- iuliusdobre
- OP
- 67 mesaje
- din 28 Nov 2006
- Vectra 1997 X 20DTL
- Spania
iuliusdobre
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 1997 X 20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salutare Corsari (si nu numai)!
Am si eu o problema "paranormala"
Daca tin apasate ambreiajul si frana si am luminile aprinse, daca opresc masina (din contact), aceasta nu se opreste. Daca iau piciorul de pe una din pedale sau opresc luminile, motorul se opreste.
Este ceva normal
Daca nu, care ar fi problema si cum poate fi remediata?
Ultima modificare făcută de iuliusdobre la Dum 20 Jan, 2008 12:59 pm
Am si eu o problema "paranormala"
Daca tin apasate ambreiajul si frana si am luminile aprinse, daca opresc masina (din contact), aceasta nu se opreste. Daca iau piciorul de pe una din pedale sau opresc luminile, motorul se opreste.
Este ceva normal
Daca nu, care ar fi problema si cum poate fi remediata?
Ultima modificare făcută de iuliusdobre la Dum 20 Jan, 2008 12:59 pm
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
oarecum off topic:
Am un prieten care a avut ceva timp in urma o Dacia 1300. Intalatia electrica era praf. A dus-o in service si mecanicii de acolo au ramas masca deoarece masina aia efectiv mai pornea. Au incercat sa corecteze pe ici pe colo, cert insa ca plafoniera nu a functionat niciodata fara ca cineva sa inteleaga de ce, dar nici nu a fost o prioritate. Intr-o seara dupa ce a inchis-o, ca prin farmec plafoniera s-a aprins. Eram cu el, iar el mi-a jurat ca el nu a vazut niciodata acea plafoniera aprinsa de cind stie el masina aia....
Ultima modificare făcută de calfianu la Dum 20 Jan, 2008 3:47 pm
Am un prieten care a avut ceva timp in urma o Dacia 1300. Intalatia electrica era praf. A dus-o in service si mecanicii de acolo au ramas masca deoarece masina aia efectiv mai pornea. Au incercat sa corecteze pe ici pe colo, cert insa ca plafoniera nu a functionat niciodata fara ca cineva sa inteleaga de ce, dar nici nu a fost o prioritate. Intr-o seara dupa ce a inchis-o, ca prin farmec plafoniera s-a aprins. Eram cu el, iar el mi-a jurat ca el nu a vazut niciodata acea plafoniera aprinsa de cind stie el masina aia....
Ultima modificare făcută de calfianu la Dum 20 Jan, 2008 3:47 pm
rpopa
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
- iuliusdobre
- OP
- 67 mesaje
- din 28 Nov 2006
- Vectra 1997 X 20DTL
- Spania
iuliusdobre
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 1997 X 20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
Cupidon
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Calarasi
- Masina: Corsa 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
rpopa
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
Cupidon
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Calarasi
- Masina: Corsa 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Dec 2007
- Mesaj Privat
- iuliusdobre
- OP
- 67 mesaje
- din 28 Nov 2006
- Vectra 1997 X 20DTL
- Spania
iuliusdobre
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 1997 X 20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- iuliusdobre
- OP
- 67 mesaje
- din 28 Nov 2006
- Vectra 1997 X 20DTL
- Spania
iuliusdobre
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 1997 X 20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat
Corsarul
- Mesaje scrise: 16
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2005
- Mesaj Privat
In ultima vreme (la inceput din cand in cand, iar acum aproape permanent), dupa oprire si scoaterea cheii din butuc, o parte a circuitelor electrice raman alimentate, fapt care duce la functionarea anormala cu urmatoarele simprtome:
- radioul ramane alimentat ;
- se aude semnalizarea de atentionare cand deschid usa;
- inchiderea centralizata nu mai functioneaza (este ca si cand cheia ar fi in continuare in butucul de contact;
- alarma functiona aiurea (pornea radioul dupa un anumit timp, sau deschidea usa)
Am demontat alarma si am controlat toate legaturile legate de aceasta si totul este corect.
Banuiesc ca defectul se afla in butucul cheii de contact sau in sistemul de contacte de acolo.
Am gasit pe forum doar defecte legate de blocarea butucului, dar nu si de eventuala "ramanere agatata" a unor contacte.
Rog ajutor - sfaturi de cum trebuie demontat si daca este neaparat inlocuirea sistemului de recunoasterea cheii.
- radioul ramane alimentat ;
- se aude semnalizarea de atentionare cand deschid usa;
- inchiderea centralizata nu mai functioneaza (este ca si cand cheia ar fi in continuare in butucul de contact;
- alarma functiona aiurea (pornea radioul dupa un anumit timp, sau deschidea usa)
Am demontat alarma si am controlat toate legaturile legate de aceasta si totul este corect.
Banuiesc ca defectul se afla in butucul cheii de contact sau in sistemul de contacte de acolo.
Am gasit pe forum doar defecte legate de blocarea butucului, dar nu si de eventuala "ramanere agatata" a unor contacte.
Rog ajutor - sfaturi de cum trebuie demontat si daca este neaparat inlocuirea sistemului de recunoasterea cheii.
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
georgex
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2008
- Mesaj Privat
Corsarul
- Mesaje scrise: 16
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2005
- Mesaj Privat
Rezolvat problema!
Piesa vinovata este blocul de contacte aflat in continuarea butucului de la cheia de contact.
Poate mai amanam repararea defectului, mergand "pe manual" dar am fost fortat sa intru in problema fiindca nu se putea deschide pe "manual" usita de la alimentarea cu benzina a masinii!
