Bună ziua! A venit iarna, zăpadă și binențeles, frig. Opa! Descriere problemă. Variata 1: Mașina staționează în treapta 1 de viteze. Când am plecat de pe loc (din parcare, ger, minus 3 grade) am băgat treapta 1, apoi treapta 2 și, pac treapta 3 nu intră. Treapta 4 nu intră, 5 nu intră, marsalier nop! Varianta 2: Mașina staționată în treapta 3 (DE CE? daia, așteaptă), Plec de pe loc cu a trei-a (pentru că tr. 1 nu intră, tr. 2 nu intră, tr. 5 nu intră, revers nop). Ok! Cauză posibilă, lipsă ulei în cutia de viteze. Bun! Pun ulei, aproximativ 1, 95 litri (e bine, deci nu a avut ulei, servisată UNION MOTORS OTOPENI), Stai să vezi! Zic, gata am rezolvat problema. Plec de la muncă (cald afară cu +). Nix Problem. După care, Bang! Dimineața următoare acceași prolemă. Da, stai că poate ești în ceață! După ce se încălzește motorul zic că-s în mașină nouă, intră atât de delicat în viteze... Descriere cauză: Pe loc, dacă mișc maneta schimbătorului de viteze, intră doar vitezele 1-2; 3-4, respectiv 5. Dacă o las peste noapte in viteza V, BLOK. Nu pot manevra levierul decât față-spate, dar pentru stanga dreapta nop, BLOK total. De aici și varianta pusă pe zero intră doar 3-4, și cu 1.2 la câți armăsari aresă pleci de pe loc, Eh! Acum, cutia de viteze este acționată de două cabluri care vin de la cutie viteze la timonerie pe sub mașină și este intre caroserie și eșapament, de aici si cauza probabilă că "î-și dă drumul până la primul semafor". Întrebare? Cine știe cum se schimbă acele cabluri și cum se pune la punct cutia/timoneria Opel Corsa 1.2 E (E nu e E-lectric, Pe Youtube nu exista date/filme, mășină fantomă), că despre această mașină este vorba. Dacă ai păreri ciudate există alte topic-uri. Fix la subiect, cum se schimbă cablurile și cum se pune la PUNCT? Merci, O zi frumoasă, și CĂLDUROASĂ (că dacă cnu venea frigul nici nu știam de această problemă) Ps: Data viitoare vă explic de ce se aprinde martorul EOBD împreună cu martorul ESP și cum am rezolvat problema cu doar 800 lei. Pa!

