- flopem
- OP
- 138 mesaje
- din 31 Jan 2008
- Corsa 2001
- Cluj
flopem
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
- ZouZou
- ***
- 715 mesaje
- din 28 Sep 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
ZouZou
- Mesaje scrise: 715
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
Daca pe spate ai tamburi si nu discuri , ar trebui sa verifici mai intai sabotii si sistemul de autoreglare al distantei dintre saboti si tambur . Asta din urma se mai gripeaza si frana nu mai lucreaza cum trebuie . Pe langa cursa lunga a franii de mana , alt simptom al functionarii defectuoase al sistemului de autoreglare este cursa mai lunga a pedalei de frana . Ai observat asa ceva ?
severin
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2007
- Mesaj Privat
salut! si mie imi tine frana cam sus...eu am desfacut un capacel in spatele manetei...cred ca e scrumiera pt pasagerii din spate si acolo am gasit 2 suruburi de 10...nu s-a umblat niciodata la ele pt ca se vede vopseaua din fabrica..alea trebuie stranse?cand am luat masina nu puteam sa plec cu ea de pe loc cu frana trasa..totusi m-am "ambitionat" de cateva ori si am plecat cu ea trasa....ba chiar am urcat-o pe trailer cu frana trasa...de atunci tine cam sus si la pante mari o cam ia la vale....nu prea stiu cum sa o reglez..poate ma ajutati...mersi
- suleacosti
- **
- 91 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Corsa 2002 Z10XE
- Dolj
suleacosti
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
- mizzoi25bebe
- *
- 45 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Bacau
mizzoi25bebe
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salut!
Daca pot fi de folos, pentru o corsa din 2001…
Cea mai simpla metoda este sa desfaci ornamentul franei de mana si sa reglezi de acolo piulita de 10, insa nu poti stii daca nu cumva – asa cum spunea ‘”codrin” – iti sunt uzate ferodourile de pe saboti...Depinde de nr. de km. pe care-i ai si dar si de modul in care conduci....
Daca ai “carne” pe ei (un minim de 2.5-3 mm, parerea mea) o mai poti regla inca, dar sunt semne ca tre’ sa schimbi sabotii...Deci, cea de-a 2 –a metoda e sa reglezi din furca sau distribuitorul de pe puntea din spate, care face legatura dintre cablul franei de mana si cablurile care duc la grupul de saboti al fiecarei roti. Am spus “furca” destul de impropriu, desi la majoritatea masinilor chiar arata ca o furca...E de fapt un tub de metal cu diam. de cca. 1.5 cm, decupat pe lungime cam ¾ pe o lungime de cerc de cca 1 cm daca imi aduc bine aminte. La un capatul al tubului o sa gasesti o piulita de 13 parca pe care o poti strange pentru a tensiona cablurile. Poti strange cate putin si proba ca sa nu ai surprize. Rotile, dupa strangere, fara frana de mana trasa, tre’ sa se invarta lejer, fara a se opri dupa cateva rotatii. Atentie aici, am vazut pe cineva care a strans cam tare si dupa un drum de peste 30 de km, i s-au incins tamburii...
O alta metoda este accea de a regla sabotii. Nu e nimic de speriat, tre sa dai roata jos, sa desfaci capacelul de la tambur, apoi cu o cheie tubulara de 27 daca tin minte bine si un levier sanatos, tre’ sa desfaci piulita. Necesita ceva efort, e stransa f. bine. Dupa aceea extragi tamburul, care e f. posibil sa nu iasa cu mana: poti uza de 2 surubelnite pe care le introduci cu atentie intre taler si tambur si cate putin din fiecare parte, fortezi usor iesirea tamburului. Atentie, sa nu ai frana de mana trasa! Daca masina e mai veche si a umblat ceva in viata ei, nu ar fi rau de “descongestionat” nitel tamburul cu un ciocan, dar cu lovituri usoare nu sadice, inainte de a-l scoate – conteaza f. mult, o sa vedeti.
Dupa ce l-ati dat jos, o sa vedeti intre saboti, o tija reglabila, cu ambele capete tot in forma de furca, Aceasta, are catre extremitatea dinspre fata masinii, o zona filetata, cu o piulita(dintata i-as spune eu, pentru a fi actionata cu surubelnita) si o siguranta lamelara pt. a preveni dereglarea piulitei. Se ridica usor siguranta, si se destinde prin actionarea piulitei in jos, tija care va impinge pe masura ce deplasati pilita, sabotii. Fiti zgarciti cu numarul de filete pe care le trece piulita: mai bine probati cu tamburul usor strans si frana de mana decat sa fie prea puternic – riscati sa va “coaceti” ferodourile, care o data “prajite” numai frana nu o sa aveti. Aveti grija sa calce bine siguranta pe piulita, sabotii sa fie la locul lor (se pot deplasa la scoaterea tamburului in jos, iar pistonasele cilindrului de frana pot sa nu mai calce corect pe capatul sabotlui pt. a-l actiona iar dupa aceea sa va intrebati de ce apare semnul cheitza+masina in bord...), puneti inapoi tamburul, strangeti bine, puneti roata si .....km fara incidente!
V-am salutat!
p.m. Imi pare rau ca nu va pot pune niste poze - strumful meu l-a rezolvat de curand - dar poate intr-un viitor nu prea indepartat o sa postez. Si inca ceva util sper eu: vedeti ca pe punte cablurile metalice ale franei de mana care duc catre fiecare din tamburi, trec printr-un ghidaj deschis, in forma de U. Nu ar fi rau sa puneti niste vaselina - parerea mea, sa acoperiti ghidajul cablului, efectiv - pentru a face mai lejera tragerea franei. O sa fie o surpriza usor sesizabila, dar placuta! Incercati! Nu dauneaza cu nimic, chiar ajuta la frecarea dintre cablu si ghidaj.
Daca pot fi de folos, pentru o corsa din 2001…
Cea mai simpla metoda este sa desfaci ornamentul franei de mana si sa reglezi de acolo piulita de 10, insa nu poti stii daca nu cumva – asa cum spunea ‘”codrin” – iti sunt uzate ferodourile de pe saboti...Depinde de nr. de km. pe care-i ai si dar si de modul in care conduci....
Daca ai “carne” pe ei (un minim de 2.5-3 mm, parerea mea) o mai poti regla inca, dar sunt semne ca tre’ sa schimbi sabotii...Deci, cea de-a 2 –a metoda e sa reglezi din furca sau distribuitorul de pe puntea din spate, care face legatura dintre cablul franei de mana si cablurile care duc la grupul de saboti al fiecarei roti. Am spus “furca” destul de impropriu, desi la majoritatea masinilor chiar arata ca o furca...E de fapt un tub de metal cu diam. de cca. 1.5 cm, decupat pe lungime cam ¾ pe o lungime de cerc de cca 1 cm daca imi aduc bine aminte. La un capatul al tubului o sa gasesti o piulita de 13 parca pe care o poti strange pentru a tensiona cablurile. Poti strange cate putin si proba ca sa nu ai surprize. Rotile, dupa strangere, fara frana de mana trasa, tre’ sa se invarta lejer, fara a se opri dupa cateva rotatii. Atentie aici, am vazut pe cineva care a strans cam tare si dupa un drum de peste 30 de km, i s-au incins tamburii...
O alta metoda este accea de a regla sabotii. Nu e nimic de speriat, tre sa dai roata jos, sa desfaci capacelul de la tambur, apoi cu o cheie tubulara de 27 daca tin minte bine si un levier sanatos, tre’ sa desfaci piulita. Necesita ceva efort, e stransa f. bine. Dupa aceea extragi tamburul, care e f. posibil sa nu iasa cu mana: poti uza de 2 surubelnite pe care le introduci cu atentie intre taler si tambur si cate putin din fiecare parte, fortezi usor iesirea tamburului. Atentie, sa nu ai frana de mana trasa! Daca masina e mai veche si a umblat ceva in viata ei, nu ar fi rau de “descongestionat” nitel tamburul cu un ciocan, dar cu lovituri usoare nu sadice, inainte de a-l scoate – conteaza f. mult, o sa vedeti.
