mariu_s
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut!Am un opel vectra b din 96 si am o problema cu contactul:introduc cheia in contact si nu nu-mi da voie sa o rasucesc adica sa pornesc motorul.Trebuie sa ma chinui 10 min ca sa-si dea drumul.Volanul nu e blocat,se poate misca stanga-dreapta.Problema mai nasoala e ca cheia e cu cip si ca sa schimb butucul(partea mecanica) ma ajunge vreo 7-8 mil.5,5 mil butucul si 2-3 manopera inclusiv resetarea calculatorului.Am inteles ca se poate monta alb butuc normal si se pastreaza si cheia veche langa cea noua pt ca cipul sa comunice cu calculatorul,dar unii spun ca merge,altii ca motorul nu va porni,nici eu nu stiu ce sa mai cred.Am mai auzit ca ar fi varianta sa sa iau ceva de la vechiul butuc ,sa conectez cheia cu acel ceva,sa o pastrez la bord ,pt a ramane in continuare facuta legatura calculator-cheie si sa montez alt butuc.
Va rog sa ma ajutati macar cu un sfat!
Va rog sa ma ajutati macar cu un sfat!
- pam
- **
- 440 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 2001 y22dtr
- Mures
pam
- Mesaje scrise: 440
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
- misu_imv75
- **
- 114 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Vectra 2002 z16xe
- craiova
misu_imv75
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: craiova
- Masina: Vectra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
mariu_s
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Vad ca esti cam pe linga cu astea...
Vii simbata la intilnire si iti curat/gresez eu butucul, nu te chinui daca nu stii, iti trebuie 3 spray-uri pina la urma, ai sa dai 10 lei si oricum scapi mai ieftin, bonus incuietori .
Nu te apuca de aruncat bani pe butuc, poate il salvam.
Nu distruge cheia sa gasesti cip, in functie de model se desface altfel.
Am vazut ca tu ai mai multe probleme la masina, vii si avem noi solutii + ceva experienta , facem si o diagnoza, gasim bubitele.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 28 Jan, 2008 5:43 pm
Vii simbata la intilnire si iti curat/gresez eu butucul, nu te chinui daca nu stii, iti trebuie 3 spray-uri pina la urma, ai sa dai 10 lei si oricum scapi mai ieftin, bonus incuietori .
Nu te apuca de aruncat bani pe butuc, poate il salvam.
Nu distruge cheia sa gasesti cip, in functie de model se desface altfel.
Am vazut ca tu ai mai multe probleme la masina, vii si avem noi solutii + ceva experienta , facem si o diagnoza, gasim bubitele.
2-3 manopera inclusiv resetarea calculatorului
depinde unde mergi !
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 28 Jan, 2008 5:43 pm
mariu_s
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Intalniri iasi
Simbata, 15:00, Palat stinga, unde este intrare la Biblioteca Gh. Asachi
Daca te grabesti ma suni.
Simbata, 15:00, Palat stinga, unde este intrare la Biblioteca Gh. Asachi
Daca te grabesti ma suni.
mariu_s
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ANSWERS
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2004
- Mesaj Privat
mariu_s
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2008
- Mesaj Privat
ANSWERS
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2004
- Mesaj Privat
mariu_s
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2008
- Mesaj Privat
mariu_s
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
an20DEI
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2006
- Mesaj Privat
Salut tuturor... si eu am aceiasi problema ( mi s a spus ca ma costa 1 mil jumate la opel )
oricum in caz ca ramaneti pe undeva eu va spun cum se poate remedia pe moment ( eu am ramas in parcare la otopeni 4 ore ...am platit 300 de mii parcarea si am stat 3 ore jumate uitandu ma la contact si rugandu ma de masina )
Deci :
1. se scoate cauciucul gradat de la contact
2. se ia un cutter ( sau ceva dur, lat si subtire)
in fata aveti un cerc de metal ( in mijloc se baga cheia ) iar pe langa el este un cerc spatiu de 2-3 mm )
in josul cercului este un tzamburush pe care trebuie sa il ridicati cu cutterul ( prin acel spatiu de 2-3 mm ) [ Obiectul nr 1 din poza ]
3. se apasa contactul mic in acelasi timp cu ridicatul tzamburushului ( acela care este apasat cand este se introduce cheia sau cand este volanul blocat ) [ obiectul nr.2 din poza ]
4.se introduce cu grija cauciucul ( vedeti ca are un semn de plastic pe interior si unul pe fierul de la contact ) insa nu de tot! dupa acea se introduce cheia, invartiti si apoi fixati cauciucul bine.
Sper sa fie de folos pentru cineva ! daca nu stiam pe cineva de la Opel nu stiu cum as fi putut pleca din parcarea de la otopeni , probabil ca ajungeam la milioane de lei taxa )
oricum in caz ca ramaneti pe undeva eu va spun cum se poate remedia pe moment ( eu am ramas in parcare la otopeni 4 ore ...am platit 300 de mii parcarea si am stat 3 ore jumate uitandu ma la contact si rugandu ma de masina )
Deci :
1. se scoate cauciucul gradat de la contact
2. se ia un cutter ( sau ceva dur, lat si subtire)
in fata aveti un cerc de metal ( in mijloc se baga cheia ) iar pe langa el este un cerc spatiu de 2-3 mm )
in josul cercului este un tzamburush pe care trebuie sa il ridicati cu cutterul ( prin acel spatiu de 2-3 mm ) [ Obiectul nr 1 din poza ]
3. se apasa contactul mic in acelasi timp cu ridicatul tzamburushului ( acela care este apasat cand este se introduce cheia sau cand este volanul blocat ) [ obiectul nr.2 din poza ]
4.se introduce cu grija cauciucul ( vedeti ca are un semn de plastic pe interior si unul pe fierul de la contact ) insa nu de tot! dupa acea se introduce cheia, invartiti si apoi fixati cauciucul bine.
Sper sa fie de folos pentru cineva ! daca nu stiam pe cineva de la Opel nu stiu cum as fi putut pleca din parcarea de la otopeni , probabil ca ajungeam la milioane de lei taxa )
- cristian123
- *
- 9 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Meriva 2009 Z22SE
- Bucuresti
cristian123
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2009 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
- george1971
- *
- 6 mesaje
- din 12 Jan 2008
- Astra 2000 X16XEL
- Bucuresti
george1971
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salutare tuturor, am avut si eu aceeasi problema, si vreau sa va impartasesc din experienta mea.
Pe mine m-a ajutat un prieten, am avut nevoie de mai multe maini sa fac operatia.
Am scos cauciucul de la contact. Initial nu se vede nimic, dar am urmat sfatul si am introdus cuterul (trebuie un model dinala ingust de cuter) in partea de jos a fantei de 2 mm si l-am rasucit/ridicat, si surpriza : se ridica un clantzau mic. Cu el ridicat (se tine in continuare ridicat de cuter), se apasa cu un deget pe centrul butucului de metal, care se deplaseaza pe interior (daca e usa deschisa se aude si un tziuit, adica s-a pus contactul). Tinanduse in continuare apasat si pe cater si pe butuc, se introduce degetul prin gaura de la cauciuc (aici am avut nevoie de mana prietenului meu !). In aceasta pozitie, cu o a patra mana, se introduce cheia in contact si se rasuceste de ea pana in pozitia II sau III (surpriza, chiar merge). cu cheia in aceasta pozitie si cu toate cele de mai sus apasate (ATENTIE : daca se da drumul la ceva, trebuie reluat tot de la capat), cu mana nr. 3 care intre timp s-a eliberat, se fixeaza cauciucul in pozitia initiala (are pe interior, in partea superioara, un semn care trebuie sa intre exact intr-o fanta din butuc), si in acest moment se poate da drumul la toate. Acum, cheia se poate rasuci/scoate sau porni motorul ! Sfatul meu : tineti cuter-ul in masina, ca nu se stie (eventual si prietenul !).
Aceeasi intrebare ca mai sus : stie cineva ce spray trebuie cumparat pentru degripare ?
George
Pe mine m-a ajutat un prieten, am avut nevoie de mai multe maini sa fac operatia.
Am scos cauciucul de la contact. Initial nu se vede nimic, dar am urmat sfatul si am introdus cuterul (trebuie un model dinala ingust de cuter) in partea de jos a fantei de 2 mm si l-am rasucit/ridicat, si surpriza : se ridica un clantzau mic. Cu el ridicat (se tine in continuare ridicat de cuter), se apasa cu un deget pe centrul butucului de metal, care se deplaseaza pe interior (daca e usa deschisa se aude si un tziuit, adica s-a pus contactul). Tinanduse in continuare apasat si pe cater si pe butuc, se introduce degetul prin gaura de la cauciuc (aici am avut nevoie de mana prietenului meu !). In aceasta pozitie, cu o a patra mana, se introduce cheia in contact si se rasuceste de ea pana in pozitia II sau III (surpriza, chiar merge). cu cheia in aceasta pozitie si cu toate cele de mai sus apasate (ATENTIE : daca se da drumul la ceva, trebuie reluat tot de la capat), cu mana nr. 3 care intre timp s-a eliberat, se fixeaza cauciucul in pozitia initiala (are pe interior, in partea superioara, un semn care trebuie sa intre exact intr-o fanta din butuc), si in acest moment se poate da drumul la toate. Acum, cheia se poate rasuci/scoate sau porni motorul ! Sfatul meu : tineti cuter-ul in masina, ca nu se stie (eventual si prietenul !).
Aceeasi intrebare ca mai sus : stie cineva ce spray trebuie cumparat pentru degripare ?
George
- georgesand
- **
- 102 mesaje
- din 27 Apr 2007
- Astra 2001 Y17DT
- Vrancea
georgesand
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2007
- Mesaj Privat
- catalin.berbec
- *
- 49 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Vectra 2001 y20hdt
- Bucuresti
catalin.berbec
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20hdt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salutare..
Da, ca multi altii, am patit-o si eu..
noroc cu spray-ul cumparat cu o saptamana in urma..
i-am dat cateva fass-uri..
putina migaleala si chin la cheie..si a luat-o
dar tot greu..la fiecare pornire
dupa ce treci prin asta, si continua sa se intample..ce e de facut?!
Vectra B 2001,
Catalin.
Da, ca multi altii, am patit-o si eu..
noroc cu spray-ul cumparat cu o saptamana in urma..
i-am dat cateva fass-uri..
putina migaleala si chin la cheie..si a luat-o
dar tot greu..la fiecare pornire
dupa ce treci prin asta, si continua sa se intample..ce e de facut?!
Vectra B 2001,
Catalin.