- AdamOpel
- OP
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Buna
Doresc sa fac ca farurile sa se stinga(doar pozitiile sa ramana) cand iau contactul(simplu cu un releu legat pe contact) si la pornirea masini sa se aprinda faza scurta(adica pe ce a fost lasat ultima oara).dar sa se aprinda dupa ce am pornit motorul.(ex daca acumlatorul ii slab poate nu mai porneste...acuma am o baterie noua si nu doresc so chinui)
Deci de unde pot lua un semnal(ar fi bine sa fie continu...adica sa nu se intrerupa,doar la luarea contactului).
La fel tot de aceasta metoda(ma refer la pornir) a nevoie pt pornirea turometrului LCD(ca la socul de pornire cateodata mi se blocheaza procesorul ce comanda displayul).
Multumesc
Ultima modificare făcută de AdamOpel la Mie 19 Dec, 2007 9:15 pm
Doresc sa fac ca farurile sa se stinga(doar pozitiile sa ramana) cand iau contactul(simplu cu un releu legat pe contact) si la pornirea masini sa se aprinda faza scurta(adica pe ce a fost lasat ultima oara).dar sa se aprinda dupa ce am pornit motorul.(ex daca acumlatorul ii slab poate nu mai porneste...acuma am o baterie noua si nu doresc so chinui)
Deci de unde pot lua un semnal(ar fi bine sa fie continu...adica sa nu se intrerupa,doar la luarea contactului).
La fel tot de aceasta metoda(ma refer la pornir) a nevoie pt pornirea turometrului LCD(ca la socul de pornire cateodata mi se blocheaza procesorul ce comanda displayul).
Multumesc
Ultima modificare făcută de AdamOpel la Mie 19 Dec, 2007 9:15 pm
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Foloseste un circuit basculant monostabil care sa basculeze cand dai cheie si sa se reseteze cand iei contactul. Sau unul bistabil.
LE. Am citit in graba si intelesesem altceva. M-a lamurit 1.7dtiedition, care probabil iti va da si o rezolvare.
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mar 18 Dec, 2007 11:49 pm
LE. Am citit in graba si intelesesem altceva. M-a lamurit 1.7dtiedition, care probabil iti va da si o rezolvare.
Ultima modificare făcută de maiandrei la Mar 18 Dec, 2007 11:49 pm
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
multumesc mult tuturor dar nu aceasta a fost intrebarea....faza cu farurile leam rezolvat dar marea mea problema este de unde sa iau semnal.
ce spune @1.7dti_edition2000 nui idee rea dar problema consta ca tot la punerea contactului se aprind farurile(asta se putea rezolva usor si cu un releu...prin legarea directa pe contact deoarece in momentul cuplarii demaroului se intrerupe tensiunea de contact)
Ex la displayul lcd, pun contactul se initializeaza displayul, dau la demarou se opreste displayul si cate 1 data la faze din aceste se blocheaza procesorul.nu doresc sa mi se porneasca si dupa aceea sa se stinga displayul ca nu am rezolvat nimic.la fel si cu farurile.
la firul de la turometru inca nu mam gandit dar pe ea am tensiune variabila ce poate influenta functionarea montajului.+am deja pe el 2 turometre iar cand atasam al3(pt teste) facea figuri.si aici ar trebui sa utilizez optocuploare pt a ''dormi' linistit ca in caz de nevoie numi buseste bobina si componentele de bord.
senzorul hall nui idee rea dar trebuie strung ..... carcasa..etc..
Am facut o schema pornind de la ideea lui @1.7dti_edition2000 si cam asa ar iesi:
- pui contactul (releul K2) dar nu se intampla nimica deoarece nu poate actiona releul.
- pui pe demar cupleaza releul K1 si ramane cuplat la luarea de pe demaro. cupland K1 la randul lui actioneaza bobina releulul K2 si releul cupleaza,dar nu se intampla nimic pana nu revine cheia pe pozitia de contact.
- dupa revenirea pe contact (K1 si K2 ramane cuplat) si la randul lui K2 cupleaza K3ul care este contactul final pt releul farurilor(aicea nu am nevoie de releu de putere deoarece chiar si K3ul poate fi unul de putere mica,eu nu doresc sa actionez direct farurile..ar fi o prostie ci releul original al farurilor).
diodele au rol de protectie pt a nu actiona in mod invers releele(adica oridinea) + daca D3 nu ar exista si dupa luarea contactului farurile ar ramane aprinse.
K1 sar putea inlocui cu un temporizator dearece nu este nevoie sa ramana cuplat dupa pornirea motorului ci doar pt pornire.aicea sar putea utiliza un temporizator gen 555+untranzistor de comanda care iese mai ieftin decat 1 releu.
Nu stiu daca am fost destul de clar..cateodata nici eu nu ma inteleg )
ce spune @1.7dti_edition2000 nui idee rea dar problema consta ca tot la punerea contactului se aprind farurile(asta se putea rezolva usor si cu un releu...prin legarea directa pe contact deoarece in momentul cuplarii demaroului se intrerupe tensiunea de contact)
Ex la displayul lcd, pun contactul se initializeaza displayul, dau la demarou se opreste displayul si cate 1 data la faze din aceste se blocheaza procesorul.nu doresc sa mi se porneasca si dupa aceea sa se stinga displayul ca nu am rezolvat nimic.la fel si cu farurile.
la firul de la turometru inca nu mam gandit dar pe ea am tensiune variabila ce poate influenta functionarea montajului.+am deja pe el 2 turometre iar cand atasam al3(pt teste) facea figuri.si aici ar trebui sa utilizez optocuploare pt a ''dormi' linistit ca in caz de nevoie numi buseste bobina si componentele de bord.
senzorul hall nui idee rea dar trebuie strung ..... carcasa..etc..
Am facut o schema pornind de la ideea lui @1.7dti_edition2000 si cam asa ar iesi:
- pui contactul (releul K2) dar nu se intampla nimica deoarece nu poate actiona releul.
- pui pe demar cupleaza releul K1 si ramane cuplat la luarea de pe demaro. cupland K1 la randul lui actioneaza bobina releulul K2 si releul cupleaza,dar nu se intampla nimic pana nu revine cheia pe pozitia de contact.
- dupa revenirea pe contact (K1 si K2 ramane cuplat) si la randul lui K2 cupleaza K3ul care este contactul final pt releul farurilor(aicea nu am nevoie de releu de putere deoarece chiar si K3ul poate fi unul de putere mica,eu nu doresc sa actionez direct farurile..ar fi o prostie ci releul original al farurilor).
diodele au rol de protectie pt a nu actiona in mod invers releele(adica oridinea) + daca D3 nu ar exista si dupa luarea contactului farurile ar ramane aprinse.
K1 sar putea inlocui cu un temporizator dearece nu este nevoie sa ramana cuplat dupa pornirea motorului ci doar pt pornire.aicea sar putea utiliza un temporizator gen 555+untranzistor de comanda care iese mai ieftin decat 1 releu.
Nu stiu daca am fost destul de clar..cateodata nici eu nu ma inteleg )
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,353 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,353
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
de ce?acet subiect nu este numai pt oprirea farurilor! ci si a altor echipamente: ex. PC,displayuri etc....o sa adaug la subiect.
ps. am gasit o greseala in schema desenata de mine, releul K1 nu se decupleaza in momentul opriri motorului...ma trebuie sa lucrez la ea.
Cred ca o rezolvare ar fi un temporizator ce sa inlocuiasca acest releu.dar mai lucrez.
daca aveti o rezolvare mai buna, sunt deschis la noi idei.
Multumesc
ps. am gasit o greseala in schema desenata de mine, releul K1 nu se decupleaza in momentul opriri motorului...ma trebuie sa lucrez la ea.
Cred ca o rezolvare ar fi un temporizator ce sa inlocuiasca acest releu.dar mai lucrez.
daca aveti o rezolvare mai buna, sunt deschis la noi idei.
Multumesc
- GabiB77
- ****
- 2,353 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,353
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
AdamOpel a scris:de ce?
Pentru ca asa citisem in primul post:
AdamOpel a scris: Doresc sa fac ca farurile sa se stinga(doar pozitiile sa ramana) cand iau contactul(simplu cu un releu legat pe contact) si la pornirea masini sa se aprinda faza scurta(adica pe ce a fost lasat ultima oara).dar sa se aprinda dupa ce am pornit motorul.(ex daca acumlatorul ii slab poate nu mai porneste...acuma am o baterie noua si nu doresc so chinui)
Oricum mi se pare ca nu are nici o treaba cu actualul titlu... mi se pare interesant ce se discuta, dar daca ma luam dupa titlu, hmmm
- AdamOpel
- OP
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
am stat pe ganduri si cautat solutii dar din pacate nu am gasit nici una fiabila, deci am decis sa folosesc semnalul dat de bobina pt turometru,iti multumesc @botosu.
Dar mie numi este deajuns semnalul deoarece cand invart la demarou si motorul nu este pornit ci in curs de pornire am semnal pe bobina iar daca bateria este descarcata+se mai aprind si farurile = moarte baterie!
deci ma gandesc sa ii fac un comparator si daca depaseste ex. 400rpm(la aceasta turatie deja motorul este pornit,demaroul nu poate sa invarta asa de repede).
nu vreau sal pun la 650sau700 deoarece ii minimul la relantin si mai pornesti adormit nu apesi aceleratia si turatia iti scade=farul se va stinge!
Aiceai teorie pura dar practica omoara.
Pt acest proiect vreau sa utilizez un microcontroler Atmel.inca sunt la inceput cu testele,deja intrarea/iesirea le controlez mai am de lucrat la comparare.
oricum as sa va tin la curent si sper sami iasa asa cum imi inchipui.
Dar mie numi este deajuns semnalul deoarece cand invart la demarou si motorul nu este pornit ci in curs de pornire am semnal pe bobina iar daca bateria este descarcata+se mai aprind si farurile = moarte baterie!
deci ma gandesc sa ii fac un comparator si daca depaseste ex. 400rpm(la aceasta turatie deja motorul este pornit,demaroul nu poate sa invarta asa de repede).
nu vreau sal pun la 650sau700 deoarece ii minimul la relantin si mai pornesti adormit nu apesi aceleratia si turatia iti scade=farul se va stinge!
Aiceai teorie pura dar practica omoara.
Pt acest proiect vreau sa utilizez un microcontroler Atmel.inca sunt la inceput cu testele,deja intrarea/iesirea le controlez mai am de lucrat la comparare.
oricum as sa va tin la curent si sper sami iasa asa cum imi inchipui.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Am avut un pic de timp liber si am inceput realizarea montajului. are: 3 intrari si o iesire comanda releu.
Microcontrolerul utilizat este un Attiny 2313 si cateva componente periferice.
intrarile leam testat pe 12v si nu am simulat impulsurile de la bobina(pt turometru).
- Alimentarea microcontrolerului se realizeaza de la contact.
- intrarea 1 de la contact. portul PD1.
- intrarea 2 de la intrerupator far(faza scurta). portul PD2.
- intrarea 3 de la bobina(inca am de lucru cu partea aceasta deoarece nu am avut 2 diode 1n4004 pt teste). portul PD4.
pt intrari am utilizat un divizor rezistiv si diode zener(din pacate la aplicarea tensiuni de 15,21v sa strapuns o dioda si a murit portul respectiv...poate fi dioda de proasta calitate sau tensiunea era prea mare...nu mam documentat in foaia de catalog) versiunea finala doresc sal realizez sa reziste la 20v.
Pt test am realizat mai multe iesiri adica 4 dintre care 3 reprezinta starea in care se afla intrarile.
Apricarea la vreo intrare a tensiuni (+12v) se aprinde(in schema de test) ledul corespunzator,Led1=porul PB3, Led2=porul PB5, Led3=porul PB6 toate sunt independente unul fata de celalalt.In finalul proiectului aceste leduri nu vor mai aparea in schema....doar daca se doreste..
Daca pe cele 3 intrari este prezent tensiune, atuncea pe iesire 4(portul PB7) va fi prezenta tensiune pt comanda tranzistorului iar la randul lui releului ce va comanda farul(faza scurta).
Pt moment nu am realizat temporizarea doar la cel final am sal fac.
Copiati intrun fisier text si redenumiti fisierul in : 'auto.hex' dupa aceea se poate scrie in microcontroler.
VA URMA
Microcontrolerul utilizat este un Attiny 2313 si cateva componente periferice.
intrarile leam testat pe 12v si nu am simulat impulsurile de la bobina(pt turometru).
- Alimentarea microcontrolerului se realizeaza de la contact.
- intrarea 1 de la contact. portul PD1.
- intrarea 2 de la intrerupator far(faza scurta). portul PD2.
- intrarea 3 de la bobina(inca am de lucru cu partea aceasta deoarece nu am avut 2 diode 1n4004 pt teste). portul PD4.
pt intrari am utilizat un divizor rezistiv si diode zener(din pacate la aplicarea tensiuni de 15,21v sa strapuns o dioda si a murit portul respectiv...poate fi dioda de proasta calitate sau tensiunea era prea mare...nu mam documentat in foaia de catalog) versiunea finala doresc sal realizez sa reziste la 20v.
Pt test am realizat mai multe iesiri adica 4 dintre care 3 reprezinta starea in care se afla intrarile.
Apricarea la vreo intrare a tensiuni (+12v) se aprinde(in schema de test) ledul corespunzator,Led1=porul PB3, Led2=porul PB5, Led3=porul PB6 toate sunt independente unul fata de celalalt.In finalul proiectului aceste leduri nu vor mai aparea in schema....doar daca se doreste..
Daca pe cele 3 intrari este prezent tensiune, atuncea pe iesire 4(portul PB7) va fi prezenta tensiune pt comanda tranzistorului iar la randul lui releului ce va comanda farul(faza scurta).
Pt moment nu am realizat temporizarea doar la cel final am sal fac.
Copiati intrun fisier text si redenumiti fisierul in : 'auto.hex' dupa aceea se poate scrie in microcontroler.
Conținut ascuns:
VA URMA
- al3xz
- **
- 326 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 326
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,011 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,011
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
nu! doar dupa ce 'lesi' cheia de pe pozitia de demarou....sar putea face si faza asta. adica tot cu ajutorul unui microcontroler. in momentul cand ai contact si a trecut prin faza de actionare al delcoului, sa porneasca farurile cu o intarziere de 'x' secunde. numai ca in acest fel microcontrolerul trebuie alimentat intruna.
- mariusnegru
- **
- 136 mesaje
- din 19 Mar 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
mariusnegru
- Mesaje scrise: 136
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2008
- Mesaj Privat
- ionascu florin
- **
- 61 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Agila 2001 z12xe
- Vaslui
ionascu florin
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Vaslui
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
- vwcriss
- **
- 121 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Bucuresti
vwcriss
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
am aas ceva si pe polo-ul meu clasic din '98 si sa stiti ca nu moare bateria
sistemul este DOAR pentru perioade scurte de stationare, si nu il foloseste NIMENI atunci cand isi lasa masina parcata in fata casei peste noapte.
deci terminati cu inventiile stralucite, caci nu e salon ce inventica aici, si nici nu dorim nave spatiale
tot respectul pentru meseria pe care o stapaniti, dar nu este cazul aici
aici problema se rezolva zic eu destul de usor DOAR cu un releu si ceva firicele de tras si gata balamucul.
atunci cand vei sta in statie sa iti astepti nevasta nu trebuie sa iti mai faci grija ca ai uitat faza lunga aprinsa si ti se va goli bateria
si daca tot vreti brevete de inventii incercati sa avansati putin proiectul si de la simplul releu pe care l-am propus mai sus sariti la a stinge si pozitia atunci cand parasiti masina si inchideti masina centralizat (cu sau fara alarma)
spre exemplu, la mine comenzile de pe volan au aceasta functie, ca atunci cand inchid masina din telecomanda sa se stinca in cateva secunde, si de aici se poate prelua comanda tot cu un releu si inseriat inaintea celui de mai sus cu faza scurta, si gata piesa de rezistentta pe masina gata preparata, si fara brevete stralucite, cipuri si microprocesoare, pe care oricum putini si le puteau procura, sau configura.
eu propun sa facem o treaba cat mai usoara si in cazul electronistilor amatori sa imparta ideile si inventiile lor unice doar intre ei si sa prezinte aici solutii viabile pentru toata lumea,
scuze daca am parut arogant sau altceva, dar sincer ma uit cu placere si totodata indignare la proiectele voastre ca sunt frumoase, inteligente, dar nefolositoare in cazul nostru, deoarece nu avem cum sa le punem toti forumistii doritori de asa ceva, in practica.
Multumesc
sistemul este DOAR pentru perioade scurte de stationare, si nu il foloseste NIMENI atunci cand isi lasa masina parcata in fata casei peste noapte.
deci terminati cu inventiile stralucite, caci nu e salon ce inventica aici, si nici nu dorim nave spatiale
tot respectul pentru meseria pe care o stapaniti, dar nu este cazul aici
aici problema se rezolva zic eu destul de usor DOAR cu un releu si ceva firicele de tras si gata balamucul.
atunci cand vei sta in statie sa iti astepti nevasta nu trebuie sa iti mai faci grija ca ai uitat faza lunga aprinsa si ti se va goli bateria
si daca tot vreti brevete de inventii incercati sa avansati putin proiectul si de la simplul releu pe care l-am propus mai sus sariti la a stinge si pozitia atunci cand parasiti masina si inchideti masina centralizat (cu sau fara alarma)
spre exemplu, la mine comenzile de pe volan au aceasta functie, ca atunci cand inchid masina din telecomanda sa se stinca in cateva secunde, si de aici se poate prelua comanda tot cu un releu si inseriat inaintea celui de mai sus cu faza scurta, si gata piesa de rezistentta pe masina gata preparata, si fara brevete stralucite, cipuri si microprocesoare, pe care oricum putini si le puteau procura, sau configura.
eu propun sa facem o treaba cat mai usoara si in cazul electronistilor amatori sa imparta ideile si inventiile lor unice doar intre ei si sa prezinte aici solutii viabile pentru toata lumea,
scuze daca am parut arogant sau altceva, dar sincer ma uit cu placere si totodata indignare la proiectele voastre ca sunt frumoase, inteligente, dar nefolositoare in cazul nostru, deoarece nu avem cum sa le punem toti forumistii doritori de asa ceva, in practica.
Multumesc