Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
Cred ca mai indicat ar fi daca cineva are schema electrica a unui alternator sa o puna pe forum nu de alta dar vad ca se spun multe aberatii fara a avea o schema in fata.Vad ca notiuni gen "releul cupleaza tensiunea" sau "bobina atacata" sunt "inghitite" aici; eu n-am auzit de astfel de expresii hai sa le zic "tehnice" Dragilor comanda excitatiei se face in curent si in nici un caz in tensiune,. Diferenta intre releele electromecanice si cele electronice in afara de cea constructiva (evidenta) este ca cele electronice au un timp de raspuns la excitatie mult mai rapid (0,01 s fata de 0,2 s la cele electromecanice). Apoi ca tot am adus vorba de relee electronice nu se comanda prin tranzistoare cum eronat zicea cineva ci prin tiristoare comandate ( ron e de meserie si poate explica diferenta )
Mai zicea cineva de tractorul lui bunicu si masina lui tata ; aici discutam de OPEL si discutia sa facut cu referire la motoare pe benzina, la diesel nu ma pricep dar parca acolo e alt principiu ( mai apare si o pompa de vacum cu rolul ei ....)
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Mai zicea cineva de tractorul lui bunicu si masina lui tata ; aici discutam de OPEL si discutia sa facut cu referire la motoare pe benzina, la diesel nu ma pricep dar parca acolo e alt principiu ( mai apare si o pompa de vacum cu rolul ei ....)
Eu eram ala si nu discutam de motor, ci de functionarea alternatorului in gol. Si dadeam acest exemplu pentru ca la OPEL nu va functiona niciodata in gol din cauza senzorilor si bujiilor. La motoarele diesel mai vechi acestea lipsesc, prin urmare dupa pornirea motorului nu se mai consuma curent. Si totusi alternatorul nu se arde, chiar daca...
...alternatorul este de fapt un motor cu regim de functionare IN SARCINA.
Asa ca, domnu' minitehnicus, oricum omul si-a rezolvat problema si nimeni nu si-a ars alternatorul fiindca a functionat in gol. Asa ca mai lasa-ne sa ne odihnim.
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
Asa ca, domnu' minitehnicus, oricum omul si-a rezolvat problema si
nimeni nu si-a ars alternatorul fiindca a functionat in gol. Asa ca mai lasa-ne sa ne odihnim.
Somn usor kapix! daca nu te intereseaza schimba topicul, dar nu veni cu chestii de astea de gradinita.Am citit ce ai scris in acest topic si am vazut ca de fapt n-ai avut nici o parere , te-ai multumit sa arunci cu noroi. in tot ce ai scris.
- ToX
- ****
- 1,274 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,274
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
Fara suparare nu am luat de loc in bascalie cum crezi insa m-am amuzat putin de ceea ce ai spus. Am crezut ca ai citit undeva dar acum observ ca ai vazut fenomenul si ai incercat sa ti-l explici si de fapt pe forum ai pus explicatiile personale , asa ca e scuzabil. Cum nu vreau sa-i obosesc pe alti da-mi o adresa de email si mai vorbim. Am avut cu "ron" o discutie si chiar azi i-am trimis un articol de aprox. 4 pagini despre principiul de functionare a unui alternator cu explicatii si cu imagini si s-a lamurit.
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
In general o baterie incarcata la 100% ar trebui sa va arate pe multimetru in jur de 12.66V. La 12.25V este la 50% din capacitatea ei si la 11.90V este descarcata. Atata timp cat incarcarea bateriei se face la tensiune superioara nu inteleg de unde interpretarea lui Visse cu incarcarea in impulsuri. NO OFFENCE Visse!!
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Cum s-a intamplat: am oprit ~5 min sa iau o carte, m-am urcat in masina, s-au aprins toate indicatoarele, am asteptat sa se stinga, si la demaraj a fac ceva clic/clanc si s-au stins toate. In prima faza nu mi-am dat seama ce s-a intamplat, intorc cheia, astept putin, pun contactul si nici un bec nu se aprinde. Cum stam si ma uitam in bord doar, doar va o mica palpaire, incepe si display-ul sa se aprinda , becurile un fade-in. Zic "momentul prost", si dau la cheie, se sting la unison. Mai stau putin si pun contactul din nou, aceeasi poveste cu fade-in si atunci observ ca toate erau resetate in bord. Deschid capota, verific vizual bateria (borne, lichid), nimic suspect, inchid masina si o intind pe jos spre casa. Peste vreo 2 ore, vin cu o baterie luata de prin vecini, pun bateria si a pornit.
Acum intrebare e posibil sa moara bateria asa ? Sau poate fi o cauza de intretinere necorespunzatoare ?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Cum s-a intamplat: am oprit ~5 min sa iau o carte, m-am urcat in masina, s-au aprins toate indicatoarele, am asteptat sa se stinga, si la demaraj a fac ceva clic/clanc si s-au stins toate. In prima faza nu mi-am dat seama ce s-a intamplat, intorc cheia, astept putin, pun contactul si nici un bec nu se aprinde. Cum stam si ma uitam in bord doar, doar va o mica palpaire, incepe si display-ul sa se aprinda , becurile un fade-in. Zic "momentul prost", si dau la cheie, se sting la unison. Mai stau putin si pun contactul din nou, aceeasi poveste cu fade-in si atunci observ ca toate erau resetate in bord. Deschid capota, verific vizual bateria (borne, lichid), nimic suspect, inchid masina si o intind pe jos spre casa. Peste vreo 2 ore, vin cu o baterie luata de prin vecini, pun bateria si a pornit.
Acum intrebare e posibil sa moara bateria asa ? Sau poate fi o cauza de intretinere necorespunzatoare ?
Salut!
De obicei, semnele astea le da masina atunci cand s-a slabit una din borne: am patit asa la Seatul meu vechi: toate becurile se aprindeau vesel, se stingeau bujiile (un Diesel) si cand dadeam la demaror clic si se stingea tot bordul si murea. La repornire aceleasi simptome...
Zici ca ai veirificat bornele...nu stiu ce sa zic...vezi totusi daca nu se incalzea vreuna din ele, indicator de pierdere curent - contact imperfect...
In rest...bafta..
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Drogas
- ****
- 1,258 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- robertt_rct
- **
- 321 mesaje
- din 27 Jun 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- 4426'N 2606'E
robertt_rct
- Mesaje scrise: 321
- Locatie: 4426'N 2606'E
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2005
- Mesaj Privat
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat