cipry1983
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1994 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
Am un opel vectra 1,7 TD din 1994,motor isuzu care imi face probleme cu incalzirea.adica nu da caldura decat cand e turata!Am citit in cartea tehnica a masinii ca e posibil sa fie din cauza unei conducte Bowden,dar problema e ca nu stiu care e conducta aia,unde se gaseste sau cum arata! ma poate ajuta careva cu aceste informatii?Va multumesc!
cipry1983
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1994 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
nu e o conducta
sint cele 3 cabluri care comanda aerul. un capat e legat la comutatoarele de pe panoul de incalzire, iar celalalt capat la aripioarele care dirijeaza aerul.
daca ai TIS, cauta acolo si iti arata cum sa umbli la ele.
turatia nu are nici o legatura cu ele. parca nu cred ca e de la ele, daca depinde de turatie.
mai bine verifici restul circuitului de incalzire. sa nu ai alte probleme gen calorifer infundat partial, pompa de apa cu probleme, termostat defect.
sint cele 3 cabluri care comanda aerul. un capat e legat la comutatoarele de pe panoul de incalzire, iar celalalt capat la aripioarele care dirijeaza aerul.
daca ai TIS, cauta acolo si iti arata cum sa umbli la ele.
turatia nu are nici o legatura cu ele. parca nu cred ca e de la ele, daca depinde de turatie.
mai bine verifici restul circuitului de incalzire. sa nu ai alte probleme gen calorifer infundat partial, pompa de apa cu probleme, termostat defect.
cipry1983
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1994 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
am schimbat pompa de apa si termostatul!sunt noi amandoua si la fel face masina!radiatorul mare de racire a fost si el schimbat de curand cu unul nou!nu imi pot inchipui ce ar avea masina asta !singurul lucru la care nu am avut acces e radiatoru ala de caldura de sub bord pe care nu stiu cum sa-l scot de acolo!am incercat cu un mecanic si nu am reusit!l-am spalat bagand apa cu pesiune prin conductele lui si urmarind daca iese ceva mizerie de acolo,dar nu prea a iesit cine stie ce de acolo!ma dispera ca nu am caldura! masina e taxi si mi-e rusine de clienti sa le zic ca nu am caldura!nici mecanicii care i-am intrebat ce ar pute fi nu mi-au putut da un raspuns!toti au zis ca e ciudat ca da caldura doar cand e turat motorul!
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
daca nu a reusit sa scoata caloriferul, atunci cred ca ar fi bine sa schimbi mecanicul.
erau instructiuni pe forum cum sa il scoti, o poti face si singur.
incearca sa vezi daca se incalzeste. dupa ce se incalzeste motorul, baga mina in zona caloriferului si vezi daca se simte cald. nu poti sa te frigi, e o carcasa de plastic in jurul lui.
asa se scoate caloriferul (copiez dintr-un mesaj mai vechi scris de mine):
- tragi scaunele in spate cit mai mult ca sa ai loc.
- scoti intii plasticul din jurul minerului frinei de mina. sint 2 suruburi in spate, unul in fata (trebuie sa tragi afara placuta "scobita" care e chiar sub locul de unde apuci minerul cu mina, si inca un surub care prinde mansonul minerului frinei de mina de carcasa de plastic.
- scoti apoi plasticul din jurul schimbatorului de viteze. nu mai stiu cite suruburi are si pe unde sint.
- scoti apoi plasticul urmator, de sub bord. iarasi nu mai striu exact cite suruburi. cred ca trebuie sa tragi afara intii scrumiera si sa decuplezi cablurile de la scrumiera si bricheta.
- acum poti vedea sub bord, pe centru, un capac de plastic negru prins in 4 suruburi la colturi. se scot cu o cheie fixa de 6 sau 7 (numai stiu exact). la cele din fata te chinui mai mult. dupa ce ai scos capacul vezi caloriferul.
- decuplezi furtunele de la calorifer, in compartimentul motorului. tevile caloriferului ies chiar pe sub caseta de directie. cu ocazia asta pierzi lichidul de racire (daca infunzi repede capetele furtunelor pierzi doar putin. sint prinse cu coliere cu surub, pozitia e grea, e nevoie de o surubelnita foarte scurta sau mai bine o cheie fixa de ... 6 sau 7, nu mai stiu.
- acum poti sa tragi caloriferul prin interior, pe directia in jos si in spate. cind il pui la loc sa ai grija la garniturile gaurilor din peretele frontal. daca nu le pui bine intra multa apa de ploaie in cabina pe acolo.
ventilatorul cabinei merge bine, da?
erau instructiuni pe forum cum sa il scoti, o poti face si singur.
incearca sa vezi daca se incalzeste. dupa ce se incalzeste motorul, baga mina in zona caloriferului si vezi daca se simte cald. nu poti sa te frigi, e o carcasa de plastic in jurul lui.
asa se scoate caloriferul (copiez dintr-un mesaj mai vechi scris de mine):
- tragi scaunele in spate cit mai mult ca sa ai loc.
- scoti intii plasticul din jurul minerului frinei de mina. sint 2 suruburi in spate, unul in fata (trebuie sa tragi afara placuta "scobita" care e chiar sub locul de unde apuci minerul cu mina, si inca un surub care prinde mansonul minerului frinei de mina de carcasa de plastic.
- scoti apoi plasticul din jurul schimbatorului de viteze. nu mai stiu cite suruburi are si pe unde sint.
- scoti apoi plasticul urmator, de sub bord. iarasi nu mai striu exact cite suruburi. cred ca trebuie sa tragi afara intii scrumiera si sa decuplezi cablurile de la scrumiera si bricheta.
- acum poti vedea sub bord, pe centru, un capac de plastic negru prins in 4 suruburi la colturi. se scot cu o cheie fixa de 6 sau 7 (numai stiu exact). la cele din fata te chinui mai mult. dupa ce ai scos capacul vezi caloriferul.
- decuplezi furtunele de la calorifer, in compartimentul motorului. tevile caloriferului ies chiar pe sub caseta de directie. cu ocazia asta pierzi lichidul de racire (daca infunzi repede capetele furtunelor pierzi doar putin. sint prinse cu coliere cu surub, pozitia e grea, e nevoie de o surubelnita foarte scurta sau mai bine o cheie fixa de ... 6 sau 7, nu mai stiu.
- acum poti sa tragi caloriferul prin interior, pe directia in jos si in spate. cind il pui la loc sa ai grija la garniturile gaurilor din peretele frontal. daca nu le pui bine intra multa apa de ploaie in cabina pe acolo.
ventilatorul cabinei merge bine, da?
cipry1983
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1994 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
ventilatorul cabinei merge foarte bine!caloriferul se incalzeste,asta stiu ca l-am incercat cu mecanicul atunci!eu am cam facut ce mi-ai zit tu atunci cu mecanicul,am desfacut toate plasticurile alea dar nu am reusit sa scot capacul ala de sub radiator!i-am desfacut cele 4 suruburi si am tras de el dar nu iese!acolo m-am blocat cu mecanicul!eu si mecanicul am banuit ca trebuie sa scoatem partea de deasupra radiatorului care se continua in partea de sus a bordului si de acee nu ne-am mai complicat!sa inteleg ca acea carcasa de plastic de sub radiator tre sa iasa dak trag de dansa?
- mctoto
- ****
- 1,837 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,837
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
cipry1983
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1994 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
cand am pus mana pe el nu era foarte calda nici apa in motor !era la vreo 30 grade si nici nu am putut sa bag degetul prea mult prin mica deschizatura a carcasei caloriferului!inseamna ca o sa repet din nou ce am facut doar ca de data asta o sa trag de capacul ala pana iese!sa-l ia naiba de calorifer ori il repar ori il stric! ms pt raspunsuri
cipry1983
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1994 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
Revin cu aceeasi problema!am reusit si am scos caloriferul de sub bord,l-am inlocuit cu unul nou si tot nu da caldura! in plus am facut si o spalare a sistemului de racire cu solutie de curatare pt radiatoare! eu cred ca o iau razna! nu imi pot inchipui de ce nu da caldura daca am schimbat radiatorul,caloriferul,termostatul si antigelul!a mai patit cineva asa ceva!imi vine sa-i dau foc la masina asta! nu stiu ce sa mai fac! HELP!
cipry1983
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1994 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
cipry1983
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1994 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
cipry1983
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1994 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
cipry1983
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1994 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
- florin 558
- *
- 36 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2002 y20dth
- Iasi
florin 558
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
Eu am am avut si benzinar si acum am exact acelasi motor ca al tau.daca e cald caloriferul de caldura problema ta e de la acele clapete ce directioneaza aerul de deasupra caloriferului.Tu nu ai robinet ca la dacie ci o 'sarma 'care e legata de acea clapeta ce se deschide si intra aer cald.Tu cand dai pe cald de la bord acea clapeta trbuie sa se deschida si invers.Verifica si ai sa vezi ca de acolo e.Numai din clapetele alea e problema daca e cald caloriferul
- mctoto
- ****
- 1,837 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,837
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
nu am mai dat pe aici de ceva timp. NU exista nici un robinet care sa schimbe intre cald/rece (cum era la dacia 1300). circuitul caloriferului e conectat permanent.
din ce imi aduc eu aminte, aerul se elimina singur din instalatia de racire la motorul asta.
cum ai miscat clapeta cu mina? eu nu am reusit nici sa o vad (de fapt, sint 3 cabluri si 3 clapete). m-a speriat lumea ca e greu sa prinzi capatele cablurilor la loc daca le scoti si am stat cuminte.
Ultima modificare făcută de Sezran la Joi 06 Mar, 2008 5:40 pm
din ce imi aduc eu aminte, aerul se elimina singur din instalatia de racire la motorul asta.
cum ai miscat clapeta cu mina? eu nu am reusit nici sa o vad (de fapt, sint 3 cabluri si 3 clapete). m-a speriat lumea ca e greu sa prinzi capatele cablurilor la loc daca le scoti si am stat cuminte.
Ultima modificare făcută de Sezran la Joi 06 Mar, 2008 5:40 pm
- mctoto
- ****
- 1,837 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,837
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
Pai nu are robinet.Ar trebui sa se aeriseasca singur daca cateodata mai trebuie ajutat.Mai ales daca pierde lichid pe undeva atunci nu se mai aeriseste cum trebuie.
Ei , nu e asa de greu cu clapetele alea, daca esti atent si te-ai uitat de unde le-ai scos le pui destul de usor la loc.(pe verficate )
Ei , nu e asa de greu cu clapetele alea, daca esti atent si te-ai uitat de unde le-ai scos le pui destul de usor la loc.(pe verficate )
cipry1983
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1994 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
sub bord exista o chestie alba din plastic de care este prinsa "sarma" aia! daca te uiti din partea dreapta a masinii sub bord,in zona caloriferului ,acea chestie se vede!aia am miscat-o cu mana si am observat ca e de la clapeta care deschide si inchide caldura! Daca am aer in instalatie cum as puea sa fac aerisirea k nu stiu!eu stiu ca se aeriseste singur motorulvreau sa incerc si chestia asta cu aerisirea,dak imi explicati voi cum sa fac asta! va multumesc mult pt raspunsurile de acum