- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,574 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,574
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
E un cleste la care axul ala in jurul caruia se rabateaza falcile si manerele clestelui este mobil. Unul din manere nu are gaura in care sta axul circulara ci de forma unui oval. Astfel poti deplasa axul clestelui si se mareste distanta dintre falci...De fapt asta era ideea: cu un patent nu poti apuca din prima capetele la coliere, pt ca sunt prea departate. Le apropii un pic cu clestele ala si apoi le apuci cu patentul. Ar trebui 2 persoane..pt ca nu o sa te descurci cu mana stanga...sunt destul de tari.
Varianta 2: fa cumva si rupe colierele si pui dupa aceea coliere normale...pt tot romanul...cu surub
Varianta 2: fa cumva si rupe colierele si pui dupa aceea coliere normale...pt tot romanul...cu surub
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Carcasa este fixata cu 3 suruburi torx. Poti sa-mi spui te rog ce numar ? E-10 E-12?
http://www.wihatools.com/Marketing/torxspec.htm
Multumesc
http://www.wihatools.com/Marketing/torxspec.htm
Multumesc
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Merci G.I.M, nu am de gind sa arunc capacul, o sa inlocuiesc doar elemenul ala activ. O sa am grija sa nu rup acea garnitura. Mi-am luat si un "mastic" Loctite care cica e special pentru chestia asta si are un interval de temperatura -70 la 250 grade si presiune ridicata. Mi-e si mie teama de cum o sa scot furtunele de pe carcasa. Colierele alea sunt tzapene rau.
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
Da, a fost greu sa dau jos colierele, dar am reusit cu un cleste din ala de care a zis @livcro! In principiu opaeratiunea e simpla, n-a durat mai mult de jumatate de ora, cel mai greu a fost cu colierele. Unii spun ca nu-i bine sa schimbi numai termostatul in sine ci ca ar trebui schimbat ansamblul cu totul pentru ca problema ar fi de la "scaunul" din capac pe care calca termostatul. Nu stiu ce sa zic pe tema asta! Eu l-am schimbat cu totul si nu mai am probleme. Garnitura metalica nu cred ca se rupe asa usor, eu am aruncat-o la gunoi pentru ca nu am fost atent ca era lipita de capac!
Asta-i clestele cu care am scos eu colierele. E cel mai usor de folosit pentru asa ceva!
Asta-i clestele cu care am scos eu colierele. E cel mai usor de folosit pentru asa ceva!
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
pai jos sub radiator ai o rozeta rosie parca si imediat langa ea un stutz pe unde o sa curga, iei o sticla de 5 l si un furtun potrivit si scoti cat antigel iese, si dupa te apuci linistit de treaba
La coliere va fi mai greu si dupa la introducerea furtunelor, dai un pic de vaselina pe ele si se rezolva,
Spor la treaba,
PS Am luat termostat de la Autokarma marca Wahler la 110 roni
La coliere va fi mai greu si dupa la introducerea furtunelor, dai un pic de vaselina pe ele si se rezolva,
Spor la treaba,
PS Am luat termostat de la Autokarma marca Wahler la 110 roni
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
Totul a mers perfect pana la scoaterea furtunului mare de la radiator de pe carcasa termostatului.
Parca e vulcanizat! colierul a fost scos, insa furtunul nici cu rugaciuni.
Iar surubul Torx din mijloc (inspre fata) este intr-un canal atat de ingust incat tubulara mea nu a intrat nici pe departe.
Deci maine in service....
< a doua zi>
Reprezentanta opel ma intreaba:
"sigur aveti termostatul montat, pentru ca se intampla ca motoarele sa se supraincalzeasca si aceste termostate sunt scoase complet. Daca il puneti, o sa aveti alte probleme!"
Costuri (minimum-minimorum)
15-30 Euro diagnosticarea (poate nu e din cauza termostatului si daca il schimba degeaba ei nu dau nici o garantie) Nu am inteles de ce nu e tarif fix, dar sa mergem mai departe.
75 Euro termostatul cu tot cu carcasa. NU se poate altfel si nu se poate cu termostatul meu cumparat de la magazin.
70 Euro manopera
20 Euro schimbarea lichidului de racire. (NU se poate sa nu mi-l schimbe si sa-l conserve pe cel existent.
Fac rost de o cheie E-10 cu diametru mai mic...
<a treia zi>
totul a mers bine (totusi colierele alea sunt criminale, mai ales cel de jos de tot care face legatura printr-un furtun scurt la un tub metalic - pe care l-am inlocuit cu un colier cu surub).
pana la montajul suruburilor torx inapoi.
Surpriza. Cel din mijloc - fata se invirea in gol. Gaura filetata terminata. Cu ce cuplu or fi strins astia surubul ala ? Sper ca siliconul Loctite sa-si faca datoria.
Am bagat o pana in gaura cu problema, am degresat carcasa termostatului si zona unde se monteaza, am aplicat iar Loctite 27676 si acum este OK.
Parca e vulcanizat! colierul a fost scos, insa furtunul nici cu rugaciuni.
Iar surubul Torx din mijloc (inspre fata) este intr-un canal atat de ingust incat tubulara mea nu a intrat nici pe departe.
Deci maine in service....
< a doua zi>
Reprezentanta opel ma intreaba:
"sigur aveti termostatul montat, pentru ca se intampla ca motoarele sa se supraincalzeasca si aceste termostate sunt scoase complet. Daca il puneti, o sa aveti alte probleme!"
Costuri (minimum-minimorum)
15-30 Euro diagnosticarea (poate nu e din cauza termostatului si daca il schimba degeaba ei nu dau nici o garantie) Nu am inteles de ce nu e tarif fix, dar sa mergem mai departe.
75 Euro termostatul cu tot cu carcasa. NU se poate altfel si nu se poate cu termostatul meu cumparat de la magazin.
70 Euro manopera
20 Euro schimbarea lichidului de racire. (NU se poate sa nu mi-l schimbe si sa-l conserve pe cel existent.
Fac rost de o cheie E-10 cu diametru mai mic...
<a treia zi>
totul a mers bine (totusi colierele alea sunt criminale, mai ales cel de jos de tot care face legatura printr-un furtun scurt la un tub metalic - pe care l-am inlocuit cu un colier cu surub).
pana la montajul suruburilor torx inapoi.
Surpriza. Cel din mijloc - fata se invirea in gol. Gaura filetata terminata. Cu ce cuplu or fi strins astia surubul ala ? Sper ca siliconul Loctite sa-si faca datoria.
Am bagat o pana in gaura cu problema, am degresat carcasa termostatului si zona unde se monteaza, am aplicat iar Loctite 27676 si acum este OK.
hombre
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Am un Opel Astra Hatchback 2.0 DTI din 2001. Problema care ma ingrijoreaza este ca acul de la temperatura ajunge la 80 dupa vreo 30 de min de mers mai sportiv(mi se pare foarte tarziu) si ft rar ajunge la 82,niciodata la 90 cum cred eu ca ar fi normal.O alta chestie, nu baga caldura prea bine,incalzeste dar nu asa cum ar trebui,nici nu are presiune...am vb cu un amic care are un service si mi-a zis ca problema cu puterea la caldura se poate sa fie de la filtrul de polen si din cate am mai citit pe forum,problema cu nivelul 80-90 ar putea fi de la termostat.....
Voi ce spuneti? Trebuie sa schimb termostatul? Cam cat costa?
Astept pareri.
Multumesc!
Am un Opel Astra Hatchback 2.0 DTI din 2001. Problema care ma ingrijoreaza este ca acul de la temperatura ajunge la 80 dupa vreo 30 de min de mers mai sportiv(mi se pare foarte tarziu) si ft rar ajunge la 82,niciodata la 90 cum cred eu ca ar fi normal.O alta chestie, nu baga caldura prea bine,incalzeste dar nu asa cum ar trebui,nici nu are presiune...am vb cu un amic care are un service si mi-a zis ca problema cu puterea la caldura se poate sa fie de la filtrul de polen si din cate am mai citit pe forum,problema cu nivelul 80-90 ar putea fi de la termostat.....
Voi ce spuneti? Trebuie sa schimb termostatul? Cam cat costa?
Astept pareri.
Multumesc!
- calfianu
- ***
- 525 mesaje
- din 30 Mar 2006
- Astra 2001 Y20DTH
- Brasov
calfianu
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2006
- Mesaj Privat
- air_catalin
- **
- 121 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Astra 2000 1,7DTL
- Prahova
air_catalin
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
ca sa testezi termostatul trebuie sa mergi cu masina, sa zicem 5 - 10 min ( sa nu ajunga la 90 grade) apoi opresti desfaci capota si pui mana pe radiator, daca-i rece atunci termostatul este ok daca e cald schimba termostatul. Vezi ca gasesti pe forum un tutorial cum sa schimbi termostatul, eu de pe acel tutorial l-am schimbat pe al meu singur singurel si e treaba de copil de 10 ani
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
chiciuc a scris:Desi e o operatie relativ simpla sa fie ca nu strica.
1 Ce ne trebuie:
- termostat nou;
- garnitura noua (daca cea veche nu poate fi refolosita) sau se poate folosi silicon rezistent la apa si temperatura;
- un tub de carton - folosit pt a se scoate cu usurinta termostatul vechi;
- antigel + apa distilata (in functie de cantitatea pierduta, per total ~ 3l), se poate refolosi cel care curge;
- inbus de 4 (aici scuze daca gresesc) sau patent;
- chei tubulara si normala parca de 8 (aici scuze daca gresesc).
2 Operatia in sine:
a) se opreste masina , de preferat in rampa (cu botul in sus) si se deschide capota;
b) se desface capacul de protectie de la 3 suruburi de la capac (incercuite in poza);
c) se desfac colierele de la sistemul de racire (marcate cu sageti in poza), se colecteaza lichidul de racire (pt aruncare sau refolosire) si se desfac suruburile incercuite;
d) se foloseste tubul de carton (1) pt a scoate termostatul (2);
e) termostatul nou (2) deja montat si termostatul vechi (1);
f) eventual se testeaza noul termostat daca tine apa, la mine curgea putin, dar l-am lasat asa.
g) daca nu exista noua garnitura si cea veche s-a distrus se poate folosi silicon.
h) se monteaza la loc suruburile si colierele, si se porneste masina pt a verifica etanseitatea sistemului de racire.
i) se completeaza cu antigel+apa distilata si se pune la loc capacul ECOTEC .
Si sa speram ca noul termostat tine mai mult decat cel vechi.
1 Ce ne trebuie:
- termostat nou;
- garnitura noua (daca cea veche nu poate fi refolosita) sau se poate folosi silicon rezistent la apa si temperatura;
- un tub de carton - folosit pt a se scoate cu usurinta termostatul vechi;
- antigel + apa distilata (in functie de cantitatea pierduta, per total ~ 3l), se poate refolosi cel care curge;
- inbus de 4 (aici scuze daca gresesc) sau patent;
- chei tubulara si normala parca de 8 (aici scuze daca gresesc).
2 Operatia in sine:
a) se opreste masina , de preferat in rampa (cu botul in sus) si se deschide capota;
b) se desface capacul de protectie de la 3 suruburi de la capac (incercuite in poza);
c) se desfac colierele de la sistemul de racire (marcate cu sageti in poza), se colecteaza lichidul de racire (pt aruncare sau refolosire) si se desfac suruburile incercuite;
d) se foloseste tubul de carton (1) pt a scoate termostatul (2);
e) termostatul nou (2) deja montat si termostatul vechi (1);
f) eventual se testeaza noul termostat daca tine apa, la mine curgea putin, dar l-am lasat asa.
g) daca nu exista noua garnitura si cea veche s-a distrus se poate folosi silicon.
h) se monteaza la loc suruburile si colierele, si se porneste masina pt a verifica etanseitatea sistemului de racire.
i) se completeaza cu antigel+apa distilata si se pune la loc capacul ECOTEC .
Si sa speram ca noul termostat tine mai mult decat cel vechi.
are ceva daca completez pierderile doar cu antigel fara sa mai pun apa distilata?si inca ceva..termostatul cumpatat e la fel ca al tau si are garnitura..doar ca e din metal parca..eu am mot 2200 dti!nas crede sa-mi fie tot in acelati loc termostatul!
multumesc
- chiciuc
- OP
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat