- pascaru_val
- OP
- 1,412 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- OP
- 1,412 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Mi-am pus eu, K&N, care se potriveste in carcasa stock. Oricum, pana nu am schimbat si toba cu una sport, nu s-a vazut mare diferenta. Am pus si filtru normal dupa ce am pus toba si intradevar, se vede diferenta. Ma rog, eu am si OBD tuning, deci nu iti pot spune daca s-ar fi cunoscut si in conditii normale.
Concluzia personala este ca trebuie sa schimbi si filtrul si toba, ca sa simti intradevar cei 5-6 cai in plus. Nu merg una fara cealalta.
Concluzia personala este ca trebuie sa schimbi si filtrul si toba, ca sa simti intradevar cei 5-6 cai in plus. Nu merg una fara cealalta.
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
ma gindeam si eu la asa ceva,am gasit la 70 ron,mi se pare cam ieftin eu doresc doar sa nu mai schimb asa des filtru de aer,pt ca am inteles ca acesta se poate spala,curata!dar am observat ca priza de aer este exact in grila si cred ca conteaza deoarece la viteza aerul intra mai fest in priza in grila decit daca filtru ar sta undeva inauntru,sper sa nu afecteze buna functionare mai ales ca nu cred ca ar filtra la fel de bine ca cel original,ce ziceti?
- pascaru_val
- OP
- 1,412 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
@BAZGANM
Daca pornesti de la ideea ca preferi sa-l cureti in loc sa-l schimbi, nu prea are sens sa-l cumperi. Un kit de curatare costa cam 600 de mii si il folosesti de doua ori, in caz ca vrei sa-ti iese intradevar curat. Deci vine cam 300 de mii, fata de un filtru care costa 500 de mii. Mai pui si cheltuiala initiala cu filtrul, si ajungi tot acolo, si muncesti in plus la curatat.
@pascaru_val
Ies aburi vara? Ciudat, nu am vazut fenomenul
Consumul nu are cum sa creasca, chiar dimpotriva. Imagineaza-ti ca orice face motorul mai eficient nu are cum sa creasca consumul, ci sa-l scada, tocmai prin prisma faptului ca va efectua mai mult lucru mecanic la un consum de motorina egal cu cel dinainte.
Daca pornesti de la ideea ca preferi sa-l cureti in loc sa-l schimbi, nu prea are sens sa-l cumperi. Un kit de curatare costa cam 600 de mii si il folosesti de doua ori, in caz ca vrei sa-ti iese intradevar curat. Deci vine cam 300 de mii, fata de un filtru care costa 500 de mii. Mai pui si cheltuiala initiala cu filtrul, si ajungi tot acolo, si muncesti in plus la curatat.
@pascaru_val
Ies aburi vara? Ciudat, nu am vazut fenomenul
Consumul nu are cum sa creasca, chiar dimpotriva. Imagineaza-ti ca orice face motorul mai eficient nu are cum sa creasca consumul, ci sa-l scada, tocmai prin prisma faptului ca va efectua mai mult lucru mecanic la un consum de motorina egal cu cel dinainte.
- pascaru_val
- OP
- 1,412 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
@pascaru_val
Ies aburi vara? Ciudat, nu am vazut fenomenul
Consumul nu are cum sa creasca, chiar dimpotriva. Imagineaza-ti ca orice face motorul mai eficient nu are cum sa creasca consumul, ci sa-l scada, tocmai prin prisma faptului ca va efectua mai mult lucru mecanic la un consum de motorina egal cu cel dinainte.[/quote]
Da iese un fel de abur, cred ca la orice masina dak treci prin dreptul ei simti un aer cald, eu de cind mi-am facut grila (mai aerisita) se simte mai putin.
Mi-am cumparat filtru de aer si costa 320k, deci nu 500k.
Am inteles ca ideea cu filtrul de aer este ca intra mai mult aer la motor si mai multa motorina - asta inseamna un consum mai mare, nu? - acum te-ai prins?
Ies aburi vara? Ciudat, nu am vazut fenomenul
Consumul nu are cum sa creasca, chiar dimpotriva. Imagineaza-ti ca orice face motorul mai eficient nu are cum sa creasca consumul, ci sa-l scada, tocmai prin prisma faptului ca va efectua mai mult lucru mecanic la un consum de motorina egal cu cel dinainte.[/quote]
Da iese un fel de abur, cred ca la orice masina dak treci prin dreptul ei simti un aer cald, eu de cind mi-am facut grila (mai aerisita) se simte mai putin.
Mi-am cumparat filtru de aer si costa 320k, deci nu 500k.
Am inteles ca ideea cu filtrul de aer este ca intra mai mult aer la motor si mai multa motorina - asta inseamna un consum mai mare, nu? - acum te-ai prins?
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Consumul la mine e acelasi, dupa OBD tuning, filtru de aer si toba sport.
Filtru de aer nu inseamna mai multa motorina, ci mai mult oxigen la aceeasi cantitate de motorina. ECU va da aceeasi cantitate de motorina sau chiar mai putina, pentru ca arderea e mai eficienta tocmai pentru ca e mai mult oxigen.
Filtru de aer nu inseamna mai multa motorina, ci mai mult oxigen la aceeasi cantitate de motorina. ECU va da aceeasi cantitate de motorina sau chiar mai putina, pentru ca arderea e mai eficienta tocmai pentru ca e mai mult oxigen.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
pascaru_val a scris:Sorin , cunosti cel putin un caz in care a fost montat si ce efect a avut per ansamblu?
*
Am avut eu unul pe "F"-ul dinainte (atentie... pe benzina...) si efectul a fost cvasi-nul...
Dupa aceea mi-am amintit de sfanta teorie care zice ca nu se pot reduce pierderile decat lasand sa treaca "graunte" mai mari de praf si am renuntat...
