- Mr.Opel
- Admin
- 2,440 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra G Caravan 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,440
- Locatie: Mures
- Masina: Astra G Caravan 2001 Y17DT
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Swerige
- **
- 274 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,767 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,767
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,767 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,767
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am alimentat cu carburant pâna am ajuns cu acul de motorina sa-mi indice jumatate de rezervor, am bagat apa pâna sus în vasul de apa pentru spalatorul de far si parbriz, am umflat rotile la valoarea la care circul de obicei(2.3bari pe fata si 2.1bari pe spate), am ajuns într-o parcare pe loc drept si acolo am pus rotile în linie dreapta, am lasat jos frâna de mâna, am descarcat masina de tot ce era în plus prin habitaclu si portbagaj, am pornit laptop-ul (afara din masina) cu Op-Com Pro 170823c pentru ca sa incerc o calibrare în controller-ul AHL.
Surpriza, cu motorul pornit si farurile aprinse, asa cum esti instruit sa procedezi de catre program, fiind eu în modulul AHL/AFL controller, la Programing->Basic Position Calibration... am selectat la primul rând din prima coloana optiunea Rear Level Sensor Calibration si apoi am apasat butonul Activate... doar ca nu mi-a afisat nici o valoare în coloana din partea drepta, am asteptat cu rabdare pâna ce-a disparut butonul Stop Activation si totusi nu s-a întâmplat nimic. Asadar, înca odata (daca mai era nevoie) m-am lamurit de Op-Com Pro ca nu e cu nimic mai bun la partea de programari decat variata obisnuita de Op-Com pe care o are toata lumea ce poseda o interfata Op-Com pentru masina.
Am încercat apoi o calibrare folosind VAUXCOM 160115a Pro în aceleasi conditii si de data asta în coloana din dreapta programul a afisat ,,0 Counts,, deci ceva s-a resetat în controller. Am pus la loc tot ce aveam de pus înapoi în masina si apoi am intrat din nou cu VAUXCOM 160115a Pro in AHL/AFL controller la Measuring Blocks unde am vazut ca cu motorul pornit valoarea raportata de catre Rear Level Sensor Calibration este ,,,0 Counts,, si valoarea Rear Car Level Sensor este ,,-160 Counts,, nu stiu acum daca valoarea asta este corecta sau nu. Poate o sa apara cineva pe viitor care are Astra H in versiunea: hatchback 5usi, suspensie sport si motor Z17DTH si ne va spune aici in topic ce valoare are el afisata în Op-Com sau VAUXCOM pentru Rear Car Level Sensor cu rezervorul la jumatate, ca sa putem face o comparatie.
Am observat ca daca am intrat în AHL/AFL controller la meniul de teste, pot sa mai ridic putin farurile în sus daca dau Increase la voltaj si le pot cobora chiar mai mult daca dau Decrease la voltaj, sau direct la valoarea raportata de senzor în Counts.
Acum, partea funny este urmatoarea: dupa ce pornesti farurile acestea nu-si fac niciun fel de test (nu urca, nu coboara) si daca m-am suit eu în picioare - direct pe cârligul de remorcare - a trebuit sa ma chinui sa stau acolo 10secunde pâna ce controller-ul AHL s-a hotarât el ca trebuie sa coboare farurile la nivelul la care erau ele înainte de a ma urca eu în spate pe cârlig. Cam lent timpul de reactie pentru autoleveling as zice, poate ca autoleveling-ul functiona si înainte de a face eu calibrarea caci n-am avut rabdarea sa stau 10secunde pe cârlig sa tot astept o deplasare a fasciculului luminos la momentul când am verificat prima oara (dupa terminarea cablarii componentelor), dar bine ca macar autoreglajul farurilor functioneaza !
Asadar, sunt aproape de final cu lucrarea, a mai ramas doar sa merg cu masina la un aparat de reglat farurile în service ca sa le aduca la acelasi nivel pe amândoua, sa le verifice mai apoi reglajul lateral la fiecare far în parte si am încheiat cu treaba.
- ahappyuser
- *******
- 6,767 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,767
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat

Atasez câteva poze cu piesa intermediara (despre care am vazut ca nu vorbeste nimeni) si care exista între capacul exterior din bara (cel din partea superioara, ce se aseaza în bara fata) si corpul spalatorului de far de dedesupt:













Aceste piese intermediare trebuiesc luate din bara împreuna cu spalatoarele de far atunci când mergeti la dezmembrari ca sa cumparati componentele necesare sistemului de spalat faruri. Eu nu am stiut de chestiune.. dar nici daca as fi vrut nu le-as fi putut cumpara pentru ca ,,inteligentul,, de la dezmembrari mi-a spus ca el vinde spalatoarele fara capace, pentru ca capacele din bara trebuiesc vândute doar împreuna cu bara fata (la pachet). Si uite-asa am ajuns în situatia sa caut capace de spalator far, mi-a luat ceva timp sa înteleg ca acolo exista o piesa intermediara, iar daca comanzi pe original piesa asta intermediara ea vine la pachet cu corpul superior din spalator si costa vre-o 200lei pe buc.. si nici macar nu arata la fel cu ce vedeam eu la vanzare pe second-hand; capacele second-hand ce apareau la vanzare pe online si care mergeau montate pe spalatorul de far erau rare iar cel ce le avea la vânzare cerea 100lei per bucata (dupa negociere 150lei ambele fara pret transport si nu erau nici macar la culoarea masinii). Etc, etc, etc... e o drama întreaga cu privire la capacele vietii daca nu ti le-ai luat din dezmembrari, gata pregatite de montare pentru bara ta.
In continuare mai adaug ceva poze pentru a evidentia diferentele dintre capacul simplu de bara si cel care are montat pe el aceasta piesa intermediara de prindere pe corpul spalator:










Asa am gasit eu de cuviinta sa demontez capacele gri ale masinii donoare de pe piesa intermediara de prindere de dedesupt:






Ceva poze comparative dupa demontare, între ce am demontat deja si ceea ce aveam eu de la bara fata de pe masina mea :






Dupa ce mi-am facut o ideie despre ce ar trebui prelucrat la capacele mele originale, m-am apucat de treaba :









Atentie mare la zonele pe care le-am încercuit cu rosu, sa nu le taiati prea adânc deoarece sub ele se clipseaza piesa intermediara pe care sta capacul dupa ce-l asezati la locul lui.
Pe final am mai facut câteva poze, înainte de a le pune si ceva lipici în locurile incercuite cu rosu unde capacul superior clipseaza direct peste piesa intermediara. Neexistând urechi de fixare tip fereastra am decis sa folosesc putin Loctite gel doar ca sa ma asigur ca nu se vor declipsa pe viitor :





Si doua poze cu capacele montate la locul lor pe masina :


- ahappyuser
- *******
- 6,767 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,767
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Angajatul lor nu a facut niciun fel de reglaj la aparat (a zis ca e deja reglat?), a luat direct aparatul si l-a pus la 20cm de faruri (nu a verificat aparatul ca acesta sa fie paralel cu linia farurilor), pe urma l-a plimbat stânga-dreapta si mi-a aratat ca farul stâng e prea sus, iar cel drept e corect reglat pe înaltime si aproape bine pe partea de reglaj lateral stânga-drepta. M-am dus în masina pe urma si s-a apucat omul efectiv de reglaje cu imbusul, a zis apoi ca e gata, iar când am coborât sa vin în fata masinii ca sa vad cum sunt reglate farurile mi-a zis ca farurile astea de Astra H nu au surub pentru reglare stânga-drepta ci doar pentru reglajul vertical si, ce sa vezi, pentru farul stâng ce batea prea sus reglajul nu mai functioneaza!. Deci am am plecat eu de acolo ,,pachet de nervi,, pe mai multe chestiuni :
(1) ca am fost un fraier deoarece nu m-am documentat dinainte pe internet despre ce fel de reglaje are farul cu xenon la Astra H si unde sunt pozitionate aceste reglaje (chiar ca nu am auzit în viata mea de faruri fara reglaj pentru stânga-drepta, însa nici nu am avut vreodata vreo pereche de faruri xenon în mâna, ca sa vad concret ce si cum).
(2) ca am avut ,,norocul,, sa dau peste un idiot la service, care habar n-are de reglajul farurilor folosind aparatul de reglaj faruri din dotare
(3) ca totusi am mai intrat pe la ei pe la service, desi am mai avut experiente negative anterioare acolo (mecanici cu slaba pregatire, calitatea lucrarilor prestate fiind cel mult mediocra).
Deci m-am dus eu acasa, am citit pe internet, am frunzarit manualele de Astra H pe care le am în format electronic, într-un final am gasit care e procedura de reglaj faruri pentru Astra H , am vorbit la un garaj cu saht ce a apartinut unei fabrici dinainte de 1989, pe seara m-am dus cu masina la garaj pentru a face reglajul farurilor cu mâna mea.
M-am gândit ca acestea ar fi cerintele preliminare pentru reglaj : masina sa fie cu acul de motorina la jumatate, vasul de apa pentru parbriz sa fie plin, rotile umflate comform manualului de Astra H, cu soferul la volan, habitaclul gol fara alte lucruri, portbagajul gol fara alte lucruri prin el, cu motorul oprit si farurile aprinse pe fara scurta.
Aveti aici procedura de reglaj faruri pentru Astra H facelift, puteti sa o adaptati în functie de farurile pe care le aveti pe masina (la mine înaltimea h din centrul lupei xenon si pâna la sol a fost de 65cm, distanta E1E2 dintre centrul lupelor xenon a fost de 114cm, pentru liniile de control conform schemei am folosit banda izolatoare neagra, lipita direct pe usa glisanta a garajului) :

Folositi Google Translate pentru traducere în limba Engleza sau româna daca nu va traduce browser-ul automat din limba rusa.
Ce am constatat la garaj :
- pentru farul stâng al masinii, acesta batea la fel de sus ca si înainte si foarte spre drepta pe laterala. Angajatul de service a încercat sa faca reglajul pe verticala învârtind cu un imbus de surubul de reglaj pe orizontala?! L-a dus omul cu imbusul pâna la capat, de aceea nu mai mergea sa faca reglaj în continuare (el credea ca face reglajul vertical la far). Cred ca deja vorbeam singur... totusi am actionat apoi surubul de reglaj lateral în sens invers si încet-încet am reusit sa aduc farul în pozitia lui corecta, pe urma am bagat inbus-ul în al doilea surub de reglaj (exista o fanta de trecere prin tabla) si acolo am coborât farul la înaltimea corecta de reglaj.
- pentru farul drept al masinii, acesta fiind deja reglat corect pe înaltime angajatul de service folosind el reglajul lateral (credea ca face reglaj vertical la far) l-a adus el relativ aproape de pozitia finala, a trebuit doar sa-l mai aduc eu putin înspre exteriorul masinii, pe verticala nu am mai reglat nimic la far.
Dupa reglaj am bagat în masina tot ce am scos din portbagaj înainte de reglaj si pe urma am iesit cu masina la drum, vad ca farurile lumineaza la aceiasi îaltime si nu deranjeaza pe nimeni. M-am urcat pe cârlig pentru ultima oara sa mai probez daca farurile îsi fac autoreglajul si am constatat ca da, dupa 10secunde acestea încep sa coboare pâna acolo unde erau înainte de a ma urca eu pe cârligul din spate. Neavând la îndemâna un aparat de reglat faruri cu care sa-i fac reglajul ca la carte, farurile vor ramâne o vreme asa... pâna ce voi gasi o aripa pentru partea pasagerului în culoarea masinii, iar pe urma dupa schimbarea acesteia si remontarea farului voi cauta un service serios cu aparat de reglat faruri si angajati care stiu sa-l foloseasca asa cum trebuie.