Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 274
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Referitor la sugestia de a introduce conductele de la filtru intr-o sticla transparenta plina cu motorina.
1. Cu motorul pornit nivelul de motorina ar trebui sa fie constant deoarece aceasta este simultan pompata/aspirata?
2. Cu motorul oprit nu este absorbita (motorina) in rezervor? Daca se intampla asa, atunci se dezamorseaza circuitul.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,767
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
1. Asa ar fi normal dar nu sunt sigur ca asa va fi, deci vezi sa nu pui sticla direct plina cu motorina ca sa aiba loc sa mai creasca nivelul daca se intampla asta si nu lasa mai mult de 5min motorul pornit pentru ca pe tine te intereseaza sa vezi ce se intampla la repornire (daca mai face la fel). Incerci 2-3 reporniri la rece dupa 12-24h apoi poti sa tragi o concluzie daca dezamorsarea e de sus de la zona filtrului de motorina.
2. Motorina nu ar trebui sa se scurga inapoi din sticla, nu stiu cum exact impiedica pompa BOSCH CP3 acest lucru, probabil are o supapa electica pe tur cum aveau pompele de injectie cu cap rotativ gen BOSCH VE care cand nu mai era alimentata bobina automat arcul impingea un pin avand o garnitura din cauciuc pe orificiul de tur si astfel era impiedicata automat revenirea motorinei din filtru inapoi in rezervor.

Daca esti determinat sa faci acest experiment, sa deconectezi furtunele doar cu motorul cald ca sa nu descarci prea mult bateria pana repornesti, sa fiti neaparat doua persoane din care una sa urmareasca permanent nivelul de motorina din sticla si cealalta persoana sa fie la volan sa poata imediat sa opreasca motorul cand i se spune sa o faca in caz ca nivelul motorinei din sticla coboara sau urca prea repede. Sticla sa fie bine ancorata pentru ca sunt vibratii la diesel in compartimentul motor deci sticla va vibra si ea si neaparat sa lucrati pe ziua sa vedeti foarte clar ce faceti. Eu as lasa furtunele de plastic negre acolo sus unde sunt ele in zona capacului de motorina si le-as prelungi cu furtun transparent din comert care sa intre fortat pe cele ale masinii suficient de mult ca sa nu traga aer fals pe acolo iar celelalte capete de furtun le-as baga in sticla din plastic transparent cu motorina.
In ceea ce priveste costul experimentului: daca 1,5litri de motorina (cat pui in sticla) la care aduni costul a doua furtune transparente cumparate din comert si drumul cu masina dus-intors pana ajungi sa ti le cumperi, daca per total ajungi la concluzia ca suma cumulat depaseste costul unul cartus filtrant SH care e 70lei (atat am platit eu in August 2024 pe unul bun la Sibiu) atunci mai bine iti cumperi direct un cartus filtrant SH bun pe original si il schimbi tu singur direct pe masina, rezolvi astfel mai ieftin si cu mai putina bataie de cap. De reflectat putin si la acest aspect inainte sa te apuci.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 274
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturile pretioase.
La ce ati facut referire prin cartus filtrant? Cumva carcasa + capac?
Pornirile acestea mai greoaie (dand mai mult la "automat"), nu face rau si pompei de injectie?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,937
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
"Cumva carcasa + capac?"
Da.
Ba da, fac rău pentru că lucrează pe "uscat" face pilitură...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,767
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
M-am gandit cum ai putea face verificarea daca trage aer pe la capac intr-un mod mai simplificat. Concret, pornesti masina, lasi motorul sa se incalzeasca, in acest timp se incarca si bateria. Cu motorul oprit si deja incalziit, deconectezi furtunele din capacul filtrului de motorina. Legi cele doua furtune din plastic negru direct intre ele folosind un furtun transparent care sa intre fortat pe cele doua furtune din plastic ale masinii ca sa nu iti traga aer fals pe acolo. Repornesti motorul si il lasi sa mearga 5-10min pana nu mai vezi bule de aer pe furtunul transparent de legatura. Opresti motorul, il lasi 24h si repornesti la rece, cineva sa verifice daca trece aer prin furtunul transparent de legatura (estimez ca vor fi ceva bule de aer in motorina) dar mai important e sa nu se balbaie motorul ca sa moara din lipsa de carburant. Daca simptomele dispar (faci testul de 2-3ori ca sa fie concludent) atunci problema e filtrul de motorina, capacul in sine sau garniturile (filtrului de motorina ori ale capacului filtrului de motorina, inclusiv cele de pe cele doua furtune negre de la capac, ele exista dar nu sunt la vedere).

Folosind direct un furtun transparent, flexibil de trecere (fara a se folosi o sticla de 2l intermediara din plastic) as zice ca nu se va face decantarea motorinei de eventuale impuritati trase din rezervorul de motorina, insa avand in vedere ca rulezi testul asta numai la relanti si pe o perioada scurta folosind doar motorina buna de la Peco nu ar trebui sa apara probleme cu impuritati ce ar putea bloca injectoarele de pe motor. Exista si un avantaj, anume ca debitul de motorina ce trece prin furtunul transparent va fi constant iar furtunul de trecere va rezista bine la vibratiile existente in compartimentul motor. Dezavantajul acestui procedeu este, evident, lipsa filtrarii motorinei care trece prin injectoare.


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mar 18 Feb, 2025 3:05 pm
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 274
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Chiar ma gandeam sa intreb daca nu cumva merg conectate intre ele cele doua conducte. Chiar daca nu mai are loc filtrarea combustibilului.
Inca o data, mii de multumiri!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,767
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Furtunul transparent de legatura poti sa-l folosesti cat de lung vei vrea, daca furtunul e ceva mai lung atunci vei putea urmari mai usor daca ai aer prin motorina si cam cat de mari sunt bulele de aer ce trec prin furtun.
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 274
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Între timp am desfăcut capacul să verific dacă paharul este plin cu motorină înainte de pornirea la rece, peste noapte.
Dar l-am găsit aproape gol. Nu înțeleg cum se poate scurge toată cantitatea de motorină ținând cont de amplasarea conductelor în partea superioară a capacului.
Presupun, că în mod corect, paharul trebuie să fie plin până la refuz tot timpul.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Eu fac de obicei cam asa...iau un furtun transparent,1 m lungime,si trag motorina cu gura,pina se umple furtunul,apoi pun degetul pe capatul care este mai la inaltime al furtunului,ca sa faca de dop,sa nu ia aer,si ridic mina la inaltime.
Daca se scurge motorina din furtun,inseamna ca degetul meu ia aer pe undeva,daca nu, este totul ok.
Facind o analogie,sistemul de combustibil intro masina diesel,este acelasi lucru,doar ca trebuie inteles ca sa poti sa il repari.
Singura parte de care nu se vorbeste in teorema furtunului astupat cu degetul,este faptul ca daca un injector are duza cu pierderi,deschisa,caz mai rar,atunci iti curge motorina pe covor si ai probleme cu nevasta.
Ceva mai inainte,am facut o aluzie cu putine cuvinte la garnitura din jurul surubului de la capacul filtrului de combustibil,dar se pare ca scriind doar 5 cuvinte,nu a sarit in ochi respectivul mesaj,asa ca am decis sa scriu o mica poveste,pentru ca mi se intimpla des sa mi se aduca masini in atelier,dupa ce in prealabil,proprietarul masinii a schimbat filtrul de motorina,acuzind ca totul mergea corect inainte,si ca acuma nu mai porneste,sau porneste greu,sau dupa ce porneste merge un pic si se opreste.
Ultima data cind m-am enervat,am luat o lopata si mi-am facut un selfie,azi spre norocul meu,v-am gasit pe voi,ma amuz,si ma simt bine,sa vedem daca se si pricepe ceva din toata trilogia asta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR