Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Astazi dimineata m-am hotarat sa scot si eu masina din parcare si sa ma duc cu ea la munca . In incercarea mea de a iesi din parcare , eram cu rotile virate spre stanga , am luat piciorul de pe ambreiaj si am accelerat(cred ca prea tare)ca am dat stratul de zapada la o parte si cauciucurile erau pe gheata .
M-am uitat la roata stanga fata si nu se invartea deloc in timp ce aia din dreapta patina intr-o veselie . Pana la urma am iesit din parcare, am ajuns pe strada si am facut o plecare cu scart cu ochii la roata din stanga si spre surpriza mea iesea fum din cauciuc, deci se transmitea putere catre ea .

Ceva ideei , sa am oare diferential pe masina si sa nu stiu ?!


Ultima modificare făcută de cozmino la Joi 17 Jan, 2008 11:23 am
Skip ads

  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
TOATE MASINILE AU DIFERENTIAL!
aftfel nu ar putea sa ia curba si multe ....multe alte chestii


Ultima modificare făcută de octav13 la Joi 17 Jan, 2008 11:35 am
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca va uimesc, uite ca nu stiam Embarassed .


Ultima modificare făcută de cozmino la Joi 17 Jan, 2008 11:24 am
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Banuiesc ca intreabarea ta se refera la diferential limitat. Nu ai diferential limitat, ci diferential normal. Comportamentul pe care l-ai observat este normal, probabil roata care se invartea era pe gheatza iar cealalta pe teren foarte aderent. In acest caz, diferentialul iti transmite tot cuplul spre roata care aluneca, lasand cealalta roata fara putere.


Ultima modificare făcută de dodo_13 la Joi 17 Jan, 2008 11:23 am
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
putem discuta pe caracteristicile acestui dispozitiv si rolul lui in motricitatea masini.
nu e nici o problema ca nu ai stiut


Ultima modificare făcută de octav13 la Joi 17 Jan, 2008 11:37 am
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Da , dodo_13 , la asta ma refeream .
Si intr-adevar, exact asa s-a intamplat,cum ai spus si tu, roata cu aderenta nu se invartea si aia de pe gheata da .
Ceva info gasite :
Diferential = diferentialul este dispozitivul situat intre axul de transmisie si rotile motrice, care a aparut din necesitatea de a asigura viteze diferite in curbe ( in curba roata exterioara trebuie sa se invarta mai repede decat cea interioara). de asemenea asigura ultima multiplicare a cuplului motor inainte de a fi transmis rotilor ( final drive ratio);
Permite ca rotile din dreapta si din stanga sa se roteasca la diferite rotatii pe minut. Acest lucru este necesar mai ales la curbe, cand roata din exteriorul curbei se invarte mai repede decat cea aflata in interior, pentru a compensa distanta mai mare pe care o are de parcurs.

Diferentialul autoblocabil ( limited slip differential) = este un fel de diferential care permite ca in cazul in care una dintre roti patineaza cuplul motor sa fie directionat catre cea care are tractiune mai buna. BMW are numai diferentiale autoblocabile ( desigur pe spate) de asemenea masinile AWD au astfel de diferentiale tot pe puntea din spate, cele mai performante ( ex. Subaru WRX STI, Mitsu Evo) au diferentiale autoblocabile si pe puntea din fata;
Limited Slip Differential - diferential care reduce diferenta de viteza dintre roti. LSD-ul imbunatateste tractiunea impiedicand roata care patineaza sa mai primeasca putere de la motor. Acest lucru forteaza ambele roti tractoare sa aiba aceeasi viteza de rotatie indiferent de tractiunea disponibila. Rotile sunt totusi actionate diferit la conditii normale de drum, dar tractiunea este imbunatatita cand masina ruleaza in noroi sau pe zapada. Diferentialul partial de alunecare asigura transmiterea unei rotatii la ambele roti chiar daca una dintre ele se afla pe o port.

Va multumesc mult pentru lamuriri !


Ultima modificare făcută de cozmino la Joi 17 Jan, 2008 11:30 am
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,682
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
masina se va controla foarte greu, sau deloc in curbe , ambele roti vor avea aceiasi turatie, daca nu ar avea diferential
diferentialul a fost inventat pe citroen traction avant prin '39 dupa cate stiu eu

cine a avut aro poate spune cum se comporta cu grupul fata cuplat
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,057
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
DIFERENTIAL
Permite rotirea, la diferite valori pe minut a rotilor din stanga si din dreapta. La curbe, roata din exterior se invarte mai repede decat cea aflata in interior, pentru a compensa distanta mai mare pe care trebuie sa o parcurga.
DIFERENTIAL DE BLOCARE
Tip de diferential care poate bloca cele doua distributii pentru a elimina miscarea diferita a celor doua roti. Acest lucru ajuta la o tractiune maxima in conditiile unui drum alunecos.
DIFERENTIAL PARTIAL DE ALUNECARE LSD
Imbunatateste tractiunea impiedicand roata care patineaza sa primeasca puterea de la motor. Acest dipozitiv face ca ambele roti tractoare sa aiba aceeasi viteza de rotatie indiferent de tractiunea disponibila.


  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
@cozmino
Definitia diferentialului limitat nu e chiar exacta. Diferentialul limitat face exact ceea ce sugereaza numele: limiteaza cuplul maxim care se transfera la roata fara aderenta, lasand o parte si pentru cealalalta. Cat de mare e limitarea, difera de la un producator la altul.

Diferentialul autoblocant e altceva: la alunecarea "nedorita" a rotilor, diferentialul se va bloca, transmitand exact acelasi cuplu pe fiecare roata. In general implica multa electronica si hidraulica, ceea ce explica pretul unul Land Rover. Electronica e necesara pentru a calcula cand o alunecare a rotilor e "nedorita".
  • Andrei_gsi

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 1.8 136 HP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2006

  • Mesaj Privat
dar in loc ca puterea sa se transmita pe roata care are aderentza de ce au inventat sistemul invers , cand nu mai are aderentza la ce mai e bun diferentzialul ?
  • BV02RAE

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2007

  • Mesaj Privat
mai oameni buni... pe majoritatea masinilor exista diferentiale simple ( pt a putea sa iei un viraj, cum s-a scris si mai sus)... pt problema cu patinatul unei roti in gol, in timp ce cealalta sta pe loc, ai nevoie de un Dif auto-blocabil, care ce face de fapt: dca una din roti pierde aderenta, puterea este transferata rotii cu aderenta cea mai mare. pe masinile mai noi exista versiunea electronica ( traction control) /dif. autoblocabil e pur mecanic.
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 816
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Aici se poate vedea modul de functionare al diferentialului! este realizat in 1937, dar este la fel ca cel de azi!
http://youtube.com/watch?v=SPoxAWBYhik
Am modificat si am pus direct link-ul, deoarece nu se mai vedea filmuletul, cel putin la mine.


Ultima modificare făcută de G_S_C la Sam 19 Jan, 2008 12:38 pm, modificat de 2 ori în total
  • stefanLCS

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 2.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
ce misto e filmuletu !
  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Uite aici:

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
@PH13CHR
Filmul asta nu ar trebui sa lipseasca din nici o scoala de mecanici auto. E atat de bine explicat principiul de functionare incat a inteles si sotia mea care se uita din curiozitate la calculator.
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 816
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
All Bandi a scris:@PH13CHR
Filmul asta nu ar trebui sa lipseasca din nici o scoala de mecanici auto. E atat de bine explicat principiul de functionare incat a inteles si sotia mea care se uita din curiozitate la calculator.


De acord cu tine. felicitari celor ce au realizat acest filmulet in urma cu 71 de ani, dar si celor ce l-au postat pe youtube .
In scolile de soferi existau motoare , diferentiale, cutii de viteza, pompe, filtre , etc. si alte subansamble , toate in sectiune , tocmai ptr a permite elevilor de-a vedea si a intelege exact modul de functionare .
Nu stiu daca mai sunt si azi prin scoli asa ceva, dar modelele in sectiune sunt mult mai elocvente .
  • BV02RAE

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2007

  • Mesaj Privat
woow...filmuletul ala din 1937, e demential... felicitari celui care l-a postat
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
@PH13CHR
Noi am avut in liceu un tractor intreg in sectiune care avea in loc de demaror un motor electric ce punea in miscare motorul si transmisia. Puteai chiar sa schimbi vitezele, sa cuplezi reductorul sau sa blochezi diferentialul. Diferenta dintre modul de prezentare la scoala si cel din film este ca in film sunt aratati pasii ce au fost urmati la conceperea diferentialului pe cand la scoala ti se spune doar ce fac pinioanele planetare, pinioanele satelit, pinionul de atac si coroana.
  • indy

  • Mesaje scrise: 1,087
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2007

  • Mesaj Privat
O mare parte din tinerii nostri conducatori auto habar nu au dedesubturile ingenioase ale mecanicii auto...nici macar la nivel elementar; ei stiu ca 'asa trebuie' sa apesi ambreiajul cand pui contactul, etc...
Mai mult, as putea spune ca, daca ar cunoaste mai in detaliu care sunt principiile de functionare a subansamblelor bolidului lor, multi tineri teribilisti s-ar scuti de table sifonate sau de alte urmari mai grave...
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,721
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:cine a avut aro poate spune cum se comporta cu grupul fata cuplat


La ARO altele erau motivele:
Desi diferentialul fara era la fel cu cel de spate si ambele fiind antrenate mecanic din aceeasi cutie/reductor, in curba pe asfalt vitezele periferice ale rotilor fata nu se sincronizeaza cu rotile din spate. In plus, la turatie constanta rotile spate se misca cu viteza constanta, iar fata (virata) o jumatate de tura accelerat, o jumatate decelerat din cauza transmisiei prin cuplaj cu cruce cardanica.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR