Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • AMilitaru259

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2022

  • Mesaj Privat
Am schimbat la service cureaua de accesorii, am observat ca e montata altfel fata de cum era inainte. Am atasat o poza(de pe net) si am desenat cu rosu cum e montata acum. Am fost si la alt service sa verifice si au zis ca totul e in regula, ca e stransa bine. Masina merge bine, incarca bine si nu am auzit zgomote. Am nevoie de niste pareri, e ok daca o las asa?




MODEL: Opel Astra H 2005
MOTOR: Z19DT

LOCATIE: Bucuresti
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Uite o schemă:

Deci este corect montajul.
Găsești cu goagăl...
  • AMilitaru259

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2022

  • Mesaj Privat
Eu am vazut ca e pusa asa(am desenat peste poza).

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Intinzatorul se lasă în jos când slăbești cureaua: e cam greu sa o pună cum ai desenat tu..
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Stau, citesc și mă întreb dacă "ăia" au greșit, De Ce te duci la ei și nu faci tu?
Colegul Daniel a oferit o explicație pertinentă/logică, dar deh...
Pe de altă parte deduc că trebuie să existe și astfel de posesori de automobile!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In prima poza din topic, mie imi pare ca rola din pozitia mediana-sus are prea putina curea pe ea ca si suprafata de contact. Nu am experienta cu motorul de 1.9 dar la niciuna din masinile mele anterioare n-am vazut role actionate ,,cu atat de putina,, curea, daca pot sa ma exprim asa.
  • AMilitaru259

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2022

  • Mesaj Privat
Atasez o poza cu cureaua vazuta de sus pe masina. Eu vad ca din alternator pe partea superioara se duce direct sub acea rola si pe partea inferioara se duce direct pe fulie fata de prima poza pe care am pus-o in primul post unde se vede ca pe partea inferioara de la alternator se duce pe acea rola si dupa pe fulie. Poate gresesc eu si e montata bine, nu-s mecanic, doar am observat aceste diferente.


  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Bună dimineața!
Ce se vede acum în ultimă fotografie NU este bine!
Trebuie reașezată.
Spre alternator vine de pe rola întinzătoare. De pe alternator pleacă pe deasupra spre rola de ghidare apoi pe compresor.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Important este ca alternatorul,compresor aer,vibrochen,pompa injectie,etc, sa se invirta la dreapta,si intinzatorul sa isi faca treaba,indiferent de modelul de masina,sau de marca ei.
Deasemenea trebuie tinut cont si de suprafata de contact a curelei,este unica parte din cureaua aux care trebuie sa atinga vreo piesa in miscare.
Exista foarte putine masini,de obicei coreene sau japoneze,care au pompele de injectie de exemplu cu sens de invirtire spre stinga.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
bruttus a scris:
Deasemenea trebuie tinut cont si de suprafata de contact a curelei,este unica parte din cureaua aux care trebuie sa atinga vreo piesa in miscare.

Orice curea de accesorii pe mai multe rânduri are contact cu piese în mișcare pe ambele părți....sau nu?! Că nu prea știu cum să interpretez afirmația de mai sus Embarassed
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut,ma refeream la faptul ca o curea auxiliara,pe partea cu dinti de exemplu,partea activa,nu stiu cum sa o numesc,trebuie sa atinga in permanenta piesele pentru care a fost conceputa,adica polea de la alternator,vibrochen,aer conditionat,etc,si sa transmita o miscare catre dreapta a acestor piese.Partea opusa a curelei,de obicei intra in contact doar cu unul sau doua role sau intinzator.
Cine are autodata sau alte surse de info se va descurca,cine nu,trebuie sa urmareasca sistemul asta mai putin ortodox.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Desi probabil foarte, foarte tarziu pentru a mai fi util initiatorului, o sa imi spun parerile personale, in ideea ca poate se vor mai confrunta si alti colegi cu aceasta problema.

Teoretic:
Intr-un lant cinematic, absolut toate elementele sunt calculate, dimensionate si pozitionate, pentru a avea rezultatul dorit, pe tot parcursul unei perioade de timp date.
Nu poti muta locul unei componente dintr-un astfel de lant, fara a lua si alte masuri pentru mentinerea scopului propus.
In general, elementul pentru pretensionare se afla dupa ultimul element de iesire (ultima roata condusa) si inaintea elementului de intrare (roata conducatoare) si are ca scopuri, printre altele, asigurarea tensionarii curelei, atenuarea vibratiilor, atenuarea efectelor de dilatare si contractie, in acest caz chiar si facilitarea pozitionarii curelei.
In cazul actionarii cu curea, nu poti monta un element elastic cu rol de pretensionare a curelei, inainte de o roata condusa (element de iesire), decat in cazuri exceptionale, cand un astfel de element este calculat pentru stresul respectiv.
Nu poti folosi un element de pretensionare care este calculat sa actioneze intr-un anumit sens, pentru a suporta forte in sensul opus.
Nu poti folosi DOAR elemente fixe, intr-o astfel de actionare unde intervin atat de multi factori dinamici. Desi sunt si exceptii, cum ar fi sistemele cu curea (asa zis) elastica.
La toate acestea, exista exceptii, pentru anumite inovatii testate/implementate, ceea ce nu este cazul aici.

Practic:
S-a anulat rolul "intinzatorului";
S-a montat cureaua total necorespunzator, probabil folosind forte foarte mari si scule necorespunzatoare;
Ca rezultat, fortele vor fi ori prea mici, ori prea mari, tensiunile in anumite elemente, la fel;
Montat asa, intinzatorul cred ca a ajuns in limitatorul de cursa si deci functioneaza ca o rola de ghidare (doar ca nu a fost calculat pentru asa ceva);
Intinzatorul se afla inaintea unui element de iesire, scop pentru care nu a fost calculat.

Efectele pot fi de la unele mici neplaceri precum zgomote anormale, valori necorespunzatoare la elementele de iesire (alternator, Compresor AC), poana la efecte foarte grave, deteriorarea unia sau a mai multor elemente in functionare si care pot sa atraga dupa ele si alte pagube.

Concluzia parerilor personale este ca acea "redesenare" a traseului curelei este foarte grava, nu ar trebui folosita masina pana nu se repozitioneaza corect cureaua si se evalueaza eventualele defecte produse deja.

P.S. Oarecum, am o vaga idee ca acel intinzator are arcul rupt si "mecanicul" a cautat o solutie de a rezolva situatia.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR