Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • nike03

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Poate ma ajutati cu vreun sfat ca nu stiu ce sa-i mai fac. M-am trezit cu becul de ABS aprins in bord si bineinteles ca ABS-ul nu mai functiona. Am citit codul de eroare: C0040 - Front Right Wheel Sensor Incorrect Signal ("08") - Present. Am desfacut mufa de la rulmentul dreapta fata si am gasit contacte oxidate. Le-am curatat , le-am dat cu spray de contacte si am conectat-o la loc. Martorul ABS tot s-a aprins. Acum am gasit codul: C0040 - Front Right Wheel Sensor Open Circuit (04) - Not present. Am zis ca s-a intamplat ceva cu rulmentul care contine senzorul de ABS si am schimbat rulmentul. Martorul ABS tot se aprinde si am gasit codul: C0040 - Front Right Wheel Sensor Open Circuit (04) - Present. Am mai gasit ca la roata mai sus mai are pe cablu o mufare. Am desfacut si aceste mufe si le-am curatat si i-am dat si cu spray de contacte. Degeaba, martorul ABS se aprinde si codul de eroare ramane acelasi: C0040 - Front Right Wheel Sensor Open Circuit (04) - Present. Chiar nu stiu ce sa-i mai fac!


MODEL: Astra 2001
MOTOR: Z16XE

CODURI EROARE: C0040 - Front Right Wheel Sensor Open Circuit (04)
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,595
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
"Circuit deschis", ar trebui sa fie destul de simplu de diagnosticat.
In mod normal, la acesti "senzori", poti incepe prin a masura (cu aparat de masura) rezistenta lor, intre cei doi pini.
Ar trebui sa aiba undeva peste 0.5KOhm.
Daca ai o valoare dar nu esti sigur ca este cea buna, o poti compara cu cea a senzorului de pe cealalta parte.
Daca senzorul este OK, ar trebui verificate cele doua fire, de la senzor pana in modulul ABS.
Aici ai mai multe variante:
- Masori fiecare fir in parte, dar vei avea nevoie de un fir "ajutator", pentru a prelungi "raza" aparatului de masura;
- Montezi un strap in mufa senzorului (cu mare grija sa nu deformezi contactele) si masori in mufa modulului ABS, ar trebui sa ai sub 1 Ohm;
- Montezi mufa pe senzor si masori valoarea acestuia in mufa modulului ABS, valoarea ar trebui sa fie IDENTICA cu cea masurata direct pe senzor.

Dar, pentru inceput ai putea sa te asiguri sa ai curatat bine pinii si pe senzor si pe mufa care se cupleaza acolo.
Faptul ca ai dat cu un spray, nu te scapa de alte necazuri.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,769
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Citez pe colegul @murzick:
" FOARTE IMPORTANT!
Daca vi s-a aprins becul de ABS, nu va apucati imediat sa scoateti si sa desfaceti calculatorul de ABS. Poate fi in regula si sa-l stricati ca urmare a operatiunii! Pasii pe care vi-i recomand sa-i urmati:
A. Verificati daca aveti bateria buna si daca alternatorul incarca bine. ABS-ul va da erori daca aveti tensiunea prea mica.
B. Curatati senzorii, conectorii senzorilor, vedeti daca sint ok contactele. Dati o cautare pe forum, s-a mai discutat despre pozitionarea senzorilor.
C. Daca in urma operatiunilor de la A si B tot aveti aprins becul de ABS in bord, mergeti sa faceti un diagnostic la service sau la vreo intilnire a colegilor de forum care au cele necesare pentru a face un diagnostic.
Daca aveti vreun senzor defect, schimbati-l.
Daca erorile nu sint de senzori si diagnosticul ar fi schimbarea calculatorului, abia atunci aveti un candidat pentru operatiunea descrisa mai jos."
Aici ai și Tutorial de reparație: https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
În completare sau coroborat cu ce a scris @sebage.
  • nike03

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Calculatorul de ABS am vazut ca este prins pe pompa de ABS si nu prea ai acces la el (chiar si la mufa lui nu ai acces facil), de aceea l-am lasat printre ultimii ca fiind vinovat! Am spus ca inainte am curatat conectorii si pe urma am dat cu spray, nu m-am bazat doar pe simplu dat cu spray. Ca valoare ohmica am masurat senzorul de pe rulmentul vechi comparativ cu cel de pe rulmentul nou montat si valoarea este de circa 1,4 Kohmi (ambii rulementi). De aceea cred ca l-am schimbat degeaba! Iar ca tensiune alternativa ambii dau la o invartire cu mana circa 0.5-0.7 volti. Cred ca daca as putea sa-i invarta mai tare sigur ca tensiunea ar fi mai mare. Avand in vedere ca nu prea pot sa scot mufa din calculatorul de ABS, nu am avut cum sa masor nici integritatea firelor de la senzor pana in aceasta mufa (oricum nu stiu nici pe ce pini ai mufei vin conectati acesti senzori de ABS. Din ce imi dau seama, cred ca inlocuirea calculatorului de ABS se face odata cu pompa de ABS. Bateria de acumulatori este schimbata si incarcarea imi functioneaza caci am fost la verificarea pentreu acordarea garantiei acumulatorului si a fost OK. Cred ca si bateria am schimbat-o degeaba desi acumulatorul vechi era de 6 ani, dar cred ca ma mai tinea. Dar am schimbat-o tocmai in ideea rezolvarii ABS-ului. Dar degeaba!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,595
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pana acum, ai procedat corect, desi ai fi putut sa mai scutesti din banii dati, pana te-ai fi convins exact unde este problema.
Dar, oricum acumulatorul era pe final de viata, probabil.
Desi este mai dificil de ajuns, va trebui sa iti faci loc si sa faci masurarea si in mufa modulului ABS.

Senzorul tau este conectat intre pinii nr.3 si nr.5 din mufa modulului ABS.
  • nike03

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ai dreptate, cred ca numai asa pot verifica integritatea circuitului pana la senzor si ar ramane practic problema in calculator.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR