Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,957
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ngk sau Beru.
Uită de bosch.
dancuciureanu a scris:Este mult prea simplu de facut si de aceea tin sa va arat, plus ca ele au tendinta sa pice cind nu te astepti. Trebuie socotite consumabil si schimbate ca atare nu cind ne lasa.

MODELE RECOMANDATE la Z10XE si Z12XE :
In aceasta ordine dupa parerea mea.
1. NGK BKR6EK (Z10XE) sau BKR5EK (Z12XE) 0.8mm se face intrefier de 0,9mm!
2. Bosch FLR8LDCU+ 0.9-1.1mm , nu se umbla la intrefier
3. Champion RC10DMC 0.7mm , se face intrefier de 0,9mm
4.In cazul in care se gasesc depozite excesive, sunt "ude", se fac drumuri scurte sau porniri dese la rece se recomanda modelul FGR8KQE0.
Pozitia 1 e egala cu 2 ca fiabilitate, problema e ca la NGK trebuie reglaj, la Bosch nu ai ce umbla.

MODELE RECOMANDATE la Z10XEP si Z12XEP :
1.Bosch FQR8LEU2 0,85-0,95mm, au un electrod, din pacate sunt bujii rare pe rafturile importatorilor si scumpe, merg foarte bine Bosch FLR8LDCU+
2.NGK ZFR5F-11 0,8 mm , tot un electrod au

Din fabrica se pare ca sunt montate KM-194-E pe seria XE.
Au 2 electrozi pe care ii lasati asa !, nu va apucati de reglat decit la cele NGK (se face intrefier de 0,9mm) si Champion, manifestarea e ca la ralanti cu intrefier mic ai intreruperi. Alte date, diam 14mm/cap hex 16mm/h 19mm/cu rezistenta/calde. Nu pune-ti dupa parerea lui nea Gica tot felul de minuni care le are pe stoc si vrea sa scape de ele...se pune numai ce spune producatorul, nu se fac experimente si nu va luati dupa pareri savante.

INTERVAL DE INLOCUIRE :
Am observat ca nemtii in service le schimba la 40.000-50.000km desi in unele locuri am gasit scris ca la 60.000. De ce tin atit de mult ? Dupa ei fiind cu 2 electrozi, intermitent gap, ar tine atit.
Personal, functie de regimul de drumuri scurte/lungi, starea motorului recomand inlocuirea la 20.000-40.000. Daca mergem cu ele pina la defectare sau le schimbam cind ne aducem aminte ca exista si asa consumabil riscam sa le scoatem f. greu, sa decalibram filetul datorita depunerilor din capat. Exista si posibilitatea ca ele sa "crape" si bucati de ceramica sa cada in camera de ardere, deci adio camasi/segmenti.
Nu pierde timpul cu demontare, curatare ca o sa mearga mai bine pe urma, se inlocuiesc si gata.

DEMONTARE :
Capacul (ala pe care scrie ecotec) se scoate prin apasare pe capat stinga si glisare spre dreapta. Aveti de scos mufa din dreapta de la inductie, atentie la siguranta care se apasa nu trageti aiurea mai ales de fire.


Aveti pe urma 2 suruburi cap stea/torx nr.30 cred. Cu ajutorul a 2 surubelnite (mai bine ceva plastic sau lemn ca nu lasa urme) se face alternativ pirghie in dreptul gaurilor de surub si se extrage ansamblul bobinelor de inductie.


De asemenea se curata preferabil cu aer comprimat locasurile bujiilor ca sa nu cada corpuri straine in cilindri cind le scoti.
Cheia de bujii este una mica (16) si daca nu intra complet bujia in cheie pune-ti mina pe bormasina si burghiu de 8-10 si mariti gaura din fund la ea.
Personal am gasit puse de neamt NGK BKR5EK (mai calde) desi eu stiam de BKR6EK . Am cumparat Champion ca ma grabeam si deocamdata sunt multumit. Recomand sa nu aruncati bujiile vechi care merg ca nu se stie niciodata ce cumparati.
Se curata pe cit se poate filetul sa nu avem mizerie ramasa de la extragerea celor vechi.

MONTARE :
Este indicat a se curati foarte bine inductia inainte de montare, cirpa-apa-detergent si ucata bine.
Nu se unge filetul cu vaselina si alte prostii, se monteaza uscat.
Se infileteaza cu grija sa nu stricam filetul, trebuie sa mearga usor, la mina. Ca sa nu gresiti pasul se foloseste o bucata de furtun in care infingem bujia si asa facem un "prelungitor".
Cam asa arata bujii de 43.000km. Mie cel putin imi este limpede ca trebuiau inlocuite.

Daca aveti nevoie de informatii despre cum merge motorul atunci sa stiti ca se poate citi pe bujii :
http://www.spark-plugs.co.u...cal/diagnosis.htm

Este prea simplu ca sa nu le schimbati singuri ca daca va duceti la service bujiile au pret dublu (real sunt 16-20lei/buc), mai incep ca trebuie si aia si cealalta de inlocuit, plus manopera.... daca la ei intra o masina atunci trebuie stors de la client 200lei minim. Altii nu isi asuma riscul demontarii, si o fac pe raspunderea beneficiarului.

Acest post il voi completa/rectifica in timp.

Skip ads

  • Alin1970

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Corsa D 2009 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2024

  • Mesaj Privat
OK deci fara Bosch ?
Am citit, dar degeaba ca sunt alte coduri si eu sunt nepriceput.
Beru Z 203 pare a fi echivalent cu Bosch FQR8LEU2 recomandat mai sus ca prima alegere ptr Z12 XEP ( pret 33 lei buc )
NGK 94301 o fi echivalent cu ZFR5F-11 recomandata mai sus sau e o alegere mai proasta ? 9 (pret 25 lei buc)
Multumesc pentru lamurire .


Ultima modificare făcută de Alin1970 la Mar 28 Jan, 2025 3:06 pm
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,450
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Y17DT
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
https://www.autodoc24.ro/pie...chimb/oem/zfr5f11

NGK ZFR5F-11 = NGK 2262

Catalogul autodoc24 e mai detaliat ca altele. Ambele NGK-uri sunt compatibile cu Z12XEP, folosește oricare.
Poți, de asemenea, verifica astfel de coduri și pe site-ul producătorului (în cazul ăsta NGK).
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,136
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Alin1970 a scris:OK deci fara Bosch ?
Am citit, dar degeaba ca sunt alte coduri si eu sunt nepriceput.
Beru Z 203 pare a fi echivalent cu Bosch FQR8LEU2 recomandat mai sus ca prima alegere ptr Z12 XEP ( pret 33 lei buc )
NGK 94301 o fi echivalent cu ZFR5F-11 recomandata mai sus sau e o alegere mai proasta ? 9 (pret 25 lei buc)
Multumesc pentru lamurire .

Te pierzi în detalii...
Du-te la Ciclop și te rezolvă.
  • Alin1970

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Corsa D 2009 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2024

  • Mesaj Privat
Pentru Z12 XEP am cumparat bujii Beru Z 203, pentru bobina de inductie ce firma recomandati? Beru sunt buni la bobine ?
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,450
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Y17DT
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Beru ar trebui sa fie și OE. Sunt ok.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,464
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cele originale au siglă Bosch.
Sunt bune și Beru , ceva firmă și gata.
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,450
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Y17DT
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru corectare. Nu știu de ce țineam minte că sunt Beru din fabrică.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR