Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • CCata505

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Salut!Sunt posesorul unui opel astra h 2007 1.6 z16zer, si de cand si-a facut frigul aparitia bateria se descara peste noapte, bateria este noua, a fost schimbata tot din aceasta cauza dar problema persista. La relanti alternatorul baga 13,9-14V, in mers nu am verificat. Intrebarea este ce ar trebui sa verific in cazul unei pierderi de curent?
Multumesc!


MODEL: Astra h
MOTOR: z16xer
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Ar trebui sã inseriezi un ampermetru pe una din bornele bateriei si apoi sa scoți cite o siguranțã pina cind consumul scade spre zero (daca ai consum).
Așa detectezi circuitul cu probleme.
La un defect ca al tau am auzit de alternator defect (punte de diode defecta), dar este doar o posibilitate - poate fi si altceva (baterie, chiar dacã este noua).
  • CCata505

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2019

  • Mesaj Privat
O sa incerc multumesc mult!
  • VMacovei390

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2025

  • Mesaj Privat
Bună ziua. Am o pierdere de curent de 2 A în staționare la Opel Astra G Cc de 1.6 benzinar. Am folosit ampermetru și am descoperit că dispare pierderea când scot siguranță 22, de la luminile de avarii. Știți cumva ce trebuie să caut, să repar sau să schimb? Mulțumesc mult pentru orice ajutor.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,164
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Bun venit la CO!
Ar trebui să faci o diagnoză sau citire coduri eroare(chiar și cu pseudo-agrafă), poate dă ceva...
Alternatorul poate fi suspect la un asemenea consum...
  • VMacovei390

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2025

  • Mesaj Privat
Mulțumesc. Ideea e că alternatorul totuși pare să-și facă treaba: tensiunea creste când pornesc motorul. Probabil că o testare trebuie.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,164
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Măsoară tensiunea la bornele alternatorului și la bornele bateriei, ptr siguranță...
  • VMacovei390

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2025

  • Mesaj Privat
Mulțumesc. Ar mai fi un lucru, poate e important: zilele trecute, în trafic, m-a avertizat cineva că stă aprins stopul de sus, de pe haion, cel de frână. Poate fi ceva de acolo, un scurt? Și cum aș putea repara, dacă e așa?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,164
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Da, poate fi un scurt, dar e altă problemă, nu cred că descărcarea bateriei poate veni de-acolo, ăla e un circuit care nu e alimentat când e scoasă cheia din contact.
Dar problema trebuie rezolvată, trebuie făcută o verificare serioasă la firele din burduful de trecere de pe caroserie pe hayon: e boala lor, ptr model și vârstă, să se foarfece firele, rezultând fire întrerupte, dezizolate și, implicit în anumite condiții, scurtcircuit.
  • VMacovei390

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2025

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru informații și răbdare.
  • VMacovei390

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2025

  • Mesaj Privat
Actualizare: am făcut ce am putut deocamdată, poate e de folos. Am folosit metoda agrafa și am scris două coduri, sper că am numărat bine: 1614 și 0303. Apoi, am măsurat tensiunea i staționar pe baterie: 12,93V. Am pornit mașina și am măsurat din nou: inițial 13,8V, apoi a început să scadă până la mai puțin decât era inițial, până la 12,6V (părea că mai poate să scadă. Am oprit omologul, am măsurat din nou bateria: 12,9V. La amperaj, fără siguranța 22 a fost spre zero amperi, cu siguranță a arătat peste 2 amperi, apoi a tot oscilat în sus și către 2A. Cam asta am reușit pana acum.
  • katalin.r

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2012

  • Mesaj Privat
12,6 cu motor pornit e clar o valoare care nu e ok, practic nu aveai incarcare in momentul ala si mergeai pe tensiunea bateriei. Cred ca te indrepti cu pasi siguri de inlocuire/reparare alternator.
  • VMacovei390

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2025

  • Mesaj Privat
Vă mulțumesc pentru ajutor. Da, cred că va trebui să schimb alternatorul (cel puțin!), nu merge cum trebuie, apoi să văd ce e cu firele dinspre haion. Cu ocazia asta, mai învăț câte ceva!
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Recomand doar schimbarea periilor alternatorului ca prim pas, e mult mai ieftin așa.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,969
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
VMacovei390 a scris:Vă mulțumesc pentru ajutor. Da, cred că va trebui să schimb alternatorul (cel puțin!), nu merge cum trebuie, apoi să văd ce e cu firele dinspre haion. Cu ocazia asta, mai învăț câte ceva!

Pentru fire: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=148491
La hayon este asemănător, parcă este și discuție dedicată.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,164
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Mr.Opel a scris:Recomand doar schimbarea periilor alternatorului ca prim pas, e mult mai ieftin așa.

Odată ce ai dat alternatorul jos, se face revizie totală și se înlocuiește tot ce apare cu uzură sau suspect...
Nu prea merită să faci munca de montare/demontare de mai multe ori ca să schimbi piese cu prețuri modice...unde mai pui că unele soluții tehnice includ periile în releul regulator...în cazul de față, cu furt de curent, e mult mai probabil să fie o diodă străpunsă și nu faci nicio brânză schimbând doar periile...decât dacă vrei să-ți furi căciula...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR