velu_cluj
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- lupu_sandu
- ***
- 598 mesaje
- din 25 Aug 2007
- Bucuresti
lupu_sandu
- Mesaje scrise: 598
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
Daca dateai cautere "curatare EGR" sau "probleme EGR" sa vezi cee gaseai.
Pe tester i-ti aparae (probabil) P0400.
Nu intodeauna este problema de la EGR. Verifica si furtunele de la circuitul vacumatic.
LE: uite ce am gasit eu
https://www.clubopel.com/vie...ight=curatare+egr
velu_cluj
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Scoti 2 suruburi, mufa si il tragi afara eventual rotit. Il cureti ca pe celelalte dar la proba actionezi secera.
Faci ceva poze si un mic post ca sa nu mai intrebe iar altul 😂 ?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
velu_cluj
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
De asemenea daca puteti sa-mi spuneti ce reprezinta 2 si 3 din figura.
Maine mai pun inca o data testerul si notez exact eroarea pe care o da (de la EGR)
multumesc mult pentru raspunsurile prompte si inca o data pentru ca aveti rabdare cu un rookie ca mine 😉
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
velu_cluj
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
Inca o intrebare. Apropo de uzura/blocare/mizerii in EGR. Acestea pot sa apara si de la combustibil prost ? Asta apropo de gazele pe care le recircula EGR-ul. Am facut gresala sa alimentez de la un LukOil chiar inainte sa apara problema asta (in rest numai OMV, Rompetrol/Efix si MOL). S-ar putea sa fie motorina foarte proasta si sa "produca" depuneri care sa blocheze/gripeze secera aia de la EGR ?
Ca sa precizez, masina este un Opel Zafira 2003 motor Y20DTH, km rulati (sper sa fie adevarati) 185.000, din care 80.000 sunt ai mei, facuti de anul trecut din August de cand am adus masina in tara. Nu am avut nici un fel de probleme cu ea, ma rog, in afara de schimbat niste bujii incandescente. Pana cand o aparut chestia asta cu EGR-ul. Nu conduc sportiv, (am trecut si prin stadiul asta) este o masina de care ma folosesc, lucrez si transport cu ea . Poate chiar merg putin subturat, dar cand e drum bun (vezi de ex. Cluj-Mures, ii dau in barba pana pe la 130-140, chiar daca poate mai mult.
- lupu_sandu
- ***
- 598 mesaje
- din 25 Aug 2007
- Bucuresti
lupu_sandu
- Mesaje scrise: 598
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
cauze care duc la blocarea / functionarea incorecta a valvei EGR.
Pe multi i-am auzit ca au avut probleme cu motorina de la Lukoil.
Eu personal alimentez numai de la Rompetrol si MOL.
Inca o chestie. Foloseste butonul edit ca o sa te urecheze vre-un moderator ca postezi consecutiv.
Sau te cenzureaza jE 😃
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Mai da CAUTARE si citeste ...
EGR Agila Z10XE, Z12XE
velu_cluj
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- G.i.M.
- **
- 376 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 376
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cand scoti furtunasele sigur o sa curga antigel. Cum am facut eu: cu o mana am desfacut colierele cu clestele si cu cealalta am tras de furtunas ca sa-l scot de pe tevusca. In prealabil pregatisem doua bucatele dintr-un creion rotund, normal, amandoua bucatele (cam de 5 cm fiecare) ascutite la un capat cu ascutitoarea. Cand am scos furtunasul si a inceput sa curga antigel, l-am astupat cu degetul, am lasat clestele din mana si am indesat pe furtunas una din bucatelele de creion (nu trebuie sa dai jos colierul de pe furtun, dai furtunul afara de pe tevusca cu colierul pe furtun, doar il slabesti ca sa poata iesi) care intra un pic fortat pe furtun in zona unde colierul strange. Cheia de care ai nevoie este E10 cu siguranta.
Problema mea cea mare a fost ca nu am putut sa dau valva jos de pe masina (mai incercasem odata si in vara cu acelasi rezultat)! Asa ca am curatat-o la fata locului. Am dat jos cu aceeasi cheie E10 capacul de aluminiu notat de tine cu 3 in poza si capacelul de plasic notat pe aceeasi poza cu 1. Sub capacelul 1 o sa gasesti acea "secera" de care pomeneste @dancuciureanu. La mine aia era blocata. Am curatat cu spray degripant din belsug. O sa vezi ca atunci cand misti cu mana de "secera" minunata in zona de sub capacul 3 o sa se miste un pistonas cu o "ciuperca" care este chiar partea activa a valvei EGR. Ar trebui sa vezi ca asta sa se inchida bine pe scaun. Eu am dat si aici cu ceva degripant, dar nu cu mult ca mi-a fost frica ca o sa intre in motor si fac vreo belea.
Dupa ce am curatat cat am crezut eu ca-i bine, am pus pe toate pe la loc, in afara de capacelul 1, am chemat nevasta si am pus sa porneasca masina, eu fiind cu nasul sub capota si cu ochii pe "secera" cu problema! Am mai pus-o sa acelereze lent, sa ii mai dea "sprituri" si m-am uitat sa nu se mai intepeneasca. I-am mai dat cu degripant, am mai sters cu carpa si de atunci merge fara probleme (sper sa mai mearga, ca n-as da 1700 lei pe o valva noua, mai ales ca nu pot s-o scot pe cea veche!.
In speranta ca cele spuse te vor ajuta, spor la treaba!
velu_cluj
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
Dupa ce am curatat supapa si galeria, am incercat foarte atent sa curat si galeria de admisie de sub supapa EGR. Dar asa cum m-ati atentionat, sa am grija sa nu ajunga mizeria in motor, am folosit aspiratorul (ala cu care mai aspir din an in Pasti si prin casa), si pe puterea maxima de aspiratie, si cu o surubelnita, am curatat cat am putut si galeria respectiva. Tineam aspiratorul deasupra galeriei si cu surubelnita "rupeam" cate o bucatica de mizerie care era absorbita in sus de aspirator.
Acum dupa ce am curatat supapa EGR si galeria nu se mai aprinde becul, masina se comporta exemplar dupa cateva drumuri scurte de test, nu se mai aprinde becul, nu mai intra in "limp" si masina trage mult mai bine, nu mai scoate fum.
O sa pun maine si pozele si o sa incerc un mic tutorial, in special cu demontarea totala, pentru ca eu zic ca este foarte important sa se demonteze toata supapa, nu numai capacul de plastic sub care este secera si pistonul ciuperca. Pe ea se aduna o mizerie infernala care eu zic ca trebuie scoasa cel putin o data pe an.
Multumesc mult celor care mi-au raspuns si au trimis sfaturi si imagini (in special dancuciureanu, G.i.M, Ursu82)
- G.i.M.
- **
- 376 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 376
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
am incercat s-o rotesc, am tras de ea de facea masina ca pe bancul de proba al amortizoarelor! Asta e! Totul e bine cand se termina cu bine si deocamdata e bine!
velu_cluj
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
De aia am zis ca trebe scoasa, ca la mine de exemplu era blocata in interiorul supapei, partea pistonasului cu ciuperca, ca acolo se aduna foarte multa mizerie. Asa ca daca se curata numai secera, nu se rezolva decat jumatate (sau mai putin) din problema.
Revin cu poze astazi.
velu_cluj
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
Pasul 1 Sculele pe care le-am folosit:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 2 Explicatiile la toate cele desfacute:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 3 Capacul de admisie demontat:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 4 Capacul de admisie - curatare
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 5 Supapa EGR gata de demontat:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 6 Mufa de la supapa EGR de scos:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 7 Supapa EGR gata de scos:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 8 Supapa EGR scoasa:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 9 Supapa EGR scoasa - alta imagine:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 10 Supapa EGR scoasa:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 11 Mecansim secera:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 12 Mecanism piston / ciuperca:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 13 Mecanism secera:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 14 Mecanism secera (revenire):
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 15
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Pasul 16 Mizeria pe care am scos-o
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa curatare masina se comporta mult mai bine. Becul nu se mai aprinde. Trebe sa trec pe la service sa sterg erorile din BC si sa urmaresc daca mai apare ceva. Recomand curatarea supapei cel putin o data pe an, eu cel putin asa o sa fac.
Am corectat imaginile si am uploadat la dimensiune mai mica. Acum cred ca se vad ca lumea, fara sa trebuiasca sa le micsorati.
Multumesc si scuze anticipat.
Ultima modificare făcută de velu_cluj la Lun 07 Jan, 2008 12:18 am
- cul15
- **
- 418 mesaje
- din 01 Feb 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Buzau
cul15
- Mesaje scrise: 418
- Locatie: Buzau
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,425 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,425
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22547
Si am convenit cu velu ca il va completa acolo, si pe viitor va posta doar link la topicul in cauza
velu_cluj
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
Motorul porneste un pic mai greu (ca si atunci cand schimbi filtrul de motorina). Mai ales ca eu am facut operatiunea la -10 grade Celsius.
Dar pana la urma, dupa ce am lasat de cateva ori bujiile incandescente sa-si faca treaba, o pornit. Am avut ceva emotii, dar o fost OK pana la urma.
Motorul mere "brici" pana acum, dupa cateva ture de teste, i-am dat un pic blana, si prin oras, totul este OK.