- SMednyanszky
- *
- 6 mesaje
- din 28 Mar 2023
SMednyanszky
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2023
- Mesaj Privat
- tadobaru
- **
- 110 mesaje
- din 09 Mai 2009
- Astra 2006 Z14XEP
- Constanta
tadobaru
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Se întâmplã ca pe circuit ulei sã plece bucãți din filtru, plastic din aripioare sau carton, este deja știut cã reprezentanțele nu schimbau dar facturau.
Când scoți bușonul de ulei trebuie sã arunce când o turezi, la ralanti gâlgâit sau cum vrei tu sa spui, gargarã, bãlãcealã...
- mariuseek
- **
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Las și eu aici experienta mea în speranța ca va ajuta sa va faceți o idee cam la ce sa va așteptați dupa anii și numãrul asta de km rulați preponderent în oraș, mers destul de cuminte, ulei schimbat la timp.
Motivul principal au fost scurgerile de ulei pe la garnitura capacului. La fel si la baia de ulei. Pierdusem 1 litru de ulei în 6 luni și 5000 km.
Avea zgomotul de 3 secunde la pornire, în rest lanțul nu zornãia, dar la relanti cu motorul cald începea sa se audã foarte foarte ușor zgomot. Motorul a mers 7 ani cu ulei GM, schimbat la 10.000 km, apoi de când am luat-o eu am pus numai Mobil 1 0w40 și Mobil Super 3000 XE 5w30 cu schimburi pe la 8000 km maxim. ambele uleiuri Mobil sunt foarte ok, nu afuma țeava, nu sunt consumate, motorul se aude foarte bine. Mobil Super parca nu curata asa bine ca Mobil 1, dar in 8000 km nu apuca sa facã mizerie.
Au fost schimbate: lanțul, patinele, garnitura distribuție, întinzãtor, simering și șurub vilbrochen, garnitura baie ulei, garnitura capac culbutori, ulei Mobil Super 3000 XE 5w30, antigel Hepu G12. Kitul de distribuție folosit a fost INA, garniturile si simeringul Victor Reinz.
Nu am avut timp de fãcut poze, am lucrat afara, eram murdar pe maini tot timpul si eram contra timp, ca acum se intuneca repede.
10 ore a durat treaba, am lucrat 2 persoane.
Treaba s-a prezentat astfel:
- pinioanele sunt aproape ca noi, nu se vede uzura semnificativa, au rãmas pe poziție.
- lanțul era puțin întins, îl puteam ridica de sus 2 mm cu doua degete, ar mai fi mers. A fost înlocuit.
- patinele aveau uzura putina, ar mai fi mers lejer încã un lanț, dar au fost înlocuite.
- întinzãtorul era ieșit mult în afara, cel puțin 1 cm și se pare ca nu prea mai ținea bine presiunea uleiului. A fost înlocuit.
- garnitura de distribuție în zona ulei/antigel era la limita, se înmuiase tare cauciucul acolo, nu mai avea mult pana se dezintegra și sa înceapã sa imi treacã antigelul în ulei. Partea dinspre evacuare era coapta, devenise plastic casant, pe acolo aveam pierderile de ulei. A fost înlocuitã.
- simeringul de la vibrochen nu curgea, era încã ok. A fost înlocuit.
- garnitura de la baia de ulei era întãrita în fata, pe unde umezea tare. A fost înlocuitã. Baia era curata, fãrã depuneri, mâl sau alte chestii de genul. Sorbul era curat, nu arata obturat, dar suna ceva zgura în el. A fost curãțat.
- cu lantul vechi un ax cu came avea în jur de 5 grade decalaj, am rotit ușor de el sa se alinieze ca sa intre platbanda de calare. Dupa asta totul s-a aliniat perfect, nu umblase nimeni înaintea mea la distribuție. Dupa înlocuirea lanțului totul a rãmas aliniat perfect.
Constatãri dupa înlocuire:
- becul la ulei se stinge in 2 secunde maxim, cu cel puțin 1 secunda mai repede ca înainte.
- a dispãrut zgomotul de la pornire, era de la intinzator.
- motorul accelereazã mai bine, are un mers mai ok, nu e diferențã mare, dar finuț sesizabila. De asemenea este un pic mai silențios.
Concluzie: chiar daca lanțul mai merge, cu siguranțã va pica garnitura, mai ales dupa 15 ani.
- serioussam
- **
- 248 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,937 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,937
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Z10XE Z12XE Z10XEP Z12XEP după 2003 cam 150 cu zomot acceptabil
Z14XEP 150k
Ultimele din seria Z și seria A merg bine chiar 170-180k
Cele NET cu turbină deși nu mai sunt noi treaba este discutabilă, uleiuri proaste, duse la maxim de fabrica plus șoferi cu talpă mare și creier mic, ... Nu mă pronunț.
Cel mai sigur este urechea, țăcăne sau nu, de ce țăcăne...
- serioussam
- **
- 248 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- serioussam
- **
- 248 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
Dene594
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2024
- Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=I0yKVfleV5A
Am pornit si fara curea accesorii si tot se aude.
Motor 1.4 benzina, distrib. pe lant, 50 mii Km Opel Corsa D 2011. , Motor A14XEP.
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Alin1970
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Timisoara
- Masina: Corsa D 2009 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Dec 2024
- Mesaj Privat
domnu Dan Cuciureanu, in Timisoara aveti pe cineva care poate inlocui distributia si curata toate cele necesare la standardele dvs de calitate, la o Corsa D 1.2, motor Z12 XEP din 2009, cu 155 k la bord ? Nu este inca o urgenta dar cum da caldura vreau sa o rezolv preventiv.
Masina nu are probleme cunoscute, abia a sosit din Germania, trecut RAR. A avut probleme cu bateria, tobele si sonda lambda 2 ( martor aprins in bord, cod P0141) , au fost inlocuite. Am probleme cu spuma la busonul de ulei. Masina face doar drumuri scurte in oras, zilnic 16 km. Este condusa de sotie si nu depaseste 50-60 Km / h ptr ca este incepatoare.