Maki
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am o Vectra B 1,8 16V motor X18XE, acu ceva timp mi-a aparut becul martor in bord, am pus pe tester masina si aveam o eroare la Regulatorul de relanti tensiune prea mare (sau ceva de genu), m-am dus sa iau un IAC ca cica asa se cheama, am vrut sa verific sa vad daca se potriveste la mufa si surpriza: izolatia de pe cele 2 fire incepuse sa cada, se desfacea , m-am apucat si am izolat firele am conectat mufa si tutul ok. Dupa ceva timp iar apare becul martor si relantiul o ia razna, am mai citit pe internet pe forum si am curatat clapeta aia de acceleratie si totul pe acolo, am pus inapoi la loc am pornit si am constat ca in mers masina nu scadea sub 1200, mai urca pe la 1600, apoi iar scadea la 1200, cum se apreste roata scade sub 1000 aprx. 900 si hop se aprinde becul, m-am dus la tester si au aparut urmatoarele P0100 - Debitmetru Tensiune...., P0505, si inca una cu senzor turatie motor ...,
Am dat jos debitmetru l-am curatat, l-am pus inapoi si degeaba.........
Help!
Am dat jos debitmetru l-am curatat, l-am pus inapoi si degeaba.........
Help!
- caiuscorneliu
- *
- 42 mesaje
- din 07 Jul 2007
- Astra 2000 x18xe1
- Bacau
caiuscorneliu
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2000 x18xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2007
- Mesaj Privat
nu stiu ce sa zic dar si eu am un astra bertone 1.8 16v din 99 si face cam aceleasi lucruri.pe tester imi apare tot ceva legat de voltaj prea mare la clapeta de acceleratie dar inca nu am schimbat nimic.te tin la curent daca rezolv ceva.sper totusi sa fie din clapeta.la mine mai aprea si o eroare la ECU
Maki
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema astfel:
Primul mecanic: Schimba debitmetru de are si regulatorul de relanti (binenteles ca nu m-am luat dupa capul lui)
Al doilea mecanic: schimba senzorul de la axul cu came si regulator relanti (binenteles ca nu m-am luat dupa capul lui)
Al treilea mecanic - asta sunt eu - m-am apucat sa ma documentez, ce piese si componente duc la reglarea relatiului sau il pot influenta, dupa multe intrebari pe la un mecanic pe la altul, dupa ce am citit o gramada de forumuri dupa ce am tradus citeva posturi pe un forum din germania am facut urmatoarele chestii:
1. Am curata clapeta de la acceleratie
2. Am verificat aprope toate mufele care sunt accesibule (daca sunt in regula la contacte(
3. Am verificat cablajul ala de deasupra rampei de injectoare si am constat ca aveam citeva fire la cere incepuse sa cada izolatia de pe ele, am refacut izolatia
4. Si in fine cel mai important lucra care va rezolva si problema relantiului instabil este suspendarea masini si verificare furtunaselor si vacum de la admisie si ce mai este pe acolo. La mine era iesit vacumul de la admisie.
Explicatie este urmatoarea: cind motorul era rece relantiul statea bine undeva la 1100 si scadea pe masura ce se incalzea motorul problema era atunci cand motorul ajungea la temperatura optima adika relatiul incepea sa o ia razna ba urca in 1600 ba scadea daca opream masina se tura si apoi revenea la normal in mers statea cam pe la 1100. Concluzia trasa de mine este ca temperatura luata in calcul de la admisie era de fapt cea de afara pentru ca aveam vacumul iesit, cum am pus acel vacum la locul lui a disparut si becul martor si relantiul sta frumos la 860 rpm cu un consum pe loc de 1,6 l.
M-am lamurit cu mecanici si va sfatuiesc sa verificati voi inainte sa bagati bani in piese.
Primul mecanic: Schimba debitmetru de are si regulatorul de relanti (binenteles ca nu m-am luat dupa capul lui)
Al doilea mecanic: schimba senzorul de la axul cu came si regulator relanti (binenteles ca nu m-am luat dupa capul lui)
Al treilea mecanic - asta sunt eu - m-am apucat sa ma documentez, ce piese si componente duc la reglarea relatiului sau il pot influenta, dupa multe intrebari pe la un mecanic pe la altul, dupa ce am citit o gramada de forumuri dupa ce am tradus citeva posturi pe un forum din germania am facut urmatoarele chestii:
1. Am curata clapeta de la acceleratie
2. Am verificat aprope toate mufele care sunt accesibule (daca sunt in regula la contacte(
3. Am verificat cablajul ala de deasupra rampei de injectoare si am constat ca aveam citeva fire la cere incepuse sa cada izolatia de pe ele, am refacut izolatia
4. Si in fine cel mai important lucra care va rezolva si problema relantiului instabil este suspendarea masini si verificare furtunaselor si vacum de la admisie si ce mai este pe acolo. La mine era iesit vacumul de la admisie.
Explicatie este urmatoarea: cind motorul era rece relantiul statea bine undeva la 1100 si scadea pe masura ce se incalzea motorul problema era atunci cand motorul ajungea la temperatura optima adika relatiul incepea sa o ia razna ba urca in 1600 ba scadea daca opream masina se tura si apoi revenea la normal in mers statea cam pe la 1100. Concluzia trasa de mine este ca temperatura luata in calcul de la admisie era de fapt cea de afara pentru ca aveam vacumul iesit, cum am pus acel vacum la locul lui a disparut si becul martor si relantiul sta frumos la 860 rpm cu un consum pe loc de 1,6 l.
M-am lamurit cu mecanici si va sfatuiesc sa verificati voi inainte sa bagati bani in piese.
- cristin2003
- *
- 3 mesaje
- din 03 Jun 2009
- Vectra 1996
- Giurgiu
cristin2003
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2009
- Mesaj Privat
am si eu aceeasi problema la vectra B 1.6i '96 ,la relanti turatia este neregulata,in sensul ca acul oscileaza undeva intre 700 si 900 rpm si masina tremura lucru care dispare in mers si cand accelerez,interesant este ce se intampla pe evacuare care elimina gazele intermintent ca si cum ar respira si nu continuu cum ar fi normal ,lucru constatat in momentul in care am pus la teava de esapament o foaie de hartie pe care teava o atrage si o respinge,aceasta problema a aparut dupa ce am schimbat fulia de la distributie,daca aveti alte sugestii astept multumesc mult
gogutzu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2007
- Mesaj Privat
Salutare fratilor opelisti! Am o mare nelamurire si totodat problema la vectra mea, respectiv :am gpl pe ea si imi oscileaza la relanti, dar asta se intimpla numai pe benzina, iar cind o trec pe gaz merge perfect rotund. Marea problema este dimineata cind este motorul rece, atunci tremura mai rau si da sa moara motorul. Pina acum am schimbat bujiile, bobina de inductie, sonda lamda, iar pe tester mi-a aparut ca amestecul este sarat. Nu-mi da eroare la debitmetru iar injectoarele au fost curatate si chiar schimbate cu altele si nicio diferenta, se comporta la fel de rau.Am verificat si sonda de presiune de la benzina, dar fara niciun rezultat.Va rog sa ma ajutati si sa imi ziceti ce este de facut . Se poate sa fie scurgere de gaz cind o trec pe benzina? Multumesc anticipat ! Masina este un vectra B din 2001, 1.8l 16 V, motor Z18XE, 92 kw, 125 CP.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Nu vreau sa par cunoscator dar incearca sa schimbi si fisele de la bujii. Sau mai bine fa proba cu unele de la altcineva caruia ii merge bine motorul. Si eu am cautat(inclusiv la tester) cauzele unui relanti instabil. Si erau fisele. Eu as zice sa incepi cu ele. Succes. Sper sa primesti sfaturi si de la meseriasii de pe acest forum.
gogutzu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2007
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Nu stiu de ce am avut impresia ca e vorba de B1. Acum am vazut anul 2001. La mine fisele sunt separate de bobina de inductie. Asa am patit si eu. Mers neregulat la relanti pe benzina, mers super OK pe gaz. La turatie mergea OK si pe benzina. Mers la mecanici priceputi, schimbat bujii, verificat injectoare etc etc. mers la tester nici o eroare. Dupa ce am schimbat fisele s-a rezolvat. Sincer n-as putea spune de ce pe gaz mergea si pe benzina nu. Da si o cautare dupa amestec sarac dar mai bine cauti un service bun.
Succes!
Succes!
tyy
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1986
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2008
- Mesaj Privat
pentru gogutzu.as dorii sa-ti spun ca nu toate bobinele de inductie se dau cu tot cu fise,spre exemplu am un kadett din 86 benzina si aveam aceasi problema ca si tine cu vibratul si cu mentinerea greoaie la relanti cand motorul e rece.Bine la mine a fost din fise ptr ca imi fura curent si mergea in 3,deci nu ii dadea curent pe toate fisele.Cel mai mine verifica seara,adica porneste motorul si stai cu ochii pe fise,sau daca nu mai poti avea probleme si cu aprinderea .Succes
tyy
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1986
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2008
- Mesaj Privat
kapones77
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2009
- Mesaj Privat
sporea- Suspendat
- 130 mesaje
- din 20 Jul 2009
- Vectra 1996 berlina
- Caras-Severin
sporea- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1996 berlina
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2009
- Mesaj Privat
gogutzu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2007
- Mesaj Privat
gogutzu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2007
- Mesaj Privat
gogutzu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2007
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,900 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
gogutzu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2007
- Mesaj Privat
sporea- Suspendat
- 130 mesaje
- din 20 Jul 2009
- Vectra 1996 berlina
- Caras-Severin
sporea- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1996 berlina
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2009
- Mesaj Privat
gogutzu a scris:sal ! multumesc pentru sfat , daca ai citit de la inceput am si gpl pe ea si tremura la relanti numai pe benzina. Sa fie de la clapeta de acceleratie ? Sa o curat din nou si cu ce ? masina tremura mai rau dimineata cind este motorul rece si o pornesc pe benzina.Astept sfaturi utile de la tine.
curata clapeta de acceleratie si valva EGR daca nu ai curatato pana acuma .
gogutzu
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2007
- Mesaj Privat
sporea- Suspendat
- 130 mesaje
- din 20 Jul 2009
- Vectra 1996 berlina
- Caras-Severin
sporea- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1996 berlina
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2009
- Mesaj Privat