- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
In primul rand specific faptul ca ma adresez exclusiv celor care dorec sa stie cat mai multe despre ce trebuie facut in momentul in care dintr-un motiv oarecare apeleaza la serviciile unui atelier,service,meserias...sasmd cat si celeilalte parti si anume proprietar,sef de service,sef de tura,mecanic ori portar de la un service.Sa incepem cu onor clientul ...
Avem o problema la masina ,programati ori neprogramati ne prezentam la service,primul lucru lasam masina afara,urmatorul cerem sa vorbim cu persoana ori cu inlocuitorul acesteia care se ocupa de preluarea auto in vederea constatarii.Avem la noi obligatoriu cheile talonul,si daca masina are urme de accident fie ele gasita asa in parcare dovada de la politie ... ne prezentam si cerem si celui cu care vorbim sa faca acelasi lucru ,explicam detaliat despre ce este vorba si cat se poate sa dam amanuntele cerute despre simptome cat mai exact,omul va trage o concluzie care atentie nu este constatare si in baza ei va introduce masina in service la ce data conveniti sau imediat pentru Constatarea propriuzisa, si aici recomand sa va interesati inainte de pret deoarece se plateste.Se deschide nota de constatare in care vor fi trecute ceea ce solicitati dvs,cat si concluziile primei verificari din partea service-ului.In acest moment stiind in mare despre ce-i vorba putem renunta la a face reparatia cu obligatia de a plati constatarea si se factureaza doar respectiva operatiune sau mergem mai departe cu Factura proforma aici avem mai detaliat costuri piese si manopera dar atentie nu este pretul definitiv care in general sigur mai creste.Aici este ultimul moment in care mai puteti renunta in deplina legalitate nu sunteti obligat sa continuati,daca semnati Nota de constatare si Factura proforma atunci legea va apara drepturile prestatorului de servicii si nu mai este cale de intoarcere.Atentie la graba cu care vi se insiruie tot felul de date cifere si alte amanunte neinteresante atat timp cat nu exista specificate nicaieri.Pasul urmator mergem sa semnam documentele mai sus mentionate nu inainte de a citi cu mare atentie si sa cerem lamuriri pentru fiecare lucru neinteles,acum mai tarziu veti avea surpriza sa fiti tratat mult mai rece sa nu zic cu tupeu .Sunt anumite reparatii pentru care nu se poate da un verdict exact inaintea demontarii,mai ales in cazul motoarelor cutii de viteze etc,atunci mentionati pe Nota de constatare Solicit sa fiu prezent la demontare.Nu acceptati usor mentiuni de genul inlocuit set motor deoarece nu s-a demontat si nu se stie mergeti pe ideea ca nimeni niciodata nu va sti ce se afla intr-un motor fie el si expertul motoarelor in persoana,numai dupa demontare se poate trage o concluzie corecta.Dupa terminarea constatarilor , parerilor si lamuririi tuturor aspectelor se inchide respectiva nota prin barare si numai apoi se semneaza la fel si cu factura proforma .Exista practica in unele service-uri de a se intocmi un pv. cu tot ce contine masina,alte mentiuni etc,si acolo ceva atentie ori cel mai bine sa fie luat tot ce-i de valoare deoarece tentatia e mare.Recomandarea mea ar fi sa nu mergeti cu piesele cumparate inainte deoarece in primul rand nu mereu e de vina piesa cumparata de dvs,iar mai nou unele service-uri au contracte cu furnizorii cu preturi preferentiale deoarece sunt clienti mult mai mari decat X sau Y si aveti surpriza ca ei sa o obtina mai ieftin ,ceva de alta calitate ma refer aici la producatorul pisei si luati din castigul lor pe care fiti sigur ca si-l vor recupera altfel iar in afara de asta pierdeti garantia lucrarii.Bine nu ma refer la situatia cand oamenii dau piese cu adaosuri ametitoare atunci e alta treaba si e bine de discutat cu seful de service.Bine ar fi sa solicitati si o mentiune scrisa referitoare la durata estimativa si daca masina este pe firma sa specificati acolo deoarece daca se depaseste prea mult termenul se poate ajunge si la renegocieri de tarife datorita imobilizarii unui mijloc de transport si pierderilor suferite de firma detinatoare.
Asteptati sa fiti contactati si daca nu se intampla acest lucru luati legatura cu service-ul la expirarea termenului specificat,daca masina este gata mergeti la termenul stabilit si participati la receptia lucrarilor ...si atentie se scrie punct cu punct acolo ce nu este in regula referitor la ce s-a reparat si mai bine o lasati pana la remediere altfel odata semnata Nota de receptie la revedere veti fi programat numai cand nu mai puteti ajunge Excluse din start eplicatiile de genul se mai lasa se mai rodeaza mai mergeti asa ca-si revina fiarele nu se regenereaza se distrug si atat.Pentru orice nelamurire ori intrebare incercati sa luati legatura cu persoana desemnata sa se ocupe cu acest lucru,evitati imprietenielile si mai ales varianta lasa sefu ca ti le fac pe nv.la incheierea programului riscati reparatii ori inexistente ori proaste si sigur fara garantie.Daca ceva nu iese cum trebuie cu nervi si ridicat tonul nu faceti decat jocul unora care abia asteapta sa gasesca motiv de scos masina afara,deci in momentul in care simtiti ca va iesiti din fire prima varianta o pauza apoi daca nu se poate veniti a doua zi si daca sunteti insotiti cereti insotitorilor sa asculte fara sa comenteze si daca se poate sa fie ceva mai departe.Mentionez ca pe perioada in care masina se afla pentru reparatii nu se percepe taxa de parcare,aceasta incepe din momentul in care sunteti instiintat sa va prezentati pentru ridicarea autoturismului .Daca sunteti amanat la nesfarsit faceti fiecare mentiune de nou termen pe foaia de constatare vorbele nu se cos la dosar spune o zicala romaneasca. Pastrati toate documentele gen Constatari ,Facturi Certificate de Garantie cel putin pe perioada cat lucrarile sunt in garantie si sa recomand sa vorbiti politicos cu acei oameni chiar dac ies din rampa si dumneavoastra va dati jos din BMW deoarece este un semn de bunacrestere si stabiliti o ierarhie care se asorteaza foarte bine cu masina din care tocmai ati coborat.. Va doresc cat mai putine vizite prin service... si daca se poate nici un incident neplacut iar daca tineti cont de niste recomandari sigur veti scutiti bani si nervi .
Astept mesaje din partea celor patiti sa vedem ce-a fost in neregula si din partea celor care la momentul actual se afla cu masina prin service pentru ca numai asa mai aflam lucruri care de multe ori sunt noi si interesante.
Avem o problema la masina ,programati ori neprogramati ne prezentam la service,primul lucru lasam masina afara,urmatorul cerem sa vorbim cu persoana ori cu inlocuitorul acesteia care se ocupa de preluarea auto in vederea constatarii.Avem la noi obligatoriu cheile talonul,si daca masina are urme de accident fie ele gasita asa in parcare dovada de la politie ... ne prezentam si cerem si celui cu care vorbim sa faca acelasi lucru ,explicam detaliat despre ce este vorba si cat se poate sa dam amanuntele cerute despre simptome cat mai exact,omul va trage o concluzie care atentie nu este constatare si in baza ei va introduce masina in service la ce data conveniti sau imediat pentru Constatarea propriuzisa, si aici recomand sa va interesati inainte de pret deoarece se plateste.Se deschide nota de constatare in care vor fi trecute ceea ce solicitati dvs,cat si concluziile primei verificari din partea service-ului.In acest moment stiind in mare despre ce-i vorba putem renunta la a face reparatia cu obligatia de a plati constatarea si se factureaza doar respectiva operatiune sau mergem mai departe cu Factura proforma aici avem mai detaliat costuri piese si manopera dar atentie nu este pretul definitiv care in general sigur mai creste.Aici este ultimul moment in care mai puteti renunta in deplina legalitate nu sunteti obligat sa continuati,daca semnati Nota de constatare si Factura proforma atunci legea va apara drepturile prestatorului de servicii si nu mai este cale de intoarcere.Atentie la graba cu care vi se insiruie tot felul de date cifere si alte amanunte neinteresante atat timp cat nu exista specificate nicaieri.Pasul urmator mergem sa semnam documentele mai sus mentionate nu inainte de a citi cu mare atentie si sa cerem lamuriri pentru fiecare lucru neinteles,acum mai tarziu veti avea surpriza sa fiti tratat mult mai rece sa nu zic cu tupeu .Sunt anumite reparatii pentru care nu se poate da un verdict exact inaintea demontarii,mai ales in cazul motoarelor cutii de viteze etc,atunci mentionati pe Nota de constatare Solicit sa fiu prezent la demontare.Nu acceptati usor mentiuni de genul inlocuit set motor deoarece nu s-a demontat si nu se stie mergeti pe ideea ca nimeni niciodata nu va sti ce se afla intr-un motor fie el si expertul motoarelor in persoana,numai dupa demontare se poate trage o concluzie corecta.Dupa terminarea constatarilor , parerilor si lamuririi tuturor aspectelor se inchide respectiva nota prin barare si numai apoi se semneaza la fel si cu factura proforma .Exista practica in unele service-uri de a se intocmi un pv. cu tot ce contine masina,alte mentiuni etc,si acolo ceva atentie ori cel mai bine sa fie luat tot ce-i de valoare deoarece tentatia e mare.Recomandarea mea ar fi sa nu mergeti cu piesele cumparate inainte deoarece in primul rand nu mereu e de vina piesa cumparata de dvs,iar mai nou unele service-uri au contracte cu furnizorii cu preturi preferentiale deoarece sunt clienti mult mai mari decat X sau Y si aveti surpriza ca ei sa o obtina mai ieftin ,ceva de alta calitate ma refer aici la producatorul pisei si luati din castigul lor pe care fiti sigur ca si-l vor recupera altfel iar in afara de asta pierdeti garantia lucrarii.Bine nu ma refer la situatia cand oamenii dau piese cu adaosuri ametitoare atunci e alta treaba si e bine de discutat cu seful de service.Bine ar fi sa solicitati si o mentiune scrisa referitoare la durata estimativa si daca masina este pe firma sa specificati acolo deoarece daca se depaseste prea mult termenul se poate ajunge si la renegocieri de tarife datorita imobilizarii unui mijloc de transport si pierderilor suferite de firma detinatoare.
Asteptati sa fiti contactati si daca nu se intampla acest lucru luati legatura cu service-ul la expirarea termenului specificat,daca masina este gata mergeti la termenul stabilit si participati la receptia lucrarilor ...si atentie se scrie punct cu punct acolo ce nu este in regula referitor la ce s-a reparat si mai bine o lasati pana la remediere altfel odata semnata Nota de receptie la revedere veti fi programat numai cand nu mai puteti ajunge Excluse din start eplicatiile de genul se mai lasa se mai rodeaza mai mergeti asa ca-si revina fiarele nu se regenereaza se distrug si atat.Pentru orice nelamurire ori intrebare incercati sa luati legatura cu persoana desemnata sa se ocupe cu acest lucru,evitati imprietenielile si mai ales varianta lasa sefu ca ti le fac pe nv.la incheierea programului riscati reparatii ori inexistente ori proaste si sigur fara garantie.Daca ceva nu iese cum trebuie cu nervi si ridicat tonul nu faceti decat jocul unora care abia asteapta sa gasesca motiv de scos masina afara,deci in momentul in care simtiti ca va iesiti din fire prima varianta o pauza apoi daca nu se poate veniti a doua zi si daca sunteti insotiti cereti insotitorilor sa asculte fara sa comenteze si daca se poate sa fie ceva mai departe.Mentionez ca pe perioada in care masina se afla pentru reparatii nu se percepe taxa de parcare,aceasta incepe din momentul in care sunteti instiintat sa va prezentati pentru ridicarea autoturismului .Daca sunteti amanat la nesfarsit faceti fiecare mentiune de nou termen pe foaia de constatare vorbele nu se cos la dosar spune o zicala romaneasca. Pastrati toate documentele gen Constatari ,Facturi Certificate de Garantie cel putin pe perioada cat lucrarile sunt in garantie si sa recomand sa vorbiti politicos cu acei oameni chiar dac ies din rampa si dumneavoastra va dati jos din BMW deoarece este un semn de bunacrestere si stabiliti o ierarhie care se asorteaza foarte bine cu masina din care tocmai ati coborat.. Va doresc cat mai putine vizite prin service... si daca se poate nici un incident neplacut iar daca tineti cont de niste recomandari sigur veti scutiti bani si nervi .
Astept mesaje din partea celor patiti sa vedem ce-a fost in neregula si din partea celor care la momentul actual se afla cu masina prin service pentru ca numai asa mai aflam lucruri care de multe ori sunt noi si interesante.
- mark
- ****
- 1,425 mesaje
- din 19 Jan 2008
- Vectra 1999 X20XEV
- Alta tara
mark
- Mesaje scrise: 1,425
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2008
- Mesaj Privat
Om cu cap care stie exact cum trebuie sa mearga treburile si care stie exact cum trebuie sa reactioneze in cazul in care apar probleme. Insa, tot ce este scris mai sus nu se aplica la toate Service-urile. Va povestesc cat mai pe scurt ce mi s-a intamplat mie anul trecut in vara cand mi-am vizitat parintii. Am dat o tura la Rucom Craiova sa fac o verificare a masinii (bucsaraie, directie, suspensii, erori in computer, etc), am vrut sa vad in ce stadiu se afla masina mea si am vrut sa verific daca ce au constatat ce-i de la Opel de aici din Austria constata si cei de la Opel din Craiova . Am sunat, am vb, programare, prezent la Service in data si la ora stabilita. Am spus ce vreau, am spus ca vreau sa asist la verificarea masinii, au notat ce vreau dupa care mi-au spus ca nu se poate sa asist pt ca politica lor e altfel, nu accepta persoane straine in Service, doar angajatii au acest drept, v-a trebui sa astept afara sau sa merg acasa si ma suna cand este gata, mi-au cerut certificatul si cheia masinii, au zis ca dureaza maxim 1 ora, au luat-o, au bagat-o in Service si de atunci nu am mai vazut decat printr-un gemuletz mititel. Pt 1 ora am zis ca nu plec nici unde si astept acolo la o cafelutza. Am luat cafeaua si am gasit acel gemuletz pe unde puteam sa vad daca se misca ceva la masina mea. Timp de 1 ora am vazut doar un singur baiat care a ridicat capota, am mers la tipa care era la receptie sau ce e acolo si i-am spus ca nu vad sa se faca ceva la masina mea, ca au zis ca dureaza 1 ora si ca e trecuta deja. Multe discutii inutile, printre telefoanele altor clienti, nervi intinsi si par alb aparut, apoi am vazut prin gemuletz ca masina a fost ridicata pe elevator, a venit un baiat de maxim 20 ani si a inceput "verificarea". Dupa inca vreo 2 ore, deja incepusem sa intru in fibrilatii, m-am dus iar peste cucoana, de data asta fara bun simt si i-am cerut sa-mi scoata masina afara, platesc verificarea si am terminat. Razand imi zice ca imediat va fi scoasa pt ca terminase baietelul de verificat. Mi-a insirat o lunga lista in care mi-a spus ca toata directia si toata suspensia si toate bucsele si bieletele si franele sunt terminate (piese in valoare de vreo 2000 € daca le iau de la ei) + o eroare de la ABS pe care cica a rezolvat-o ca a sters-o din computer . Cei de la Opel Austria imi zisesera ca trebuie sa schimb doar bieletele antirului si cele 2 bucse mari de la bratele de pe spate acolo unde se prind in caroserie + au gasit o eroare de la debitmetru deci total diferit de noua constatare de la Rucom. Singurul lucru in care s-au potrivit a fost acela ca nu ai voie sa stai langa masina, nici cei de aici nu m-au lasat, aceeasi chestie, politica interna. Cand m-am apucat de reparatii la masina s-a adeverit ca cei din Austria au avut dreptate, am schimbat doar bieletele antirului si cele 2 bucse de pe spate. Eroarea, imi apare si acum dar tot de la debitmetru si nu de la ABS cum au zis cei de la Rucom. Cei de la Rucom, cu foame de bani, mi-au insirat un intreg pomelnic de defectiuni si mi-au oferit si un baiat care sa imi faca reparatia in privat mai ieftin si mai repede daca vreau (fara garantie bineinteles), mi-au zis ca pt reparatii in Service trebuie sa-mi faca o alta programare peste vreo 2 saptamani pt ca erau full. Daca stiam atunci ce e scris mai sus si stiam sa si aplic altfel ar fi stat treburile poate. M-a costat undeva la vreo 2 milioane verificare care au facut-o + 3 ore de nervi.
Sper ca nu v-am plictisit cu povestioara mea
Sper ca nu v-am plictisit cu povestioara mea
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Asta era si rostul discutiei fiecare ce-a patit si vazut unde trebuia facut altfel iar eu am incercat sa merg pas cu pas de la intrare pana la iesire pe poarta service-ului.Din pacate multi prestatori nu inteleg faptul ca pe nimeni nu da banii afara din casa si e normal sa schimbi ceea ce-i defect sa ceri acceptul pentru ceea ce consideri ca este in stare avansata de uzura dar n-a fost reclamat de client ca defect iar eu n-am probleme in a convinge pe cineva ca este mai rentabil sa faci o reparatie buna care nu intotdeauna nu-i in acel moment cea mai ieftina .....dar de aici pana la a cere inlocuirea cap coada a tot ce inseamna articulatii la o masina e totusi cale lunga.Asa sunt si eu multumit si clientul ramane al casei ,iar in exemplul de mai sus cei care s-au purtat asa sunt sigur ca nu-i veti mai deranja vreodata. Am inteles ca ati vrut si o alta opinie ...si din pacate oamenii au facut tot posibilul sa va scoata din sarite. Eu unul cred ca se aplica zicala paguboasa Are balta peste...pleaca unul vin alti doi....si decat sa repare 5 masini mai bine jupoaie unul pe luna si si-au scos parleala.Oricum raman la recomadarea sa fiti foarte atenti cu ce se semneaza pentru ca din patania de mai sus inteleg ca o reparatie de cateva milioane dintr-o trasatura de condei se face de 10 ori mai mare.
N-am vrut sa jignesc pe nimeni dar am observat ca marea majoritate a clientilor prima grija o aveau sa fie cat mai amabili cu mecanicii iar pana erau descoperiti deja facusera si schimburi de nr. de telefon.Este o practica paguboasa pentru ca nu el face programarile ,nu el face actele premergatoare si daca face vreo invarteala sigur va fi stresat de sef sa termine cat mai repede,nemaivorbind de varianta lucrului dupa program ori dupa colt.
N-am vrut sa jignesc pe nimeni dar am observat ca marea majoritate a clientilor prima grija o aveau sa fie cat mai amabili cu mecanicii iar pana erau descoperiti deja facusera si schimburi de nr. de telefon.Este o practica paguboasa pentru ca nu el face programarile ,nu el face actele premergatoare si daca face vreo invarteala sigur va fi stresat de sef sa termine cat mai repede,nemaivorbind de varianta lucrului dupa program ori dupa colt.
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
Varianta lucrului dupa program a mecanicilor , am eliminat-o la un dealer impunandu-le prin contractul de munca sa nu execute reparatii acasa la aceeasi marca , mai ales ca eu i-am platit trainingul pentru acea marca . Si fara gluma a fost dat unul afara in baza acestei clauze , mai ales ca exista tentatia ca ei sa "substituie" din piesele sh care proveneau de la masinile servisate . Mai mult am prins practica de a pune omul sa schimbe in garantie o piesa care nu era stricata . O fuzeta , etc. O lua omul acasa ( ca era un morman de piese sh ) si o punea la cine avea comanda in particular .
Daca vrei sa discutam despre sistemul Opel problema nu e neaparat la angajati ca-ti schimba tot cap - coada . Acest mod de lucru este impus de patron care are o investitie de recuperat intr-o perioada cat mai scurta .
Dupa ce investesti 1 milion in afacerea asta devii constient ca nimeni n-o sa-si serviseze masina la tine , decat in perioada de garantie cand nu are alta optiune . In acest caz atunci este de tras pe spinarea clientului , mai ales in contextul in care service-ul sau aftersales nu sunt profitabile sau cel putin nu se ridica la nivelul vanzarilor . Pe de alta parte la o afacere de asemenea anvergura , ai in general si vreo 50 de angajati . Care trebuie platiti . Pe langa rata , uitilitati , etc. Asa ca e normal sa fie preturile astea mari .
Daca vrei sa discutam despre sistemul Opel problema nu e neaparat la angajati ca-ti schimba tot cap - coada . Acest mod de lucru este impus de patron care are o investitie de recuperat intr-o perioada cat mai scurta .
Dupa ce investesti 1 milion in afacerea asta devii constient ca nimeni n-o sa-si serviseze masina la tine , decat in perioada de garantie cand nu are alta optiune . In acest caz atunci este de tras pe spinarea clientului , mai ales in contextul in care service-ul sau aftersales nu sunt profitabile sau cel putin nu se ridica la nivelul vanzarilor . Pe de alta parte la o afacere de asemenea anvergura , ai in general si vreo 50 de angajati . Care trebuie platiti . Pe langa rata , uitilitati , etc. Asa ca e normal sa fie preturile astea mari .
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Poate neintentionat am jignit pe cei care fac destul de des vizite prin service-uri si stiau destul de bine cam cum stau lucrurile eu am scris de la bun inceput ca ma adresez celor care au nevoie de asemenea informatii si va dau doua exemple.
Am fost solicitat sa insotesc reprezentantul unei firme care dusese o masina Dacia nu cine stie ce avion la un service Cobalcescu pentru reparatia unei lovituri laterale nu prea grave.Nedumerirea lor era de ce au primit o factura proforma care insuma numai la capitolul piese si manopera 1.800 E cu mari sanse sa ajunga pe la 2.200 pana la sfarsitul reparatiei avand in vedere ca masina fusese foarte putin avariata si aparea acolo la deviz inlocuit inclusiv bloc motor.La fata locului cu masina desfacuta era vorba de aripa stanga ,capota ,contraaripa stanga,faruri,spoiler,armatura bara, si o scurgere de ulei pe motor care ulterior s-a dovedit ca a fost datorata lovirii si fisurarii filtrului de ulei in urma impactului.Au inceput negocierile,contrazicerile,oamenii au incercat devierea discutiei in jigniri si daca am vazut ca n-ai cu cine sa te intelegi am intrebat un singur lucru Ce documente au ,si cine le-a semnat pentru inceperea lucrarilor si in baza carui act au inceput dezmembrarea masinii...Le-am aratat delegatia ,buletinul ca eu sunt persoana imputernicita sa ma ocup de masina si doresc in max o ora sa fie masina in fata service-ului unde vine platforma sa o ridice. Pentru ca n-au facut ceea ce trebuia au muncit sa demonteze,sa taie o contraaripa si n-au primit nimic pentru asta deci nu le-a iesit pasenta.Repet legea spune ca n-ai voie sa faci nimic fara acceptul clientului NUMAI SCRIS si daca te grabesti poti fi pus sa aduci masina in starea in care era .
Altcineva cu o masina foarte scumpa de data asta aude la un moment dat un suierat prin zona motorului care n-a durat decat cateva minute dupa care volanul a inceput sa se miste extrem de greu,vine platforma ia masina merge la reprezentanta,si acolo se spune pompa de servo dusa ,se semneaza comanda se da acceptul pentru inlocuire se da un termen care binenteles se tot amana ,venim vedem ca nu se inlocuise nimic urme de curea rupta prin compartimentul motor cum lovise in scuturi si alternator,oamenii spalasera impecabil totul...si au facut factura 1.500 E aproape.Cam scumpa o curea de servo si pentru ca s-au facut toate actele si clientul a semnat pentru inlocuire,cred ca va plati banii deoarece greu se poate dovedi ca e vorba doar de o curea de max 15 E iar asta se poate face numai in instanta si cu mari chieltuieli.
Clar in ambele cazuri intocmirea corecta si la timp a documentelor fac sa fie evitate problemele si de o parte si de alta.Nu militez pentru carpeala nici sa legam totul cu sarma dar de la 15 la 1.500 e de 100 de ori o valoare si de la 800 la 2.200 in prima situatie e la fel de 3 ori mai mult.
Raman la recomandarea pe care am facut-o membrilor clubului, atentie la ce hartii semnam,nu suntem obligati sa stim despre masini si reparatii dar putem sti foarte bine pasii de urmat si e necesara foarte mare atentie la inceperea lucrarilor,ulterior nu se mai poate face nimic.
Daca exista nedumeriri in privinta unor aspecte sau urmeaza sa mearga cineva prin service-uri si are ceva indoieli putem discuta si dupa cum am vazut mai este cineva aici care ne poate ajuta si lucreaza in celasi domeniu doar vreau sa fac precizarea ca nu pot insoti masini,nu merg la scandaluri,nu pot recomanda locatii din principiu si din lipsa acuta de timp .
Am fost solicitat sa insotesc reprezentantul unei firme care dusese o masina Dacia nu cine stie ce avion la un service Cobalcescu pentru reparatia unei lovituri laterale nu prea grave.Nedumerirea lor era de ce au primit o factura proforma care insuma numai la capitolul piese si manopera 1.800 E cu mari sanse sa ajunga pe la 2.200 pana la sfarsitul reparatiei avand in vedere ca masina fusese foarte putin avariata si aparea acolo la deviz inlocuit inclusiv bloc motor.La fata locului cu masina desfacuta era vorba de aripa stanga ,capota ,contraaripa stanga,faruri,spoiler,armatura bara, si o scurgere de ulei pe motor care ulterior s-a dovedit ca a fost datorata lovirii si fisurarii filtrului de ulei in urma impactului.Au inceput negocierile,contrazicerile,oamenii au incercat devierea discutiei in jigniri si daca am vazut ca n-ai cu cine sa te intelegi am intrebat un singur lucru Ce documente au ,si cine le-a semnat pentru inceperea lucrarilor si in baza carui act au inceput dezmembrarea masinii...Le-am aratat delegatia ,buletinul ca eu sunt persoana imputernicita sa ma ocup de masina si doresc in max o ora sa fie masina in fata service-ului unde vine platforma sa o ridice. Pentru ca n-au facut ceea ce trebuia au muncit sa demonteze,sa taie o contraaripa si n-au primit nimic pentru asta deci nu le-a iesit pasenta.Repet legea spune ca n-ai voie sa faci nimic fara acceptul clientului NUMAI SCRIS si daca te grabesti poti fi pus sa aduci masina in starea in care era .
Altcineva cu o masina foarte scumpa de data asta aude la un moment dat un suierat prin zona motorului care n-a durat decat cateva minute dupa care volanul a inceput sa se miste extrem de greu,vine platforma ia masina merge la reprezentanta,si acolo se spune pompa de servo dusa ,se semneaza comanda se da acceptul pentru inlocuire se da un termen care binenteles se tot amana ,venim vedem ca nu se inlocuise nimic urme de curea rupta prin compartimentul motor cum lovise in scuturi si alternator,oamenii spalasera impecabil totul...si au facut factura 1.500 E aproape.Cam scumpa o curea de servo si pentru ca s-au facut toate actele si clientul a semnat pentru inlocuire,cred ca va plati banii deoarece greu se poate dovedi ca e vorba doar de o curea de max 15 E iar asta se poate face numai in instanta si cu mari chieltuieli.
Clar in ambele cazuri intocmirea corecta si la timp a documentelor fac sa fie evitate problemele si de o parte si de alta.Nu militez pentru carpeala nici sa legam totul cu sarma dar de la 15 la 1.500 e de 100 de ori o valoare si de la 800 la 2.200 in prima situatie e la fel de 3 ori mai mult.
Raman la recomandarea pe care am facut-o membrilor clubului, atentie la ce hartii semnam,nu suntem obligati sa stim despre masini si reparatii dar putem sti foarte bine pasii de urmat si e necesara foarte mare atentie la inceperea lucrarilor,ulterior nu se mai poate face nimic.
Daca exista nedumeriri in privinta unor aspecte sau urmeaza sa mearga cineva prin service-uri si are ceva indoieli putem discuta si dupa cum am vazut mai este cineva aici care ne poate ajuta si lucreaza in celasi domeniu doar vreau sa fac precizarea ca nu pot insoti masini,nu merg la scandaluri,nu pot recomanda locatii din principiu si din lipsa acuta de timp .
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
Uphhhh, foarte complicata mi se pare treaba asta cu service-urile...
ori te pericepi serios, macar la nivel de diagnoza a problemei ca sa nu te lasi pacalit, ori iti iei un consilier priceput care sa stie ce si cum sa vb cu serviceurile...sau cotizezi la un mecanic bun sa ti-l faci 'mecanic personal'...
Mi-e groaza de toate astea...
