MihaiNFS
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2005
- Mesaj Privat
Salutare baieti!
Vreau si eu sa ma lamuresc cu o chestie. Ce inseamna cutie F20 cu diferential F16. Stiu ca raportul final de F16 ( diferential) este mai mare decat cel de la F20. Pare simplu si o sa ziceti ca iei diferentialul (pinion atac si coroana) de la F16 si il pui la F20. Dar pinionul de atac este pe trenul fix al cutiei impreuna cu un rand de pinioane si eu stiu ca diferentialul se schimba pereche : pinion atac - coroana.
Cine a facut asa ceva sau cine stie sigur cum se face???
Parerea mea este ca trebuie sa schimbi tot trenul cu pinionul de atac si coroana de la F20 cu cele de la F16 ca sa ai F20 cu diferential de F16 si sa o faci mai scurta dar pinioanele difera ca numar de dinti la unele trepte de viteza ( la 2 dupa cate imi amintesc eu- o sa ma mai uit si o sa si postez nr de dinti si rapoartele de la cele 2 cutii).
Astept parerile voastre.
Merci
Vreau si eu sa ma lamuresc cu o chestie. Ce inseamna cutie F20 cu diferential F16. Stiu ca raportul final de F16 ( diferential) este mai mare decat cel de la F20. Pare simplu si o sa ziceti ca iei diferentialul (pinion atac si coroana) de la F16 si il pui la F20. Dar pinionul de atac este pe trenul fix al cutiei impreuna cu un rand de pinioane si eu stiu ca diferentialul se schimba pereche : pinion atac - coroana.
Cine a facut asa ceva sau cine stie sigur cum se face???
Parerea mea este ca trebuie sa schimbi tot trenul cu pinionul de atac si coroana de la F20 cu cele de la F16 ca sa ai F20 cu diferential de F16 si sa o faci mai scurta dar pinioanele difera ca numar de dinti la unele trepte de viteza ( la 2 dupa cate imi amintesc eu- o sa ma mai uit si o sa si postez nr de dinti si rapoartele de la cele 2 cutii).
Astept parerile voastre.
Merci
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Sa stii ca si pe mine ma intereseaza acest subiect, am si cumparat de altfel un F16 LR pentru o astfel de modificare, dar nu am gasi inca know-how
Pe de alta parte eu sunt multumit de F20 asa lunga cum este si ma gandesc ca in conditiile unei exploatari normale este ok, treaba se schimba la liniute insa din cate am inteles
Pe de alta parte eu sunt multumit de F20 asa lunga cum este si ma gandesc ca in conditiile unei exploatari normale este ok, treaba se schimba la liniute insa din cate am inteles
MihaiNFS
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2005
- Mesaj Privat
In primul rand se pare ca am gresit: pinionul de atac se afla pe trenul mobil si nu pe trenul fix asa cum am spus in mesajul anterior. Deci eu cred ca se poate lua arborele cu pinionul de atac ( fara pinioanele mobile de pe arbore) imperecheat cu coroana diferentialului de la F16 si se monteaza pinioanele de la F20 astfel se obtine raportul mai mare de diferential.
Problema este daca se pot monta pinioanele de la F20 pe arborele de la F16 si in acelasi timp imperecheate cu pinioanele de pe trenul fix.
In continuare uitati rapoartele treptelor de viteza de la F16 si F20. F16 este in doua variante : scurta (CR) si lunga (W)
In paranteze sunt nr de dinti ai pinioanelor
F16 W - F16 CR - F20
Tr 1= 3.55 (39/11) - 3.55 (39/11) - 3.55 (39/11)
Tr 2= 1.95 (41/21) - 2.16 (41/19) - 2.16 (41/19)
Tr 3= 1.28 (37/29) - 1.48 (37/25) - 1.48 (34/23)
Tr 4= 0.89 (33/37) - 1.12 (37/33) - 1.13 (35/31)
Tr 5= 0.71 (29/41) - 0.89 (33/37) - 0.89 (31/35)
Iar ca rapoarte de diferential am gasit urmatoarele pt F16/F20 :
3.42 ; 3.55 ; 3.72 ; 3.74 ; 3.94 si 4.19
Se pare ca pe F20 este 3,55 iar pe F16 se pot fasi celelalte rapoarte in functie de model.
Dupa cum se vede din rapoarte de ce trebuie sa montezi diferential de F16 pe cutie F20 cand poti lua direct F16 CR si este acelasi lucru???
Problema este daca se pot monta pinioanele de la F20 pe arborele de la F16 si in acelasi timp imperecheate cu pinioanele de pe trenul fix.
In continuare uitati rapoartele treptelor de viteza de la F16 si F20. F16 este in doua variante : scurta (CR) si lunga (W)
In paranteze sunt nr de dinti ai pinioanelor
F16 W - F16 CR - F20
Tr 1= 3.55 (39/11) - 3.55 (39/11) - 3.55 (39/11)
Tr 2= 1.95 (41/21) - 2.16 (41/19) - 2.16 (41/19)
Tr 3= 1.28 (37/29) - 1.48 (37/25) - 1.48 (34/23)
Tr 4= 0.89 (33/37) - 1.12 (37/33) - 1.13 (35/31)
Tr 5= 0.71 (29/41) - 0.89 (33/37) - 0.89 (31/35)
Iar ca rapoarte de diferential am gasit urmatoarele pt F16/F20 :
3.42 ; 3.55 ; 3.72 ; 3.74 ; 3.94 si 4.19
Se pare ca pe F20 este 3,55 iar pe F16 se pot fasi celelalte rapoarte in functie de model.
Dupa cum se vede din rapoarte de ce trebuie sa montezi diferential de F16 pe cutie F20 cand poti lua direct F16 CR si este acelasi lucru???
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Aici este singurul loc unde am gasit informatii referitoare la rapoartele de la cutii pentru diferitele modele http://www.vmax.de/html/rechner.html
Ce nu stiu insa este unde pe cutia F16 gasesc codul aferent CR sau WR sa verific adaca ce am eu este asa cum cred WR
Ce nu stiu insa este unde pe cutia F16 gasesc codul aferent CR sau WR sa verific adaca ce am eu este asa cum cred WR
MihaiNFS
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Adi_blp
- Mesaje scrise: 28
- Locatie:
- Masina: Manta 1987 c20e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2005
- Mesaj Privat