Soluție | |
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
O sa trebuiasca inlocuit alternatorul , am pus multimetru pe baterie si chiar cu motorul pornit nu arata mai mult de 12,3 volti .
Initial arata bateria in bord si sa mers asa pana sa descarcat bateria ,de nu mai pornea masina , am reincarcat bateria si am facut o proba , a luat-o imediat dar nu incarca , o sa caut prin dezmembrari sa vad cat mai costa un alternator si sa vad de la ce alte modele se potriveste , o sa fac o intrebare cat costa reparatia ,dar nu sunt asa de bazat pe cat costa manopera + piesele stricate.
Alternatorul este Denso DAN 585 de 120 de amperi.
Initial arata bateria in bord si sa mers asa pana sa descarcat bateria ,de nu mai pornea masina , am reincarcat bateria si am facut o proba , a luat-o imediat dar nu incarca , o sa caut prin dezmembrari sa vad cat mai costa un alternator si sa vad de la ce alte modele se potriveste , o sa fac o intrebare cat costa reparatia ,dar nu sunt asa de bazat pe cat costa manopera + piesele stricate.
Alternatorul este Denso DAN 585 de 120 de amperi.
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Pana la urma am luat un alternator din dezmembrari cu 250 lei , acum merge ok , arata 14 v cu farurile aprinse sau stinse ,alternatorul vechi nu il arunc , merg la un meserias sa il repare , nu sunt foarte hotarat cu reconditionatul pentru ca nu sunt hotarat sa tin masina datorita filtrului de particule , deocamdata masina se foloseste doar in oras, iar Corsa nu se mai potriveste asa de bine ,in oras isi face regenerarea la aproximativ 180-200 km ,problema este ca in general trebuie ajutata cu turatia si scoate ceva fum cand isi face regenerarea, din aceasta cauza am luat un FIAT Panda pe benzina cu motor de 1248cmc ,la care vreau sa pun o instaltie GPL care costa prin Constanta intre 3300 si 3500 lei ,pentru ca pe benzina se duce in 8 litri ,pe gaz o sa se duca in 10 litri ,dupa socotelile mele in 16.000 km se recupereaza bani .
Daca ar fi sa ii mai dau o sansa Corsei ,este doar sa o tin pentru mine ca fac naveta ,dar trebuie sa reconditionez turbina sa scap de uleiul din zona dintre intercooler si furtune ,nu se simte in mers vre-o problema, doar ca se mai pierde ceva ulei intre schimburi si trebuie sa completez si poate cu ocazia asta am bulan si isi face regenerarea singura la realnti cum o facea inainte.
Referitor la alternatoare ,cel luat dupa masina scrie 12V 120 ah iar asta luat de la dezmembrari scrie 14v 105 ah , ambele Denso ,unele noi pornesc de pe la 800-900 lei ,nu am cautat unu de 120 pentru ca pare mult ,pentru acest motoras ,masina fara AC sau proiectoare.
Deocamdata sunt in balanta ,vad cum o sa fie cu masina ,pentru ca sa o pastez pe asta, trebuie sa dau masina de suflet Alfa 166 2.0TS cu gpl .
Daca ar fi sa ii mai dau o sansa Corsei ,este doar sa o tin pentru mine ca fac naveta ,dar trebuie sa reconditionez turbina sa scap de uleiul din zona dintre intercooler si furtune ,nu se simte in mers vre-o problema, doar ca se mai pierde ceva ulei intre schimburi si trebuie sa completez si poate cu ocazia asta am bulan si isi face regenerarea singura la realnti cum o facea inainte.
Referitor la alternatoare ,cel luat dupa masina scrie 12V 120 ah iar asta luat de la dezmembrari scrie 14v 105 ah , ambele Denso ,unele noi pornesc de pe la 800-900 lei ,nu am cautat unu de 120 pentru ca pare mult ,pentru acest motoras ,masina fara AC sau proiectoare.
Deocamdata sunt in balanta ,vad cum o sa fie cu masina ,pentru ca sa o pastez pe asta, trebuie sa dau masina de suflet Alfa 166 2.0TS cu gpl .
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Am facut cateva drumuri pe autostrada pe ruta Constanta -Cernavoda si retur si am observat ca DPF-ului ii convine de minune mersul pe autostrada la o anumita viteza /turatie ,am mers constant cu apoximativ 130 km/ora ,in jur de 2600 ture si crestea gradul de incarcare cu 1% la aproximativ 13-15 km ,asta inseamna ca de la 28 pana la 90% se pot parcurge in jur de 700-800 km .
Vroiam sa insist pe viteza turatie ,pentru ca atunci cand mergeam cu 100-110 km./ora pe autostrada , DPF se umplea de 2 ori mai repede ,inainte cand mai faceam probe nu saream de 110 km pe ora ,si se incarca DPF-ul in 300 si ceva de km .
Din ce vad ,dezavantaul mersului constant cu 130 ar fi consumul de ulei ,legat de ulei ma gandesc ca daca ar fi turbina cu probleme ,ar trebui sa arunce ulei pe admisie ,incusiv in DPF ,asta in caz de nu are si alta varianta sa arunce uleiul care trece prin turbina direct in motor.
Vroiam sa insist pe viteza turatie ,pentru ca atunci cand mergeam cu 100-110 km./ora pe autostrada , DPF se umplea de 2 ori mai repede ,inainte cand mai faceam probe nu saream de 110 km pe ora ,si se incarca DPF-ul in 300 si ceva de km .
Din ce vad ,dezavantaul mersului constant cu 130 ar fi consumul de ulei ,legat de ulei ma gandesc ca daca ar fi turbina cu probleme ,ar trebui sa arunce ulei pe admisie ,incusiv in DPF ,asta in caz de nu are si alta varianta sa arunce uleiul care trece prin turbina direct in motor.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Daca in ultimul timp am mers mai mult cu Corsa ,am observat unele treburi pe partea filtrului de particule pe care nu le stiam inainte .
De exemplu stiam ca sunt 2 tipuri de regenerari :
1.Activa si este comandata de ECU ,in cazul meu cand ajunge DPF-ul la gradul de incarcare 90% incepe regenerea .
2.Pasiva ,din ce citisem acest tip de regenerare era facut automat de masina la drum lung ,cand in DPF se incalzeste destul de mult incat sa ajunga la aproximativ 600 grade ,dar din ce vad la Corsa ,mai mult de 400 grade nu sare la un 2600 ture si mers cu aproximativ 130 km/ora ,diferenta pana la 600 este crescuta tot de ECU.
In cazul corsei , procedura regeneraii pasive incepe la aproximativ la 55% grad de incarcare ,cu conditia sa se mearga constant in jur de 30-40 km pe autostrada ,dupa care incepe regenerarea pasiva ,in 17-18 km o termina si scade gradul de incarcare la 27%., deci nu se apuca singura sa faca regenerarea la orice mers mai lung pe autostrada ,problema este la drumuri mai scurte de 30 km ,unde neputand sa isi faca regenerarea pasiva o face pe cea activa dar dupa ce se incarca la 90%.
Partea buna ca isi face regenerarea in exterior si la 2500 ture ,probabil din cauza vitezei nu se vede fumul scos pe esapament , in schimb mai este de urmarit in oras ,unde scoate fum destul de vizibil si sa vad daca tot asa trebuie turata la 3000 sau isi face si la relanti , momentan singura schimbare este ca bag motorina mai ieftina de la Rompetrol , sa vad daca este ok in continuare si isi face regenerarea si in oras.
Referitor la scaderea nivelului de ulei , o sa mai caut un epurator ,pacat ca nu se gasesc noi aftermarket precum la multijet , cu 160 se cumpara unul , la Opel sunt mai scmecheri, doar pe original si costa acum in jur de 1600-1700 lei daca am vazut bine. Nu stiu cum se face proba cu el scos sa vad daca este ok sau nu ,
Zilele astea ii fac schimbul de ulei si filtru, datorita faptului ca consuma ceva ulei la mers pe autostrada ,vreau sa ii bag cel mai ieftin ulei care suporta Dexos 2 ,acesta find uleiul de la GM ,130 lei bidonul de 5 litri ,ajunge de schimb plus ca mai ramane si de completare , urmatoarea varianta dupa epurator ar fi reconditionarea turbinei in speranta ca se elimina consumul de ulei ,cea mai naspa ar fi segmenti , dar acolo cred ca da cu fum pe esapament cand au probleme si scapa ulei la pistoane ,daca nu mai vad ulei deasupra barii sub intercooler atunci o sa bag un ulei mai bun sau cel putin ce am bagat pana acum Ravenol 5w30 HLS.
De exemplu stiam ca sunt 2 tipuri de regenerari :
1.Activa si este comandata de ECU ,in cazul meu cand ajunge DPF-ul la gradul de incarcare 90% incepe regenerea .
2.Pasiva ,din ce citisem acest tip de regenerare era facut automat de masina la drum lung ,cand in DPF se incalzeste destul de mult incat sa ajunga la aproximativ 600 grade ,dar din ce vad la Corsa ,mai mult de 400 grade nu sare la un 2600 ture si mers cu aproximativ 130 km/ora ,diferenta pana la 600 este crescuta tot de ECU.
In cazul corsei , procedura regeneraii pasive incepe la aproximativ la 55% grad de incarcare ,cu conditia sa se mearga constant in jur de 30-40 km pe autostrada ,dupa care incepe regenerarea pasiva ,in 17-18 km o termina si scade gradul de incarcare la 27%., deci nu se apuca singura sa faca regenerarea la orice mers mai lung pe autostrada ,problema este la drumuri mai scurte de 30 km ,unde neputand sa isi faca regenerarea pasiva o face pe cea activa dar dupa ce se incarca la 90%.
Partea buna ca isi face regenerarea in exterior si la 2500 ture ,probabil din cauza vitezei nu se vede fumul scos pe esapament , in schimb mai este de urmarit in oras ,unde scoate fum destul de vizibil si sa vad daca tot asa trebuie turata la 3000 sau isi face si la relanti , momentan singura schimbare este ca bag motorina mai ieftina de la Rompetrol , sa vad daca este ok in continuare si isi face regenerarea si in oras.
Referitor la scaderea nivelului de ulei , o sa mai caut un epurator ,pacat ca nu se gasesc noi aftermarket precum la multijet , cu 160 se cumpara unul , la Opel sunt mai scmecheri, doar pe original si costa acum in jur de 1600-1700 lei daca am vazut bine. Nu stiu cum se face proba cu el scos sa vad daca este ok sau nu ,
Zilele astea ii fac schimbul de ulei si filtru, datorita faptului ca consuma ceva ulei la mers pe autostrada ,vreau sa ii bag cel mai ieftin ulei care suporta Dexos 2 ,acesta find uleiul de la GM ,130 lei bidonul de 5 litri ,ajunge de schimb plus ca mai ramane si de completare , urmatoarea varianta dupa epurator ar fi reconditionarea turbinei in speranta ca se elimina consumul de ulei ,cea mai naspa ar fi segmenti , dar acolo cred ca da cu fum pe esapament cand au probleme si scapa ulei la pistoane ,daca nu mai vad ulei deasupra barii sub intercooler atunci o sa bag un ulei mai bun sau cel putin ce am bagat pana acum Ravenol 5w30 HLS.
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Intre timp am inlocuit uleiul si filtrul , Gm 5w30 dexos 2 5 litri si filtru ulei UFI , in jur 166 lei ambele , din ce am observat uleiul asta este mai bun decat cel vechi Ravenol HLS , motorul se aude ceva mai infundat , iar la turatii peste 2000 nu mai scoate sunetu asa de ascutit , mai conteaza si consumul de ulei
Tind sa cred ca vechiul ulei Ravenol 5w30 HLS si-a pierdut din proprietati de mult timp, probabil din cauza regenerarilor ,l-am schimbat la 7000 km din cauza ca il consuma destul de repede ,uleiul actual vad ca se tine bine ,oricum este de urmarit ,sper sa nu mai consume asa de mult sunt multumit cu 1 litru la 7000 km ,mai ales ca se merge mult pe autostrada in jur de 2300-2600 ture , ocazional se duce catre 3000 de ture.
Teoretic din ce citisem in manual, opelul ca sa se acopere ,a dat un consum maxim de 600ml de ulei la 1000 km ,sa nu poata comenta cineva ca ii consuma masina ulei .
Poate aditiv pentru filtru de particule, o ajuta mai bine cu regenerarea in oras ,sa nu mai scoata fum in timpul regenerarii.
Pentru mine masina este ok , mai ales ca merg 130 km din care 115 pe autostrada ,are timp sa faca regenerarea ca la carte,deocamdata o tin motorina de la Rompetrol .
Tind sa cred ca vechiul ulei Ravenol 5w30 HLS si-a pierdut din proprietati de mult timp, probabil din cauza regenerarilor ,l-am schimbat la 7000 km din cauza ca il consuma destul de repede ,uleiul actual vad ca se tine bine ,oricum este de urmarit ,sper sa nu mai consume asa de mult sunt multumit cu 1 litru la 7000 km ,mai ales ca se merge mult pe autostrada in jur de 2300-2600 ture , ocazional se duce catre 3000 de ture.
Teoretic din ce citisem in manual, opelul ca sa se acopere ,a dat un consum maxim de 600ml de ulei la 1000 km ,sa nu poata comenta cineva ca ii consuma masina ulei .
Poate aditiv pentru filtru de particule, o ajuta mai bine cu regenerarea in oras ,sa nu mai scoata fum in timpul regenerarii.
Pentru mine masina este ok , mai ales ca merg 130 km din care 115 pe autostrada ,are timp sa faca regenerarea ca la carte,deocamdata o tin motorina de la Rompetrol .
- iuli78
- OP
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Masina sa vandut de ceva timp ,motivul principal a fost ca se mergea exclusiv in oras iar filtru de particule al masinii nu era ce mai buna varianta ,nu am mai vrut sa caut motivele pentru care scotea mult fum in oras in timpul regenerarii ,vroiam sa o tin pentru mine ca masina doar pentru oras , dar nu am fost adeptul anularii filtrului de particule ,daca mai tineam masina inercam sa vad cum se comporta cu aditiv pentur DPF de la Liqui Moly.
In acesti 3 ani nu au fost probleme majore care sa necestite cheltuieli mari , mi-a placut directia foarte usoara si luminile de marsarier , spre deosebire de alte modele Corsa D in 4 usi lumineaza foarte bine in spate , nu mai poti da vina ca era intuneric ca nu sa vazut, cum se intampla la alte masini care nu te ajuta deloc sa vezi in sapte. In rest o masina manevrabila si raspandita , nu mi-a placut partea cu cosumul , mi se pare mult 6,2 litri de motorina in oras pentru motorul de 1248 cm fie el de 95 cp ,cand alte masini cu cilindee mai mare consuma cam la fel sau mai putin .
Daca aveam varianta simpla de 75 cp fara filtru de particule nu o vindeam .
In acesti 3 ani nu au fost probleme majore care sa necestite cheltuieli mari , mi-a placut directia foarte usoara si luminile de marsarier , spre deosebire de alte modele Corsa D in 4 usi lumineaza foarte bine in spate , nu mai poti da vina ca era intuneric ca nu sa vazut, cum se intampla la alte masini care nu te ajuta deloc sa vezi in sapte. In rest o masina manevrabila si raspandita , nu mi-a placut partea cu cosumul , mi se pare mult 6,2 litri de motorina in oras pentru motorul de 1248 cm fie el de 95 cp ,cand alte masini cu cilindee mai mare consuma cam la fel sau mai putin .
Daca aveam varianta simpla de 75 cp fara filtru de particule nu o vindeam .