Cu medicii era stiut de mult, cu politia nu mai zic, la fel cu functionarii publici, ce bine sa stii pe cineva care sa iti poata aranja o 'interventie' ca sa mearga lucrurile mai repede (adica normal)....dar las-o incolo, si cu masinile la fel?
pe vremea comunistilor, nu prea mancai daca nu aveai pila vreun gestionar care iti oprea si tie 1kil de carne, odata la 2 sapt cand se baga in magazine...
ori te pericepi serios, macar la nivel de diagnoza a problemei ca sa nu te lasi pacalit, ori iti iei un consilier priceput care sa stie ce si cum sa vb cu serviceurile...sau cotizezi la un mecanic bun sa ti-l faci 'mecanic personal'...
Mi-e groaza de toate astea...
Cu medicii era stiut de mult, cu politia nu mai zic, la fel cu functionarii publici, ce bine sa stii pe cineva care sa iti poata aranja o 'interventie' ca sa mearga lucrurile mai repede (adica normal)....dar las-o incolo, si cu masinile la fel?
pe vremea comunistilor, nu prea mancai daca nu aveai pila vreun gestionar care iti oprea si tie 1kil de carne, odata la 2 sapt cand se baga in magazine...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Am incercat sa inteleg cat mai bine cum stau lucrurile acolo si din imagine reiese clar fisura plecata din cauza uzurii pinionului sigur neschimbat impreuna cu lantul pentru ca nu era timp sa ajunga asemenea depuneri pe el restul era de asteptat ce-a urmat,iar motorul este destul de afectat si sa fie reparat tot de ce-i ce l-au adus in starea asta ar fi de evitat.Acum incep intrebarile factura de reparatie?Au asigurat ei piesele?S-a specificat undeva faptul ca si dupa inlocuire tot are acelasi zgomot? Daca s-au facut facturi au obligatia de-a da garantie pentru lucrare,suportata integral de service-ul care a facut lucrarea inclusiv cheltuielile cu transportul masinii pana la service.
Eu unul cu actele in mana si masina la poarta am gasit pana acum intelegere,si in prima faza ar fi bine de evitat OPC-ul pentru ca ei dau amenzile de rigoare si se linistesc in unele cazuri iar reparatia ramane pe capul proprietarului si al service-ului pana la urma.In cazul in care nu-s de inteles este prima varianta urmatoarea si cea mai lunga si costisitoare e instanta de judecata.As opta pentru inceperea discutiei strict pe garantia lucrarii sa fie de acord cu verificarea pas cu pas a ceea ce se face,urmatoarea faza OPC-ul, o sesizare la RAR si avocatul de rigoare care e bine sa le aminteasca ca pe langa cheltuielile cu reparatia vor plati si cheltuielile de judecata si alte daune cerute de cel pagubit. FACTURA asta ai pune in dificultate pe prestatori daca exista si are specificat inlocuirea distributiei,chitanta de numerar,ordin de plata,orice dovedeste si plata respectivei reparatii si n-au sansa s-o dea la'ntors in nici un fel.
Indiferent cum explica-le clar ce au de pierdut pentru ca ei vor iesi mai ieftin sa repare motorul decat sa urmeze toate celelalte faze,cred ca un om cat de cat rezonabil va intelege asta.
Eu unul cu actele in mana si masina la poarta am gasit pana acum intelegere,si in prima faza ar fi bine de evitat OPC-ul pentru ca ei dau amenzile de rigoare si se linistesc in unele cazuri iar reparatia ramane pe capul proprietarului si al service-ului pana la urma.In cazul in care nu-s de inteles este prima varianta urmatoarea si cea mai lunga si costisitoare e instanta de judecata.As opta pentru inceperea discutiei strict pe garantia lucrarii sa fie de acord cu verificarea pas cu pas a ceea ce se face,urmatoarea faza OPC-ul, o sesizare la RAR si avocatul de rigoare care e bine sa le aminteasca ca pe langa cheltuielile cu reparatia vor plati si cheltuielile de judecata si alte daune cerute de cel pagubit. FACTURA asta ai pune in dificultate pe prestatori daca exista si are specificat inlocuirea distributiei,chitanta de numerar,ordin de plata,orice dovedeste si plata respectivei reparatii si n-au sansa s-o dea la'ntors in nici un fel.
Indiferent cum explica-le clar ce au de pierdut pentru ca ei vor iesi mai ieftin sa repare motorul decat sa urmeze toate celelalte faze,cred ca un om cat de cat rezonabil va intelege asta.