Asta e experienta mea, nu stiu daca ti-ai dat seama dar eu nu prea aplec urechea la opiniile aiurite de presiunea marketing de pe situri si reviste, incearca si iti vei face propria opinie...
- dady_vale
- ***
- 893 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2007 Z16xp1
- Brasov
dady_vale
- Mesaje scrise: 893
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z16xp1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Consumul la mine e acelasi, dupa OBD tuning, filtru de aer si toba sport.
Filtru de aer nu inseamna mai multa motorina, ci mai mult oxigen la aceeasi cantitate de motorina. ECU va da aceeasi cantitate de motorina sau chiar mai putina, pentru ca arderea e mai eficienta tocmai pentru ca e mai mult oxigen.
Filtru de aer nu inseamna mai multa motorina, ci mai mult oxigen la aceeasi cantitate de motorina. ECU va da aceeasi cantitate de motorina sau chiar mai putina, pentru ca arderea e mai eficienta tocmai pentru ca e mai mult oxigen.
Deci ...consumul scade DOAR dupa un CHIPTUNING si doar cand mergi cu ea in conditiile in care mergeai inainte. Explicatia e simpla:aceasi greutate, mai multa putere, mers identic cu cel dinainte.Daca ii dai talpa , cel cu chiptuning va consuma muuuult mai mult decat cel fara.
Filtru de aer e mai putin restrictiv cu praful in sensul ca are niste pori mai largi decat filtru normal. Problema e ca odata cu acei pori mai largi se duc pe conducta si particule de praf.....sau mai bine zis calupi intregi de praf si o sa ajungi .....daca nu intra in motor si iti strica ceva pe acolo.....sa schimbi debitmetru la fiecare 6 luni.
Daca nu ma crezi, vino sa vezi debitmetru cu filtru normal, sa vezi cat de murdar e pentru ca desi l-am suflat cu aer tot imbacsit e.
So, sfatul meu e nu.
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
dady_vale a scris:La schimbatul tobelor ce se intelege ???
Schimbatul tobei finale? sau dat jos toba intermediara, catalizatorul, schimbat toba finala!!
Schimbatul tobei finale? sau dat jos toba intermediara, catalizatorul, schimbat toba finala!!
Catalizatorul nu are cum sa il dea jos pentru ca are o a doua sonda lambda si o sa i ramana checku aprins. Ar putea sa o anuleze dar e prea complicat.
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
eu ma gandesc asa (simplist vorbind):
"aerul" iese de la motor, trece prin catalizator, toba intermediara, toba finala.
daca schimbi doar finala... e casi cum ai monta "manson d'ala de tabla" (ca nu stiu cum ii zice) pe teava tobei finale.... pt ca circuitul de evacuare tot va fi gatuit prin catalizator sau intermediara.
daca dai jos catalizatorul si nu-l mai pui deloc... nu mai pupi tu ITP pe bune...
nu stiu exact ce se intampla daca scoti de tot intermediara. am auzit ca se practica cu o schimbare de traseu
daca vrei sa treci pe varinta sport, eu unu zic ca trebuie sa schimbi tot intermediara si finala... nu stiu daca exista si catalizator sport
eu unu am observat urmatorul fenomen:
- a inceput sa se auda un zgomot de toba sport de sub masina. banuiesc ca incepe sa cedeze ceva pe la intrarea in intermediara sau pe la iesire (nu ma prind exact de unde vine zgomotul). EFECTUL: se infige mult mai bine... da nu cred ca pot sa trec pe la vr'un ITP asa
"aerul" iese de la motor, trece prin catalizator, toba intermediara, toba finala.
daca schimbi doar finala... e casi cum ai monta "manson d'ala de tabla" (ca nu stiu cum ii zice) pe teava tobei finale.... pt ca circuitul de evacuare tot va fi gatuit prin catalizator sau intermediara.
daca dai jos catalizatorul si nu-l mai pui deloc... nu mai pupi tu ITP pe bune...
nu stiu exact ce se intampla daca scoti de tot intermediara. am auzit ca se practica cu o schimbare de traseu
daca vrei sa treci pe varinta sport, eu unu zic ca trebuie sa schimbi tot intermediara si finala... nu stiu daca exista si catalizator sport
eu unu am observat urmatorul fenomen:
- a inceput sa se auda un zgomot de toba sport de sub masina. banuiesc ca incepe sa cedeze ceva pe la intrarea in intermediara sau pe la iesire (nu ma prind exact de unde vine zgomotul). EFECTUL: se infige mult mai bine... da nu cred ca pot sa trec pe la vr'un ITP asa
- pascaru_val
- OP
- 1,412 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
Hm pare destul de complicat - riscant cu particulele de praf pt 2-3 cai in plus.
Am vazut acum 2 zile pe Discovery cum au cumparat un BMW 325 DIESEL touring din '89 si i-au facut un usor tuninig de vreo 1000 si ceva lire in care vreo 65 lire costa filtrul sport + vreo 120 tobele.
Pur si simplu l-a scos pe cel vechi - normal ( plat) si l-a montat pe cel sport, conic.
Am vazut acum 2 zile pe Discovery cum au cumparat un BMW 325 DIESEL touring din '89 si i-au facut un usor tuninig de vreo 1000 si ceva lire in care vreo 65 lire costa filtrul sport + vreo 120 tobele.
Pur si simplu l-a scos pe cel vechi - normal ( plat) si l-a montat pe cel sport, conic.
- pascaru_val
- OP
- 1,412 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Inferno_Boy
- *
- 22 mesaje
- din 01 Oct 2007
- Vectra 2006 z22se
- Ilfov
Inferno_Boy
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,422 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,422
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat