima mea sansa.
Problema se manifesta cam asa:cand e rece afara(sub 4 grade),se aprinde check engine la bord si motorul incepe sa tremure,aprca ar merge in 2 sau 3 cilindrii.Cand accelerez masina continua sa tremure,dar se accelereaza insa la exact peste 50 km la ora incepe sa palpaie check engine.Deasemena daca las masina la relanti motorul se opreste pur si simplu.Si astea se intampla doar cand temperatura este sub 4 grade afara si motorul rece.Daca este mai cald afara nu se mai aprinde nimik si masina merge fara probleme.Cel mai mult ma pune pe ganduri faptul ca daca o scot din viteza se opreste motorul.
La tester da missfire pe cilidrul 4 ,am schimbat modulul de aprindere,bujiile,insa nimik.
Va rog daca ma poate ajuta cineva.
sunt nou pe acest forum ,va citesc de ceva vreme discutiile si mi se par foarte interesante si utile.
De vreo 2 luni am si eu o problema cu Astra mea z16xe din 2002,care nu reuseste sa ii dea nimeni de cap.Am bagat o gramada de bani cu serviceurile astea si nimik.Deja sunt disperat si voi sunteti ultima mea sansa.
Problema se manifesta cam asa:cand e rece afara(sub 4 grade),se aprinde check engine la bord si motorul incepe sa tremure,aprca ar merge in 2 sau 3 cilindrii.Cand accelerez masina continua sa tremure,dar se accelereaza insa la exact peste 50 km la ora incepe sa palpaie check engine.Deasemena daca las masina la relanti motorul se opreste pur si simplu.Si astea se intampla doar cand temperatura este sub 4 grade afara si motorul rece.Daca este mai cald afara nu se mai aprinde nimik si masina merge fara probleme.Cel mai mult ma pune pe ganduri faptul ca daca o scot din viteza se opreste motorul.
La tester da missfire pe cilidrul 4 ,am schimbat modulul de aprindere,bujiile,insa nimik.
Va rog daca ma poate ajuta cineva.
VectrAn
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salutare opelisti!
Se pare ca primavara asta nu le place motoarelor Z16XE. Am si eu probleme cu masina, Vectra 2001, 1.6 16v, z16xe. Au inceput cu ralanti variabil, trepidatii gen mers in 3 pistoane iar in sarcina lipsa de putere si parca o crestere mai rapida a temperaturii motorului in mers. Toate acestea fara aprinderea becurilor de avertizare( doar ABS-ul, problema mai veche) si fara sa dureze mult. Dupa un drum ceva mai lung ,mers destul de constant 100-110km/h la intrarea pe un drum secundar raman fara directie, initial am crezut ca sa rupt cureaua de alternator dar murise motorul. De aici incepe calvarul, pornesc masina raman aprinsi martorii masina cu cheita si check engine iar masina megea de parca trageam cateva remorci dupa mine, cu intreruperi si in sarcina.
Am citit codul de eroare 0400 cu 'metoda Murzick', am dat jos EGR-ul, curatat, era blocat pe deschis, verificat, pus la baterie pistonasul lucreza, masina merge la fel. Studiat forum mai departe, demontat clapeta de acceleratie, curatata, avea un canal infundat, montat la loc , pus borne baterie, lasat pe contact un minut, pornit masina si victorie. Masina torcea frumos. Asta pina a inceput sa scada turatia la ralanti(socul cred) ela 1000la 800rot/min si a inceput iar faza cu mers variabil scuturat si oprirea motorului. Am schimbat si Bujiile dar tot nimic. Acum masina moare direct la ralanti si se simte ca intrerupe in mers. Acelesi coduri de eroare 0400 de 2 ori si pe bord chec engine.
Intrebare, ce senzori sau cine comanda, da informatii, masinii sa isi regleze ralantiul?
Imi cer scuze daca va plictisit postul asta lung. Va multumesc!
Se pare ca primavara asta nu le place motoarelor Z16XE. Am si eu probleme cu masina, Vectra 2001, 1.6 16v, z16xe. Au inceput cu ralanti variabil, trepidatii gen mers in 3 pistoane iar in sarcina lipsa de putere si parca o crestere mai rapida a temperaturii motorului in mers. Toate acestea fara aprinderea becurilor de avertizare( doar ABS-ul, problema mai veche) si fara sa dureze mult. Dupa un drum ceva mai lung ,mers destul de constant 100-110km/h la intrarea pe un drum secundar raman fara directie, initial am crezut ca sa rupt cureaua de alternator dar murise motorul. De aici incepe calvarul, pornesc masina raman aprinsi martorii masina cu cheita si check engine iar masina megea de parca trageam cateva remorci dupa mine, cu intreruperi si in sarcina.
Am citit codul de eroare 0400 cu 'metoda Murzick', am dat jos EGR-ul, curatat, era blocat pe deschis, verificat, pus la baterie pistonasul lucreza, masina merge la fel. Studiat forum mai departe, demontat clapeta de acceleratie, curatata, avea un canal infundat, montat la loc , pus borne baterie, lasat pe contact un minut, pornit masina si victorie. Masina torcea frumos. Asta pina a inceput sa scada turatia la ralanti(socul cred) ela 1000la 800rot/min si a inceput iar faza cu mers variabil scuturat si oprirea motorului. Am schimbat si Bujiile dar tot nimic. Acum masina moare direct la ralanti si se simte ca intrerupe in mers. Acelesi coduri de eroare 0400 de 2 ori si pe bord chec engine.
