Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • MConstantin268

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2024

  • Mesaj Privat
Salutare!
Am si eu niste probleme cu un Opel Astra G 1.6 16v, cod motor Z16XE.

Nu vrea sa mai porneasca deloc, la inceput pornea, numai ca daca o lasam ceva timp (ex: peste noapte) se dezamorsa, acum, nimic
Am schimbat la ea cam totul pe partea de aprindere: bobina, bujii, rampa de injectie, injectoare, [pompa de benzina, furtunele din rezervor, supapa aceea de pe capacul pompei de benzina, cat si capacul (am cate 4 din fiecare) ]
Am verificat daca da scanteie, am scos bobina, am pus alte 4 bujii, da la fiecare cilindru bine, i-am luat compresia pe toti cilindrii ~15 pe fiecare
Dupa toate astea tot nu porneste, iar la ceva timp raman si fara presiune in rampa de injectie (pompa in sine este buna, cu manometru, verificata, presiunea de benzina in rampa este in jur de 3.5 bari)
😠


MODEL: Astra G Caravan 2001
MOTOR: Z16XE

CODURI EROARE: Nu are nici o eroare 😢
Skip ads

  • Cthief322

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra G Coupé Bertone 1989
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2024

  • Mesaj Privat
Pe 16, apar astfel de probleme, din păcate, nu există nicio modalitate de a rezolva acest lucru manual, aici trebuie doar să contactați serviciul
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,631
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
M-as gandi la cauzele care pot genera problema nepornirii:
- Lipsa scanteie (inteleg ca exista scanteie);
- Lipsa compresie (vad ca exista compresie);
- Lipsa combustibil (stim ca exista presiune in rampa, nu stim daca injectoarele deschid ... miros de benzina pe evacuare, bujii ude, alimentare cu +12V pe firul comun al injectoarelor);
- Lipsa oxigen (stare EGR? desi aici ar trebui totusi sa existe tendinta de a porni, cand nu exista gaze arse):
- Lipsa evacuare (linie evacuare infundata):
- Lipsa simultaneitate intre combustibil, compresie si scanteie, cauzata de probleme mecanice sau de sesizarea (senzor) a pozitiei.
Verificarea tuturor acestor posibile probleme, cumva inlatura si posibilitatea unui ECU cu probleme.

Sper ca nu mi-a scapat ceva, sigur interin si colegi care au si alte idei si/sau poate s-au si intalnit cu o astfel de problema.
  • MConstantin268

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2024

  • Mesaj Privat
Aparent si daca nu stocheaza vre-un cod, atunci cand dau la automat, palpaie check-ul, poate fi asta vre-un semn?


Ultima modificare făcută de MConstantin268 la Vin 20 Dec, 2024 12:49 am
  • MConstantin268

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2024

  • Mesaj Privat
sebage a scris:M-as gandi la cauzele care pot genera problema nepornirii:
- Lipsa scanteie (inteleg ca exista scanteie);
- Lipsa compresie (vad ca exista compresie);
- Lipsa combustibil (stim ca exista presiune in rampa, nu stim daca injectoarele deschid ... miros de benzina pe evacuare, bujii ude, alimentare cu +12V pe firul comun al injectoarelor);
- Lipsa oxigen (stare EGR? desi aici ar trebui totusi sa existe tendinta de a porni, cand nu exista gaze arse):
- Lipsa evacuare (linie evacuare infundata):
- Lipsa simultaneitate intre combustibil, compresie si scanteie, cauzata de probleme mecanice sau de sesizarea (senzor) a pozitiei.
Verificarea tuturor acestor posibile probleme, cumva inlatura si posibilitatea unui ECU cu probleme.

Sper ca nu mi-a scapat ceva, sigur interin si colegi care au si alte idei si/sau poate s-au si intalnit cu o astfel de problema.




Bun, deci hai sa ma uit peste mesajul tau, sa spun ce am si ce n-am

M-as gandi la cauzele care pot genera problema nepornirii:
- Lipsa scanteie (inteleg ca exista scanteie); (scanteie am pe toti cilindrii)
- Lipsa compresie (vad ca exista compresie); (compresia e buna pe toti cilindrii)
- Lipsa combustibil (stim ca exista presiune in rampa, nu stim daca injectoarele deschid ... miros de benzina pe evacuare, bujii ude, alimentare cu +12V pe firul comun al injectoarelor); (de aici am bujiile ude + putin miros de benzina pe evacuare)
- Lipsa oxigen (stare EGR? desi aici ar trebui totusi sa existe tendinta de a porni, cand nu exista gaze arse): ( despre starea egr-ului actuala nu stiu ce sa spun, dar stiu ca acum cateva luni am incercat sa il controlez din tester si ca se schimbau lucrurile, ca acolo aveam 2 optiuni cu 20% si 100%)
- Lipsa evacuare (linie evacuare infundata): (in principiu, avand in vedere ca acum 2 zile, dupa ce a pornit, a mers perfect, am tendinta sa elimin asta)
- Lipsa simultaneitate intre combustibil, compresie si scanteie, cauzata de probleme mecanice sau de sesizarea (senzor) a pozitiei. ( asta nu am verificat, desi oricum nu aveam vreo eroare pe tester, acum, dand la automat putin mai mult, mi-a aparut o eroare legata de asta, mai exact p0335 - lipsa semnal turatie, dar s-a sters singura eroarea) (cat despre simultaneitate nu prea am cum sa o verific)
Verificarea tuturor acestor posibile probleme, cumva inlatura si posibilitatea unui ECU cu probleme. ( o sa iau si asta in considerare, am acasa un kit de pornire pe care l-am avut inainte, numai ca problema la el era ca mergea in 3, dar pentru o pornire, care sa ma faca sa inteleg daca ar fi ecu, cred ca ar fi perfect, chit ca ar merge in 3)

Sper ca nu mi-a scapat ceva, sigur interin si colegi care au si alte idei si/sau poate s-au si intalnit cu o astfel de problema.

Multumesc frumos pentru sugestii

Apropo, ce am uitat sa mentionez este ca si daca nu stocheaza vre-un cod, atunci cand dau la automat, palpaie check-ul (cumva, daca s-a mai intalnit, poate este o chestie cheie

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,089
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Pâlpâitul ”check engine”, în situația dată, sugerează că imobilizatorul nu vede cheia, din câte știu eu...sau ceva de genul, clar probleme cu imobilizatorul. Cred că este o pistă serioasă de investigat.
  • MConstantin268

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2024

  • Mesaj Privat
Din cate știu, când este vorba de immo, pâlpâie becul ăla cu mașinuța cu cheia, dar poate fi o pistă și asta, acum am luat un senzor care citește turația de la vibrochen, îl pun și va dau update, dacă nu merge nici așa, oricum incerc sa schimb și ecu, immo și cheia
  • MConstantin268

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2024

  • Mesaj Privat
Bun, am revenit cu update-ul promis, am schimbat senzorul care citeste turația de la vibrochen (arborele cotit) și surprinzător, a pornit
Nu a mai fost nevoie sa înlocuiesc ecu sau altceva
Atașez aici un videoclip in care este prima pornire după ceva timp

https://youtube.com/watch?v=...=qwi10P79FTsjO0sf
  • MConstantin268

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2024

  • Mesaj Privat
Acum am o alta problema, la care am nevoie de un răspuns, din entuziasmarea mea că a pornit mașină și din graba de a monta senzorul, am uitat sa pun turul de antigel care intra în clapeta de accelerație și am lăsat-o pornită cam doua minute, e posibil cu motorul rece sa se ardă garnitura de chiuloasă așa repede?
  • MConstantin268

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2024

  • Mesaj Privat
Acum am o alta problema, la care am nevoie de un răspuns, din entuziasmarea mea că a pornit mașină și din graba de a monta senzorul, am uitat sa pun turul de antigel care intra în clapeta de accelerație și am lăsat-o pornită cam doua minute, e posibil cu motorul rece sa se ardă garnitura de chiuloasă așa repede?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,937
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
În doar 2 minute la ralanti NU!
  • MConstantin268

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2024

  • Mesaj Privat
Un alt update
Am mers astăzi cu ea vreo 100km și nu am avut nici-o problema, ba chiar a mers mult mai frumos decât înainte
Din fericire nu am avut nicio problema legata de presiune in vasul de antigel sau antigel amestecat cu ulei sau d-astea, deci, garnitura de chiulasa este întreaga 😊
Mulțumesc tuturor pentru ajutor și anunț că voi mai posta ceva update-uri peste vreo 1000-2000km (cam in vreo luna)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR