- JURISTU '
- OP
- 237 mesaje
- din 31 Mar 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- TIMISOARA
JURISTU '
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: TIMISOARA
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2005
- Mesaj Privat
Am observat ca atunci cind motorul este in regim normal ( 90-95 grade) si sunt cu AC pornit,ventilatorul de racire AL RADIATORULUI MOTORULUI,SI NU CEL DE CLIMA ,este pornit non stop.Cind opresc aerul conditionat,se opreste si ventilatorul asta.Fac mentiunea ca niciodata nu stiu sa fi pornit ventilatorul raditorului de clima .
Foarte interesant.
Ce parere aveti ???
Foarte interesant.
Ce parere aveti ???
ovi_jer
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Rm Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Dec 2004
- Mesaj Privat
- JURISTU '
- OP
- 237 mesaje
- din 31 Mar 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- TIMISOARA
JURISTU '
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: TIMISOARA
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2005
- Mesaj Privat
johnny Rx
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timisoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2005
- Mesaj Privat
Ciao!,Am fost ieri la Temeco pt un test de consum, si am descoperit un baiat priceput pe nume Sergiu.Lucreaza la diagnoza si stpaneste bine aparatura din dotare.Dupa ce mi-a reglat debitmetrul cu masuratorul de gaze,a verificat sonda Lamda,iar apoi a scos un laptop Toshiba si mi-a verificat si senzorii de temperatura.Cred ca pornirea ventilatorului este legata de acesti senzori.Nu stiu ce sa zic,dar cred ca-i bine s-o pui pe aparate .
kata- Suspendat
- 586 mesaje
- din 06 Jul 2004
kata- Mesaje scrise: 586
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2004
- Mesaj Privat
Din cate am vazut eu la masina mea, si probabil e la fel la toate masinile, exista un singur ventilator pentru ambele radiatoare. In momentul in care pornesti aer-ul e normal sa functioneze ventilatorul, pentru a putea raci "freonul" care se plimba prin radiatorul respetiv. Totodata, dupa umila mea parere, cred ca ajuta si la racirea mai buna a radiatorului pentru motor (cel de aer este in fatza radiatorului de motor).
luind-o logic .. n-ar trebui sa aibe 2 ventilatoare separate pentru fiecare sistem in parte.
parerea mea ...
luind-o logic .. n-ar trebui sa aibe 2 ventilatoare separate pentru fiecare sistem in parte.
parerea mea ...
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- ktapet
- **
- 485 mesaje
- din 13 Mai 2005
- Zafira 2007 Z19DT
- Ilfov
ktapet
- Mesaje scrise: 485
- Locatie: Ilfov
- Masina: Zafira 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2005
- Mesaj Privat
kata a scris:Din cate am vazut eu la masina mea, si probabil e la fel la toate masinile, exista un singur ventilator pentru ambele radiatoare. In momentul in care pornesti aer-ul e normal sa functioneze ventilatorul, pentru a putea raci "freonul" care se plimba prin radiatorul respetiv. Totodata, dupa umila mea parere, cred ca ajuta si la racirea mai buna a radiatorului pentru motor (cel de aer este in fatza radiatorului de motor).
luind-o logic .. n-ar trebui sa aibe 2 ventilatoare separate pentru fiecare sistem in parte.
parerea mea ... 8)
luind-o logic .. n-ar trebui sa aibe 2 ventilatoare separate pentru fiecare sistem in parte.
parerea mea ... 8)
dupa cate stiu eu freonul este un gaz care prin miscare produce racire (asa si la frigidere), ventilatorul cred ca are rolul de a misca prin conducte aerul rece produs de freon
kata- Suspendat
- 586 mesaje
- din 06 Jul 2004
kata- Mesaje scrise: 586
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2004
- Mesaj Privat
ktapet a scris:
dupa cate stiu eu freonul este un gaz care prin miscare produce racire (asa si la frigidere), ventilatorul cred ca are rolul de a misca prin conducte aerul rece produs de freon
dupa cate stiu eu freonul este un gaz care prin miscare produce racire (asa si la frigidere), ventilatorul cred ca are rolul de a misca prin conducte aerul rece produs de freon
Corect. Dar , si AC-ul are un radiator, cu acele vase capilare ... prin care se plimba freonul, iar curentii de aer ii mareste eficienta la racire.din 10 - 15 grade cat poate sa aibe freonul, il duce la 5 - 10 grade ca temperatura. (temperaturile nu le mai stiu exact, dar pot sa sap dupa ele, asha ca astea de mai sus sunt demo) Gandind un pic logic, orice sistem de racire bazat pe radiator, pe partea cealalta poate scoate o temperatura mai rece decat aerul introdus de catre ventilator (aici fiind vorba evident de radiatorul de AC) .. ceea ce inseamna ca atunci cand e pornit, fiind in fata radiatorului de racire a motorului, ii v-a introduce o temperatura mai rece decat aerul de afara, ducand, evident la o racire mai buna a motorului pe perioada calda.
- Kappy
- **
- 325 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 325
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
Ma bag si eu in seama......
La Vectra din semnatura am aer si tot asa porneste ventilatoru cand dau drumu la ac.... dar intrebarea mea este: de ce in fata masinii ,in spatele grilei mai sunt niste urechi pt prins 2 ventilatoare mai mici(asa mi sa parut mie) care ar bate direct in radiatorul de la aer? Acum eu stiu ca masina a fost troznita in bot si banuiesc ca vechiul proprietar nu a mai pus (daca chiar au fost acolo) ventilatoarele alea. Dar macar poate cineva sa imi confirme cu o vectra asemanatoare daca intradevar in urechile alea tre sa fie ventilatoare (eu altceva nu vad ce ar putea fi montat acolo; si mai sunt si cilindrice si mai stiu ca nimeni nu face ceva la o masina doar din dragul de a o face, mai ales neamtu); ca sa stiu daca ma apuc de cautat
La Vectra din semnatura am aer si tot asa porneste ventilatoru cand dau drumu la ac.... dar intrebarea mea este: de ce in fata masinii ,in spatele grilei mai sunt niste urechi pt prins 2 ventilatoare mai mici(asa mi sa parut mie) care ar bate direct in radiatorul de la aer? Acum eu stiu ca masina a fost troznita in bot si banuiesc ca vechiul proprietar nu a mai pus (daca chiar au fost acolo) ventilatoarele alea. Dar macar poate cineva sa imi confirme cu o vectra asemanatoare daca intradevar in urechile alea tre sa fie ventilatoare (eu altceva nu vad ce ar putea fi montat acolo; si mai sunt si cilindrice si mai stiu ca nimeni nu face ceva la o masina doar din dragul de a o face, mai ales neamtu); ca sa stiu daca ma apuc de cautat
- Edy
- **
- 139 mesaje
- din 25 Apr 2005
- Omega 1998 X25td
- J"em
Edy
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2005
- Mesaj Privat
Baietii ! radiatorul dela AC este montat pe esirea din elementul de racire din interior si inainte de compresor. Acesta ordine este pentru a raci cat mai bine gazul inainte de comprimare. Prin racire in radiator gazul devine lichid si poate fi astfel comprimat. Gazul nu poate fi comprimat de compresor datorita elasticitati lui. La toate masinile pe care le stiu sunt pentru AC 2 ventilatoare (unul de serviciu si al doilea la temperaturi ridicate ) sau unul comun pentru racire radiator motor + radiator AC se poate si cu 2 turatii astfel pentru a face treaba cat mai repede. In final ODATA CU PORNIREA AC SE PORNESTE SI UN VENTILATOR DE RACIRE PENTRU LICHEFIEREA GAZULUI.
Cred ca am fost destul de clar . Puteti reveni cu intrebari in cazul ca sunt
Cred ca am fost destul de clar . Puteti reveni cu intrebari in cazul ca sunt
- JURISTU '
- OP
- 237 mesaje
- din 31 Mar 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- TIMISOARA
JURISTU '
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: TIMISOARA
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2005
- Mesaj Privat
- arthurro
- ***
- 832 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Omega 1996 X20XEV
- Miami Florida
arthurro
- Mesaje scrise: 832
- Locatie: Miami Florida
- Masina: Omega 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
- JURISTU '
- OP
- 237 mesaje
- din 31 Mar 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- TIMISOARA
JURISTU '
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: TIMISOARA
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2005
- Mesaj Privat
- mocan_danut
- **
- 69 mesaje
- din 27 Feb 2009
- Vectra 1997 Z16XEL
- Arad
mocan_danut
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1997 Z16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2009
- Mesaj Privat
- c0st3
- **
- 135 mesaje
- din 26 Dec 2009
- Vectra 2001 Z18xe XE
- Timis
c0st3
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18xe XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2009
- Mesaj Privat
- octav_bz
- ****
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
Kappy, tot la vectra a, intr-adevar acolo trebuia sa ai 2 ventilatoare care raceau radiatorul de clima. Sunt f scumpe in magazin, dar vezi ca se pot pune din dezmembrari si altele....masoara diametrul si cauta in acel diametru. Cand pornesc AC-ul pleaca alea 2 ventilatoare si uneori, si cel de racire al motorului care porneste 30-sec-1 min...se opreste cateva minute si tot asa..
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat