panda
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2005
- Mesaj Privat
Am achizitionat de curand o astra caravan 1.7 dti din 2002, in general sunt multumit de masina, dar am o mica banuiala....mi se pare, sau chiar are o problema, cu aerul conditionat: baga destul de greu aer rece si mi se pare ca temperatura nu este destul de scazuta!....acum poate sunt subiectiv...fac comparatie cu un 307 cu clima...iar la asta iti cam ingheata urechile.
Astept pareri si sugestii....se poate sa se fi dus freonul???
Astept pareri si sugestii....se poate sa se fi dus freonul???
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
panda
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- BOEING747
- **
- 348 mesaje
- din 19 Apr 2005
- Astra 2004 Z17DTL
- ORADEA
BOEING747
- Mesaje scrise: 348
- Locatie: ORADEA
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- mihaimarian
- *
- 1 mesaje
- din 17 Mai 2005
mihaimarian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2005
- Mesaj Privat
g_poturlu
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2004
- Mesaj Privat
Salutare,
Draga Panda, cred ca avem masini identice. Astfel din experienta proprie iti pot spune urmatorul lucru: instalatia ta de aer conditionat este aproape goala (adica nu mai are "freon"). Eu in momentul in care am ajuns intr-o situatie similara am mers la service (la Augsburg, daca esti din Bucuresti). Verificarea instalatiei costa 16 Euro. Daca o si reumpli costul devine 45 Euro (gaz inclus). Mai mult pot spune urmatorul lucru: eu reumplu instalatia anual. Are o pierdere care nu poate fi detectata la partile vizibile ale instalatiei, pierderea nu poate fi decat undeva pe sub bord, iar asa de curios inca nu sunt. Fata de anul trecut in acest an instalatia s-a golit complet, la verificare nu s-a mai recuperat nimic din instalatie. In momentul cand presiunea in instalatie este foarte mica compresorul nu mai cupleaza, asta am observat si eu si mi-au spus si mecanicii. Dupa reumplere (700 g "freon") vreau sa-ti spun ca iti ingheata si dintii in gura intr-un 1 min. la treapta 1 a ventilatorului si pe rece la maxim la aeroterma, nu poti sta in masina. Sper ca v-am mai lamurit in unele privinte.
P.S. - mai schimbati si filtrul de polen din cand in cand. Veti fi surprinsi de efect, eu unul am fost.
Draga Panda, cred ca avem masini identice. Astfel din experienta proprie iti pot spune urmatorul lucru: instalatia ta de aer conditionat este aproape goala (adica nu mai are "freon"). Eu in momentul in care am ajuns intr-o situatie similara am mers la service (la Augsburg, daca esti din Bucuresti). Verificarea instalatiei costa 16 Euro. Daca o si reumpli costul devine 45 Euro (gaz inclus). Mai mult pot spune urmatorul lucru: eu reumplu instalatia anual. Are o pierdere care nu poate fi detectata la partile vizibile ale instalatiei, pierderea nu poate fi decat undeva pe sub bord, iar asa de curios inca nu sunt. Fata de anul trecut in acest an instalatia s-a golit complet, la verificare nu s-a mai recuperat nimic din instalatie. In momentul cand presiunea in instalatie este foarte mica compresorul nu mai cupleaza, asta am observat si eu si mi-au spus si mecanicii. Dupa reumplere (700 g "freon") vreau sa-ti spun ca iti ingheata si dintii in gura intr-un 1 min. la treapta 1 a ventilatorului si pe rece la maxim la aeroterma, nu poti sta in masina. Sper ca v-am mai lamurit in unele privinte.
P.S. - mai schimbati si filtrul de polen din cand in cand. Veti fi surprinsi de efect, eu unul am fost.
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
panda
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2005
- Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi. Dupa ce am vazut ca nu cupleaza compresorul m am dus la un service si ....nu mai avea decat putin freon. Au bagat ei cam 200g si tot s au uitat ca curca in craci sa vada daca rasufla....evident nu au gasit! Drept urmare mi au facut plinul la instalatie si acu merge....totul a costat 1200000. Mi-au zis sa merg cu ea si daca daca se goleste o sa mi bage o substantza fluorescenta sa vada pe unde pierde. Ramane de vazut cat o sa tina.
Refetitor la filtru de polen...e singurul pe care nu l am schimbat...dar nu prea am avut chef sa vad de care e....ca sunt doua modele...dupa ce il scot, este pe sub torpedou, o sa merg cu el in mana si o sa l schimb...e pana in 600.000 lei.
Sa aveti bafta!
Refetitor la filtru de polen...e singurul pe care nu l am schimbat...dar nu prea am avut chef sa vad de care e....ca sunt doua modele...dupa ce il scot, este pe sub torpedou, o sa merg cu el in mana si o sa l schimb...e pana in 600.000 lei.
Sa aveti bafta!
g_poturlu
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2004
- Mesaj Privat
Salutare,
as avea ceva noutati sa va impartasesc, daca tot nu a murit topicul: instalatia mea s-a golit, iar, dupa numai 2 zile. Faptul ca are o pierdere mai mare decat mi-am imaginat eu este acum evident. Instantaneu am devenit curios in privinta locului prin care se pierde gaz, asta relativ la ce spuneam mai acu o saptamana doua. Asta inseamna ca am dat jos o parte din bord pana am ajuns la vaporizator. Am revenit la service si am inceput sa cautam scurgerea, a cata oara?... Intr-un final am gasit-o... NU, NU ESTE VAPORIZATORUL!? Deci am desfacut bordul de pomana, si in plus daca as fi ascultat de recomandarea service-ului si as fi comandat vaporizator acum mi-as fi dat cu el in cap, si as fi dat si sefului de service cu el peste maini. Scurgerea are loc pe la valva de joasa presiune a instalatiei (valva din spatele motorului). Astfel este necesara schimbarea unei garnituri si a valvei. Le-am comandat in Germania si stiti cat costa? Numai 3 EURO! Vaporizatorul? 200 EURO!
Concluzii!? Va las pe voi...
as avea ceva noutati sa va impartasesc, daca tot nu a murit topicul: instalatia mea s-a golit, iar, dupa numai 2 zile. Faptul ca are o pierdere mai mare decat mi-am imaginat eu este acum evident. Instantaneu am devenit curios in privinta locului prin care se pierde gaz, asta relativ la ce spuneam mai acu o saptamana doua. Asta inseamna ca am dat jos o parte din bord pana am ajuns la vaporizator. Am revenit la service si am inceput sa cautam scurgerea, a cata oara?... Intr-un final am gasit-o... NU, NU ESTE VAPORIZATORUL!? Deci am desfacut bordul de pomana, si in plus daca as fi ascultat de recomandarea service-ului si as fi comandat vaporizator acum mi-as fi dat cu el in cap, si as fi dat si sefului de service cu el peste maini. Scurgerea are loc pe la valva de joasa presiune a instalatiei (valva din spatele motorului). Astfel este necesara schimbarea unei garnituri si a valvei. Le-am comandat in Germania si stiti cat costa? Numai 3 EURO! Vaporizatorul? 200 EURO!
Concluzii!? Va las pe voi...
- sbirlut
- **
- 140 mesaje
- din 12 Jan 2005
- Vectra 1997 X18XE
- Timisoara
sbirlut
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2005
- Mesaj Privat
Am patit-o si eu cu mecanicii ...la mine a inceput sa se auda un "huruit" in momentul in care cuplez AC iar cei de la service mi-au zis ca se duce compresorul (unul nou cam 800 E) si ca nu au ce sa ii faca. La alt service mi s-a zis ca defapt este rulmentul de pe rola de intindere care trebuie schimbat. Acuma sunt curios cine are dreptate .... miercuri o sa aflu. Spre sa fie doar un rulment ca nu am chef sa schim copmresorul.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
urmaresc cu interes acest post...
se pare ca si eu tb sa fac o excursie sa completez cu freon... acum ca au venit zilele calduroase aerul este rece dar nu asa cum era.....
cit despre acel huruit eu il am cind si cind... si chiar de pe la inceput... practic asta e a 5-a vara si vad ca nu s-a intimplat nimic...cu exceptia freonului...
off topic: g_poturlu, vreau sa-mi schimb ca de obicei filtrul de polen dar daca tot desfac bordul as merge putin mai departe si as vrea sa ajung la vaporizator (mi-am cumparat un spray care curata instalatia de aer conditionat, vreau sa scap de mirosul acela de umed dat probabil de depuneri si de bacterii...)
e complicat rau??
se pare ca si eu tb sa fac o excursie sa completez cu freon... acum ca au venit zilele calduroase aerul este rece dar nu asa cum era.....
cit despre acel huruit eu il am cind si cind... si chiar de pe la inceput... practic asta e a 5-a vara si vad ca nu s-a intimplat nimic...cu exceptia freonului...
off topic: g_poturlu, vreau sa-mi schimb ca de obicei filtrul de polen dar daca tot desfac bordul as merge putin mai departe si as vrea sa ajung la vaporizator (mi-am cumparat un spray care curata instalatia de aer conditionat, vreau sa scap de mirosul acela de umed dat probabil de depuneri si de bacterii...)
e complicat rau??
- BOEING747
- **
- 348 mesaje
- din 19 Apr 2005
- Astra 2004 Z17DTL
- ORADEA
BOEING747
- Mesaje scrise: 348
- Locatie: ORADEA
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2005
- Mesaj Privat
g_poturlu
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2004
- Mesaj Privat
Salutare,
chiciuc, la valva nu a umblat nimeni, cred ca atat i-a fost dat sa traiasca.
zafirul-e, nu este foarte complicat. Daca scoti filtrul afara poti deja sa ajungi la vaporizator prin acea fanta. Daca spray-ul este din acela cu spuma el are si un furtunas de care te poti folosi. Mai mult, de fapt eu am curatat instalatia cu un astfel de spray folosindu-ma de furtunas si am introdus spuma prin fantele de ventilare din bord. Exista un mic risc: acea spuma la final devine un soi de lichid care, in cazul meu, a ajuns in Radio CD.
chiciuc, la valva nu a umblat nimeni, cred ca atat i-a fost dat sa traiasca.
zafirul-e, nu este foarte complicat. Daca scoti filtrul afara poti deja sa ajungi la vaporizator prin acea fanta. Daca spray-ul este din acela cu spuma el are si un furtunas de care te poti folosi. Mai mult, de fapt eu am curatat instalatia cu un astfel de spray folosindu-ma de furtunas si am introdus spuma prin fantele de ventilare din bord. Exista un mic risc: acea spuma la final devine un soi de lichid care, in cazul meu, a ajuns in Radio CD.
- denilson2160
- **
- 155 mesaje
- din 07 Jan 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Constanta
denilson2160
- Mesaje scrise: 155
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2005
- Mesaj Privat
Am o astra caravan 2.0 dti din 2001, si pana ieri a mers aerul conditionat . De astazi nu mai baga de loc aer rece.Cand apas butonul de aer se aprinde, creste un pic acul la turometru de la bord ,dar parca nu se aude vreun clik sa porneasca compresorul.Aer baga un pic pe grile dar e ca afara, fara sa dau ventilatorul la 1.
Am fost la un mecanic a pus doua maonemetre a verificat presiunea si a zis ca nu are pierderi freonul este in regula . Problema ar fi compresorul , probabil bobina si maine m-a programat sa-l dea jos si sa bage normal din nou freon.
INTREBARE: am citit pe forum opel ca daca nu are freon , automat nu mai cupleaza compresorul ,daca este adevarat si atunci poate nu are nimic compresorul , trebuie numai freon.Daca vrea sa-mi bage pe gat operatiunea cu compresorul ? ASTEPT URGENT PARERI !!!
Am fost la un mecanic a pus doua maonemetre a verificat presiunea si a zis ca nu are pierderi freonul este in regula . Problema ar fi compresorul , probabil bobina si maine m-a programat sa-l dea jos si sa bage normal din nou freon.
INTREBARE: am citit pe forum opel ca daca nu are freon , automat nu mai cupleaza compresorul ,daca este adevarat si atunci poate nu are nimic compresorul , trebuie numai freon.Daca vrea sa-mi bage pe gat operatiunea cu compresorul ? ASTEPT URGENT PARERI !!!
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
denilson2160 a scris:Aer baga un pic pe grile dar e ca afara, fara sa dau ventilatorul la 1.
Cum fara sa dau ventilatorul la 1 ? Da ventilatorul la maxim si pe aer rece la maxim si tine motorul turat la 1500 rpm vreo 5 min.
Si cum din presiunea de pe tevi si-a dat seama ca nu ai pierderi ?
Ii spui sa-ti bage putin freon, poate isi revine. Daca a murit brusc atunci e posibil sa fie si ce a spus el. Daca ai TIS-ul vezi ca ai acolo procedura de verificare a A/C-ului (e cam laborioasa)
- virgil
- **
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat