Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
am si eu o intrebare:
odata cu reducerea taxei de inmatriculare, m-am gandit sa imi inmatriculez si eu masina, momentan circul cu numere de germania.
problema vine acum: masina (din semnatura) a primit modificari majore: motor schimbat, roti mai mari decat cele standard,folie pe geamuri ETC si alte lucruri ce intra in conflict cu omologarea la noi.
marea intrebare este: eu am acte pe absolut tot ce s-a montat pe masina, certificari in original Dekra si TUV pt motor, jante, absolut totul este omologat pe talonul din Germania. Va fi suficient doar sa le traduc si sa le legalizez?
v-ati mai lovit careva de o problema similara cu masinile noi aduse de dincolo?
Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu sunt "patit" asa ca pot doar sa imi dau cu parerea: atata timp cat ai omologarile in actele de Germania, certificat omologare (pentru folie), mototul este piesa de schimb dar trebuie omologat (din nou) in actele romanesti iar rotile consemnate in talon. Toate se fac la identificare inainte de eliberarea actelor romanesti (CI, talon). Si, normal, te va costa fiecare omologare suplimentar pentru ca RAR-ul nu se uita pe gratis la masina!
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ovidiutm a scris:Nu sunt "patit" asa ca pot doar sa imi dau cu parerea: atata timp cat ai omologarile in actele de Germania, certificat omologare (pentru folie), mototul este piesa de schimb dar trebuie omologat (din nou) in actele romanesti iar rotile consemnate in talon. Toate se fac la identificare inainte de eliberarea actelor romanesti (CI, talon). Si, normal, te va costa fiecare omologare suplimentar pentru ca RAR-ul nu se uita pe gratis la masina!


sper sa nu ma alerge prea mult.
sincer ocium mi se pare aberant sa vrea romanu sa omologheze el toate din nou, atata timp cat in talon sunt trecute datele conform noului motor (putere, viteza maxima etc), de asemenea in talon figureaza absolut toate nimicurile (modificari motor - admisie, evacuare, dimensiunea noilor jante, folia de pe geamuri, filtrul K&N, chiar si volanul care este unul aftermarket, este trecut pe talon)
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Asta este RAR-ul la noi. Toate modificarile aduse, se trec in cartea de identitate a vehiculului. Odata prinse, tot ce vei intreprinde de acum in colo trebuie sa treaca tot pe la ei. Si toate costa bani si timp. Nimic nu trebuie sa ne mai mire, noi suntem motul Europei!
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
petrecila a scris:Asta este RAR-ul la noi. Toate modificarile aduse, se trec in cartea de identitate a vehiculului. Odata prinse, tot ce vei intreprinde de acum in colo trebuie sa treaca tot pe la ei. Si toate costa bani si timp. Nimic nu trebuie sa ne mai mire, noi suntem motul Europei!


daca stau sa ma gandesc logic...toata masina dupa ce a fost fabricata, inainte sa fie data spre productie in serie, a fost verficata TUV.
TUV nu este echivalentul ITP/RAR, ci absolut orice produs (si pasta de dinti) trebuie sa aiba certificare TUV ca sa iasa pe piatza.
deci daca masina a fost desfacuta, apoi reasamblata si are certificare TUV, nu inteleg de ce mai vine romanu sa isi dea el cu parerea daca e bine sau nu. logica acestui fapt, ar insemna ca la ORICE masina ai aduce-o, romanu te-ar pune sa omologhezi toate piesele de pe ea (vas de lichid de parbriz, motor, faruri) pt ca ele au omologare TUV, si nu omologare romaneasca.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Exact, romanul face cum vrea el, vezi si cu taxa de prima inmatriculare.
Nu stiu daca ai auzit dar au fost masini care in Germania erau cu o norma euro 4, iar romanul zice: "Nuu, neamtu ala nu stie ce vorbeste, masina aia (facuta in Germania si trecuta pe la o institutie abilitata in domeniu tot in Germania) se incadreaza la norma euro 3." Am un prieten care a luat un VW Bora din 2002 si baietii romani au zis ca masina este euro 2. Ideea e ca romanul nu e mai destept, ci legea -facuta tot de romani- cere sa fim mai constiinciosi cand vine vorba de a aduna bani la buget ascunzandu-ne dupa taxe, impozite, spagi, etc.
  • alex_t

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Calibra 1993 C20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2006

  • Mesaj Privat
ovidiutm a scris:Exact, romanul face cum vrea el, vezi si cu taxa de prima inmatriculare.
Nu stiu daca ai auzit dar au fost masini care in Germania erau cu o norma euro 4, iar romanul zice: "Nuu, neamtu ala nu stie ce vorbeste, masina aia (facuta in Germania si trecuta pe la o institutie abilitata in domeniu tot in Germania) se incadreaza la norma euro 3." Am un prieten care a luat un VW Bora din 2002 si baietii romani au zis ca masina este euro 2. Ideea e ca romanul nu e mai destept, ci legea -facuta tot de romani- cere sa fim mai constiinciosi cand vine vorba de a aduna bani la buget ascunzandu-ne dupa taxe, impozite, spagi, etc.


a patit la fel un prieten cu o vectra B2. avea pe talon D4, iar romanii i-au zis ca e euro 2. s-a dus la reprezentata opel, cei de acolo au dat un fax catre opel germania cu seria masinii/motorului iar cei de acolo au confirmat ca masina este compatibila euro 3. s-a intors cu fax=ul la rar, si a fost ok dupa aceea.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Ca atare, suntem incompetenti sa dam un verdict cand vine vorba de norme euro la masini aduse din Germania.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR