ManiacuV6
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2005
- Mesaj Privat
NeSeCeul
- Mesaje scrise: 16
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2005
- Mesaj Privat
C20let e echipat doar cu cutie 4x4 dar nu e o problema asta se schimba cutia , o pui pe aia care o ai pe masina si acum cat despre schimbarea motorului e cam complicat sa schimbi motorul si sa pastrezi blocul vechi, mai bine schimbi tot motorul, si ca sa fie legal trebuie sa ai o factura de la motorul schimbat fiindca motorul este piesa de schimb si se modifica seria de motor din carte la RAR.
- arthurro
- ***
- 832 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Omega 1996 X20XEV
- Miami Florida
arthurro
- Mesaje scrise: 832
- Locatie: Miami Florida
- Masina: Omega 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
In principiu se poate face o conversie de la C20NE sau C20XE la C20LET (turbo) insa trebuiesc luati foarte multi factori in calcul.
@NeSeCeul subscriu, subscriu la partea ca este mai complicat sa faci o modificare la motorul original (conversie) decat sa-l schimbi cu totul (transplant) si in ceea ce priveste actele, insa la cutie eu as alege tot cutia originala a motorului turbo (F28) cu modificare doar pentru tractiune fata in locul celor originale F16 SAU F20(functie de motor) datorita repartitiei cuplului pe plaja de turatii cat si a cuplului si puterii mult marite, mai este si Radu aici pe forum care a facut un transplant de la C20XE la LET am inteles ca a intampinat ceva probleme la cutia de viteze poate ne lamureste el avand in vedere ca s-a confruntat direct cu ac problema...
@arthurro de la XE la LET difera cutia de viteze (plus suporti si timonerie) ambreaj (placa, disc), volanta, galeriile de admisie/evacuare, injectoare, regulator de presiune in rampa de injectie, ECU si inst, debitmetrul de aer, mai sunt si cateva valve pe care nu le gasesti la XE, pistoanele difera,axele cu came, in plus din blocul de XE mai trebuie sa plece conducta de alimentare cu ulei la turbo ceea inseamna ca mai trebuie sa mai faci o gaura in el pentru tur si una pt retur...
Problema apare la transplantul pistoanelor de pe LET pe XE(sau NE), nefiind noi inseamna s-au format deja pe blocul initial, ma indoiesc ca pe noul bloc vor rula la fel de bine
@NeSeCeul subscriu, subscriu la partea ca este mai complicat sa faci o modificare la motorul original (conversie) decat sa-l schimbi cu totul (transplant) si in ceea ce priveste actele, insa la cutie eu as alege tot cutia originala a motorului turbo (F28) cu modificare doar pentru tractiune fata in locul celor originale F16 SAU F20(functie de motor) datorita repartitiei cuplului pe plaja de turatii cat si a cuplului si puterii mult marite, mai este si Radu aici pe forum care a facut un transplant de la C20XE la LET am inteles ca a intampinat ceva probleme la cutia de viteze poate ne lamureste el avand in vedere ca s-a confruntat direct cu ac problema...
@arthurro de la XE la LET difera cutia de viteze (plus suporti si timonerie) ambreaj (placa, disc), volanta, galeriile de admisie/evacuare, injectoare, regulator de presiune in rampa de injectie, ECU si inst, debitmetrul de aer, mai sunt si cateva valve pe care nu le gasesti la XE, pistoanele difera,axele cu came, in plus din blocul de XE mai trebuie sa plece conducta de alimentare cu ulei la turbo ceea inseamna ca mai trebuie sa mai faci o gaura in el pentru tur si una pt retur...
Problema apare la transplantul pistoanelor de pe LET pe XE(sau NE), nefiind noi inseamna s-au format deja pe blocul initial, ma indoiesc ca pe noul bloc vor rula la fel de bine
ManiacuV6
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2005
- Mesaj Privat
- arthurro
- ***
- 832 mesaje
- din 15 Aug 2004
- Omega 1996 X20XEV
- Miami Florida
arthurro
- Mesaje scrise: 832
- Locatie: Miami Florida
- Masina: Omega 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2004
- Mesaj Privat
ManiacuV6 a scris:Daka pui de C20XE motorul merge turat deci ... e de rau
tare asta
Cutia se poate modifica de la 4x4 nu asta e problema cea mai mare. Trebuie pe langa ce s-a spus mai sus sa umbli si la suspensie si serios la frane. A si inca ceva mai trebuie sa intaresti sasiul ( acuma nu stiu cat de tare este caroseria de vectra )
Pentru a putea folosi in mod eficient puterea motorului avem nevoie de o cutie de viteze acordata cu motorul. Ea asigura dinamicitatea masinii si transmiterea eficienta a cuplului motor la roti. Aici trebuie avute in vedere rapoartele treptelor de viteza, raportul grupului final si diferentialul. Un diferential autoblocant va asigura o motricitate sporita. Ambreiajul necesita inlocuirea in primul rand a discului, utilizand unul cu lamele sinterizate. citat de pe rallyrom
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
salutare.nu am mai intrat de mult pt ca sunt f ocupat, dar sper sa pot fi de folos:
cutia F28 cu tractiune 4x4 nu se modifica, pt tractiune fatza, asa de usor cum se crede, dar poti folosi cutia ta.
rapoartele din cutie nu conteaza, la c20let, f mult, deoarece, acest motor are o plaja destul de larga de cuplu maxim: de la 2500 la 5000 de ture.
singura problema se pune la rezistenta cutiei(daca ai ceva jocuri la pinioane nu te va tine nici 100 de km) si la faptul ca iti trebuie unsenzor de treapta I pe care nu-l ai pe cutia ta.
daca schimbi cutia, trebuie sa schimbi si discul de ambreiaj.
iti recomand sa schimbi motorul cu totul (factura gasesti la orice dezmembrari si costa 50 euro).
daca vrei sa-i pui turbo la c20xe iti recomand sa nu te apuci(este mult mult mai scump): decomprimare motor (din distributie(=decomprimare activa) si pistoane), electronica schimbata (piggy back sau calculator reprogramabil), modificat TOT sistemul de alimentare, modificata distributia(de aceea nu merge pre usor bloc de c20ne sau c20xe pe chiulasa&co de let), modificat radiator, trasee schimbate de admisie, alt debitmetru, alte galerii de evacuare, alte supape(mai mici), alta gura de admisie si multe altele...
cam astea ar fi problemele.
cutia F28 cu tractiune 4x4 nu se modifica, pt tractiune fatza, asa de usor cum se crede, dar poti folosi cutia ta.
rapoartele din cutie nu conteaza, la c20let, f mult, deoarece, acest motor are o plaja destul de larga de cuplu maxim: de la 2500 la 5000 de ture.
singura problema se pune la rezistenta cutiei(daca ai ceva jocuri la pinioane nu te va tine nici 100 de km) si la faptul ca iti trebuie unsenzor de treapta I pe care nu-l ai pe cutia ta.
daca schimbi cutia, trebuie sa schimbi si discul de ambreiaj.
iti recomand sa schimbi motorul cu totul (factura gasesti la orice dezmembrari si costa 50 euro).
daca vrei sa-i pui turbo la c20xe iti recomand sa nu te apuci(este mult mult mai scump): decomprimare motor (din distributie(=decomprimare activa) si pistoane), electronica schimbata (piggy back sau calculator reprogramabil), modificat TOT sistemul de alimentare, modificata distributia(de aceea nu merge pre usor bloc de c20ne sau c20xe pe chiulasa&co de let), modificat radiator, trasee schimbate de admisie, alt debitmetru, alte galerii de evacuare, alte supape(mai mici), alta gura de admisie si multe altele...
cam astea ar fi problemele.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Am stat ceva vreme pe forumuri si am facut modificarea F28-ului pentru tractiune fata, am montat-o pe C20XE, si vreau sa zic ca este super, insa am dat-o jos pentru ca mai trebuie sa schimb sincroanele de 1-2.
Modificarea a constat in trei gauri + filete M12 in carcasa pentru suruburile care fixeaza suportul din spate plus adaptarea unei flanse cu semering de la un F16 pentru planetara de pe DR plus o bucsa. Partea cu gaurile intr-o noapte iar flasna si bucsa au fost facute la strung.
Modificarea a constat in trei gauri + filete M12 in carcasa pentru suruburile care fixeaza suportul din spate plus adaptarea unei flanse cu semering de la un F16 pentru planetara de pe DR plus o bucsa. Partea cu gaurile intr-o noapte iar flasna si bucsa au fost facute la strung.
ManiacuV6
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2005
- Mesaj Privat
ManiacuV6
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Eu unul as ramforsa si sasiul deoarece exista o greutate in plus la motorul turbo (per total in jur de 30kg) iar masia nu este tocmai noua.
Referitor la frane acum, poti sa pastrezi franele de la motroul de 2000 simplu insa as recomanda sa le folosesti pe cele de la turbo care sunt imbunatatite (diametrul discurilor este de 280 in loc de 220) vei fi nevoit sa inlocuiesti si jantele care vor fi pe cinci prezoane...
Nu stiu insa daca nu va mai trebui sa modifici si spoilerul fata datorita amplasarii intercoolerului.
Referitor la frane acum, poti sa pastrezi franele de la motroul de 2000 simplu insa as recomanda sa le folosesti pe cele de la turbo care sunt imbunatatite (diametrul discurilor este de 280 in loc de 220) vei fi nevoit sa inlocuiesti si jantele care vor fi pe cinci prezoane...
Nu stiu insa daca nu va mai trebui sa modifici si spoilerul fata datorita amplasarii intercoolerului.
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
ManiacuV6
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2005
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Este posibil sa consume mai putin in conditii de exploatare economica (nu chiar 11 deoarece asta ar insemna sa consume mai putin decat C20XE-ul). Imi spunea cineva ca la motorul turbo consumul creste in anotimpul rece.
Te-ai interesat care sunt problemele la aceste motoare? Din cate am auzit eu au ceva probleme cu supraincalzirea vara, a mai auzit cineva ceva?
Te-ai interesat care sunt problemele la aceste motoare? Din cate am auzit eu au ceva probleme cu supraincalzirea vara, a mai auzit cineva ceva?
- Calibra-Turbo
- **
- 128 mesaje
- din 01 Jun 2005
- Germany
Calibra-Turbo
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Germany
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2005
- Mesaj Privat
Hi,
there is no problem in changing the f28 gearbox from 4X4 to a front wheel drive.All you need therefor you see on this picture.
There were two different break disc size on original calibra turbo. 284 and 288.It is also possible to buy brake disks in calibra turbo size with 4 holes.So you dont need to change your wheels.But the wheels should not be too small so that the big calibra turbo brakes fits.
Furious drivers here in germany normaly use 322 porsche brakes with 4 pistons on their calibras.
Against the high watertemperatures we use custom made watercoolers or a watercooler from the xev-engine which should be new(it is bigger as the original c20let watercooler)and a thermostat which opens earlier at 82°C as the original one.But therefor we also use other big intercoolers,so the watercooler and the intercooler are not connected together like at the original c20let-engine.Looks like in the following pictures.
there is no problem in changing the f28 gearbox from 4X4 to a front wheel drive.All you need therefor you see on this picture.
There were two different break disc size on original calibra turbo. 284 and 288.It is also possible to buy brake disks in calibra turbo size with 4 holes.So you dont need to change your wheels.But the wheels should not be too small so that the big calibra turbo brakes fits.
Furious drivers here in germany normaly use 322 porsche brakes with 4 pistons on their calibras.
Against the high watertemperatures we use custom made watercoolers or a watercooler from the xev-engine which should be new(it is bigger as the original c20let watercooler)and a thermostat which opens earlier at 82°C as the original one.But therefor we also use other big intercoolers,so the watercooler and the intercooler are not connected together like at the original c20let-engine.Looks like in the following pictures.
ManiacuV6
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Botosani
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2005
- Mesaj Privat
Bestie
- Mesaje scrise: 69
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
ManiacuV6 a scris:Probleme nu stiu daca are acest motor dar stiu ca la proiectarea lui au lucrat ingineri care mai tarziu au creat motorul de Nissan Skyline........
Consumul in oras e sa zicem de 10-11 dar in afara cat ia???
Mototrul asta e nesatul rau sau asa doar se aude???
Consumul in oras e sa zicem de 10-11 dar in afara cat ia???
Mototrul asta e nesatul rau sau asa doar se aude???
*
Ca este Skyline sau Fiat Panda, ce conteaza, primul, ca si al doilea, sunt masini normale, nu capodopere de ingeniozitate tehnica