Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
Soluție
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Nu e vorba de cerut scuze sau altele.....doar ca ai fost un pic rautacios in loc sa dai un sfat , daca puteai ajuta cu ceve scriai si atat
La aceasta ma refer " ai incercat ceva, este clar ca situatia te depaseste si la fel de clar ca nu aceasta este abordarea corecta.
Prietenos, cu caldura si fara urma de rautate, te incurajez sa mergi catre un mecanic sau un service care are cu ce si stie de unde sa apuce problema"
Nu inteleg cu ce ma depasea situatia?ca am intrebat aici?
Am tot vazut la tine " mergi la service" si nu inteleg la ce mai exista acest forum?care e rolul lui?
Skip ads

  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Ca sa inchei discutia
Deci la mine a fost pompa de inalte , am schimbat-o si masina a pornit.
Am ajuns la concluzia ca ar fi pompa dupa ce am verificat daca vine motorina din rezervor , efectiv am tras cu gura pe un furtun transparent cuplat la conducta masinii ( si venea motorina usor) apoi am conectat acel furtun transparent la pompa de inalte si am incercat sa pornesc ( surpriza pompa a tras un pic de motorina si dupa nu) si totodata am desfacut si teava de la tur si retur de la pompa de inalte , si nu dadea decut foarte putina motorina
De aici am tras concluzia ca ar fi pompa , si asa a si fost
Multumesc celor care a-ti venit cu un sfat
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,842
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Sau circuit dezamorsat si nu reusea sa tragă motorina din rezervor? Ca am pățit și eu odată, când am schimbat filtrul de motorina și m-am grăbit cu amorsarea circuitului.
La pompele astea, atunci când au probleme, produc span și distrug cam tot din instalatia de injecție. În rest, nu prea are ce sa se strice la ele.
Nu sunt ca pompele non common rail, , unde se întâmplau o groaza de probleme
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Da povestea este ca nu aveam cum sa se dezamorseze in mers , plus ca nu am umblat nicaieri la filtru etc.
Efectiv nu tragea motorina
Am pus un furtun transparent si se vedea cum nu trage , apoi am bagat si o pompa de transfer si tot nu ....
Eu sunt multumit ca am gasit rezolvarea , asa ma dus capul sa probez ...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,760
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cati km avea masina ?

Nu arunca pompa, se poate proba pe banc daca e terminata (sau nu).
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Oare ce se intampla daca alimentezi un injector (introdus prin capac) intr-un borcan mare transparent cu capac (ex. unul de 800ml)? Poti, prin actionarea demarorului, sa vezi daca injectorul lucreaza si atomizeaza motorina in borcan? Ma gandesc ca exista riscul sa se sparga borcanul de la presiunea de injectie si implicit risc de autoaccidentare daca se incearca asa ceva. Cand am avut probleme cu masina (Astra H 1.7cdti Z17DTH) o luna nu am putut-o porni si nu stiam daca imi functioneaza sau nu injectia, personal in disperarea mea de-atunci m-am tot gandit sa procedez astfel.. dar n-am avut curajul sa pun in practica ideea asta desi am avut o conducta din dezmembrari, am avut un al 5-lea injector si aveam pe cineva care ar fi putut actiona demarorul in locul meu ca eu sa pot sa ma uit sa vad ce face injectorul din borcan).

Pe un motor turbodiesel clasic X17DT din 1997 am facut acest experiment cu un injector scos afara si am testat daca vine suficienta motorina ca injectorul sa se deschida si exista conicitate la jet iar acesta nu doar curge, insa motorul era cu injectie indirecta iar injectorul lucra la 142-160bari, presiunea totala generata de pompa de injectie era de 550-680bari... fata de 1.600bar(!) cat mentine cu usurinta o pompa de inalta presiune gen BOSCH CP3.


Nu se intimpla nimic daca folosesti aceasta metoda,eu o folosesc zilnic,de zeci sau sute de ori,in functie de cite injectoare imi vin la probat,si inainte sa pornesc programul bancului de probe,cel care testeaza toti parametrii,am un alt program cu care testez la ce presiune mi se deschide injectorul testat.Ca regula generala,un injector bun trebuie sa deschida undeva pe la 150 bar,dar in cazul meu,programul are datele originale ale fabricantului si isi face treaba singur.
Poti folosi deasemenea si un bidon transparent de Cola,sau ce gasesti prin casa,ori ce inventie este ok.La o distanta de aproximativ 10 cm de la duza,poti pune linistit chiar si mina,nu se va intimpla nimic,dar de preferat sa nu experimentezi probatul cu mina,se subintelege.
Uite,ca poate asa mai invata si altii,dar retine ca nu mereu este posibil asa ceva,din cauza ca unele injectoare daca sint scoase din chiuloasa,cum este cazul opel 1,7 dth,lasa sa treaca ulei de motor catre cilindri,si baga compresia in motor unde nu ar trebui,dupa cum spuneam,cind unii ma intreaba cum poate proba daca iese ceva pe duze,fara sa probeze injectoarele in bancul de probe,le dau acelasi sfat,scoateti un injectoar afara,si dati la cheie ca sa vedeti daca injecteaza....procesul bineinteles ca este mai amplu,dar ca sa nu ma intind pe mult spatiu.
Pentru probatul tensiunii,al impulsului electric necesar deschiderii injectorului,un led de 12v ori unul normal cu o rezistenta de 330 ohmi...1kohm ,conectat la firele injectorului...atentie cu polarizarea ledului.
Pentru meseriasi,sau cei care pretind ca sint,cu un osciloscop care costa 180 eur nou nout,se pot masura impulsurile primite de injectoare,regulatoare de debit sau de presiune,iar cu un multimetru normal se poate masura tensiunea pe firele senzorului de presiune.
Verificare presiunii la iesirea din pompa de injectie,se scoate teava care merge de la pompa, la rampa,si se da la cheie.Jetul rezultat si verificat ca pe vremuri,trebuie sa masoare intre 10cm si 20cm.
De retinut faptul ca daca circuitul de presiune este deschis,adica sa slabit un injector,sau sa scos teava de la pompa la rampa,presiunea nu va depasi citiva bari,pentru ca nu se acumuleaza nicaieri,comparati cu un furtun de apa cu care udati gradina,si pe care il strangulati la iesire,cu cit mai mica este iesirea,cu atit mai mare presiunea.
Pentru cei care isi dedica timpul acestei meserii,exista in comert manometre analogice de 2500...4000 bar,cu tot ce este necesar probelor de presiune.Sint scumpe,dar foarte eficiente,si mai sigure decit cele digitale.
PS:
Nu am timp,si rabdarea necesara,ca sa ma impiedic de nimeni,ajut cit pot,pe unde pot,din plictiseala,si din cind in cind,mai citesc ce scriu unii,ca sa fiu la zi cu noutatile.
Pe youtubisti si mecanici digitali,nu prea-i iau in seama,cineva odata,demult,ma sfatuit sa ma feresc de nebuni si de prosti,pentru ca nu poti rationa cu ei.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR