GFlorin
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2007 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2017
- Mesaj Privat
Salut.
Intampin eroarea de mai sus si da apa afara la temperatura inalta
Am schimbat termostat corp termostat buson vas antigel si tot apare eroarea.
Temperaturile le am din meniu 43 grade motor pornit iar 73 grade motor oprit ,de unde diferenta asta si de ce apare asa.
MODEL: Vectra 2007
MOTOR: z18xer
Intampin eroarea de mai sus si da apa afara la temperatura inalta
Am schimbat termostat corp termostat buson vas antigel si tot apare eroarea.
Temperaturile le am din meniu 43 grade motor pornit iar 73 grade motor oprit ,de unde diferenta asta si de ce apare asa.
MODEL: Vectra 2007
MOTOR: z18xer
- mariocove
- **
- 329 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salut ,să le luăm pe rând...în primul rând eroarea nu este prezentă, nu este subliniatå cu roșu,apare și trece,de obicei apare la termostatul blocat"pe deschis" și temperatura ar trebui să fie sub limita normală la eroarea asta...apoi meniul cu temperatura de 73 ° fără motor pornit este irelevanta,iese din discuție acel meniu,este ceva generic .Mai rămâne temperatura de 43° care este cu motorul pornit și la această temperatură "înaltă " dă afara lichidul de răcire? Lichidul de răcire este la nivelul optim și bușonul vasului de expansiune este închis la maxim pentru a face presiune suficientă? Sistemul de răcire a fost aerisit ? După toate schimburile astea de piese ,sistemul de răcire trebuie aerisit,completat cu lichid de răcire până la nivelul optim,aerisirea se face automat pe la bușon...însă trebuie și un pic "împinsă" de la spate ...
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Cel mai probabil, bușonul nu-și face treaba(n-ai spus dacă ai pus unul nou!)...fără un bușon vrednic, îți cam pierzi vremea...așa că nu te scumpi, îți recomand unul original.
Aerisirea se face și singură, dacă totul funcționează cum trebuie.
PS
Încercați pe viitor să vă puneți ordine în idei, că altfel e greu de înțeles ce se întâmplă și nu (prea) stă nimeni să vă dezlege șaradele.
Aerisirea se face și singură, dacă totul funcționează cum trebuie.
PS
Încercați pe viitor să vă puneți ordine în idei, că altfel e greu de înțeles ce se întâmplă și nu (prea) stă nimeni să vă dezlege șaradele.
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
P0597, cred totusi ca se refera la o problema electrica pe circuitul elementului de incalzire a termostatului, chiar daca "61" ma cam baga putin in ceață.
Deci, nu ar strica o verificare atenta a acelui element, a mufei si a celor doua fire.
Pe unul trebuie sa vina +12V cu contactul pus si celalalt (Maro cu o banda de alta culoare) ar trebui sa ajunga in ECU.
Pentru partea cu supraincalzirea, s-au cam spus variantele posibile.
Deci, nu ar strica o verificare atenta a acelui element, a mufei si a celor doua fire.
Pe unul trebuie sa vina +12V cu contactul pus si celalalt (Maro cu o banda de alta culoare) ar trebui sa ajunga in ECU.
Pentru partea cu supraincalzirea, s-au cam spus variantele posibile.
GFlorin
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2007 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2017
- Mesaj Privat
- mariocove
- **
- 329 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Eu am descoperit doi senzori de temperatură, unul pe radiator în partea dreaptă jos a mașinii ,partea stângă cum te uiți la mașină(care nu știu exact ce rol are ) iar celălalt în corpul fabricat din mase plastice pe care vine prins termostatul,undeva fix in spate ,spre habitaclu.Pe acesta din urmă l-am schimbat la un moment dat pentru că avea niște anomalii,acul la temperatură cădea brusc pe zero și instant pornea ventilatorul la maxim ,cod de eroare P0115-14 cu roșu/present .În realitate senzorul era făcut praf, trecea lichidul.prin el și nu mai măsura nimic .
GFlorin
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2007 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2017
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
GFlorin
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2007 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2017
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
GFlorin
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2007 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2017
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Tu scoti mufa de la senzorul de temperatura de pe carcasa termostatului, care are rolul de a "citi" temperatura lichidului de racire.
Acel senzor este cu doi pini si firele sunt ceva mai subtirele (0.5mmp) are o rezistivitate (rezistenta) variabila cu temperatura.
Tu incerci sa il masori gresit, in poza ta se vede ca masori rezistivitatea testerelor (firelor) aparatului de masura, deoarece le pui in scurt pe carcasa acelui senzor. Senzorul il masori doar pe pinii din mufa. (ideal ar fi sa iti confectionezi doi conectori care sa faca un contact bun cu pinii si sa nu se atinga intre ei)
Eu iti vorbeam despre elementul de incalzire (rezistenta) din interiorul termostatului, care este tot cu doi pini dar cu fire putin mai groase (0.75mmp) si care are rolul de a incalzi termostatul (la cererea ECU)
Din cate stiu eu, erarea ta (P0597) poate fi declansata in doua cazuri (poate sunt mai multe, eu le stiu doar pe acestea):
1. necorelare intre cei doi senzori de temperatura (cel de pe carcasa termostatului si cel de la iesirea din radiator) caz in care ECU "presupune" termostat blocat inchis sau deschis, in functie de datele citite de la senzori
a). temperaturi apropiate chiar si la temperaturi sub pragul de deschidere a termostatului -> termostat blocat deschis;
b). temperatura mare pe carcasa termostat si mult prea mica la iesire din radiator -> termostat blocat inchis;
2. elementul de incalzire a termostatului este intrerupt electric, caz in care ECU nu mai poate sa comande coborarea temperaturii la care deschide termostatul, atunci cand "presupune" ca va avea nevoie.
Din pacate, mai mult de atat nu cunonsc, nu am avut de-a face cu exact aceasta problema.
Acel senzor este cu doi pini si firele sunt ceva mai subtirele (0.5mmp) are o rezistivitate (rezistenta) variabila cu temperatura.
Tu incerci sa il masori gresit, in poza ta se vede ca masori rezistivitatea testerelor (firelor) aparatului de masura, deoarece le pui in scurt pe carcasa acelui senzor. Senzorul il masori doar pe pinii din mufa. (ideal ar fi sa iti confectionezi doi conectori care sa faca un contact bun cu pinii si sa nu se atinga intre ei)
Eu iti vorbeam despre elementul de incalzire (rezistenta) din interiorul termostatului, care este tot cu doi pini dar cu fire putin mai groase (0.75mmp) si care are rolul de a incalzi termostatul (la cererea ECU)
Din cate stiu eu, erarea ta (P0597) poate fi declansata in doua cazuri (poate sunt mai multe, eu le stiu doar pe acestea):
1. necorelare intre cei doi senzori de temperatura (cel de pe carcasa termostatului si cel de la iesirea din radiator) caz in care ECU "presupune" termostat blocat inchis sau deschis, in functie de datele citite de la senzori
a). temperaturi apropiate chiar si la temperaturi sub pragul de deschidere a termostatului -> termostat blocat deschis;
b). temperatura mare pe carcasa termostat si mult prea mica la iesire din radiator -> termostat blocat inchis;
2. elementul de incalzire a termostatului este intrerupt electric, caz in care ECU nu mai poate sa comande coborarea temperaturii la care deschide termostatul, atunci cand "presupune" ca va avea nevoie.
Din pacate, mai mult de atat nu cunonsc, nu am avut de-a face cu exact aceasta problema.
GFlorin
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2007 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2017
- Mesaj Privat