Intrebare, ce senzori sau cine comanda, da informatii, masinii sa isi regleze ralantiul?
Imi cer scuze daca va plictisit postul asta lung. Va multumesc!
mmsoso
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2008
- Mesaj Privat
gheo_s
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
salut
revin cu date noi...
am facut o diagnoza, cu ajutorul lui CristianTM, ii multumesc inca o data, care a a vut urmatoarele rezultate:la prima citire au aparut 3 erori 0130, 0300 si 0303...dupa stergere si pornire motorului a aparut din nou doar 0130...la citirea parametrilor pe sonda lambda aveam 0.287 V la relanti si 1V la 2500 de turatii ---> sonda lamda "varza", am sters din nou eroarea, si pana am mai citit si alti parametrii au trecut cateva minute bune, dupa care am citit din nou pe sonda, si surpriza, de data asta tensiunea era fluctuanta intre 0.2V si 0.9V ---> sonda lamda OK...
ieri am fost la un service pt un test de noxe si de data asta a fost super ok, 0 % la CO, fata de 2.39 % cat a fost cand am fost la RAR...sper sa fie la fel de ok si cand merg din nou la RAR, adica pe 1 aprilie...am uitat sa spun ca acum am bagat benzina Carera100 de la OMV, inainte am avut de 95...
revin cu date noi...
am facut o diagnoza, cu ajutorul lui CristianTM, ii multumesc inca o data, care a a vut urmatoarele rezultate:la prima citire au aparut 3 erori 0130, 0300 si 0303...dupa stergere si pornire motorului a aparut din nou doar 0130...la citirea parametrilor pe sonda lambda aveam 0.287 V la relanti si 1V la 2500 de turatii ---> sonda lamda "varza", am sters din nou eroarea, si pana am mai citit si alti parametrii au trecut cateva minute bune, dupa care am citit din nou pe sonda, si surpriza, de data asta tensiunea era fluctuanta intre 0.2V si 0.9V ---> sonda lamda OK...
ieri am fost la un service pt un test de noxe si de data asta a fost super ok, 0 % la CO, fata de 2.39 % cat a fost cand am fost la RAR...sper sa fie la fel de ok si cand merg din nou la RAR, adica pe 1 aprilie...am uitat sa spun ca acum am bagat benzina Carera100 de la OMV, inainte am avut de 95...
danoiu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
VectrAn, simptomele tale si codul P0400 indica clar o problema cu EGR-ul (asta probabil o stiai deja ). Muritul direct la relanti (motorul e sensibil la amestec) e posibil daca valva EGR e deschisa, atunci cind ar trebui sa fie inchisa. Probabil tre' sa schimbi EGR-ul cu unul nou sau sa-l cureti mai bine, daca e posibil.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- OctavianM
- **
- 308 mesaje
- din 06 Sep 2006
- Astra 2002 Z16XE
- Bucuresti
OctavianM
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2006
- Mesaj Privat
Aceasta a fost problema pe care am avut-o eu: https://www.clubopel.com/vie...4&highlight=. Nu stiu cat de mult va ajuta, eu sper din tot sufletul sa va gasiti o rezolvare mai repede ca mine si sa nu aruncati cu banii pe geam.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
maiandrei, exact asta ziceam si eu aici https://www.clubopel.com/vie...p?p=254086#254086
danoiu, citeste codurile de eroare stocate cum e scris aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
danoiu, citeste codurile de eroare stocate cum e scris aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
mmsoso
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2008
- Mesaj Privat
mai nou,cum s-a incazlit vreme afara,nu mai imi tremura si nu se mai aprinde check engine.Dar cand motorul este rece dupa ce o turez in mers si o scot din viteza,moare motorul.Acum ma rog sa vina primavara sa nu mai se faca frig.Oare ce poate fi ce are legatura cu temperatura de afara.
Ma ingrijoreaza de ce la relanti imi moare motorul in mers.
Tre buie sa va mai spun ca am schimbat injectoryl de la 2 cu 4
dar da tot missfire la cilindrul 4 la tester.
1.7dti_edition crezi ca e de la ecu si oprirea in mers?
Si daca daca da cum se poate rezolva?
Se poate ca aceste probleme sa aiba legatura cu faptul ca am ramas fara benzina acum ceva timp?sau ca am trecut de la ulei 5w40 la 10w40?Cam de cand s-au intamplat astea imi apar probelmele.
Multumesc pt ajutor.
Ma ingrijoreaza de ce la relanti imi moare motorul in mers.
Tre buie sa va mai spun ca am schimbat injectoryl de la 2 cu 4
dar da tot missfire la cilindrul 4 la tester.
1.7dti_edition crezi ca e de la ecu si oprirea in mers?
Si daca daca da cum se poate rezolva?
Se poate ca aceste probleme sa aiba legatura cu faptul ca am ramas fara benzina acum ceva timp?sau ca am trecut de la ulei 5w40 la 10w40?Cam de cand s-au intamplat astea imi apar probelmele.
Multumesc pt ajutor.