Dupa scoaterea cheii din contact ramaneau alimentate auxiliarele (radioul, sistemul de inchidere centralizata si altele) fapt care ducea la nefunctionarea sistemului de inchidere - deschidere al masinii (ca si cand cheia ramane in contact si incerci sa deschizi sau sa inchizi usile din comanda cheii sau a alarmei). Daca problema se putea rezolva "manual" pentru inchiderea - deschiderea usilor si a radioului, pentru deschiderea usitei de la busonul de alimentare nu se putea decat desfacand bordul si scotand priza de la blocul electric respectiv, dar fara a se mai putea porni masina!
Piesa respectiva este cea din imaginea alaturata si atentie depinde de varianta de Corsa C
In interiorul acesteia sunt contacte care lucreaza "spatial" iar piesa fiind din plastic este o problema "repararea " ei, mai ales ca interventia pana la ea si asupra ei nu se poate face in orice conditii si necesita experienta si scule ceva mai speciale!
Piesa vinovata este blocul de contacte aflat in continuarea butucului de la cheia de contact.
Poate mai amanam repararea defectului, mergand "pe manual" dar am fost fortat sa intru in problema fiindca nu se putea deschide pe "manual" usita de la alimentarea cu benzina a masinii!
Dupa scoaterea cheii din contact ramaneau alimentate auxiliarele (radioul, sistemul de inchidere centralizata si altele) fapt care ducea la nefunctionarea sistemului de inchidere - deschidere al masinii (ca si cand cheia ramane in contact si incerci sa deschizi sau sa inchizi usile din comanda cheii sau a alarmei). Daca problema se putea rezolva "manual" pentru inchiderea - deschiderea usilor si a radioului, pentru deschiderea usitei de la busonul de alimentare nu se putea decat desfacand bordul si scotand priza de la blocul electric respectiv, dar fara a se mai putea porni masina!
Piesa respectiva este cea din imaginea alaturata si atentie depinde de varianta de Corsa C
In interiorul acesteia sunt contacte care lucreaza "spatial" iar piesa fiind din plastic este o problema "repararea " ei, mai ales ca interventia pana la ea si asupra ei nu se poate face in orice conditii si necesita experienta si scule ceva mai speciale!
rpopa
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Lorand
- ****
- 1,374 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Corsa 1997 X14SZ
- Mures
Lorand
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1997 X14SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
- body_18_is
- **
- 219 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Astra 2001 z16xe
- Iasi
body_18_is
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
Acum vreo 2 saptamani am patit si eu ceva asemanator . Am incercat sa opresc motorul si el nimic ..mergea in continuare cu cheia pe pozitia zero . Presupun ca era de la un bec de frana pe care tocmai il schimbasem cu unul de 4/21w in loc de 5/21w . A fost singura data cand am patit asa ceva . Oricum la vreo 2 zile am schimbat becul cu unul normal 5/21 w .
corsamare
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Exista o explicatie (cum zicea Leana lu' Costel...)
Daca va (mai) intereseaza, iat-o: cu luminile aprinse, primeste alimentare filamentul pozitiei (are +12 volti pe bumbul ala din fundul becului) Daca becul nu e rotit corect, face scurt intre lamela care alimenteaza pozitia si lamela prin care se alimenteaza lampa (filamentul) franei (care e in acelasi balon cu pozitia). Lamela aia se alimenteaza printr-un fir care trece printr-un intrerupator care se inchide la apasarea pedalei de frana, alimentand becurile de semnalizare a franarii din linia "15" care se alimenteaza prin cheia de contact si de unde se alimenteaza si aprinderea si alte marafeturi necesare functionarii motorului. Prin scurtul din fundul becului si contactorul franei, aprinderea se alimenteaza din circuitul luminilor.
Asta-i tot (dezamagitor de simplu, nu? Trebuie sa stii cum e cablata instalatia....) Nu tu ghiavoli, sa-i alunge popa cu felestiocul cu agheasma...
Drum bun si uite ca fuse buna si Dacia la ceva!
Daca va (mai) intereseaza, iat-o: cu luminile aprinse, primeste alimentare filamentul pozitiei (are +12 volti pe bumbul ala din fundul becului) Daca becul nu e rotit corect, face scurt intre lamela care alimenteaza pozitia si lamela prin care se alimenteaza lampa (filamentul) franei (care e in acelasi balon cu pozitia). Lamela aia se alimenteaza printr-un fir care trece printr-un intrerupator care se inchide la apasarea pedalei de frana, alimentand becurile de semnalizare a franarii din linia "15" care se alimenteaza prin cheia de contact si de unde se alimenteaza si aprinderea si alte marafeturi necesare functionarii motorului. Prin scurtul din fundul becului si contactorul franei, aprinderea se alimenteaza din circuitul luminilor.
Asta-i tot (dezamagitor de simplu, nu? Trebuie sa stii cum e cablata instalatia....) Nu tu ghiavoli, sa-i alunge popa cu felestiocul cu agheasma...
Drum bun si uite ca fuse buna si Dacia la ceva!
radu1981- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2009
- Mesaj Privat
thoamne fereste deja la asta chiar ma depaseste ... cum naiba de la un bec .Hai la peugeot am patito de la actuatorul becului de frana ca nu mai mergea peste 40 km pe ora ramanea frana aprinsa si ma frana total dar la o corsa e chiar culmea aveam o parere buna de opel,oricum e bine de stiut ca atunci cand nu poti opri masina nu te chinui sa scoti borna la baterie sau goli rezervori doar schimba becul