- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
jonyx87 a scris:temperatura la care porneste termocupla este de 107 grade. .
Mi se pare ca tu confunzi termocupla cu ventilatorul. Termocupla este acel contact infiletat in radiator care inchide un circuit electric la o anumita temperatura pentru a porni ventilatorul. Daca schimbi releul nu rezolvi nimic, el este doar de protectie a contactelor. Dupa cum scrie si in postul anterior, trebuie sa cauti o termocupla ce lucreaza la o temperatura mai mica.
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
- testo
- **
- 300 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
testo
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
murzick a scris:Am trecut si eu prin problema asta cu temperatura aproape de 100 cu AC pornit. Si am rezolvat-o cu succes. Acum temperatura e 88-90 grade cu AC pornit (chiar si la 40 grade afara, in soarele cel mai puternic) si 90-92 grade fara AC. Eu am o Vectra B din 2001 cu Z18XE, dar racirea (radiatoare, ventilatoare, termocuple, etc) e la fel ca la X16XEL, exceptind modelul termostatului. Cred ca difera doar forma si prinderea, eventual putin temperatura de deschidere, principiul de functionare neavind cum sa difere.
Din descrierea ta, cauzele problemelor tale ar putea fi citeva:
- "in afara fara ac la 80" - suna a termostat blocat pe deschis (asa l-am avut si eu) si apa circula in permanenta pe circuitul mare. Vara nu e o mare problema, dar cred ca va trebui sa-l schimbi pe la toamna, cind se va raci afara si motorul se va incalzi greu. Pe asta il diagnostichezi usor. Dupa pornirea motorului rece, la citeva minute, pina sa apuce indicatorul de temperatura de pe bord sa miste, pune mina pe furtunul de cauciuc care leaga termostatul de radiator. Daca e cald, atunci e blocat termostatul pe deschis.
- "in oras cu ac pornit temperatura lichidului de racire a ajuns si undeva la 98 de grade....fara ac in oras temperatura este pe undeva pe la 92" - eu zic ca nu-ti merge asa zisa a 2-a viteza a unuia dintre ventilatoare (cel de pe radiatorul principal sau cel de pe radiatorul de AC). Este un defect comun la Vectra B.
Putina teorie Cel mai simplu mod de lucru al ventilatoarelor (si de diagnosticare) este cu AC oprit. Fiecare ventilator are, luat separat, doar 2 viteze:
1 - mai mica - printr-o rezistenta aflata pe corpul ventilatorului.
2 - mai mare - pe direct
Folosite impreuna (prin relee) numarul vitezelor este 3:
1 - mica - ventilatoarele sint inseriate si fiecare primeste ~7 volti
2 - medie - ventilatoarele sint in paralel, fiecare e alimentat prin rezistenta de pe corpul ventilatorului si fiecare primeste ~10 volti
3 - mare - pe direct, se ajunge la ea numai in cazuri critice si fiecare primeste ~14 volti
Ventilatoarele sint pornite de 2 termocuple aflate pe radiatorul principal (daca stai in fata masinii, sint in stinga ta, pe o latura a radiatorului). Cel de sus e cu 2 contacte si declanseaza viteza a 3-a pe la 105 grade parca. Celalat e cu 3 contacte si are 2 temperaturi la care cupleaza. Cu AC pornit se mai adauga niste regimuri de functionare date de presiunea din instalatia de AC.
Pentru a vedea daca merg corect vitezele 1 (mica) si 2 (medie) a ventilatoarelor fa asa:
- Scoate mufa de pe termocupla de jos (cu motorul oprit). Ar trebui sa arate asa:
- Porneste motorul.
- Sunteaza contactele 2 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa se invirta incetisor. Asta e viteza 1. Daca nu se invirte niciunul, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau in cel mai rau caz unul din ventilatoare sa fie ars. Daca se invirt amindoua treci la pasul urmator.
- Pastrind suntul intre 2 si 3, sunteaza 1 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa inceapa sa se invirta mai repede - viteza 2. Daca insa unul incepe sa se invirta mai repede, iar altul se opreste, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau sa fie arsa rezistenta de pe corpul ventilatorului. Insa daca ambele ventilatoare incep sa se invirta mai repede, cum e normal, e posibil sa fie termocupla defecta.
Fa testele astea si in functie de rezultate iti spun ce sa faci mai departe.
Edit: Am gresit putin cind am postat. Sunturile pe mufa trebuiesc facute cu motorul pornit. Acum am corectat.
Din descrierea ta, cauzele problemelor tale ar putea fi citeva:
- "in afara fara ac la 80" - suna a termostat blocat pe deschis (asa l-am avut si eu) si apa circula in permanenta pe circuitul mare. Vara nu e o mare problema, dar cred ca va trebui sa-l schimbi pe la toamna, cind se va raci afara si motorul se va incalzi greu. Pe asta il diagnostichezi usor. Dupa pornirea motorului rece, la citeva minute, pina sa apuce indicatorul de temperatura de pe bord sa miste, pune mina pe furtunul de cauciuc care leaga termostatul de radiator. Daca e cald, atunci e blocat termostatul pe deschis.
- "in oras cu ac pornit temperatura lichidului de racire a ajuns si undeva la 98 de grade....fara ac in oras temperatura este pe undeva pe la 92" - eu zic ca nu-ti merge asa zisa a 2-a viteza a unuia dintre ventilatoare (cel de pe radiatorul principal sau cel de pe radiatorul de AC). Este un defect comun la Vectra B.
Putina teorie Cel mai simplu mod de lucru al ventilatoarelor (si de diagnosticare) este cu AC oprit. Fiecare ventilator are, luat separat, doar 2 viteze:
1 - mai mica - printr-o rezistenta aflata pe corpul ventilatorului.
2 - mai mare - pe direct
Folosite impreuna (prin relee) numarul vitezelor este 3:
1 - mica - ventilatoarele sint inseriate si fiecare primeste ~7 volti
2 - medie - ventilatoarele sint in paralel, fiecare e alimentat prin rezistenta de pe corpul ventilatorului si fiecare primeste ~10 volti
3 - mare - pe direct, se ajunge la ea numai in cazuri critice si fiecare primeste ~14 volti
Ventilatoarele sint pornite de 2 termocuple aflate pe radiatorul principal (daca stai in fata masinii, sint in stinga ta, pe o latura a radiatorului). Cel de sus e cu 2 contacte si declanseaza viteza a 3-a pe la 105 grade parca. Celalat e cu 3 contacte si are 2 temperaturi la care cupleaza. Cu AC pornit se mai adauga niste regimuri de functionare date de presiunea din instalatia de AC.
Pentru a vedea daca merg corect vitezele 1 (mica) si 2 (medie) a ventilatoarelor fa asa:
- Scoate mufa de pe termocupla de jos (cu motorul oprit). Ar trebui sa arate asa:
- Porneste motorul.
- Sunteaza contactele 2 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa se invirta incetisor. Asta e viteza 1. Daca nu se invirte niciunul, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau in cel mai rau caz unul din ventilatoare sa fie ars. Daca se invirt amindoua treci la pasul urmator.
- Pastrind suntul intre 2 si 3, sunteaza 1 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa inceapa sa se invirta mai repede - viteza 2. Daca insa unul incepe sa se invirta mai repede, iar altul se opreste, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau sa fie arsa rezistenta de pe corpul ventilatorului. Insa daca ambele ventilatoare incep sa se invirta mai repede, cum e normal, e posibil sa fie termocupla defecta.
Fa testele astea si in functie de rezultate iti spun ce sa faci mai departe.
Edit: Am gresit putin cind am postat. Sunturile pe mufa trebuiesc facute cu motorul pornit. Acum am corectat.
Cand suntez 1-3 ventilatorul din fata isi mareste turatia iar cel din spate de langa galerie se oreste. Ce releu ar trebui sa verific? Vectra b x16 xel. Multumesc!
- testo
- **
- 300 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Vectra 1997 x16xel
- Buzau
testo
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
Inca ceva. Daca dau drumu la AC merg perfect ambele ventilatoare pe treapta 1 dar cand este foarte cald afara si ele nu fac fata la treapta 1, pe treapta 2 nu sta pornit decat cel din fata masini si drept urmare se incalzeste motoru ff tare. Este cineva care a mai avut problema asta? Chestia e ca nu-mi baga nici AC-ul bine cand ventilatoru de langa galerie este oprit.
Giulyano
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1989 x16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2009
- Mesaj Privat
Salutare.Astazi am fost sa veric freonul la ac totul ok lipsea cam 200 de grame.bun..acum cu ac pornit in oras urca temperatura apei aproape de 100 ed grade.Ce am observat eu...in momentul cand apas butonul de ac pornesc ambele ventilatoare dar dupa 10 secunde cel din fata radiatorului ac se opreste iar celalalt adica cel din interior isi mareste viteza.nu cred ca este normal sa se intample asta.are cineva o idee..un sfat ceva..Multumesc anticipat.precizez ca am opel vectra b 1.6 16v x16xel.
Giulyano
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1989 x16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2009
- Mesaj Privat
julian20
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2012
- Mesaj Privat
Am un opel vectra b 2001 Am schimbat termocupla si termostatul acum 4 luni si rareori ajungea temperatura apei la 95 gd. Acum iar am probleme, eletroventilatorul incepe sa se invarta la 98 gd si uneori imi apare in bord o temperatura de 100-103 gd iar apoi scade undeva la 95 93 gd....Mentionez ca asta se intampla in oras iar in afara orasului temperatura in bord indica 92 93 gd..Ce e de facut?! E vreo problema?! Care e temperatura optima de functionare a motorului opel vectra b?!
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
julian 20 banuiesc ca nu ai demult acest opel. La tipul acesta de masina este absolut normal ceea ce ai spus mai sus. La 103 grade isi face treaba senzorul de la lichidul de racire. Nu iti face griji, daca ai antigel in radiator (50-50 amestec de apa-antigel), acesta fierbe la peste 125-130 grade C. Daca spui ca nu trecea de 98 de grade poate ca nu iti porneste ventilatorul in treptele inferioare (daca ai modelul cu 2-3 trepte de rotatie, poate sunt arse ceva relee/sigurante pt treptele 1-2). La mine, in oras, ventilatorul este cuplat de senzor (doar o singura viteza de rotatie) pe la 105-107 grade C si sta pana ajunge la 100, apoi se opreste (motorul il am X16XEL), ce-i drept mi se pare cam mult, dar in viitor caut un senzor care lucreaza de la 95 la 90. In afara temperatura nu trece de 90-91 grade C (la 91 declanseaza termostatul).
Salutare.
Salutare.
- alecsionut
- **
- 71 mesaje
- din 09 Mai 2015
- Vectra 2001 Z18XE
- Dolj
alecsionut
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2015
- Mesaj Privat
Va salut,am un opel vectra b 2001 z18xe.in oras imi trece apa de 100 de grade si pornesc ambele ventilatoare si se raceste pana la aproximativ 90.nu numai in oras chiar si cand merg mai incet.in exterior oscileaza intre 85 si 95 temperatura?de ce?azi am schimbat termostatul cu unul sh dar probat si face la fel..multumesc
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
Opelurile, cel putin Vectra B, am observat cã le-au fãcut sã meargã mai încinse.... Eu cred cã la tine totul o ok. Mie, în urmã cu ceva timp îmi pornea ventilatorul radiatorului la 107 grade . La 100 de grade se oprea și tot așa. Apoi comutatorul ãsta (original) a murit... în timp ce eram într-o circulație barã la barã și când vedeam 110 grade aveam un morcov..... noroc cã mergea cât de cât rãcirea fãrã ventilator și funcționa ok termostatul....
Apoi am luat unul, habar nu am cum am reușit, pe el scria cã este de 105-100 dar funcționeazã exact cum cãutam eu, 95-90 (nu mai știu firma, luat de la Unix, vreo 30-40 de lei parcã a fost).Însã conform indicatorului din bord la 92-93 de grade pornește ventilatorul și pe la 89 se oprește.
Termostatul nu are treabã, dacã se rãcește pânã la 85 atunci el 100% funcționeazã (undeva la 91 de grade deschide circuitul lichidului).
Ce era sã uit. Atâta timp cât în motor este lichid de rãcire (apã+antigel 50/50) nu vã faceți griji când vedeți peste 100 de grade. Acest lichid fierbe pe la 130 de grade. Când ajunge la 120 de grade, ești în mers (extraurban) și nu mai scade atunci e o problemã.
