- Swerige
- **
- 274 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
1. Cu motorul pornit nivelul de motorina ar trebui sa fie constant deoarece aceasta este simultan pompata/aspirata?
2. Cu motorul oprit nu este absorbita (motorina) in rezervor? Daca se intampla asa, atunci se dezamorseaza circuitul.
- ahappyuser
- *******
- 6,767 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,767
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
2. Motorina nu ar trebui sa se scurga inapoi din sticla, nu stiu cum exact impiedica pompa BOSCH CP3 acest lucru, probabil are o supapa electica pe tur cum aveau pompele de injectie cu cap rotativ gen BOSCH VE care cand nu mai era alimentata bobina automat arcul impingea un pin avand o garnitura din cauciuc pe orificiul de tur si astfel era impiedicata automat revenirea motorinei din filtru inapoi in rezervor.
Daca esti determinat sa faci acest experiment, sa deconectezi furtunele doar cu motorul cald ca sa nu descarci prea mult bateria pana repornesti, sa fiti neaparat doua persoane din care una sa urmareasca permanent nivelul de motorina din sticla si cealalta persoana sa fie la volan sa poata imediat sa opreasca motorul cand i se spune sa o faca in caz ca nivelul motorinei din sticla coboara sau urca prea repede. Sticla sa fie bine ancorata pentru ca sunt vibratii la diesel in compartimentul motor deci sticla va vibra si ea si neaparat sa lucrati pe ziua sa vedeti foarte clar ce faceti. Eu as lasa furtunele de plastic negre acolo sus unde sunt ele in zona capacului de motorina si le-as prelungi cu furtun transparent din comert care sa intre fortat pe cele ale masinii suficient de mult ca sa nu traga aer fals pe acolo iar celelalte capete de furtun le-as baga in sticla din plastic transparent cu motorina.
In ceea ce priveste costul experimentului: daca 1,5litri de motorina (cat pui in sticla) la care aduni costul a doua furtune transparente cumparate din comert si drumul cu masina dus-intors pana ajungi sa ti le cumperi, daca per total ajungi la concluzia ca suma cumulat depaseste costul unul cartus filtrant SH care e 70lei (atat am platit eu in August 2024 pe unul bun la Sibiu) atunci mai bine iti cumperi direct un cartus filtrant SH bun pe original si il schimbi tu singur direct pe masina, rezolvi astfel mai ieftin si cu mai putina bataie de cap. De reflectat putin si la acest aspect inainte sa te apuci.
- Swerige
- **
- 274 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,937 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,937
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,767 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,767
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Folosind direct un furtun transparent, flexibil de trecere (fara a se folosi o sticla de 2l intermediara din plastic) as zice ca nu se va face decantarea motorinei de eventuale impuritati trase din rezervorul de motorina, insa avand in vedere ca rulezi testul asta numai la relanti si pe o perioada scurta folosind doar motorina buna de la Peco nu ar trebui sa apara probleme cu impuritati ce ar putea bloca injectoarele de pe motor. Exista si un avantaj, anume ca debitul de motorina ce trece prin furtunul transparent va fi constant iar furtunul de trecere va rezista bine la vibratiile existente in compartimentul motor. Dezavantajul acestui procedeu este, evident, lipsa filtrarii motorinei care trece prin injectoare.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mar 18 Feb, 2025 3:05 pm
- Swerige
- **
- 274 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,767 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,767
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- Swerige
- **
- 274 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
Dar l-am găsit aproape gol. Nu înțeleg cum se poate scurge toată cantitatea de motorină ținând cont de amplasarea conductelor în partea superioară a capacului.
Presupun, că în mod corect, paharul trebuie să fie plin până la refuz tot timpul.
- bruttus
- **
- 254 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 254
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
Daca se scurge motorina din furtun,inseamna ca degetul meu ia aer pe undeva,daca nu, este totul ok.
Facind o analogie,sistemul de combustibil intro masina diesel,este acelasi lucru,doar ca trebuie inteles ca sa poti sa il repari.
Singura parte de care nu se vorbeste in teorema furtunului astupat cu degetul,este faptul ca daca un injector are duza cu pierderi,deschisa,caz mai rar,atunci iti curge motorina pe covor si ai probleme cu nevasta.
Ceva mai inainte,am facut o aluzie cu putine cuvinte la garnitura din jurul surubului de la capacul filtrului de combustibil,dar se pare ca scriind doar 5 cuvinte,nu a sarit in ochi respectivul mesaj,asa ca am decis sa scriu o mica poveste,pentru ca mi se intimpla des sa mi se aduca masini in atelier,dupa ce in prealabil,proprietarul masinii a schimbat filtrul de motorina,acuzind ca totul mergea corect inainte,si ca acuma nu mai porneste,sau porneste greu,sau dupa ce porneste merge un pic si se opreste.
Ultima data cind m-am enervat,am luat o lopata si mi-am facut un selfie,azi spre norocul meu,v-am gasit pe voi,ma amuz,si ma simt bine,sa vedem daca se si pricepe ceva din toata trilogia asta.