- EHotaran
- OP
- 150 mesaje
- din 20 Nov 2019
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
EHotaran
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
Sal tuturor.Ce problema ar putea fi daca calculatorul (ecu edc16) nu returneaza coduri de eroare,desi ele,defectele, au existat (intre timp le-am remediat).Spre exemplu nu am avut nici un cod de eroare la bujiile incandescente,doar am observat ca nu mai porneste corect; le-am masurat cu mutimetrul si am aflat ca doar una era buna.Am pus toate noi si s-a rezolvat.La fel s-a intamplat si cu mufa de la egr care cazuse nici un cod de eroare, doar am observat ca nu prea avea cuplu in ture mici;am pus mufa la loc si egr lucreza, ok testat cu opcom.Nu au aparut in bord nici un fel de erori,mi-am dat seama doar din mersul masinii ca ceva nu e in regula...deocamdata am resetat ecu,am rescris tot ce era nevoie injectoare,chei s.a.m.d...am scos mufa de la egr sa vad daca apare vreo eroare si nimic!Diagnoza am facut-o cu opcom,delphi si cateva jucarii care functioneaza pe bluetooth...toate acealasi rezultat!Poate sunt colegi aici pe forum care s-au mai intalnit cu asa ceva,multumesc.
MODEL: Vectra 2006
MOTOR: Z19DT
MODEL: Vectra 2006
MOTOR: Z19DT
- sebage
- ****
- 2,599 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,599
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Primul lucru care imi vine in minte este acela ca, in trecut, cineva s-a jucat prin softul din acel ECU si cumva a reusit (sau a vrut) sa stearga toata "tabela DTC".
In general asta se intampla cand se folosesc programe automate pentru DPF OFF sau EGR OFF si/sau de catre persoane care nu stiu ce fac.
In general asta se intampla cand se folosesc programe automate pentru DPF OFF sau EGR OFF si/sau de catre persoane care nu stiu ce fac.
- EHotaran
- OP
- 150 mesaje
- din 20 Nov 2019
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
EHotaran
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
Nu stiu ce sa zic de cand e la mine masina nu a umblat nimeni prin soft, dar din ce imi aduc aminte, daca deconnectam egr-ul(mufa de la bobina)imi dadea eroare imediat.Deci probabil s-a intamplat ceva ulterior...ar mai fi ceva BC s-a intepenit la un consum de 6,5% si nu mai misca de acolo,nici in sus nici in jos,nu conteaza pe unde merg, el ramane la aceeasi valoare.Probabil ca vechimea,pana la urma incepe sa isi spuna cuvantul.In final un televizor de exemplu sta in casa,nici prea cald nici prea rece, ferit de socuri si umiditate si tot se strica...pe unde am mai citit se pare ca un reflow ar rezolva problema...mai caut,merci.
- sebage
- ****
- 2,599 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,599
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Personal, cunosc despre ceva probleme (la BGA) la unele modele de EDC16U1, dar se manifesta cu totul in alt fel.
Din ce spui, eu inteleg ca ECU poate comanda si poate "citi" pozitia EGR (sa zicem), acestea fiind date I/O, apoi clar le si poate compara cu instructiunile interne si totusi nu "se plange" cand sunt diferente in afara parametrilor normali.
De asta spuneam de o interventie in soft.
Clar nu inseamna ca am eu dreptate, spun doar ca asta ar fi logica pe care am mers.
In cazul (putin probabil, din ceea ce spui) in care eu am dreptate, daca reusesti intoarcerea la original, s-ar putea sa te trezesti cu ceva erori permanente.
EDC16C9 sau EDC16C39, sunt putin mai pretentioase la citit/scris, in functie de "scule", asa ca, cel mai simplu mi se pare ca ar fi sa incerci cu un alt ECU din dezmembrari (deja sunt ieftine), cu aceeasi varianta de soft, va trebui doar sa rezolvi partea de immo si de programare versiune, care deja inteleg ca le-ai mai facut.
Ai mai avea nevoie doar de codul de securitate al acestuia.
Tot in functie de "scule", poti incerca si un SPS la actualul ECU.
Sunt doar pareri.
Din ce spui, eu inteleg ca ECU poate comanda si poate "citi" pozitia EGR (sa zicem), acestea fiind date I/O, apoi clar le si poate compara cu instructiunile interne si totusi nu "se plange" cand sunt diferente in afara parametrilor normali.
De asta spuneam de o interventie in soft.
Clar nu inseamna ca am eu dreptate, spun doar ca asta ar fi logica pe care am mers.
In cazul (putin probabil, din ceea ce spui) in care eu am dreptate, daca reusesti intoarcerea la original, s-ar putea sa te trezesti cu ceva erori permanente.
EDC16C9 sau EDC16C39, sunt putin mai pretentioase la citit/scris, in functie de "scule", asa ca, cel mai simplu mi se pare ca ar fi sa incerci cu un alt ECU din dezmembrari (deja sunt ieftine), cu aceeasi varianta de soft, va trebui doar sa rezolvi partea de immo si de programare versiune, care deja inteleg ca le-ai mai facut.
Ai mai avea nevoie doar de codul de securitate al acestuia.
Tot in functie de "scule", poti incerca si un SPS la actualul ECU.
Sunt doar pareri.
- EHotaran
- OP
- 150 mesaje
- din 20 Nov 2019
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
EHotaran
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
O să cumpăr un ecu după care pot să îl desfac pe cel de mașină... practic ecu comandă bobina de la egr(pwm),iar informația că valva egr lucrează corect este luată de la senzorul maf;pe măsură ce valva egr se deschide debitul de aer citit de maf se modifică și astfel ecu știe că valva lucrează corect sau nu...cam asta e bucla de reglaj in cazul de față.Am mai cautat pe net si altii zic ca ar fi o problema din proiectare pe care ei o elimina(au la vanzare ecu ca al meu) iar ecu de la ei ar avea garantie fara limita de km...inca un simptom relativ recent (s-a intamplat o singura data)motorul s-a oprit in timp ce mergea la realnti,dar a repornit imediat dupa aceea.Posibil sa fie umezeala in ecu si sa aiba trasee corodate pana nu il desfac nu stiu.Se pare ca in afara de jugul de plastic care il tine pe pozitie nu are alta protectie impotriva patrunderii apei(este montat in fata rotii fata dreapta sub aripa)
O sa revin cu vești pe măsură ce mai avansez cu săpăturile...merci deocamdată.
LE.Am scris azi dimineata mesajul,de pe telefon,dar din greseala l-am trimis in alta parte.
O sa revin cu vești pe măsură ce mai avansez cu săpăturile...merci deocamdată.
LE.Am scris azi dimineata mesajul,de pe telefon,dar din greseala l-am trimis in alta parte.
- sebage
- ****
- 2,599 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,599
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Mai ai in ecuatie si curentul consumat de actuatorul EGR, la un anumit factor de umplere. Curent prea mic (mufa deconectata) ar returna un circuit deschis.
Mare atentie si la codul de securitate pentru ECU din dezmembrari. Asta in cazul in care nu ai cu ce sa il determini.
Mai asteapta, poate intervin colegi care au mai intalnit aceasta problema, eu am scris doar chestii logice, pur teoretice, fara sa ma fi lovit exact de speta aceasta.
Mare atentie si la codul de securitate pentru ECU din dezmembrari. Asta in cazul in care nu ai cu ce sa il determini.
Mai asteapta, poate intervin colegi care au mai intalnit aceasta problema, eu am scris doar chestii logice, pur teoretice, fara sa ma fi lovit exact de speta aceasta.
- EHotaran
- OP
- 150 mesaje
- din 20 Nov 2019
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
EHotaran
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
Exact,trebuie sa dea eroare de circuit deschis si nu da eroarea asta...e ca si cand totul e in regula.Dar cu mufa conectata si daca egr-ul are mizerie multa da eroarea P0400 curgere insuficienta;eroarea apare si in bord si pe diagnoza.Sau releul de bujii(de fapt nu e releu ca si acolo curentul pe bujii este modulat,pwm, atat in timpul pornirii cat si dupa aceea),nici o eroare, si doar o bujie mai era ok.
Totusi nu cred ca o sa cumpar din dezmemebrari,daca va fi cazul,o sa iau de pe acel site unul...mai astept.Poate Intr-o zi o sa fac munca patriotica sa demontez tot cablajul de la motor si sa inspectez fiecare fir in parte...cine stie
Totusi nu cred ca o sa cumpar din dezmemebrari,daca va fi cazul,o sa iau de pe acel site unul...mai astept.Poate Intr-o zi o sa fac munca patriotica sa demontez tot cablajul de la motor si sa inspectez fiecare fir in parte...cine stie