Apoi am luat unul, habar nu am cum am reușit, pe el scria cã este de 105-100 dar funcționeazã exact cum cãutam eu, 95-90 (nu mai știu firma, luat de la Unix, vreo 30-40 de lei parcã a fost).Însã conform indicatorului din bord la 92-93 de grade pornește ventilatorul și pe la 89 se oprește.
Termostatul nu are treabã, dacã se rãcește pânã la 85 atunci el 100% funcționeazã (undeva la 91 de grade deschide circuitul lichidului).
Ce era sã uit. Atâta timp cât în motor este lichid de rãcire (apã+antigel 50/50) nu vã faceți griji când vedeți peste 100 de grade. Acest lichid fierbe pe la 130 de grade. Când ajunge la 120 de grade, ești în mers (extraurban) și nu mai scade atunci e o problemã.
- CChrisstyy
- *
- 21 mesaje
- din 17 Jul 2021
CChrisstyy
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2021
- Mesaj Privat
murzick a scris:Am trecut si eu prin problema asta cu temperatura aproape de 100 cu AC pornit. Si am rezolvat-o cu succes. Acum temperatura e 88-90 grade cu AC pornit (chiar si la 40 grade afara, in soarele cel mai puternic) si 90-92 grade fara AC. Eu am o Vectra B din 2001 cu Z18XE, dar racirea (radiatoare, ventilatoare, termocuple, etc) e la fel ca la X16XEL, exceptind modelul termostatului. Cred ca difera doar forma si prinderea, eventual putin temperatura de deschidere, principiul de functionare neavind cum sa difere.
Din descrierea ta, cauzele problemelor tale ar putea fi citeva:
- "in afara fara ac la 80" - suna a termostat blocat pe deschis (asa l-am avut si eu) si apa circula in permanenta pe circuitul mare. Vara nu e o mare problema, dar cred ca va trebui sa-l schimbi pe la toamna, cind se va raci afara si motorul se va incalzi greu. Pe asta il diagnostichezi usor. Dupa pornirea motorului rece, la citeva minute, pina sa apuce indicatorul de temperatura de pe bord sa miste, pune mina pe furtunul de cauciuc care leaga termostatul de radiator. Daca e cald, atunci e blocat termostatul pe deschis.
- "in oras cu ac pornit temperatura lichidului de racire a ajuns si undeva la 98 de grade....fara ac in oras temperatura este pe undeva pe la 92" - eu zic ca nu-ti merge asa zisa a 2-a viteza a unuia dintre ventilatoare (cel de pe radiatorul principal sau cel de pe radiatorul de AC). Este un defect comun la Vectra B.
Putina teorie Cel mai simplu mod de lucru al ventilatoarelor (si de diagnosticare) este cu AC oprit. Fiecare ventilator are, luat separat, doar 2 viteze:
1 - mai mica - printr-o rezistenta aflata pe corpul ventilatorului.
2 - mai mare - pe direct
Folosite impreuna (prin relee) numarul vitezelor este 3:
1 - mica - ventilatoarele sint inseriate si fiecare primeste ~7 volti
2 - medie - ventilatoarele sint in paralel, fiecare e alimentat prin rezistenta de pe corpul ventilatorului si fiecare primeste ~10 volti
3 - mare - pe direct, se ajunge la ea numai in cazuri critice si fiecare primeste ~14 volti
Ventilatoarele sint pornite de 2 termocuple aflate pe radiatorul principal (daca stai in fata masinii, sint in stinga ta, pe o latura a radiatorului). Cel de sus e cu 2 contacte si declanseaza viteza a 3-a pe la 105 grade parca. Celalat e cu 3 contacte si are 2 temperaturi la care cupleaza. Cu AC pornit se mai adauga niste regimuri de functionare date de presiunea din instalatia de AC.
Pentru a vedea daca merg corect vitezele 1 (mica) si 2 (medie) a ventilatoarelor fa asa:
- Scoate mufa de pe termocupla de jos (cu motorul oprit). Ar trebui sa arate asa:
- Porneste motorul.
- Sunteaza contactele 2 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa se invirta incetisor. Asta e viteza 1. Daca nu se invirte niciunul, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau in cel mai rau caz unul din ventilatoare sa fie ars. Daca se invirt amindoua treci la pasul urmator.
- Pastrind suntul intre 2 si 3, sunteaza 1 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa inceapa sa se invirta mai repede - viteza 2. Daca insa unul incepe sa se invirta mai repede, iar altul se opreste, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau sa fie arsa rezistenta de pe corpul ventilatorului. Insa daca ambele ventilatoare incep sa se invirta mai repede, cum e normal, e posibil sa fie termocupla defecta.
Fa testele astea si in functie de rezultate iti spun ce sa faci mai departe.
Edit: Am gresit putin cind am postat. Sunturile pe mufa trebuiesc facute cu motorul pornit. Acum am corectat.
Din descrierea ta, cauzele problemelor tale ar putea fi citeva:
- "in afara fara ac la 80" - suna a termostat blocat pe deschis (asa l-am avut si eu) si apa circula in permanenta pe circuitul mare. Vara nu e o mare problema, dar cred ca va trebui sa-l schimbi pe la toamna, cind se va raci afara si motorul se va incalzi greu. Pe asta il diagnostichezi usor. Dupa pornirea motorului rece, la citeva minute, pina sa apuce indicatorul de temperatura de pe bord sa miste, pune mina pe furtunul de cauciuc care leaga termostatul de radiator. Daca e cald, atunci e blocat termostatul pe deschis.
- "in oras cu ac pornit temperatura lichidului de racire a ajuns si undeva la 98 de grade....fara ac in oras temperatura este pe undeva pe la 92" - eu zic ca nu-ti merge asa zisa a 2-a viteza a unuia dintre ventilatoare (cel de pe radiatorul principal sau cel de pe radiatorul de AC). Este un defect comun la Vectra B.
Putina teorie Cel mai simplu mod de lucru al ventilatoarelor (si de diagnosticare) este cu AC oprit. Fiecare ventilator are, luat separat, doar 2 viteze:
1 - mai mica - printr-o rezistenta aflata pe corpul ventilatorului.
2 - mai mare - pe direct
Folosite impreuna (prin relee) numarul vitezelor este 3:
1 - mica - ventilatoarele sint inseriate si fiecare primeste ~7 volti
2 - medie - ventilatoarele sint in paralel, fiecare e alimentat prin rezistenta de pe corpul ventilatorului si fiecare primeste ~10 volti
3 - mare - pe direct, se ajunge la ea numai in cazuri critice si fiecare primeste ~14 volti
Ventilatoarele sint pornite de 2 termocuple aflate pe radiatorul principal (daca stai in fata masinii, sint in stinga ta, pe o latura a radiatorului). Cel de sus e cu 2 contacte si declanseaza viteza a 3-a pe la 105 grade parca. Celalat e cu 3 contacte si are 2 temperaturi la care cupleaza. Cu AC pornit se mai adauga niste regimuri de functionare date de presiunea din instalatia de AC.
Pentru a vedea daca merg corect vitezele 1 (mica) si 2 (medie) a ventilatoarelor fa asa:
- Scoate mufa de pe termocupla de jos (cu motorul oprit). Ar trebui sa arate asa:
- Porneste motorul.
- Sunteaza contactele 2 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa se invirta incetisor. Asta e viteza 1. Daca nu se invirte niciunul, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau in cel mai rau caz unul din ventilatoare sa fie ars. Daca se invirt amindoua treci la pasul urmator.
- Pastrind suntul intre 2 si 3, sunteaza 1 si 3. Ambele ventilatoare ar trebui sa inceapa sa se invirta mai repede - viteza 2. Daca insa unul incepe sa se invirta mai repede, iar altul se opreste, atunci e posibil sa fie defect vreun releu sau sa fie arsa rezistenta de pe corpul ventilatorului. Insa daca ambele ventilatoare incep sa se invirta mai repede, cum e normal, e posibil sa fie termocupla defecta.
Fa testele astea si in functie de rezultate iti spun ce sa faci mai departe.
Edit: Am gresit putin cind am postat. Sunturile pe mufa trebuiesc facute cu motorul pornit. Acum am corectat.
Deci daca am facut punte si ventilatoarele functioneaza si treapta 1 nu, inseamna ca acel comutator de pe radiatorul de apa este defect si merge doar pe treapta 2 , corect? Deci daca il inlocuiesc o sa mearga totul cum trebuie.