Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • Lexxro

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am un Astra G pe motorina, luat nou de la GTT, acum are doar 8.000 km, nici nu are verificarea de 15.000 facuta . Pana acum nu am avut nicio problema (mai putin faptul ca merg in Bucuresti). Azi am parcat insa in panta, pe undeva in Pipera ( e o strada langa Aerofina cu o inclinatie destul de mare, probabil mai mare de 15 grade). Am oprit masina. Am bagat in viteza 1 (nu am gresit sa bag intr-a 3-a sau altceva). Am oprit motorul. Cand sa ma dau jos am vazut ca masina incepe sa se duca la vale. Am zis ca visez. M-am urcat repede si am vazut asa: Masina sta putin, apoi se duce putin la vale. Mai sta putin, pleaca iar, cativa centimetri. Iar sta, iar pleaca. Daca trag frana de mana e ok, dar nu ar trebui sa faca asta. Pana acum nu am mai avut ocazia sa opresc in panta asa mare. Mi s-a parut ca masina pleaca cam cat ar fi cursa unui piston. Ce ar putea fi? Compresie sau ambreiaj? Nu am apucat sa verific uleiul ca a trebuit sa merg la servici Sad. Totusi, mi se pare ca antigelul e sub nivelul care trebuie. Mi se pare ciudat sa am problemele astea la o masina noua. Probabil ca o sa o las in parcare si o sa ma duc la service. Totusi, poate cineva sa imi spuna cam ce ar fi? Daca o duc la GTT la service, reparatia ar fi acoperita de garantie sau NU? Si cam cat ar putea costa? Nu am bruscat motorul, nu am mers aiurea cu masina, totusi, ma astept sa imi zica ca nu intra in garantie astfel de reparatii, ca doar suntem romani. Ce ar trebui sa fac in cazul asta? M-ar ajuta mult un raspuns!
Multumesc!
Ce am:
Opel Astra Classic II, 1.7 CDTI, cumparat in august 2007
Motor Z17DTL
P.S. Am cautat pe forum dar nu am gasit un subiect asemanator. Singurele topicuri au fost legate de teste de compresie.
Skip ads

  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
adica nu se opreste de loc? . in mod normal scapa odata pana se inchid supapele si face presiune si apoi raman pe pozitie
  • Lexxro

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nu se opreste deloc. Scapa normal prima data, apoi sta putin, apoi scapa din nou si tot asa...
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu, poate compresia , sau sa nu fie distribuitia la punct ?

trebuie sa fie acoperita de garantie eventuala problema.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Poti sa stai linistit ...compresia din cilindri nu tine loc de frana de mana,iar faptul ca pleaca sacadat la fiecare cilindru in parte dovedeste ca ceva opune rezistenta .Incearca sa renunti la metoda asta de imobilizat masina in panta sa nu te trezesti vreodata cu ea in mijlocul strazii dupa un minut sau doua.Trebuie avut in vedere ca aerul comprimat in cilindru poate iesi incet pe langa segmenti mai repede sau mai tarziu functie de uzura motorului,iar imobilizarea masinii doar prin introducerea intr-o treapta cu demultiplicare cat mai mare se bazeaza de fapt pe inertia ansamblului motor transmisie nicidecum pe compresie.
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Te-as contrazice(acu daca gresesc asta e) dar a lui pleaca in mod continu dupa cum zice,adica nu se opreste de loc.

Eu cred ca nu are voie sa fac asta. Bine trebuie trasa si frana de mana dar totusi.

Dar ce intelegi tu prin inertia ansamblului motor?

Adica a mea la sa zicem 1xx,000 km sta si asta nu?
  • Lexxro

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Va rog mult, daca puteti sa ramaneti la subiect si sa imi spuneti si mie ce poate sa aiba. Nu ma pricep bine la motoare, dar stiu atat. Masina nu are voie sa plece in panta! Chiar daca are frana de mana trasa sau nu, nu are voie sa se miste in continuu. Conduc de 7 ani si mi-au trecut ceva masini prin mana, dar la niciuna nu am patit asta. Am parcat masini in pante cu inclinatii mai mari, fara frana de mana trasa si nu s-au miscat.
  • Razvanel

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Bag-o in marsalier si ai sa vezi ca nu mai pleaca. Si eu am patit la fel cu mai multe masinia nu are nimic stai linistit masina e beton Wink
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,267
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
nu mai confundati masinile nemtesti cu dacia romaneasca.neamtul nu a conceput-o sa o lasi in panta in viteza.de aceea are frana de mana.ca si cu drumurile forestiere.niciodata un opel nu poate sa faca ce face o dacie.
  • Lexxro

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Razvanel a scris:Bag-o in marsalier si ai sa vezi ca nu mai pleaca. Si eu am patit la fel cu mai multe masinia nu are nimic stai linistit masina e beton Wink


O sa incerc si asta. Precizez: am mai oprit in pante, dar nu asa inclinate si nu a avut nicio problema pana acum. Totusi ma gandesc ca e vorba de compresie si ma ingrijoreaza cat ar putea costa reparatia. Anormal mi se pare ca s-a intamplat asa ceva la o masina care are 8.000 km. Si nu confund masinile nemtesti cu Dacia, dar nu i-ar conveni nimanui sa-si lase masina in panta (ceva gen Sinaia etc) si sa si-o gaseasca in vale oprita in gard Smile. Totusi, stie cineva ce ar putea fi?
  • valy darie

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1994 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2007

  • Mesaj Privat
salut
. ca sa fii sigur ca nu ai problemecand o sa faci revizia sa le spui mecanicilor sa ait verifice si raportul de compresie sa vazi daca e in parametri. dar parerea mea e ca la o panta cu inclinatie mare inertia masinii impinge si atunci oricat de bun ar fi motorul nu are cum sa stea pe loc. iar daca a scapat o data la urmatorul sut inertia va fi mai mare iar motorul nu are cum sa mai tina compresia fie el si nou
  • bujuxp

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Si mi-e mi se intampla la fel , in schimb daca bag in mansalier sta . Nu cerd ca e vb de compresie , trage frana de mana dar vezi sa nu incghete . Sau baga ceva la roata
  • Teo_MTM

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Hai ca e tare asta cu introducerea in viteza in panta mare. Eu nu am auzit sa stea masina intr-o panta cu inclinatzie mare daca e in viteza ! Smile De asta exista si frana de mana !
  • dr
  • **
  • 98 mesaje
  • din 06 Nov 2007
  • Astra 2008 Z14XEP
  • Bucuresti
  • dr

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nu te ingrijora, masina nu are nimic.

Nici eu nu credeam ca o masina pleaca in panta introdusa in viteza; asta pana cand am parcat pe o ulita in panta si cand am luat piciorul de pe frana am constat ca masina porneste la vale (cu poticnirile descrise de initiatorul topicului).
De atunci, ca regula, cand mai parchez pe un drum cu inclinare mai mare bag in viteza (folosesc doar a doua), trag frina de mana si virez rotile astfel incit daca masina ar pleca sa o ia spre trotuar sau spre versant (nu spre mijlocul strazii sau spre prapastie, la munte).

Eu folosesc viteza a doua si pentru parcarea de la bloc.
  • Lexxro

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pt raspunsuri!
Oricum, ca sa ma linistesc o sa ma duc sa ii fac un test, sa vad cum sta compresia. Sper sa nu ma programeze peste o luna!
  • Razvanel

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Masina nu are nimic.Daca masina are bateria moarta o pornesti in viteza(exclus la cele care ti ). Deci masina era ca si cum ai fi vrut tu sa o pornesti,numai ca acum nu o mai inpingi ci te ajuta panta. Bafta la parcare Wink
  • Lexxro

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Razvanel a scris:Masina nu are nimic.Daca masina are bateria moarta o pornesti in viteza(exclus la cele care ti ). Deci masina era ca si cum ai fi vrut tu sa o pornesti,numai ca acum nu o mai inpingi ci te ajuta panta. Bafta la parcare Wink


Mda, eu vorbeam de altceva, nu de pornire...In fine, problema era ca masina pleca daca o opream in panta fara frana de mana. Dar s-a rezolvat. Astept pana se aprinde vreun bec sau pana la revizie, ca nu mai am mult pana atunci
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nu mai aberatzi cu frana de mana , masina nu are voie sa plece in panata daca este bagata in treapta I sau in marsalier ! Da este recomandat sa tragi frana de mana in pante abrupte dar motorul nu are voie sa se roteasca asa usor nici macar saracia de dacie care am avut-o nu pleca " la vale " , nu imi sta in reflex sa trag frana de mana .

Verifica si ambreiajul , mai ales ca ai diesel !
A pornit careva dintre voi un diesel impins ? sa vada cata fortza iti trbuie sa reusesti sa rotesti un pic motorul ala ? Lui Lexxro ii pleca foarte usor in panta !
  • swiss

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2006 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
pai omul a specificat ca panta era destul de abrupta, deci e normal ce s-a intamplat. 100% ca nu e vorba de compresie si ca masina nu are nimic.
nu comparati dacia cu opelul ca e o diferenta de cel putin 400 de kg greutate.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
am fost nevoit sa opresc(parchez) ASTRA intr-o panta de 45 grade,acum 2 saptamani si am vrut sa vad daca sta doar in viteza......e bine a stat in treapta 1....bine-nteles ca nu e recomandat sa o lasi numai in motor, am tras si frana de mana.....dar repet a stat doar in compresie....si saracutza are cu 242 000 km mai mult decat astra din discutie...asa ca... Rolling Eyes
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR