- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
Salutare opelisti,
De forate mult timp am un zgomot la un rulment din cutie (nu stiu prea multe despre acest rulment, daca se schimba usor sau greu..) ideea e ca face zgomot (un huruit nu prea puternic) atunci cand e scoasa din viteza.
Acum am primit un sfat cum sa scap de acest zgomot si sa "protejez" si rulmentul fara o intervetie in/la cutie:
Ar trebui sa montez un arc in asa fel incat sa traga de parghia de pe cutie (cea de care e prins cablul de ambreiaj) in sens contrar cablului (in sensul de-presarii pedalei de ambreiaj), distanta pe care ar trebui sa fie trasa parghia e de ~2cm (spre fata masinii/radiator) in asa fel incat rulmentul e "decuplat": am vazut si auzit imediat efectul cand s-a facut deplasarea cu mana: nu se mai auzea zgomotul...
Arcul respectiv ar trebui sa nu fie tare dar suficient de puternic sa traga parghia.
In concluzie as dori sa aflu parerea celor care stiu mai multe despre cutie / rulment:
1. Pozitia in care va ajunge parghia e cea "originala" cumva (din cauza ca acum nu mai revine suficient parghia)? Adica sa fie rulmentul decuplat cand e scoasa din viteza si pedala neapasata, urmand ca rulmentul sa fie cuplat doar cand se apasa pe pedala de ambreiaj?
2. Este viabila solutia?
3. Exista vreun risc?
Multumesc.
De forate mult timp am un zgomot la un rulment din cutie (nu stiu prea multe despre acest rulment, daca se schimba usor sau greu..) ideea e ca face zgomot (un huruit nu prea puternic) atunci cand e scoasa din viteza.
Acum am primit un sfat cum sa scap de acest zgomot si sa "protejez" si rulmentul fara o intervetie in/la cutie:
Ar trebui sa montez un arc in asa fel incat sa traga de parghia de pe cutie (cea de care e prins cablul de ambreiaj) in sens contrar cablului (in sensul de-presarii pedalei de ambreiaj), distanta pe care ar trebui sa fie trasa parghia e de ~2cm (spre fata masinii/radiator) in asa fel incat rulmentul e "decuplat": am vazut si auzit imediat efectul cand s-a facut deplasarea cu mana: nu se mai auzea zgomotul...
Arcul respectiv ar trebui sa nu fie tare dar suficient de puternic sa traga parghia.
In concluzie as dori sa aflu parerea celor care stiu mai multe despre cutie / rulment:
1. Pozitia in care va ajunge parghia e cea "originala" cumva (din cauza ca acum nu mai revine suficient parghia)? Adica sa fie rulmentul decuplat cand e scoasa din viteza si pedala neapasata, urmand ca rulmentul sa fie cuplat doar cand se apasa pe pedala de ambreiaj?
2. Este viabila solutia?
3. Exista vreun risc?
Multumesc.
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
din ce spui tu acolo este vorba de rulmentul de presiune, din ce spui tu acolo nu poti face decat "o frectie la picior de lemn", gandestete ca poate la un moment dat vei rupe placa de presiune, si acest lucru poate se intampla departe de casa
la pretul de 60 ron rulmentul + manopera, te sfatuiesc sa-l schimbi
la pretul de 60 ron rulmentul + manopera, te sfatuiesc sa-l schimbi