Dupa ce l-ati dat jos, o sa vedeti intre saboti, o tija reglabila, cu ambele capete tot in forma de furca, Aceasta, are catre extremitatea dinspre fata masinii, o zona filetata, cu o piulita(dintata i-as spune eu, pentru a fi actionata cu surubelnita) si o siguranta lamelara pt. a preveni dereglarea piulitei. Se ridica usor siguranta, si se destinde prin actionarea piulitei in jos, tija care va impinge pe masura ce deplasati pilita, sabotii. Fiti zgarciti cu numarul de filete pe care le trece piulita: mai bine probati cu tamburul usor strans si frana de mana decat sa fie prea puternic – riscati sa va “coaceti” ferodourile, care o data “prajite” numai frana nu o sa aveti. Aveti grija sa calce bine siguranta pe piulita, sabotii sa fie la locul lor (se pot deplasa la scoaterea tamburului in jos, iar pistonasele cilindrului de frana pot sa nu mai calce corect pe capatul sabotlui pt. a-l actiona iar dupa aceea sa va intrebati de ce apare semnul cheitza+masina in bord...), puneti inapoi tamburul, strangeti bine, puneti roata si .....km fara incidente!
V-am salutat!
p.m. Imi pare rau ca nu va pot pune niste poze - strumful meu l-a rezolvat de curand - dar poate intr-un viitor nu prea indepartat o sa postez. Si inca ceva util sper eu: vedeti ca pe punte cablurile metalice ale franei de mana care duc catre fiecare din tamburi, trec printr-un ghidaj deschis, in forma de U. Nu ar fi rau sa puneti niste vaselina - parerea mea, sa acoperiti ghidajul cablului, efectiv - pentru a face mai lejera tragerea franei. O sa fie o surpriza usor sesizabila, dar placuta! Incercati! Nu dauneaza cu nimic, chiar ajuta la frecarea dintre cablu si ghidaj.
- andrei_lacra
- *
- 4 mesaje
- din 28 Oct 2008
- Corsa 2002
- Valcea
andrei_lacra
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2008
- Mesaj Privat
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
- SorinXP
- ***
- 590 mesaje
- din 27 Aug 2007
- Astra 2006 z19dt
- Bucuresti
SorinXP
- Mesaje scrise: 590
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2007
- Mesaj Privat
catalin86
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2008
- Mesaj Privat
Am o Corsa C din 2001, 1,7 DTI, 55 Kw, in 3 usi, si mi s-a rupt cablul de la frana de mana. Pe la toate magazinele de piese m-au tot intrebat daca este pe dreapta sau pe stanga. A avut cineva nevoie de schimbat cablul si stie pe ce parte este? As vrea sa stiu daca se poate si lungimea cablului, deoarece de la fiecare magazin mi s-a propus cate un cablu de alta lungime. Va multumesc.
catalin86
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2008
- Mesaj Privat
puv56
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2007
- Mesaj Privat
catalin86
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2008
- Mesaj Privat
Ei folosesc numarul de identificare, cred, dar toti m-au intrebat daca este pe stanga sau pe dreapta. Nr de identificare este W0L0XCF0814131208. Poate cine sa caute pe un site specializat, daca este pe stanga sau pe dreapta si ce lungime are? Sau macar sa-mi spuneti un site unde as putea gasi astfel de informatii? Va multumesc.
- Leonardbraila
- ***
- 605 mesaje
- din 25 Mai 2010
- Corsa 2001 Z12XE
- Braila
Leonardbraila
- Mesaje scrise: 605
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
De ce crezi ca dau acest UP,sincer chiar nu se observa ca lucrez la organizarea acestei sectiuni impreuna cu alti colegi de ai mei ,acel UP nu inseamna nimic altceva decat aducerea in fata a unor discutii deschise de curand aiurea de un user,daca nu-ti place ideea de UP sunt deschis sa ascult si alte metode,deja suntem off-topic si nu este corect fata de colegii nostrii.
nicu-nicu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1996 ---
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
salut am o corsa din 1996 recent cumparata nu am frana de spate am rupt cablu vreau sa stiu din cate bucatie e compus cablul 2 bucati sau 3 bucati.......am cumparat 2 cabluri unul mai lung si celalalt mai scurt care are la capat un surub.....intrebarea este mai imi trebuie alt cablu in afara de asta?
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.